Roysens Furtebu - Del 1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer Roysen med lekkre spillere!
    Jeg elsker "bore-rigg" designet!
    håper å få en rigg i hus selv en dag, riktignok ikke i denne prisklassen desverre! :)

    Håper du får i hus Arrakis også! de er virkelig råtøffe visuelt!

    Mvh
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Du er en gal mann, Roysen. :rolleyes:

    Utrolig heftig utstyr du skal da i hus, hadde vært moro å hørt på disse anleggene den dagen de var oppe å gikk. :)
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Smak er og blir individuelt, og jeg skal la være å kommentere de andre spillerne, men Rockport er vannvittig kul! Overengineered på en sober måte. Maskulin industridesign. Sukk...
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med innkjøp. Den ser stor og tung ut. ;D

    Med Q7, denne og alt annet blir det et system i absolutt tonnklasse! Er gulvet ditt betong? ;D
    Faller planene på plass blir det ikke Q7 i dette anlegget .Det blir da et par enda tyngre høytalere. Ellers er selvsagt gulvet mitt i betong. Man er da forberedt på tung hifi ;)

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Smak er og blir individuelt, og jeg skal la være å kommentere de andre spillerne, men Rockport er vannvittig kul! Overengineered på en sober måte. Maskulin industridesign. Sukk...
    Helt enig. Jeg vil dog understreke med ekstra tykk strek at det er lyden som har gjort at jeg valgt Trinagle Art.

    Mvh
    Roysen
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    Smak er og blir individuelt, og jeg skal la være å kommentere de andre spillerne, men Rockport er vannvittig kul! Overengineered på en sober måte. Maskulin industridesign. Sukk...
    Enig, Rockport spilleren er noe av det råeste jeg har sett når det gjelder utseende, gedigen og understated på samme tid. Jeg er ikke noe særlig fan av borerigg utseende men Triangle Art er såpass 'over the top' at jeg liker den litt. Lydmessig er de sikkert 'state of the art' begge to, lykke til med vinylriggene.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har også vurdert å montere det som nå er armkombinasjoner nummer to planlagt på Clearauddio og Continuum Audio Labs spillerne på Transrotor Artus og Blue Pearl Audio JEM som platespiller nummer to i disse anleggene. Det blir dog utenfor budsjettet denne gangen, og som sagt er det meget mulig at Triangle Art med sine to armkombinasojner blir offer for et innbytte med Clearaudio Statement kombinasjonen når sistnevnte er klar.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Smak er og blir individuelt, og jeg skal la være å kommentere de andre spillerne, men Rockport er vannvittig kul! Overengineered på en sober måte. Maskulin industridesign. Sukk...
    Enig, Rockport spilleren er noe av det råeste jeg har sett når det gjelder utseende, gedigen og understated på samme tid. Jeg er ikke noe særlig fan av borerigg utseende men Triangle Art er såpass 'over the top' at jeg liker den litt. Lydmessig er de sikkert 'state of the art' begge to, lykke til med vinylriggene.
    Vær da oppmerksom på at Rockport Technologies System III Sirius platespiller og arm i all hovedsak er designet av avdøde Tim Sheridan fra Precision Instruments. Andy Payor fra Rockport Technologies brukt Tim som underleverandør til disse spillerne og de to laget også sammen utkastet til det som skulle bli den nye Sirius V. Dessverre gikk Tim Sheridan bort og de planene måtte skrinlegges. Jeg kan vel da legge til at Tim Sheridan og Precision Instruments har vært en viktig bidragsyter til NASA og deres kjøretøyer som har landet på Mars for å plukke med seg stein og annet materiale tilbake til jorden. Så vi snakker om en mann som hadde nokså gode tekniske kunnskaper.

    Mvh
    Roysen
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Det ser ut som om det blir to plaesnurrer i dette anlegget da. Den ovenstående er vel da den nest beste. Den beste blir denne. Her er armen en integrert del av spilleren og pickupen blir Lyra Olympos:
    Vis vedlegget 288249
    Vis vedlegget 288250
    Mvh
    Roysen
    Den desidert Kuleste platespilleren og se til,,,innteresant å lese hva Michael Fremer sier om Rockport Sirius 3 VS SME 30/2...
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Grattis! Ser jaggu meg ut som alt ordner seg. Du gleder deg vel til å høre olympus med conniseur riaa? Burde være topp synergi.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Takker McLaren. Det ordner vi selv om jeg kanskje kommer til å bruke en FM Acoustics RIAA i det oppsettet og ikke Lyra Connoisseur.

    Mvh
    Roysen
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.617
    Torget vurderinger
    16
    Smak er og blir individuelt, og jeg skal la være å kommentere de andre spillerne, men Rockport er vannvittig kul! Overengineered på en sober måte. Maskulin industridesign. Sukk...
    Enig, Rockport spilleren er noe av det råeste jeg har sett når det gjelder utseende, gedigen og understated på samme tid. Jeg er ikke noe særlig fan av borerigg utseende men Triangle Art er såpass 'over the top' at jeg liker den litt. Lydmessig er de sikkert 'state of the art' begge to, lykke til med vinylriggene.
    Vær da oppmerksom på at Rockport Technologies System III Sirius platespiller og arm i all hovedsak er designet av avdøde Tim Sheridan fra Precision Instruments. Andy Payor fra Rockport Technologies brukt Tim som underleverandør til disse spillerne og de to laget også sammen utkastet til det som skulle bli den nye Sirius V. Dessverre gikk Tim Sheridan bort og de planene måtte skrinlegges. Jeg kan vel da legge til at Tim Sheridan og Precision Instruments har vært en viktig bidragsyter til NASA og deres kjøretøyer som har landet på Mars for å plukke med seg stein og annet materiale tilbake til jorden. Så vi snakker om en mann som hadde nokså gode tekniske kunnskaper.

    Mvh
    Roysen
    Ok. Jeg mener jeg har sett bilder av Sirius V. Hvor langt kom de? Finnes det en prototype?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det ser ut som om det blir to plaesnurrer i dette anlegget da. Den ovenstående er vel da den nest beste. Den beste blir denne. Her er armen en integrert del av spilleren og pickupen blir Lyra Olympos:
    Vis vedlegget 288249
    Vis vedlegget 288250
    Mvh
    Roysen
    Den desidert Kuleste platespilleren og se til,,,innteresant å lese hva Michael Fremer sier om Rockport Sirius 3 VS SME 30/2...
    De fleste hevder at Michael Fremer synes Continuum Audio Labs Caliburn er den beste platespilleren på markedet, men desom man leser hans test av Rockport Sirius III og Continuum spilleren så synes i hvert fall jeg at det skinner gjennom at han foretrekker Rockport spilleren. Den var dog ikke tilgjengelig mer når han hadde midler til å kjøpe en spiller i denne klassen og valget falt da på Continuum. Slik leser i hvert fall jeg det som skjedde.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Nei, det finnes bare visualiseringer av Sirius V. Den kom aldri til prototype stadiet. Her er visualiseringen.

    Sirius_V.jpg


    Jeg stod med pengene klar for å kjøpe denne, men dessverre så gikk Tim Sheridan bort og da måtte Andy Payor også se drømmen om å realisere denne spilleren forsvinne mellom fingerne.

    Mvh
    Roysen
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.114
    Antall liker
    1.365
    Roysen, når alt dette er på plass, og du forhåpentlig befinner deg i audio nirvana, har du da tenkt å invitere hjemlige og evt. utenlandske magasiner til å skrive om godsakene og godlyden. Det kunne være artig for oss andre, som har fulgt dine eskapader her på HFS, å lese om resultatene på glanset papir. Thumbs up.
    Steen
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.272
    Antall liker
    9.079
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dette var morro lesing gitt(sett bort fra litt intriger tidligere i tråden).

    Ønsker deg all lykke med dette Roysen, og jeg skal sitte her i stuen og følge dette videre.. alt her er langt over min erfaring og min økonomi.. men det er MORRO å se andre unne seg slike kunstverk!

    Vakkert og se på, og tørr ikke forestille meg hvor nydelig det kommer til å høres!! :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Et spørsmål:

    Hvilken informasjon ligger under 10 Hz ?
    Det er jo ingen instrumenter som går så dypt, en av dem få tingene jeg kan komme på som går under der er et massivt jordskjelv.
    Er det i det hele tatt noe "rominformasjon" på det nivået??
    Og hvilke innspillinger er det som har slik informasjon?


    I beste mening.
    /JR
    Etter at jeg fikk meg Kef Reference 209 i hus (18" sub som spiller til circa 12 hz hvis jeg husker riktig) så har jeg klart å skremme meg selv et par sene nattetimer. Enkelte innspillinger har rom-informasjon som gir deg følelsen av at det er noen i rommet eller at noen lusker rundt på gangen. Spooky og kult på samme tid! Øker det realismen i avspillingen? - jepp vil jeg si.
    Lara Croft Theme (Tomb Raider sangen) har respons ned til 5 hz!!!! Husker jeg filmet 2 stk JL Audio F113 som har 10,2 cm slaglende som max. De fikk GOD vandring da ja.
    Sett anlegget på bortimot Max og prøv selv-den som tør :)
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fy flate :D. Kan jo starte Highend messe selv du snart ;). FETT!!! :D.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Lara Croft Theme (Tomb Raider sangen) har respons ned til 5 hz!!!! Husker jeg filmet 2 stk JL Audio F113 som har 10,2 cm slaglende som max. De fikk GOD vandring da ja.
    Sett anlegget på bortimot Max og prøv selv-den som tør :)
    yoMijB0.jpg


    En del energi down low her, ja :)
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Fy flate :D. Kan jo starte Highend messe selv du snart ;). FETT!!! :D.
    "Er et noen som har bestilt hotelrom til Roysen 2015-messa!? Den går over to dager.":)

    Hyggelig å se deg i form igjen Roysen. Trådene dine er et friskt pust!
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.603
    Antall liker
    3.140
    Torget vurderinger
    0

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Halloen Roy.
    Spennende tider, også på HiFi-fronten for deg.
    Gleder meg til å lese mer her, etterhvert som komponentene kommer på plass, der de hører hjemme.

    Kom på at du nevnte Musica Nuda ved et par anledninger - du har kanskje denne utgivelsen i hus allerede?

    288116d1415524104-hva-lytter-du-til-idag-del-5-musica-nuda-live-tirana.jpg


    Finn krefter i ditt indre og de du har rundt deg. Kos deg med planlegging og gjennomføring av oppsettene. Godt å ha noe å se frem mot- mål der fremme.


    Og vi andre; la dette være Roysens tråd. Tell minimum til ti, før det trykkes på "svarknappen" En behøver ikke svare/respondere på absolutt alt, selv om en leser.
    Dette gjelder faktisk alle tråder her på HFS.
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Det ser ut som om det blir to plaesnurrer i dette anlegget da. Den ovenstående er vel da den nest beste. Den beste blir denne. Her er armen en integrert del av spilleren og pickupen blir Lyra Olympos:
    Vis vedlegget 288249
    Vis vedlegget 288250
    Mvh
    Roysen
    Den desidert Kuleste platespilleren og se til,,,innteresant å lese hva Michael Fremer sier om Rockport Sirius 3 VS SME 30/2...
    De fleste hevder at Michael Fremer synes Continuum Audio Labs Caliburn er den beste platespilleren på markedet, men desom man leser hans test av Rockport Sirius III og Continuum spilleren så synes i hvert fall jeg at det skinner gjennom at han foretrekker Rockport spilleren. Den var dog ikke tilgjengelig mer når han hadde midler til å kjøpe en spiller i denne klassen og valget falt da på Continuum. Slik leser i hvert fall jeg det som skjedde.

    Mvh
    Roysen
    Hei
    Håper du blir Glad og Fornøyd med Rockporten,,,,,,Utrolig fin spiller,,,,min favoritt,,,,
     

    _Jan_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2005
    Innlegg
    267
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Ekstremt tøft Roysen! Kult å følge med på oppbyggningen av disse high-end systemene dine, dette er virkelig grom saker! Lykke til!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Dette blir helt værst, gleder meg på dine vegne Roy Ove!
    Gratulerer så mye.

    Mvh.
    Stein Arne
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde sannelig ønsket meg et slikt sett jeg også og håper inderlig at ting ordner seg nå. Maken til høytalere tror jeg man ikke finner i den komersielle verden. Jeg holder tomlene for at vi finner en god løsning for alle involverte.

    Mvh
    Roysen
    Det håper jeg også, for da blir du en av de få som får mulighet til å sammenlikne Arrakis med Q7 med samme utstyr og rom.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Lara Croft Theme (Tomb Raider sangen) har respons ned til 5 hz!!!! Husker jeg filmet 2 stk JL Audio F113 som har 10,2 cm slaglende som max. De fikk GOD vandring da ja.
    Sett anlegget på bortimot Max og prøv selv-den som tør :)
    Vis vedlegget 288277

    En del energi down low her, ja :)
    Ja, ei låt som passer for den som har et fullfrekvent system... ;)

    Den skal jeg ha. Hvilken skive? Master & Commander soundtracket har også noe ned i disse frekvensene.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    På vinylfronten er mine høyest ønsker skissert nedenfor, men jeg antar at det ikke vil se realiteten. Vi får se hvor langt vi kommer når realiteten skal gjøres opp.

    Anlegg 1)
    Clearaudio Statement Turntable
    Clearaudio Statement TT-1 Tonearm
    Clearaudio Goldfinger Statement Pickup
    Schroeder Reference SQ Tonearm (Cocobolo/Gold)
    Clearaudio Insider Reference Wood Pickup
    Boulder Amplifiers 2008 Balanced Phonopreamplifier

    Transrotor Artus Turntable
    Bluelectric Altair Tonearm
    Bluelectric Altair Jewel Pickup
    Kuzma Airline Tonearm
    Dynavector XV-1T Pickup
    Qualia Indigo Reference Phonopreamplifier

    Audiostone Pythagoras Turntable
    Thales AV Tonearm
    ZYX Premium Diamond Pickup
    Lyra Connoisseur 3.0 Integrated Phonopreamplifier

    Anlegg 2)
    Continuum Audio Labs Caliburn Turntable
    Continuum Audio Labs Castellon Turntable Stand
    Continuum Audio Labs Cobra Tonearm
    Koetsu Coralstone Platinum Pickup w/diamond cantilever
    Durand Audio Telos Sapphire Tonearm
    Kondo IO-J Limited Edition Pickup
    Kondo KSL SFz Step-Up Transformer
    Constellation Audio Orion Phonopreamplifier

    Blue Pearl Audio JEM Turntable
    Airtangent Reference Mk.II Tonearm
    Lyra Atlas Pickup
    Kuzma 4Point Tonearm
    Transfiguration Orpheus Pickup
    Lyra Connoisseur 4-3P SE Phonopreamplifier

    Anlegg 3)
    Rockport Technologies System III Sirius Turntable
    Rockport Technologies System III Sirius Tonearm
    Lyra Olympos Pickup
    FM Acoustics Resolution Series 223 Phono Master

    Triangle Art Ultimate LE Turntable
    Vertere Reference Tonearm
    Koetsu Blue Lace Pickup
    Da Vinci Audio Labs Master Reference VIRTU Tonearm
    Kiseki Lapis Lazuli Pickup
    Vitus Audio MP-P201 Masterpiece Series Phonopreamplifier

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Halloen Roy.
    Spennende tider, også på HiFi-fronten for deg.
    Gleder meg til å lese mer her, etterhvert som komponentene kommer på plass, der de hører hjemme.

    Kom på at du nevnte Musica Nuda ved et par anledninger - du har kanskje denne utgivelsen i hus allerede?

    Vis vedlegget 288284

    Finn krefter i ditt indre og de du har rundt deg. Kos deg med planlegging og gjennomføring av oppsettene. Godt å ha noe å se frem mot- mål der fremme.


    Og vi andre; la dette være Roysens tråd. Tell minimum til ti, før det trykkes på "svarknappen" En behøver ikke svare/respondere på absolutt alt, selv om en leser.
    Dette gjelder faktisk alle tråder her på HFS.
    Den skiva har jeg ikke fått somlet meg til å kjøpe ennå, men siden du nå tipset om den er den ikke langt unna.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    På vinylfronten er mine høyest ønsker skissert nedenfor, men jeg antar at det ikke vil se realiteten. Vi får se hvor langt vi kommer når realiteten skal gjøres opp.

    Anlegg 1)
    Clearaudio Statement Turntable
    Clearaudio Statement TT-1 Tonearm
    Clearaudio Goldfinger Statement Pickup
    Schroeder Reference SQ Tonearm (Cocobolo/Gold)
    Clearaudio Insider Reference Wood Pickup
    Boulder Amplifiers 2008 Balanced Phonopreamplifier

    Transrotor Artus Turntable
    Bluelectric Altair Tonearm
    Bluelectric Altair Jewel Pickup
    Kuzma Airline Tonearm
    Dynavector XV-1T
    Qualia Indigo Reference Phonopreamplifier

    Audiostone Pythagoras Turntable
    Thales AV Tonearm
    ZYX Premium Diamond
    Lyra Connoisseur 3.0 Integrated Phonopreamplifier

    Anlegg 2)
    Continuum Audio Labs Caliburn Turntable
    Continuum Audio Labs Castellon Turntable Stand
    Continuum Audio Labs Cobra Tonearm
    Koetsu Coralstone Platinum Pickup w/diamond cantilever
    Durand Audio Telos Sapphire Tonearm
    Kondo IO-J Limited Edition Pickup
    Kondo KSL SFz Step-Up Transformer
    Constellation Audio Orion Phonopreamplifier


    Blue Pearl Audio JEM Turntable
    Airtangent Reference Mk.II Tonearm
    Lyra Atlas Pickup
    Kuzma 4Point Tonearm
    Transfiguration Orpheus Pickup
    Lyra Connoisseur 4-3P SE Phonopreamplifier

    Anlegg 3)
    Rockport Technologies System III Sirius Platespiller
    Rockport Technologies System III Sirius Tonearm
    Lyra Olympos Pickup
    FM Acoustics Resolution Series 223 Phono Master

    Triangle Art Ultimate LE Turntable
    Vertere Reference Tonearm
    Koetsu Blue Lace Pickup
    Da Vinci Audio Labs Master Reference VIRTU Tonearm
    Kiseki Lapis Lazuli Pickup
    Vitus Audio MP-P201 Masterpiece Series Phonopreamplifier

    Mvh
    Roysen
    Jeg trodde de var bestilt en del av dem.

    Uansett, er planen å ha 2 til 3 platespillere i hvert anlegg, eller er det alternativer for hva som du har tenkt å ha i hvert anlegg?

    Tillegg:

    Lyra Connoisseur 4-3P SE Phonopreamplifier har du i heimen, såvidt jeg har forstått: Den har jeg alltid vært nyskjerrig på (eller er det 3ern?). Den kunne gjerne tatt sin vei til meg.
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.919
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Et aldri så lite spørsmål fra tribunen...
    3 vinylrigger?

    Har disse vinyloppsettene så klare lydkarakterer at det er ønskelig med tre forskjellig rigger i hvert anlegg?

    Er det ikke enklere med en vinylrigg i hvert anlegg - slik at når du vet at vinylen trives bedre med Rockport enn med Continuum
    så kan du ta den ned i kjelleren?

    Er du virkelig så kresen på lyden at du ikke spiller favorittalbumet på Continuum'en,
    når du vet at det låter bedre på en av de andre riggene?

    En ting til jeg virkelig lurer på er denne: Når du har funnet en strømrenser som funker i forhold til den strømmen du har inn i huset,
    hvorfor holder du deg ikke til denne i hele anlegget?
    Har alle komponentene sine egne karakterer som krever spesielle karakterer fra strømrenserne?

    Eller er dette bare en rein reklametråd?
     

    bernier

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2014
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Disse planene så mye gromutstyr i flere anlegg virker helt utrolig i Norge. Dette er vel "nett/vindu" shopping?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    På vinylfronten er mine høyest ønsker skissert nedenfor, men jeg antar at det ikke vil se realiteten. Vi får se hvor langt vi kommer når realiteten skal gjøres opp.

    Anlegg 1)
    Clearaudio Statement Turntable
    Clearaudio Statement TT-1 Tonearm
    Clearaudio Goldfinger Statement Pickup
    Schroeder Reference SQ Tonearm (Cocobolo/Gold)
    Clearaudio Insider Reference Wood Pickup
    Boulder Amplifiers 2008 Balanced Phonopreamplifier

    Transrotor Artus Turntable
    Bluelectric Altair Tonearm
    Bluelectric Altair Jewel Pickup
    Kuzma Airline Tonearm
    Dynavector XV-1T
    Qualia Indigo Reference Phonopreamplifier

    Audiostone Pythagoras Turntable
    Thales AV Tonearm
    ZYX Premium Diamond
    Lyra Connoisseur 3.0 Integrated Phonopreamplifier

    Anlegg 2)
    Continuum Audio Labs Caliburn Turntable
    Continuum Audio Labs Castellon Turntable Stand
    Continuum Audio Labs Cobra Tonearm
    Koetsu Coralstone Platinum Pickup w/diamond cantilever
    Durand Audio Telos Sapphire Tonearm
    Kondo IO-J Limited Edition Pickup
    Kondo KSL SFz Step-Up Transformer
    Constellation Audio Orion Phonopreamplifier


    Blue Pearl Audio JEM Turntable
    Airtangent Reference Mk.II Tonearm
    Lyra Atlas Pickup
    Kuzma 4Point Tonearm
    Transfiguration Orpheus Pickup
    Lyra Connoisseur 4-3P SE Phonopreamplifier

    Anlegg 3)
    Rockport Technologies System III Sirius Platespiller
    Rockport Technologies System III Sirius Tonearm
    Lyra Olympos Pickup
    FM Acoustics Resolution Series 223 Phono Master

    Triangle Art Ultimate LE Turntable
    Vertere Reference Tonearm
    Koetsu Blue Lace Pickup
    Da Vinci Audio Labs Master Reference VIRTU Tonearm
    Kiseki Lapis Lazuli Pickup
    Vitus Audio MP-P201 Masterpiece Series Phonopreamplifier

    Mvh
    Roysen
    Jeg trodde de var bestilt en del av dem.

    Uansett, er planen å ha 2 til 3 platespillere i hvert anlegg, eller er det alternativer for hva som du har tenkt å ha i hvert anlegg?

    Tillegg:

    Lyra Connoisseur 4-3P SE Phonopreamplifier har du i heimen, såvidt jeg har forstått: Den har jeg alltid vært nyskjerrig på (eller er det 3ern?). Den kunne gjerne tatt sin vei til meg.
    Det er Lyra Connoisseur 3.0 jeg har hjemme. Lyra Connoisseur 4-3P SE er ikke sluppet på markedet ennå. Jeg jobber med Stig Inge Bjørge for muligens å bli en av de første eierne av en slik. Rockporten er både bestilt og tilnærmet ferdigbetalt. Triangle Art er bestilt. Jeg venter på endelig tilbud på Continuum Audio Labs med bord, arm og pickup før jeg kan endelig bestille. Den er imidlertid avholdt til meg. Blue Pearl Audio står i et hjem hos en annen audiofil i Nederland med tre av verdens beste anlegg. Han beholder spilleren inntil jeg er klar til å kjøpe.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Et aldri så lite spørsmål fra tribunen...
    3 vinylrigger?

    Har disse vinyloppsettene så klare lydkarakterer at det er ønskelig med tre forskjellig rigger i hvert anlegg?

    Er det ikke enklere med en vinylrigg i hvert anlegg - slik at når du vet at vinylen trives bedre med Rockport enn med Continuum
    så kan du ta den ned i kjelleren?

    Er du virkelig så kresen på lyden at du ikke spiller favorittalbumet på Continuum'en,
    når du vet at det låter bedre på en av de andre riggene?

    En ting til jeg virkelig lurer på er denne: Når du har funnet en strømrenser som funker i forhold til den strømmen du har inn i huset,
    hvorfor holder du deg ikke til denne i hele anlegget?
    Har alle komponentene sine egne karakterer som krever spesielle karakterer fra strømrenserne?

    Eller er dette bare en rein reklametråd?
    Som jeg skrev handler dette om å drømme litt. Jeg kommer aldri til å sitte med tre platespillere i hvert anlegg. Det er samleren i meg som ønsker det slik. Det ender nok opp med en spiller i hvert anlegg til slutt tenker jeg.

    Når det gjelder strømrensere har jeg faktisk gjort en del eksperimentering. Min erfaring er at de beste resultatene ikke handler om å finne en strømrenser som håndterer strømproblemene inn i huset på en optimal måte for deretter å bruke denne strømrenseren på alle komponentene. Min erfaring er tvert i mot at en strømrenser må matches til komponenten den kobles til. Av den grunn vil forskjellige strømrensere fungere med ulikt resultat på ulike komponenter.

    Mvh
    Roysen
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Den skal jeg ha. Hvilken skive? Master & Commander soundtracket har også noe ned i disse frekvensene.

    Mvh
    Roysen
    Dette vet jeg ikke, men vil tro det er filmmusikken til første Tomb Raider the movie. Hørte selv via Spotify Premium, og der så jeg extension ned til 3 Hz.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    I stedet for å bruke mye tid på å finne frem masse bilder og beskrive hver komponent i de tre anleggene jeg nå håper på lister jeg i stedet opp de komponentene jeg nå ønsker å inkludere:

    SYSTEM 1)

    CD Spiller:
    MBL 1621A Reference Line CD Transport
    MBL 1611F Reference Line D/A Converter

    SACD Spiller:
    Soulution 746 SACD Player
    Soulution 746 PSU

    DVD-Audio, DVD-Video & Blu-Ray (Bare lydavspilling) Spiller:
    Metronome Technologie Kalista Ultimate SE Transport
    Metronome Technologie Nausicaa D/A Converter
    Metronome Technologie Elektra PSU
    GTE Audio Trinity DAC Mk.II Digital Controller
    GTE Audio Trinity DAC Mk.II Mono D/A Converter
    GTE Audio Trinity DAC Mk.II Mono D/A Converter
    APL HiFI NWO Master Transport
    APL HiFi DAC-M D/A Converter
    APL HiFi DSR-Master Transport
    APL HiFi DSD-Master D/A Converter

    Musikkserver:
    Burmester 111 Music Centre
    Burmester 069 Reference Line CD Player
    Burmester 069 Reference Line PSU

    Platespiller:
    Clearaudio Statement Turntable
    Clearaudio Statement TT-1 Tonearm
    Clearaudio Goldfinger Statement Moving Coil Cartridge
    Durand Audio Telos Sapphire Tonearm
    Clearaudio Insider Reference Wood Moving Coil Cartridge

    Phonoforforsterker (Transistor):
    Qualia Indigo Reference Phonopreamplifier
    Qualia Indigo Reference PSU
    Qualia Indigo Reference PSU

    Forforsterker (Integrert transistor):
    Lyra Connoisseur 3.0 Preamplifier
    Lyra Connoisseur 3.0 PSU
    Lyra Connoisseur 3.0 PSU

    Effektforsterkere:
    darTZeel NHB-458 Mono Amplifier
    darTZeel NHB-458 Mono Amplifier
    Dynaudio Arbiter Mono Amplifier
    Dynaudio Arbiter Mono Amplifier

    Høytalere:
    Magico Q7
    Magico Q7
    Magico QSub-18
    Magico QSub-18

    Alternative forsterkere og høytalere:
    Atma-Sphere MA-3 Mk.3.2 Mono
    Atma-Sphere MA-3 Mk.3.2 Mono
    Atma-Sphere MA-3 Mk.3.2 PSU
    Atma-Sphere MA-3 Mk.3.2 PSU
    Jadis JA-800 Mono Amplifier
    Jadis JA-800 Mono Amplifier
    Jadis JA-800 Mono PSU
    Jadis JA-800 Mono PSU
    Jadis JA-800 Mono PSU
    Jadis JA-800 Mono PSU


    Soulution 701
    Soulution 701
    Spectral Audio DMA-400
    Spectral Audio DMA-400
    Zellaton Statement
    Zellaton Statement
    Burmester S8
    Burmester S8

    SYSTEM 2)

    CD Spiller (Transistor):
    Orpheus Labs Heritage SACD Transport
    Orpheus Labs Hertiage D/A Converter Mk.III
    Orpheus Labs Heritage D/A Converter PSU Mk.III

    CD Spiller (Rør):
    Zanden Audio Model 2000 Premium CD Transport
    Zanden Audio Model 2000 Premium PSU
    Zanden Audio Model 5000 Signature Tubed D/A Converter
    Zanden Audio Model 5000 Signature PSU

    SACD Spiller:
    CH Precision D1 SACD Transport m/Standard Control_Board & 2 stk. Standard Digital_OutBoard & Sync_Io Board
    CH Precision X1 Power Supply
    CH Precision Rubidium Master Clock
    CH Precision C1 Mono D/A Converter m/Standard Digital_In Board & Ethernet_In Board & USB_In Board & Sync_IO Board
    CH Precision X1 Power Supply
    CH Precision C1 Mono D/A Converter m/Standard Digital_In Board & Ethernet_In Board & USB_In Board & Sync_IO Board
    CH Precision X1 Power Supply

    DVD-Audio, DVD-Video & Blu-Ray (Bare lydavspilling) Spiller:
    Constellation Audio Sirius Transport
    Constellation Audio Sirius D/A Converter
    Constellation Audio Sirius PSU

    Musikkserver:
    Light Harmonic Sire The Source
    Light Harmonic Sire Streamer
    Light Harmonic Sire Dual D/A Converter

    Platespiller (Transistor):
    Continuum Audio Labs Caliburn Turntable
    Continuum Audio Labs Castellon Turntable Stand
    Continuum Audio Labs Cobra Tonearm
    Koetsu Coralstone Platinum Moving Coil Cartridge m/Diamant cantilever oppgradering
    Schroeder Reference SQ Tonearm
    Lyra Atlas Moving Coil Cartridge
    Da Vinci Audio Labs Master Reference VIRTU Tonearm
    ZYX Premium Diamond

    Platespiller (Rør):
    Triangle Art Ultimate LE Turntable
    Vertere Reference Tonearm
    Koetsu Blue Lace Moving Coil Cartridge
    Bluelectric Altair Tonearm
    Bluelectric Altair Jewel Moving Coil Cartridge

    Phonoforforsterker (Transistor):
    Constellation Audio Orion Phonopreamplifier
    Constellation Audio Orion PSU

    Phonoforforsterker (Rør):
    LAMM Industries LP1 Signature Phonopreamplifier
    LAMM Industries LP1 PSU
    LAMM Industries LP1 PSU

    Forforsterker (Transistor):
    Boulder 2110
    Boulder 2110 PSU

    Forforsterker (Rør):
    LAMM Industries LL1 Signature Mono Preamplifier
    LAMM Industries LL1 Signature Mono Preamplifier
    LAMM Industries LL1 Signature PSU
    LAMM Industries LL1 Signature PSU

    Aktivt Delefilter (Transistor):
    Tidal Audio La Assoluta LPX

    Aktivt Delefilter (Rør):
    Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference Crossover
    Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference Crossover PSU

    Effektforsterkere (Transistor):
    Tidal Audio Rumos
    Tidal Audio Rumos
    Sovereign Audio THE SOVEREIGN
    Sovereign Audio THE SOVEREIGN
    Krell Master Reference Amplifier
    Krell Master Reference Amplifier

    Effektforsterkere (Rør):
    LAMM Industries ML3 Signature Mono Amplifier
    LAMM Industries ML3 Signature Mono Amplifier
    LAMM Industries ML3 Signature PSU
    LAMM Industries ML3 Signature PSU
    Zanden Audio Chouku
    Zanden Audio Chouku
    Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference 800 Mono Amplifier
    Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference 800 Mono Amplifier
    Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference 800 PSU
    Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference 800 PSU

    Høytalere:
    Tidal Audio La Assoluta
    Tidal Audio La Assoluta
    Tidal Audio La Assoluta Drumtower
    Tidal Audio La Assoluta Drumtower

    Alternative forsterkere og høytalere:
    Conrad Johnson ART Mono Amplifier
    Conrad Johnson ART Mono Amplifier
    Audio Research Reference 750
    Audio Research Refdrence 750
    VTL Siegfried Series 2
    VTL Siegfried Series 2
    Boulder 3050
    Boulder 3050
    Jeff Rowland Model 925 Mono
    Jeff Rowland Model 925 Mono
    Jeff Rowland Model 925 PSU
    Jeff Rowland Model 925 PSU
    Burmester 909 Mono
    Burmester 909 Mono
    Estelon Extreme
    Estelon Extreme
    Kharma Exquisite Reference Subwoofer
    Kharma Exquisite Reference Subwoofer

    SYSTEM 3)

    CD Spiller:
    Wadia 971 CD Transport m/GNSC Statement Modification
    Wadia 931 Digital Controller m/GNSC Statement Modification
    Wadia 922SC Monaural Decoding Computer m/GNSC Statement Modification
    Wadia 922SC Monaural Decoding Computer m/GNSC Statement Modification

    SACD Spiller:
    Esoteric Grandioso P1 SACD Transport
    Esoteric Grandioso P1 PSU
    Esoteric G-01 Rubidium Master Clock
    Esoteric Grandioso D1 Mono D/A Converter
    Esoteric Grandioso D1 Mono D/A Converter

    DVD-Audio, DVD-Video & Blu-Ray (Bare lydavspilling) Spiller:
    MSB Technology Signature Ultimate Media Transport
    MSB Technology Diamond Transport Power Base
    MSB Technology Signature Data CD IV m/384 Upsampler
    MSB Technology Diamond Transport Power Base
    MSB Technology Platinum Stereo ADC Plus w/FemtoSecond Galaxy Clock & USB Adaptor
    MSB Diamond Power Base
    MSB Diamond D/A Converter IV Plus w/FemtoSecond Galaxy Clock & USB2 Signature Input & Pro I2S Input & Renderer Input
    MSB Diamond Power Base

    Musikkserver:
    Audeeva Conbrio Server
    Audeeva Conbrio PCM Streamer
    Audeeva Conbrio DSD Streamer
    Audeeva Conbrio PSU
    Audeeva Metronomo Caesium Master Clock
    Audeeva Metronomo PSU
    dCS Vivaldi Transport
    dCS Vivaldi Upsampler
    dCS Vivaldi Master Clock
    dCS Vivaldi D/A Converter

    Platespiller:
    Rockport Technologies System III Sirius Turntable
    Rockport Technologies System III Sirius Tonearm
    Lyra Olympos Moving Coil Cartridge

    Phonoforforforsterker:
    FM Acoustics Resolution Series 223 Phono Master
    FM Acoustics Resolution Series 203

    Forforsterker:
    FM Acoustics Resolution Series 268C Linestage Preamplifeir

    Aktivt Delefilter:
    Rockport Technologies Arrakis II Crossover
    FM Acoustics Resolution Series 334 Mono Three-Way Analogue Active Crossover
    FM Acoustics Resolution Series 334 Mono Three-Way Analogue Active Crossover

    Effektforsterkere:
    FM Acoustics Resolution Series 118 Mono Amplifier
    FM Acoustics Resolution Series 118 Mono Amplifier
    Goldmund Telos 5000 Mono Amplifier
    Goldmund Telos 5000 Mono Amplifier
    Master Audio Systems Helius Mono Amplifier
    Master Audio Systems Helius Mono Amplifier

    Høytalere:
    Rockport Technologies Arrakis II
    Rockport Technologies Arrakis II
    Wilson Audio Thor's Hammer
    Wilson Audio Thor's Hammer

    Alternative forsterkere og høytalere:
    Kondo Gakuon
    Kondo Gakuon
    Convergent Audio Technologies JL3 Statement
    Convergent Audio Technologies JL3 Statement
    Audio Power Labs 833 TNT
    Audio Power Labs 833 TNT
    Mark Levinson No.33
    Mark Levinson No.33
    Gryphon Colosseum Solo
    Gryphon Colosseum Solo
    Analog Domain Apollo
    Analog Domain Apollo
    Avalon Acoustics Tesseract
    Avalon Acoustics Tesseract
    Goebel Bauforce
    Goebel Bauforce

    Strømrensere, racks, etc kommer i morgen.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Mon tro om ikke denne tråden bør skifte navn til Roysen går bananas ..... Moro å følge med her. Stå på!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.141
    Antall liker
    9.469
    Jeg husker dengang barna mine var små. De hadde en lignende liste i månedene før Jul, dog i en annen genre.........:)
    Ønskeliste, kalte de det.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn