Roysens Furtebu - Del 1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Effektforsterkere for å drive Rockport Arrakis 2 mellombass, mellomtone og diskant (FM Acoustics Resolution Series 118
    Dette er selve drømmen. Muligheten til å kunne få i hus en limited edition jubileums monoblokk fra FM Acoustics. De har tatt svært hardt i når de har prootert disse forsterkerne. Dersom man skal tro på reklamematriellt har de kommet opp med en ny trafo som gjør at forsterkeren kan yte 600A (kontinuerlig!). Jeg vet dog ikke helt om jeg er med på den. Likevel er det noe stort å ha det beste FM Acoustics kan lage. Disse produktene er som håndlagede intrumenter og testingen de går gjennom før de slippes ut på markedet er helt vanvitttig. Denne modellen vil kun bli produsert i 40 par i forbindelse med FM Acoustics 40 års jubileium i år.

    Minimum Power Output:
    Precision non-bridged mono amplifier.
    As a general indication of capability: the numbers below are measured into resistive load while operating with continuous music or continuously repetitive toneburst. These ratings, however, cannot fully represent the actual performance when driving precision transducers.
    1000 W peak into 8 Ohm
    2000 W peak into 4 Ohm
    3500 W peak into 2 Ohm
    6000 W peak into 1 Ohm

    500 W RMS into 8 Ohm
    1000 W RMS into 4 Ohm
    1800 W RMS into 2 Ohm
    3000 W RMS into 1 Ohm

    Max. Audio Output Voltage: 180 Vpp.
    Max. Audio Output Current: Absolutely unlimited Peak current (600A peaks have been measured!) allows the FM 118 to drive any known load at peak performance level without any strain, harshness or any other negative influence on the audio signal. There are no fuses or limiters in the amplifier orpower supply circuity; absolutely no form of current limiting, voltage limiting or any other kind of limiting is employed which is one reason for the breathtaking dynamic rendering.

    Distortion: 0,003% THD
    Gain: 30.5dB

    Bandwidth including Anti-RFI circuit: 5 Hz to 60 kHz.
    Internally adjustable to other frequencies
    Hum and Noise: (22Hz-22kHz).
    Below full power typically: -115 dB
    Min. unweighted: better than -100 dB
    Input: Proprietary electronically balanced discrete enhanced class A circuitry, floating ground, noninverting or inverting mode.
    Input Sensitivity: 1,6 VRMS for full output
    Input Impedance: At all level settings from balanced and unbalanced sources: 40 KOhm Unbalanced sources are balanced right at the input of the FM 118.

    Chassis Resonance Damping: High-strength, dual anti-resonance chassis design effectively isolates sensitive electronic components from potential negative influence such as induced resonance. In addition, mechanical resonance damping on all panels is employed. The whole chassis including covers, plates, transformer mounting, transformer leaves, side panels, capacitor mountings etc. use FM ACOUSTICS’ proprietary resonance suppression techniques.
    Average Life Expectancy:
    At 25 oC ambient temperature, medium power,
    10 h/day, 365 days per year: 40 years
    AC Voltage: fixed at either 100-115 or 200 - 230V, 50-60 Hz
    Maximum Mains Over-voltage: Short-term, not on switch-on: 170% V nominal
    Long-term, incl. switch-on: 110% V nominal

    Input Stage Common Mode Rejection: >100dB at 50/60 Hz, even better at other frequencies.
    Maximum Input Level: +20 dBm (7,75 VRMS)
    Load Impedance: No minimum impedance. Designed for less than 1 Ohm to 10'000 Ohm systems. Can drive any speaker impedance - dynamic, electrostatic, ribbon, planar etc. - without any limiting, compression or other negative effects on the audio signal.
    The amplifier is fully protected against short circuits and other adverse conditions via a unique on board system that continuously surveys all important parameters. This system assures the amplifier is always working optimally.

    Protection:
    Unique protection systems proprietary to FM ACOUSTICS safeguard against adverse conditions such as short circuit, HF oscillation, RF interference, +DC and -DC offset, over-temperature, reduced air flow, blocked or dirty fan filters, damage to the protection system itself, etc.
    Open circuit stability protection assures that the amplifier remains absolutely stable even when no load is connected.
    Power Consumption:
    At idle: less than 200 W RMS
    At 30% power: 1800 W RMS
    At nominal power: 3030 W RMS
    With dynamic signals: >10000 W peak
    Mains Supply Requirement:
    No mains voltage drop when supplying:
    12.5 A cont., 60A peak at 220V-240V
    25 A cont., 125A peak at 110V-120V
    to each FM 118 amplifier.
    Operating Temperature:
    0 grader C to +40 grader C
    Operating Humidity:
    Short-term: 0 to 95%
    Long-term: 0 to 85%
    Amplifier works fine in high humidity areas but continuous high humidity may shorten lifetime of certain components somewhat.
    Burn-in Time at Factory: Minimum 200 hours (1000 thermal cycles)
    Vibration Test at Factory: Minimum 60 minutes (50’000 vibration cycles)

    Input Connector:
    Female XLR 3-pin balanced:
    Non-inverting: Inverting:
    Pin 1: ground Pin 1: ground
    Pin 2: return (cold)Pin 2: signal (hot)
    Pin 3: signal (hot) Pin 3: return (cold)
    Output Connectors:
    Paralleled FORCEPLUG 200, proprietary ultra low loss high-performance connector receptables.
    Continuous current handling = 200A, 1200A peak
    Spare Parts Availability: Guaranteed available for a minimum of 10 years. Guaranteed ex stock availability of 99% of all individual parts.
    Weight:
    46 kg net
    52 kg packed
    Dimensions:
    430 mm wide
    260 mm high
    550 mm deep

    IEC, DIN and MIL (Military)
    Standards of components used:
    IEC 68 = 55/155/56 DIN 384-4
    IEC 68 = 55/085/21 DIN 40040
    IEC 144/IP 65 DIN 40046
    IEC 40/100/56 DIN 40050 P 54
    IEC 115-1 DIN 41332 TYPE IIA
    IEC 384-9 DIN 44061
    IEC 384-8 IB DIN 44112
    IEC 68: 2-6 DIN 44356
    IEC 68: 55/085/056 DIN 45910 PART 1201
    IEC 68: 55/200/56 DIN 45921-107


    Note: A pair of FM 118' requires two separate mains supplies that each can provide at least 12.5A at 200-240V (or 25A at 100-120V) without any mains voltage drop.

    Mvh
    Roysen
    Litt av en pris på disse flotte saker: 400,000 CHF X 7.11 (Dagens kurs) = 2,844,000 Nkr.,,,:D
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Forforsterker (FM Acoustics Resolution Series 268-C:
    Dette er kanskje den meste legendariske forforsterkeren på markedet. Den har vært i produksjon i mer enn ti år, men kom med en ny versjon nå i år til 40 prs jubileet til FM Acoustics. Endringen fra forrige versjon er tillegget av ny analog romkorreksjonselektronikk. Den har også noe så orginalt som en analog equalizer innbygget som man kan koble inn og ut av signalveien med en knapp. Dette er også en av to FM Acoustics forfrosterkere som kommer med fjernkontroll. Ut over det låter denne særdeles musikalsk i tråd med alle FM Acoustics komponenter. Deres testing og komponentkvalitet er uten sidestykke og mye av komponentene er hentet fra det sveitsiske forsvaret så vidt meg bekjent. Lydsignaturen er herlig luftig og åpent oppover med en varm men likevel nokså nøytral mellomtone og herlig autoritet i bassen. Den skal i mitt anlegg få selskap av strømrenseren Tripoint Audio Emperor AC.
    Vis vedlegget 287363
    Vis vedlegget 287367

    Mvh
    Roysen
    Her er en Demo brukt på HigherFI: 117,000 Usd X 6,87(Dagens kurs)= 803,790 Nkr Flotte saker.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    McLaren,

    At jeg ikke svarer har faktisk med at jeg må gjennom dette hele tiden hver dag jeg er aktiv på HFS. Jeg må da forsvare mine valg og investeringer for andre hele tiden. Du må vel skjønne at det er slitsomt og noe jeg egentlig synes at jeg hverken fortjener eller synes er noe gøy å bruke tiden min på. Av den grunn gidder jeg ikke å gjøre det. I stedet synes jeg da det er på sin plass å fortelle de som synes at jeg må svare for meg hvor skapet skal stå. Det er jeg som bestemmer hva jeg ønsker å bruke min tid på og det er slett ikke å forsvare mine investeringer overfor andre.

    Du har nå i dagesvis mast på at jeg skal redegjøre for mine fremtidsplaner for anlegget. Så jeg gjorde da nettopp det mye for din skyld fordi. Når jeg så gjør det synes jeg det er helt bak mål at du da skal bruke diskplass og energi på å kritisere disse valgene. Det er mine valg, McLaren. Jeg bestemmer, Forstått? Hva andre måtte mene er totalt likegyldig for meg. Det er jeg som skal bruke dette anlegget og det er jeg da må få velge.

    Når det gjelder høyden til Arrakis så er det fort gjort for deg å sjekke høyden på høytalerne selv og du vet jo godt at det er standard takhøyde her så mange ganger som du har vært her.

    Jeg trodde vi var venner. Dersom du ønsker at det fortsatt skal være slik bør du holde deg unna å komme med alle disse hentydningene til at jeg ikke skal klare å realisere dette. Slik mistro forventer jeg at mine venner kjenner meg godt nok til å vite at ikke stemmer. Som jeg har skrevet til flere andre her inne kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg skal måtte forsvare noe som helst siden jeg vel må være den i Norge som har dratt inn fleste tunge hifi komponenter. At du ikke kjenner mine budsjetter er også derfor helt avgjørende for at du ikke har noe grunnlag for å si noe om jeg er i stand til å realisere eller ikke. Du vet heller ikke hvilken pris jeg skal kjøpe for eller om det er nytt eller brukt. Alt dette ser jeg ingen grunn til å avsløre til en person som det virker som kun er ute etter å kaste seg i strupen på meg å kritisere der det kritiseres kan. Så jeg tror jeg fra dette tidspunktet av lar være å svare på dine innlegg. Sorry, McLaren men du oppfører deg nå slik som alle de andre kranglefantene og det setter jeg lite pris på.

    Den som er stygg i munnen er faktisk du. Du har ikke på noe tidspunkt vist noen delt glede med meg for at jeg nå ser ut til å kunne realisere dette. I stedet fyller du alle innleggene du skriver til meg om dagen med skepsis i forhold til produktene jeg velger og til realiseringsevnen. Det er dette jeg også reagerer på i forhold til alle de andre kranglefantene.

    Skal vi finne tilbkake tonen, McLaren må du nok vise andre mer vennligsinnede takter i forhold til det jeg mener og de ønskene jeg har i stedet for å forsøke å presse meg til å overta din tankegang om hvordan ting skal gjøres og velges.

    Når det gjelder budsjett vil jeg legge til at jeg i skrivende stund synes det er viktig å prioritere det jeg setter mest pris på her i livet. Jeg vet ikke hvor lang tid jeg har igjen med mitt sykdomsbilde. Av den grunn er det vitkig for meg å få realisert mine drømmer nå før det er for sent. Av den grunn er egentlig penger og pris noe som ikke betyr så mye i sammenhengen lenger. Dette skal jeg ha koste hva det koste vil. Jeg tar gjerne opp lån også for å få realisert dette i den situasjonen jeg er nå slik at jeg kan komme i mål og nyte dette mens jeg ennå kan. Jeg forventer selvsagt kritikk for dette også, men det bryr jeg meg faktisk ikke om i det hele tatt. Igjen er det jeg som bestemmer. Andre kan si hva de mener, men må da også forvente å bli møtt med nettopp argumentet at det nok er jeg som bestemmer og da blir det som jeg ønsker.

    Jeg stopper imidlertid videre presentasjon her. Jeg begynte presentasjonen for å tilfredsstille din nysgjerrighet først og fremst. Du er min venn og jeg ønsket å vise deg hva det er jeg jobber med om dagen. Jeg har vært svært entusistisk i forhold til en del av det jeg har jobbet med og gledet meg til å dele det med mine venner (ande på HFS vet jeg at heller gir meg en rett høyre enn å vise at det gleder seg på mine vegne, så de var ikke i tankene). Men når du også, McLaren begynner på den samme visa er det nok best at vi stopper her før alle mine venner også har blitt mine uvenner.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Forforsterker (FM Acoustics Resolution Series 268-C:
    Dette er kanskje den meste legendariske forforsterkeren på markedet. Den har vært i produksjon i mer enn ti år, men kom med en ny versjon nå i år til 40 prs jubileet til FM Acoustics. Endringen fra forrige versjon er tillegget av ny analog romkorreksjonselektronikk. Den har også noe så orginalt som en analog equalizer innbygget som man kan koble inn og ut av signalveien med en knapp. Dette er også en av to FM Acoustics forfrosterkere som kommer med fjernkontroll. Ut over det låter denne særdeles musikalsk i tråd med alle FM Acoustics komponenter. Deres testing og komponentkvalitet er uten sidestykke og mye av komponentene er hentet fra det sveitsiske forsvaret så vidt meg bekjent. Lydsignaturen er herlig luftig og åpent oppover med en varm men likevel nokså nøytral mellomtone og herlig autoritet i bassen. Den skal i mitt anlegg få selskap av strømrenseren Tripoint Audio Emperor AC.
    Vis vedlegget 287363
    Vis vedlegget 287367

    Mvh
    Roysen
    Her er en Demo brukt på HigherFI: 117,000 Usd X 6,87(Dagens kurs)= 803,790 Nkr Flotte saker.
    Nei, det er den gamle modellen 268. Det er ikke 268-C.

    Mvh
    Roysen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, et par innlegg er fjernet da det fort kunne utviklet seg litt støy.
    Men ber alle senke skuldrene litt. Både når man skriver innlegg og ikke minst når man leser og tolker/mottar budskap.
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Ærlig talt Roysen........

    Nå må du puste med magen i håp om å tenke klart.
    Dette skreiv Mclaren....
    "Er dette noe som er underveis? Hvor sikkert er det? Jeg tenker nå at det er lurt å ikke ha forskjellige effektrinn til samme høytaler. Skal en bi-ampe bør det være samme amp om det da ikke er aktivt delefilter med eq. Da er det en annen sak. Det neste jeg lurer på er hvordan er disse høytalerne plassert i stuen din? Tenker da takhøyde."

    Så tilter du fullstendig,går i forsvarsposisjon og rett ut med klør.
    Det virker som om du KUN godtar at du blir bejublet for dine valg og meninger og at man stryker deg med håra.
    For en som ikke kjenner deg er det meget lett å gjøre seg en oppfatning om at du mangler både sosiale antenner,empati og ydmykhet.
    Aksepter andre meninger enn dine egne.

    I beste mening og ett velmenende råd..... Ro deg ned og kom deg ned fra hesten din og ikke tro at dine meninger og valg er den universielle sannhet.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har ikke gått i strupen på deg. Jeg unner deg dette. Jeg kjenner godt til ditt sykdomsbilde. Derfor har jeg vært litt opptatt av mår dette kan realiseres. For meg er dette utstyr jeg ikke min villeste fantasi kan anskaffe selv, jeg sparer til en keel til min lp12 til 26k og synes derfor det er artig med slike produkter du ønsker å anskaffe.Jeg synes det er trist for din del at de til stadighet ender i uorden opp det ene etter det andre.

    Dine proiriteringer vedrørende sykdomsbildet ditt er noe jeg ikke deler, men jeg respekterer det til det fulle. Som din venn så tør jeg være ærlig med deg når du oppfører deg dårlig og ikke.Det er ikke alltid så lett å se seg selv fra utsiden. Jeg har vært der selv og fikk tilbakemeldingene jeg ikke visste jeg trengte. Som din venn så vet du at jeg ikke på noen måte vil deg ille.

    For all del, fortsett som du gjør må, ikke min sak tydeligvis.

    Kontakt meg gjerne om du vil ha noe med meg å gjøre, men jeg vil ikke vedkjenne meg din hfs person lenger. Du har mitt telefon nummer.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Ærlig talt Roysen........

    Nå må du puste med magen i håp om å tenke klart.
    Dette skreiv Mclaren....
    "Er dette noe som er underveis? Hvor sikkert er det? Jeg tenker nå at det er lurt å ikke ha forskjellige effektrinn til samme høytaler. Skal en bi-ampe bør det være samme amp om det da ikke er aktivt delefilter med eq. Da er det en annen sak. Det neste jeg lurer på er hvordan er disse høytalerne plassert i stuen din? Tenker da takhøyde."

    Så tilter du fullstendig,går i forsvarsposisjon og rett ut med klør.
    Det virker som om du KUN godtar at du blir bejublet for dine valg og meninger og at man stryker deg med håra.
    For en som ikke kjenner deg er det meget lett å gjøre seg en oppfatning om at du mangler både sosiale antenner,empati og ydmykhet.
    Aksepter andre meninger enn dine egne.

    I beste mening og ett velmenende råd..... Ro deg ned og kom deg ned fra hesten din og ikke tro at dine meninger og valg er den universielle sannhet.
    Er det noen som har spurt deg om hva du synes om meg eller mine valg? Ikke det, nei. Da foreslår jeg at du...........

    Dette handler ikke på noen måte om et ønske om å bli tiljublet. At folk skriver det er jo helt misforstått. Det jeg forventer er kun en ting og det er at den kritikk som kommer er konstruktiv og velment. Det er langt mellom det skjer.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke gått i strupen på deg. Jeg unner deg dette. Jeg kjenner godt til ditt sykdomsbilde. Derfor har jeg vært litt opptatt av mår dette kan realiseres. For meg er dette utstyr jeg ikke min villeste fantasi kan anskaffe selv, jeg sparer til en keel til min lp12 til 26k og synes derfor det er artig med slike produkter du ønsker å anskaffe.Jeg synes det er trist for din del at de til stadighet ender i uorden opp det ene etter det andre.

    Dine proiriteringer vedrørende sykdomsbildet ditt er noe jeg ikke deler, men jeg respekterer det til det fulle. Som din venn så tør jeg være ærlig med deg når du oppfører deg dårlig og ikke.Det er ikke alltid så lett å se seg selv fra utsiden. Jeg har vært der selv og fikk tilbakemeldingene jeg ikke visste jeg trengte. Som din venn så vet du at jeg ikke på noen måte vil deg ille.

    For all del, fortsett som du gjør må, ikke min sak tydeligvis.

    Kontakt meg gjerne om du vil ha noe med meg å gjøre, men jeg vil ikke vedkjenne meg din hfs person lenger. Du har mitt telefon nummer.
    Du som så mange andre klarer ikke å se det store bildet, McLaren. Dersom du hadde fått det jeg har fått av pepper om igjen og om igjen og om igjen ville du som jeg opprettet deg et slags filter. Husk at jeg er her for å ha glede av det. Så møter du aldri noe annet enn piss og kritikk. Det ender opp med at man tar alle man ser tendenes til å kritisere deg med rota selv om det kanskje ikke er rettferdig fordi dette er den eneste måten å beskytte deg selv på.

    Så dersom du ikke vil vedkjenne deg min nettpersonlighet er det selvsagt helt greit. Det er opp til deg det. Men prøv å lev noen måneder i mine sko her inne. Til slutt er det bare frustrasjon, sinne og vedlig lite annet igjen.

    Dette er ingen unnskyldning for at det har blitt slik. Det er helt naturlig at det må bli slik. De som konstant er ute etter å krangle derimot bør kjenne sin besøkelsestid å se litt på hva det fører til. Men jeg antar at de egentlig har oppnådd det de ønsker.

    Forøvrig er jeg helt med på at det du spør etter for så vidt ikke er noe problem dersom du hadde tatt det på privaten. Men hvorfor i alle dager skal dette rikskringkastes. Det ser jeg faktisk ingen mening i og det oppfattes som et forsøk på å henge meg ut. Kan du forstå det? Når du f.eks. skriver at det burde kalles drømmer og ikke planer. Forstår du at det selvsagt ikke er noe positivt å skrive det og kan du fortelle meg hvorfor du i det hele tatt skriver det dersom du bare vil mitb beste? Forstår du at jeg reagerer på at du kringaster det på verdenseteren?

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Ikke intensjon å henge deg ut. Dette er noe du presenterer for almuen, forvent spørsmål.

    Du trenger ikke unnskylde deg for min del, du velger din omgangskrets.

    Etter så lang tid på hfs har du forstått what to do og what not to.

    Overse kranglefanter og dritne kommentarer, ta ett stort skritt over. Stress ned.

    Du er hovedbidragsyter her i tråden, du kan påvirke klimaet her inne i positiv eller negativ grad. Se for eks. LMC 's tråd.

    Jeg stryker ikke medhårs , jeg er ikke ute etter noen på noe vis, jeg er ærlig.

    Vil du ha mitt nærvær på noe vis i tråden/-e dine bil ha en annen tone/klima enn nå, skikkelig, ærlige svar på mine spørsmål og ingen anklager om at jeg er ute etter deg. Du står i fare for å skyve vekk venner så tenk deg om.

    Har jeg ikke forsøkt å stille opp for deg og din kone? Noen andre i tråden som har gjort noe slikt for deg/dere? Jeg bryr meg om deg, men fortsetter du slik blir du en venn fattigere.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Nå forstår jeg deg ikke, McLaren. På en side skriver du at du vil mitt beste. Når jeg påpeker at å kringkaste på verdenseteren at jeg burde kalle det jeg planlegger for drømmer slett ikke er noe positivt så forsvarer du det med at jeg presenterer mine planer for allmuen. Betyr det at du ikke lenger ønsker mitt beste når jeg presenterer mine planger for allmuen? Poenget McLaren er at uansett hva som er bakgrunnen for at du skriver at det bør kalles drømmer og ikke planer så vil det ikke bli positivt mottatt her. Det burde du vite og det burde du hode deg for god til dersom du ønsker å kalle meg din venn. Det har du tydeligvis ikke forstått. Du kan ikke skrive slike negativt ladede ting og forvente at jeg skal smile og være glad. Da må du faktisk forvente at jeg svarer tilbake hva jeg selv synes om det. Dersom du ikke tåler det er det vel du som ikke burde presentere dine tanker for allmuen?

    Jeg må samtidig si at jeg de siste månedene har følt et ganske stort press fra din side med hensyn til hodetelefonene, headampen og høytalerne du lånte meg. Stadig har du presset på for at jeg skal ta det i bruk, flytte det opp i stua og i det hele tatt tilfredsstille dine behov for å føle at du hjelper meg. Dessverre har jeg ikke vært i fysisk form og har heller ikke hatt spesielt lyst til å prioritere dette. Jeg har så godt som jeg klarer forsøkt å styre unna konflikt omkring dette, men måten du har presset på har gjort det svært vanskelig. Jeg håper virkelig at du forstår at i den livssituasjonen jeg er nå er det ikke empati og ydmikhet som er prioriterte egenskaper fra min side. Jeg er i øyeblikket et enorm egoist som først og fremst er opptatt av å kunne realisere mine drømmer før jeg tar kvelden. Det kan nemlig skje mye tidligere enn folk her inne tydeligvis har oppfattet. Min lege snakker om prognoser om måneder og uker. Vi snakker ikke om år. Det gjør noe med en i forbindelse med hvordan man prioriterer og noe man selvsagt ikke er interessert i å bruke tiden på er å få pepper på HFS for de valg som det burde være åpenbart at ingen andre burde blande seg inn i annet enn å være glad på dine vegne. Konstruktiv kritikk er selvsagt også velkomment for å hjelpe men å kalle planene man har for drømmer er hverken konstruktiv kritikk eller velment av noe slag. Det tror jeg du vet selv også dersom du tenker etter hva som gikk gjennom hodet ditt når du tenkte disse tankene. At du ikke ville prioritert på samme måte eller ikke er enig i mine prioriteringer er egentlig revnende likegyldig fordi det er jeg som bestemmer.

    Mvh
    Roysen
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Roysen, hva mener du skal til for at denne trenden med saboterte tråder skal komme til en ende og ditt opphold her bli mer lystbetont enn nå?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke på tide med et privat chatterom for dere snart?

    Snakk om storm i vannglass, McL nevner ønskeliste og Roysen går av skaftet. Jo jeg skjønner du har fått mye dritt Roysen men har du ikke lagt opp til mye selv? Du oppleves veldig sensitiv for kritikk og mange av trådene dine er jo ganske.....oppe i skyene når du nevner hva som skal inn i huset. Du HAR jo fete saker stående etter det jeg skjønner så jeg tviler ikke på at det er realistisk rent finansiellt men det virker samtidig som at ditt "neste system" er en liste over utstyr som egentlig er det dyreste man kan finne her i verden. Det å "jobbe med" slike planer skjønner jeg kan oppta mye tankevirksomhet samt surfing på nett, kontakte produsenter etc. og da er det jo kjedelig og bli forstyrret i tankegangen. Men nå er dette www og et forum hvor vi KAN delta i tankene du deler. Du eier ikke nettet selv om du eier tastaturet du skriver med. Dersom du vil legge ut slikt uforstyrret kan du kjøpe deg et domene og legge ut bilder, tanker, ønsker og planer der, trykke SAVE og betrakte det etterpå


    edit: Roysen, i ditt siste innlegg ser jeg det er personlige ting som gjør dette sikkert ytterligere sensitivt og som sikkert ikke skulle vært skrevet på www.

    Jeg tror Bastian burde være moderator her:


    177_Kardemommeloven_1.jpg
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det finnes ikke rom for meg her på HFS. Den eneste løsningen jeg ser er å flytte til et annet forum hvor medlemsmassen faktisk er interessert i high end og hifi mer enn de er å provosere og krangle.

    Mvh
    Roysen
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det finnes ikke rom for meg her på HFS. Den eneste løsningen jeg ser er å flytte til et annet forum hvor medlemsmassen faktisk er interessert i high end og hifi mer enn de er å provosere og krangle.

    Mvh
    Roysen
    Det er nok på tide at hver og en ser på situasjon du er i, og at alt stresset du er under gjør at du kan reagere hardt. Det under var veldig gripende å lese og ikke noe hyggelig å relatere til, så full empati for dette.

    Min tolkning av flere innspill fra folk her er tough love, folk som prøver å få deg til å ignorere de som bevisst skaper kvalme, og ikke være på tuppa over angrep hele tiden. Utenfra virker du veldig volatil, og det er selvsagt fullt forståelig ut fra situasjonen din, så jeg håper du finner en måte å kose deg med hobbyen din på som kan ta tankene vekk fra det vonde.

    ...

    Jeg er i øyeblikket et enorm egoist som først og fremst er opptatt av å kunne realisere mine drømmer før jeg tar kvelden. Det kan nemlig skje mye tidligere enn folk her inne tydeligvis har oppfattet. Min lege snakker om prognoser om måneder og uker. Vi snakker ikke om år. Det gjør noe med en i forbindelse med hvordan man prioriterer og noe man selvsagt ikke er interessert i å bruke tiden på er å få pepper på HFS for de valg som det burde være åpenbart at ingen andre burde blande seg inn i annet enn å være glad på dine vegne. Konstruktiv kritikk er selvsagt også velkomment for å hjelpe men å kalle planene man har for drømmer er hverken konstruktiv kritikk eller velment av noe slag. Det tror jeg du vet selv også dersom du tenker etter hva som gikk gjennom hodet ditt når du tenkte disse tankene. At du ikke ville prioritert på samme måte eller ikke er enig i mine prioriteringer er egentlig revnende likegyldig fordi det er jeg som bestemmer.

    Mvh
    Roysen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da blir vi fattige, men kan hende på en god måte.
    Farvel Roysen håper det blir bra for deg.
    Pust dypt og prøv og lese igjennom den siste dage i denne tråden din.
    Prøv med øyne oppe og se inn i deg selv når du leser.
    Hvis du ikke klare å se dine egne feil her, tror jeg ikke det går bedre i neste forum du skal inn i.
    Beklagelig og trist att det skal bli på denne måter.
    I beste mening dette Roysen.
    Men når det er så mange som kjører i feil retning kan det ikke gå bra.

    Steinar.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det som er snodig, Steinar, er at f.eks. på whatsbestforum kjører stort sett alle i samme retning som meg. Det gjør de på audioasylum.com også og på audiogon.com. Det er her inne i der den norske folkeskjela har tatt rot og fått utvolde ukulturer som typisk høerer hjemme i Norge at det er mange som kjører i en annen retning enn meg.

    Forøvrig er det vel jeg som også bestemmer når jeg skal trekke meg fra HFS. Så ingen grunn til å hinte om fravel i dag i hvert fall.

    Mvh
    Roysen
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Beklager at jeg har forsøkt å presse meg på. Jeg skal selvfølgelig hente sakene mine asap og la deg være fred.

    Tror jeg har noen kabler til Arbiterne jeg i samme slengen henter;-(

    Jeg har vært en tosk.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Er det ikke på tide med et privat chatterom for dere snart?

    Snakk om storm i vannglass, McL nevner ønskeliste og Roysen går av skaftet. Jo jeg skjønner du har fått mye dritt Roysen men har du ikke lagt opp til mye selv? Du oppleves veldig sensitiv for kritikk og mange av trådene dine er jo ganske.....oppe i skyene når du nevner hva som skal inn i huset. Du HAR jo fete saker stående etter det jeg skjønner så jeg tviler ikke på at det er realistisk rent finansiellt men det virker samtidig som at ditt "neste system" er en liste over utstyr som egentlig er det dyreste man kan finne her i verden. Det å "jobbe med" slike planer skjønner jeg kan oppta mye tankevirksomhet samt surfing på nett, kontakte produsenter etc. og da er det jo kjedelig og bli forstyrret i tankegangen. Men nå er dette www og et forum hvor vi KAN delta i tankene du deler. Du eier ikke nettet selv om du eier tastaturet du skriver med. Dersom du vil legge ut slikt uforstyrret kan du kjøpe deg et domene og legge ut bilder, tanker, ønsker og planer der, trykke SAVE og betrakte det etterpå


    edit: Roysen, i ditt siste innlegg ser jeg det er personlige ting som gjør dette sikkert ytterligere sensitivt og som sikkert ikke skulle vært skrevet på www.

    Jeg tror Bastian burde være moderator her:


    Vis vedlegget 287460
    Ok, jeg skal være med på at listen inneholder dyre komponenenter. Men det er da ikke slik at selv om de er dyre så har jeg valgt komponenter som ikke regnes for å være helt der oppe blant det beste i verden rent lydmessig. Så hvorfor tror folk at jeg da kun er opptatt av pris. Er ikke erfaringsgrunnlaget blant de komponenetne jeg har eid nok til å vise at det er lyden jeg først og fremst er opptatt av. Er ikke alt jeg har delt på HFS om musikk og lyd også et tydelig bevis for det. Hvorfor er alt jeg her delt av erfaring og opplevelser, synspunkter og meninger fullstendig lagt til side så snart jeg forklarer hva jeg ønsker å kjøpe til mitt eget anlegg? Dersom folk hadde vært litt oppegående hadde de i stedet lagt sammen to og to. Da ville de forstått at mine valg faktisk handler om å oppnå så god lyd som mulig og at komponentvalgene for et slikt mål faktisk er nødt til å koste en del penger. Det ville et slikt mål i enhver bransje gjort. Dette forstår man på stort sett alle andre fora som har med hifi å gjøre enn på HFS. HFS er på mange måter svært spesielt fordi der råder ikke tilsvarende hodninger og meninger som vanligvis råder blant audiofile. I stedet behandles de som jeg vil kalle virkelig audiofile som idioter av den store medlemsmassen på linje med hvordan mannen i gata behandler audiofile som bruker det de synes er mye penger på hifi. Samtidig er det også slik at jeg har dratt svært mye dyre og tunge hifi komponenter over døra i mange år nå. Dette har vært behørig dokumentert på HFS. Det meste av dette har også vært gjenstand for gjestebesøk og lyttere fra HFS som har rapportert om særdeles god lyd her. Hvorfor jeg da skal måtte bevise for andre at jeg fremdeles er i stand til å kunne realisere slike planer og at planene fortsatt har sin motivasjon i lydkvalitet og intet annet. Så til de siste og kanskje mest spesielle ved hele denne situasjonen. Hvorfor er det slik at disse reaksjonene er spesifikke for HFS. På ander fora er de fullstendig fraværende. Min teori er at på HFS har man tiltrukket seg en medlemsmasse som jeg i det store og hele ikke vil kalle audiofile. De er langt fra typiske audiofile og det farger holdningene som råder. Men jeg kunne faktisk ønske at flere satte seg ned å la sine hoder i bløtt for å fortelle meg hvorfor reaksjonene er spesifikke for HFS.

    Mvh
    Roysen
     

    Vinylsound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Innlegg
    198
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    Trist som faen....

    ........det er min oppsummering av denne tråden....
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Beklager at jeg har forsøkt å presse meg på. Jeg skal selvfølgelig hente sakene mine asap og la deg være fred.

    Tror jeg har noen kabler til Arbiterne jeg i samme slengen henter;-(

    Jeg har vært en tosk.
    McLaren,

    Jeg synes dette har vært særdeles vanskelig og derfor har jeg vist frem alt du og jeg har skrevet om emnet her på HFS og i alle de SMS du har sendt meg. Jeg hadde ikke skrevet som jeg gjør nå dersom jeg ikke hadde møtt enighet blant de jeg viste dette frem til om at situasjonen har vært vanskelig og at det kan oppfattes som press fra din side. Det har også medført at jeg har fått dårlig samvittighet for ikke å klare å følge opp det du har forventet av meg. Så vennligst tenk litt over hva du skriver og mener nå fordi det gjør ikke situasjonen akkurat noe bedre. Presset blir ikke noe mindre av måten du reagerer på.

    Jeg har forsøkt å fortelle deg at jeg egentlig ikke har vært så interessert i å benytte meg av utstyr som ikke lyder på samme nivå som det jeg normalt sett har i anlegget. Det har selvsavt vært en fordekt sannhet fordi jeg egentlig ikke har tid og energi til å høre så mye på musikk den siste tiden. Dersom jeg skulle ha prioritert å høre på musikk ville jeg da gjort det i mitt normale anlegg hvor lydkvaliteten (som er like viktig for meg som musikken) hadde gitt meg den gleden jeg er ute etter. Jeg er sikker på at intensjonene dine ved å låne ut disse komponentene til meg har vært de beste og at du har forsøkt å hjelpe meg i å få hørt på musikk. Du har dog ikke vært så lydhør i forhold til når jeg har forsøkt å fortelle deg at jeg først og fremst er ute etter å høre på eget utstyr som har den lydkvaliteten jeg søker når jeg først nå skal prioritere av den tiden jeg har til rådighet til musikk. Samtidig har jeg som nevnt følt et press fra din side når du ved stadige gjentagelser har presset på for at jeg skal ta dette utstyret i bruk.

    Så får du reagere på dette som du vil, men dette er i hvert fall sannheten og den kan jeg faktisk ikke snu om på eller gjøre noe med. Du burde respektere at min tid er dyrebar og at jeg må prioritere steinhardt. I dette tilfellet falt det du ønsket at jeg skulle brukie tiden på utenfor,men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på at du ønsket å hjelpe meg. Det er det presset du la på meg som nok kanskje ikke var med intensjon som har medført at dette ble en negativ opplevelse for meg.

    Mvh
    Roysen
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.865
    Torget vurderinger
    4
    Makan til kjerringer !
    Pinlig å se voksne menn kaste skittentøyet sitt på hverandre i offentlighet her på HFS pga. banale bagateller.

    Ta i det minste slik oppvask på PM så slipper dere å skjemme dere ut.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.278
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    tragikomisk inntil det groteske
    Enig, makan til graut.

    Hadde det ikke vært mye bedre å tilbringe skrivetid på Whatsbestforum, Audioasylum og/eller Audiogon. Der er det jo ingen problemer med den norske folkesjela. Men "avhopp" har man jo opplevd tidligere - og returer før man får sagt bling. Rart det der...
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Selv mistenker jeg at tråd innehaver burde få litt slakke her, medisinering og generel livs situasjon gjør noe med nerver og følelser som ikke kan kontroleres.
    Jeg kjenner forøvrig ikke til detaljer her, bare en oppfatning.

    Se i speilet eller ut vnduet i stedet for å bruke lupe !
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Att det kan bli så mye "ståk" på et forum ang.et stereoanlegg er helt utrolig;)
    Jeg er helt enig, og det gjelder ikke nødvendigvis ikke bare denne tråden. Mange leser innleggene som fanden leser bibelen. For de flest er dette tross alt bare en hobby, så at man legger så mye alvor i utsagn fra forumdeltagere er for meg en gåte.
    Det koster kr. 200 å holde en i Afrika med rent drikkevann resten av livet. Vi har generelt egentlig ganske små bekymringer.;)

    Fortsett å poste, Roysen, til inspirasjon og glede.:)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Selv mistenker jeg at tråd innehaver burde få litt slakke her, medisinering og generel livs situasjon gjør noe med nerver og følelser som ikke kan kontroleres.
    Jeg kjenner forøvrig ikke til detaljer her, bare en oppfatning.

    Se i speilet eller ut vnduet i stedet for å bruke lupe !

    Har tenkt akkurat det samme
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det finnes ikke rom for meg her på HFS. Den eneste løsningen jeg ser er å flytte til et annet forum hvor medlemsmassen faktisk er interessert i high end og hifi mer enn de er å provosere og krangle.

    Mvh
    Roysen
    Jeg er egentlig mest interessert i et forum som er mer interessert i musikk enn kabler. :)

    Sånn utenom det, hvor stort lytterom har du til disp egentlig?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Roysen,jeg kjenner deg ikke men jeg ønsker deg uansett alt vel.Jeg synes det er veldig spennende å lese om alle desse produktene du har i hus eller planlegger å få i hus.Det beriker forumet for min del.Ikke det at slike ting er aktuelle for meg,men det er likevel kjekt å følge andres reise mot sine drømmer.
    Jeg ser også veldig mange andre i trådene dine som støtter deg og syns det er spennende,men det virker ikke helt som du får med deg? Du svarer sjeldent et positivt bidrag i dine tråder,mens viss du øyner kritikk så skriver du side opp og side ned. Mitt tips er å overse de som ikke virker som de har fått oppdragelse.Da forsvinner de aller fleste av de.
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Tips Roysen (selv om du ikke vil ha det og heller ikke bryr deg om det.
    Om du redigerer om første innlegg i tråden til akkurat hva du vil at den skal inneholde, samt innspill du ønsker velkommen og at innspill av negativ karakter ikke vil bli besvart, osv.
    Følgere av tråden vil forstå hvorfor og ha sympati for dine valg.
    Ikke la deg hisse opp av det du betegner som negativ kritikk eller innput. Skarpe drama besvarelser er aldrig lurt i plenum, og hører heller til private PMer eller ignorer dem 100%.
    DU MÅ HUSKE at 97% av forumets brukere ikke har samme mulighet til å realisere slike kompromisse drømmer du har, MEN drømmene og intressen kan ikke måles ut fra økonomi, så derfor vil du ALLTID få innput fra bedrevitere og genuine kunnskapsrike "kollegaer" som mest sannsynlig bare vil deg vel med sine råd.
    VÆR RAUS og la oss heller få leve ut våres drømmer sammen med deg som 1 happy family.
    Besvar KUN det som motiverer deg og la resten ligge. Følgere av tråden vil ha forståelse for dette, og det er dem du skal "beholde" og fortsatt få innsyn i dine vannvittige prosjekter.
    God bedring og all lykke med fremtidige oppsett. Håper det vil innfri:)
    mvh
    Bjørn
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hadde en lang telefonsamtale fra Australia med Marc Dohan konstruktør av Contuum Audio Labs Caliburn i går. Det står en nyoverhalt Continuum Audio Labs Caliburn, Castellon, Cobra og Koetsu Coralstone Platinum PU med diamant cantilever oppgradering i Indonesia til meg.

    Marc kunne videre fortelle at Michael Fremer i Stereophile eier Mk.I versjonen av denne spilleren. Jacob Haliburn fra TAS eier Mk.II versjonen. Nå har Marc utviklet en Mk.III versjon. Det finnes kun et eksemplar og det vil ikke bli utviklet flere fordi Marc har blitt tvunget ut av Continuum Audio Labs. Så spilleren jeg er tilbudt er "one of a kind". Oppgraderingen går på luftstabiliseringen i Castellon bordet. Den er betydelig forbedret. Marc sa at dette var slik han opprinnelig hadde designet spilleren, men mannen bak finansieringen satte ned foten fordi spilleren skulle ha alle deler fra Australia og denne oppgraderingen innebærer amerikanske deler.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.022
    Antall liker
    6.254
    Spenstige planer, det må jeg si.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.957
    Antall liker
    13.304
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    fatter ikke hvorfor du sprer deg slik, men du er sjefen....
    et lettdrevent system som mitt i bedre/annerledes finish kunne vært oppe og stått ila noen få mndr.
    hadde drevet alt utenom sub til stadionnivå med et 1610...
    mvh
    Leif
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg vet hva du mener, Leif. Jeg jobber med tre systemer. De er alle basert på dynamiske høytalere fordi jeg liker det best. Det er på forsterkersiden jeg ønsker å utgjøre forskjellen. Et referanse transistoranlegg som skissert i denne tråden. Et referanse røranlegg med Tidal Audio La Assoluta og referanse DIY rørelektronikk. Til slutt et transistoranlegg med Magico som skal dekke litt enklere behov i sosiale sammenkomster og til frøknas behov.

    Forøvrig er jeg ikke i stand til å bygge dine høytalere samtidig som du ikke hadde anledning til å bygge et referanse lettdrevent høytalersystem sammen med Sluket. Da faller de planene fort i grus. Hadde ikke vært meg i mot å hatt et sett LMC/Sluket designede forbedrede versjoner av Magico Ultimate 3 f.eks.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.540
    Antall liker
    102.901
    Torget vurderinger
    23
    Hadde du ikke vært så vanskelig Roy, og jeg ikke så sta og arrogant så skulle du fått sett på faen til oppsett - på under to måneder - med absolutt ukritisk kilde/forsterkervalg (vel, støyfritt da...) og med minimum av rompåvirkning.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Sluket,

    Hva tenker du om å holde muligheten åpen til vi har lært å kjenne hverandre? De fleste som kjenner meg vet at de har et helt annet knntrykk av meg enn de som kun har lest hva jeg har skrevet på HFS.

    Mvh
    Roysen
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn