royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Hvor hørte du dem?
    Hifiklubben Marcus Thrane. Fullstendig ukontrollert bass, men resten var forsåvidt ok. B&W 702 s3 var i en helt annen liga mtp kapasitet og klarhet. Mistenker/håper at der var noe total mismatch et eller annet sted i oppsettet, eller at rommet rett og slett ble for stort og selgeren prøvde å bruke volumknotten til å vinne over fysikken. Membranutslaget var voldsomt, i alle fall.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.268
    Antall liker
    9.501
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, var innom selv , en dominerende basstone i den oppstillingen tvers av det store rommet. Gjorde at noen basstoner ble dominerende og andre for svake. Forresten så er det Mofi Sourcepoint 8 ikke 10 som er på demo. Hørte på den lille Dali toppmodellen også , den var tørrere i bassen og trigger ikke romnoden så mye. Bassen på Den svære B@W til 300 000+ hørtes ut som en nattbordradio i forhold til Mofi’en. Det er nok ikke tilfellet i under like akustiske forhold. Dette var en grei påminnelse om at høyttalere må høres hjemme og at rommets påvirkning er enorm .
     
    Sist redigert:

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    178
    Antall liker
    335
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har sittet og tenkt litt på eget anlegg, og hva som har gjort meg i stand til å kjøpe det anlegget jeg har. Det trengs det ikke store tankevirksomheten til, siden det er frilansingen for Stereo+ som har "skylda" der. Alle pengene vi får inn i Stereo+ er jo hentet fra annonsørene våre, men når jeg ser på hva anlegget mitt består i, så er det jo veldig mye utstyr som kommer fra importører og distributører som ikke annonserer i Stereo+. Det er jo egentlig litt dårlig gjort av meg.
    Derfor går jeg og lurer litt på om jeg skal selge unna det som kommer fra dem som ikke annonserer og erstatte det med utstyr som kommer fra dem som gjør det.

    Det kan jo være en "som takk for at dere støtter oss, så skal jeg bruke pengene jeg har tjent hos dere".

    Hva det eventuelt skal bli, er jeg imidlertid ikke sikker på ennå, og jeg har ikke tatt noen endelig avgjørelse på om jeg skal sette igang en byttebonanza. Foreløpig er jeg på grublestadiet.

    Men jeg har lyst på gulvstående høyttalere som minst spiller ned mot 30 hertz, eller under. Jeg må ha en streamer, en dac, en cd-spiller, et riaa-trinn, en forforsterker og en strømrenser. Finish på elektronikken bør være svart eller champagne/gull. Jeg liker det bedre enn sølvgrått.
    Mitt forslag: Kjøpt det du liker og ikke tenkt på noe annet
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Litt av en gjeng med gode komponenter. Ser rått ut.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg holder på å jakte på mine neste drømmehøyttalere - som blir en serie tester i Stereo+. Dette er et av parene som har fått meg i godt humør de siste ukene. Det er det samme paret med Klipsch Cornwall IV som Mono spilte på i Horten på messa.

    cornwall.jpg
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.153
    Antall liker
    975
    Torget vurderinger
    2
    Litt kjedelig og smått de Cornwall greiene etter å hatt MG 20.7. R.E.S. Kanskje du skulle gå for de LM-3 Horn hos Mala ?:) De synes jeg at har ganske bra trøkk 😀
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Litt kjedelig og smått de Cornwall greiene etter å hatt MG 20.7. R.E.S. Kanskje du skulle gå for de LM-3 Horn hos Mala ?:) De synes jeg at har ganske bra trøkk 😀
    He-he. Det kunne vært noe. Litt av ulempen med MG20.7 er at når man kommer inn stua i leiligheten, så ser man rett i den svarte baksiden på høyttalerne i stedet for å se den fantastiske utsikten fra leiligheten. Lavere høyttalere gjør at inntrykket av kåken blir enda bedre, så det er også en faktor i tillegg til at MGene er så tungdrevne at jeg ikke kan bruke de på så mange forsterkere som jeg kunne tenkt meg som hifi-journalist.

    Kona har også satt ned foten for hornhøyttalere (som ser ut som hornhøyttalere).

    Så dermed må jeg se etter noe annet enn de LM-høyttalerne.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    He-he. Det kunne vært noe. Litt av ulempen med MG20.7 er at når man kommer inn stua i leiligheten, så ser man rett i den svarte baksiden på høyttalerne i stedet for å se den fantastiske utsikten fra leiligheten. Lavere høyttalere gjør at inntrykket av kåken blir enda bedre, så det er også en faktor i tillegg til at MGene er så tungdrevne at jeg ikke kan bruke de på så mange forsterkere som jeg kunne tenkt meg som hifi-journalist.

    Kona har også satt ned foten for hornhøyttalere (som ser ut som hornhøyttalere).

    Så dermed må jeg se etter noe annet enn de LM-høyttalerne.
    Dette skulle du ha tenkt på før du kjøpte leiligheten @R.E.S. - virkelig skuffende, eneste som hadde hjulpet her er å kjøpe en ny leilighet uten noen som helst form for utsikt - problem løst.
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    195
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Gjerne fortell litt om åssen du synes Cornwall spiller mot andre ting du har testet. Har et inntrykk av at de er mye for pengene målt mot mye annet av høyttalere som koster en arm og en fot . Ser ut til at importør gladelig låner ut høytalere så lenge de forhåpentligvis får publisitet i Stereo+, ikke samme respons når man spør som privatperson fikk jeg erfare som potensiell kjøper, men morsomt å lese om dine erfaringer om disse og andre ting du tester.Fin tråd.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg holder på å jakte på mine neste drømmehøyttalere - som blir en serie tester i Stereo+. Dette er et av parene som har fått meg i godt humør de siste ukene. Det er det samme paret med Klipsch Cornwall IV som Mono spilte på i Horten på messa.
    Satt og hørte på de da du var innom Mono på messa, etter min smak gir de greit fot. 🙂
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Ja det skjønner jeg hvis de spiller like bra hos deg som på Horten messa...
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    ...

    Kona har også satt ned foten for hornhøyttalere (som ser ut som hornhøyttalere).

    Så dermed må jeg se etter noe annet enn de LM-høyttalerne.
    JBL K2 9900 eller Everest hadde passet bra i stuen din :D
    Edit: Usher D2 eller nyere D3 hadde også passet :p
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Har sittet og tenkt litt på eget anlegg, og hva som har gjort meg i stand til å kjøpe det anlegget jeg har. Det trengs det ikke store tankevirksomheten til, siden det er frilansingen for Stereo+ som har "skylda" der. Alle pengene vi får inn i Stereo+ er jo hentet fra annonsørene våre, men når jeg ser på hva anlegget mitt består i, så er det jo veldig mye utstyr som kommer fra importører og distributører som ikke annonserer i Stereo+. Det er jo egentlig litt dårlig gjort av meg.
    Derfor går jeg og lurer litt på om jeg skal selge unna det som kommer fra dem som ikke annonserer og erstatte det med utstyr som kommer fra dem som gjør det.

    Det kan jo være en "som takk for at dere støtter oss, så skal jeg bruke pengene jeg har tjent hos dere".

    Hva det eventuelt skal bli, er jeg imidlertid ikke sikker på ennå, og jeg har ikke tatt noen endelig avgjørelse på om jeg skal sette igang en byttebonanza. Foreløpig er jeg på grublestadiet.

    Men jeg har lyst på gulvstående høyttalere som minst spiller ned mot 30 hertz, eller under. Jeg må ha en streamer, en dac, en cd-spiller, et riaa-trinn, en forforsterker og en strømrenser. Finish på elektronikken bør være svart eller champagne/gull. Jeg liker det bedre enn sølvgrått.
    Skjønner problemet, men jeg er også blant dem som sier at her må du gå med hva du liker selv. En journalist som 100% er kjøpt og betalt er bare en skjult markedsfører og ingen journalist. Det er helt sikkert sundt å variere litt med tanke på hva man har i hus, men det er jo nettopp det du får gjøre som journalist. Hvis du ikke har en egen (sterk) referanse som du selv virkelig går god for, så har du heller ikke en god referanse å måle mot.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Spennende. Du skal altså teste x antall høyttalere og i løpet av testrekken finne ut hva du skal kjøpe?
    Suveren mulighet.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Spennende. Du skal altså teste x antall høyttalere og i løpet av testrekken finne ut hva du skal kjøpe?
    Suveren mulighet.
    Ja, det er planen.

    Foreløpig har jeg hatt disse i hus:

    Børresen 01
    QLN Prestige 5
    Marten Parker Trio Diamond
    Klipsch Cornwall IV
    Revival Atalante 5 (disse er under testing)

    Så har jeg avtale om følgende:

    Kudos Titan 707
    JBL 4367
    QLN Signature
    YG Talus

    I tillegg håper jeg at det kan gjøres avtale om ytterligere spennende saker.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg til å høre hva du melder om JBL’en, og ikke minst om du får sjekket den med forsterkere som ikke har enormt med watt, men fortsatt mye kraft. Typ gode klasse A konstruksjoner, SS eller rør.
    Hadde vært enda mer interessant om du også fikk sjekket 4349, men antar at det er mye av de samme.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hadde klipsch cornwall 4 her en stund, men grunnet str måtte fruens ord være sterkere enn lyden, men fytti for en høyttaler! Skjønner godt om du ender opp med den👍🎶
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Gleder meg til å høre hva du melder om JBL’en, og ikke minst om du får sjekket den med forsterkere som ikke har enormt med watt, men fortsatt mye kraft. Typ gode klasse A konstruksjoner, SS eller rør.
    Hadde vært enda mer interessant om du også fikk sjekket 4349, men antar at det er mye av de samme.
    Jeg har både Primaluna Evo400 og PS Audio Stellar M1200, så har fra 38 rørwatt til 600 klasse D-watt i 8 Ohm å rutte med.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Hadde klipsch cornwall 4 her en stund, men grunnet str måtte fruens ord være sterkere enn lyden, men fytti for en høyttaler! Skjønner godt om du ender opp med den👍🎶
    Fruen din må være ganske dynamisk for å overgå Cornwall IV 🤣
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.576
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det er planen.

    Foreløpig har jeg hatt disse i hus:

    Børresen 01
    QLN Prestige 5
    Marten Parker Trio Diamond
    Klipsch Cornwall IV
    Revival Atalante 5 (disse er under testing)

    Så har jeg avtale om følgende:

    Kudos Titan 707
    JBL 4367
    QLN Signature
    YG Talus

    I tillegg håper jeg at det kan gjøres avtale om ytterligere spennende saker.
    Ser ingen grunn til å ikke teste
    Doxa 8.2 mk2 også!!!😉
    Hilsen nyfrelst mk1 eier!!!😀
     
    Sist redigert:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Jeg holder på å jakte på mine neste drømmehøyttalere - som blir en serie tester i Stereo+. Dette er et av parene som har fått meg i godt humør de siste ukene. Det er det samme paret med Klipsch Cornwall IV som Mono spilte på i Horten på messa.
    Her er det skyhøy gøy-faktor, men som et redskap for en "reviewer" som deg, er jeg litt i tvil om dette er "verktøyet". De vel ikke akkurat nøytrale. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Her er det skyhøy gøy-faktor, men som et redskap for en "reviewer" som deg, er jeg litt i tvil om dette er "verktøyet". De vel ikke akkurat nøytrale. ;)
    Må jo være lov å ha det gøy som hifi-journalist også ;), men de var faktisk mer nøytrale deklangmessig enn jeg hadde forestilt meg. Også mer transparente og egnet til å spille delikat og forsiktig.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.645
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er av dem som ikke liker Cornwall, den gjør i mine ører rare ting omkring øvre delefrekvens (med forbehold om at det ikke er IV jeg har hørt). Jeg liker lillebror Forte IV som har en brukelig mellomtone og siden den begynner å vrenge når man passerer 100 dB låter den ganske tøft også.

    Leiligheten har godt av at de store maggiene er borte. Det må være artig å ha høyttalere på gjennomreise (jeg har hatt mine i 13 år nå).
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg er av dem som ikke liker Cornwall, den gjør i mine ørerrare ting omkring øvre delefrekvens (med forbehold om at det ikke er IV jeg har hørt). Jeg liker lillebror Forte IV som har en brukelig mellomtone og siden den begynner å vrenge når man passerer 100 dB låter den ganske tøft også.
    Jeg har også vært skeptisk til Klipsch tidligere, fordi jeg synes de har vært litt for røffe i øvre mellomtone. Såpass at jeg har tenkt at her må det elektronikk til som har omvendt "feil" for å dempe problemet. Men jeg opplevde ikke det på Cornwall IV, og ikke spiller jeg så høyt som 100 dB veldig ofte, heller.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.645
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Måtte inn og kikke kjapt. Det er ikke IV jeg har hørt. For alt jeg vet gjør den nye mellomtonen at den kan være levelig for meg også (med litt eq).
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    De store Magnepanene er for øvrig ikke borte. De er bare satt til siden mens jeg tester andre høyttalere.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ja, det er planen.

    Foreløpig har jeg hatt disse i hus:

    Børresen 01
    QLN Prestige 5
    Marten Parker Trio Diamond
    Klipsch Cornwall IV
    Revival Atalante 5 (disse er under testing)

    Så har jeg avtale om følgende:

    Kudos Titan 707
    JBL 4367
    QLN Signature
    YG Talus

    I tillegg håper jeg at det kan gjøres avtale om ytterligere spennende saker.
    Synes YG virker spennende, og naturligvis Kudos 707 😁
     

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Hei Roy,

    Du har mange flotte og dyre komponenter og et pent utseende totalanlegg i en stor stue ! :) (y)

    Vil du prøve å teste noen av de følgende høyttalerne :

    Franco Serblin Ktema, Accordo Essence og Accordo
    Marten Parker Quintet, Parker Trio og Parker Duo
    Børresen 02
    Raidho X2, XT2, TD1.2 og TD2.2, perfect - sense.se
    Boenicke w8 og w11, perfect - sense.se
    Verity Lakme, Otello og Parsifal, perfect - sense.se
    Harbeth M30.2XD, SHL5 plusXD og M40.3XD
    B&W 802 D4, 803D4 og 805D4
    YG Tor, Ascent og Summit

    Det er fint at du tester Børresen 01, YG Talus, QLN Prestige 5, QLN Signature, JBL 4367 og andre høyttalere !

    Du kan jo også reise til Perfect - Sense i Stockholm og høre høyttalerne der, etter nærmere avtale ! ;)


    Mvh
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Hei Roy,

    Du har mange flotte og dyre komponenter og et pent utseende totalanlegg i en stor stue ! :) (y)

    Vil du prøve å teste noen av de følgende høyttalerne :

    Franco Serblin Ktema
    Marten Parker Quintet
    Børresen 02
    Raidho x2 og TD2.2, perfect - sense.se
    Boenicke w8 og w11, perfect - sense.se
    Verity Lakme, Otello og Parsifal, perfect - sense.se
    Harbeth SHL5 plusXD og M40.3XD
    B&W 802 D4
    YG Ascent og Summit

    Mvh
    Da har jeg testhøyttalere til 2025 😆

    Noen av de kan sikkert testes. Noen modeller er på vei ut, og Noen kan der nok være vanskelig å få hit på test.
     
    • Liker
    Reaksjoner: abl

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan går testingen?
    Kommet igjennom flere høyttalere på din ferd?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn