Rotel Michi nå i demo hos Mala Audio!

Endelig har vi fått inn Rotel Michi i demo.

Settet består av Michi P5 forforsterker og to stk Michi M8 monoblokker på hele 2 x 1080 watt i 8 ohm.
Står i dag koblet opp med Wilson Sabrina gulvstående høyttalere og låter fantastisk.

Rotel Michi M8 og P5 er en perfekt balanse mellom vitenskap, kunst, kraft og finesse!

Med dette settet får du aldri mangel på krefter, de driver ALT!

Ta turen innom oss og la deg bli fristet.



Klikk på linkene for å lese mer om forsterkersettet her:

https://malaaudio.no/Produkt/SEARCH/1005024/Rotel-Michi-P5

https://malaaudio.no/Produkt/SEARCH/1005026/Rotel-Michi-M8



Åpningstider: Mandag: 9-17 (Kun etter avtale) | Tirsdag: 9-18 | Onsdag: 9-17 | Torsdag: 9-20 | Fredag: 9-17 | Lørdag: 10-16



Askerveien 61
1384 Asker
Tlf 40 40 68 13

Oppsettet.jpg


Michi i butikken P5.jpg


michi i butikken.jpg


Michi innside.jpg


p5_m8x2__copy-600x553.jpg


michi-logo_322695_1.jpg
 

Kommentarer

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
har du noe å sammenligne med?

M8 mot andre statement forsterkere dere har?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.691
Antall liker
37.923
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
29
Tror ikke det er mye som følger det nye fra Michi, meget flotte produkter

mvh
 

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.861
Antall liker
2.457
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
har du noe å sammenligne med?

M8 mot andre statement forsterkere dere har?
Vi har ikke fått testet så mye frem og tilbake enda. Hvilken som er best avhenger av matching og preferanser, men det er åpenbart at disse nye Michi forsterkerne er svært bra (og har tilnærmet uendelig med krefter)!

Anbefaler å ta en tur for å høre selv om man synes disse er interessante :)
 
M

MusicBear

Gjest
Geir Tømmervik må få vondt i hi-fi hjertet sitt, sånn Mala pøser på med grumme agenturer og prokukter :)
 

A11PRO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.08.2020
Innlegg
96
Antall liker
68
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Han sliter sikkert ikke.
Mala har masse gromt, men Rotel leveres nok fra Neby, som er importør.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
Hvordan er siste oppdatering på effektforsterkeren. Er det nå mulig å dimme lyst nesten helt ned og helt ned?
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
En forsterker må også ha den vanvittige magien når du også spiller på veldig lavt volum, hvis ikke er det meningsløst og du kan bare bruke en svær pro amp ... det er jo ikke mangel på forsterkere som kan gi flere tusen watt i 4 Ohm ....
 
Sist redigert:

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Ser Rotel ikke anbefaler høyttalere med under 4ohms last. Er det pga brokobling? I så fall verdt å ta hensyn til om man har den type høyttalere.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
Overraskende poeng Larkia. Har selv gått å drømt litt om S5. Ser at samme begrensninger er satt for den også. Hva kan grunnen til dette være. Kjøper man en sånn Amp? Er vel det fordi man har krevende høytalere?
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Hi-fi News skriver en del om dette her, ser ut til at M8 har litt over halve effekten (dynamic power) i 2 ohm sammenlignet med 4 ohm :unsure:


As we discovered when talking with Peter Kao, MD of Rotel Global, the M8 is not a bridged S5 but a very large, single-ended power amp in its own right. Indeed, the S5 was derived from the M8 (not the other way around) and so both amplifiers have comparable engineering and performance 'traits'. So, just as the S5 exceeded its 2x500W/8ohm and 2x800W/4ohm spec. at 2x670W and 2x1.17kW, the M8 bursts its 1.05kW/8ohm and 1.75kW/4ohm rating by delivering 1.32kW and 2.25kW, respectively. There's plenty of headroom to support dynamic power too, as the M8 stretches out to 1.64kW and 3.13kW into 8/4ohm, but there's precious additional current over the S5 (31A vs. 30A) so output into 2 and 1ohm falls back to 1.79kW and 960W [all <1% THD, see Graph 1 below]. So the M8 will drive 8ohm nominal speakers to higher levels than the S5, but it is no more tolerant of very tough loads.
 

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2018
Innlegg
247
Antall liker
405
Torget vurderinger
2
Har aldri skjønt poenget med brokobling for kvalitetsforsterkere. Stas å briefe med mange watt? Hadde foretrukket om Rotel gikk for 3-400W og heller prioriterte stabilitet til 2 Ohm. Det hadde vært langt mer tillitsvekkende spør du meg.
Er ikke dette en betalt annonse fra forhandler? Vil det ikke være bedre stil om forumbrukerne generelt bruker andre deler av forumet til å "rakke ned" på produktene det annonseres for? Det finnes sikkert mange som ønsker seg akkurat dette produktet, selv om det ikke passer for akkurat meg, deg eller andre.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Er ikke dette en betalt annonse fra forhandler? Vil det ikke være bedre stil om forumbrukerne generelt bruker andre deler av forumet til å "rakke ned" på produktene det annonseres for? Det finnes sikkert mange som ønsker seg akkurat dette produktet, selv om det ikke passer for akkurat meg, deg eller andre.
Beklager, er enig. Var ikke oppmerksom på avsender av første post.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Er ikke dette en betalt annonse fra forhandler? Vil det ikke være bedre stil om forumbrukerne generelt bruker andre deler av forumet til å "rakke ned" på produktene det annonseres for? Det finnes sikkert mange som ønsker seg akkurat dette produktet, selv om det ikke passer for akkurat meg, deg eller andre.
Det er vel som rakker ned på noe her, alle produkter har sine fordeler og ulemper, bør være mulig å diskutere :)
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.949
Antall liker
16.433
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Forsterke som f eks naim har kanskje ikke allverdens med watt men er dønn stabil og dobler hele veien ned til 2 Ohm. Michi har heller heilt tullerusk med watt og har mest watt med 4 Ohm. Hvis kurven halveres med 2 Ohm, så har en fremdeles en bøtte med watt. Så jeg ser ikke problemet. Men det skal jeg straks finne ut😉
 

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2018
Innlegg
247
Antall liker
405
Torget vurderinger
2
Det er vel som rakker ned på noe her, alle produkter har sine fordeler og ulemper, bør være mulig å diskutere :)
Ja, men hvorfor under en betalt annonse? Synes du også at det er naturlig å bryte inn som tredjepart mellom selger/potensiell kjøper når du står i en fysisk butikk og snakke et produkt ned foran en mulig kjøper? Jeg ser egentlig ingen god grunn til at kommentarfeltet burde være åpent under salgsannonser for andre en annonsøren.. Resten av forumet er derimot godt egnet for diskusjoner som dette 😊
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Ja, men hvorfor under en betalt annonse? Synes du også at det er naturlig å bryte inn som tredjepart mellom selger/potensiell kjøper når du står i en fysisk butikk og snakke et produkt ned foran en mulig kjøper? Jeg ser egentlig ingen god grunn til at kommentarfeltet burde være åpent under salgsannonser for andre en annonsøren.. Resten av forumet er derimot godt egnet for diskusjoner som dette 😊
ja jeg er enig i deg om dette ... alltid bra med god folkeskikk her, det er også kanskje lov å spørre om prioriteringer, hva som er viktig. Det at fakta kommer frem i en slik thread er også godt synes jeg. Jeg reagerte forøvrig ikke på noen av innleggene her og synes fremdeles M8 er superspennende, og ser absolutt frem til å gjennomføre invitasjonen fra @Sevald... jeg har lenge hatt lyst å høre Vienna Die Musik i et supergodt oppsett og med M8 på plass blir ikke akkurat den lysten mindre :ROFLMAO:

Jeg har vært mye hos Roald Mikkelsen og også hørt på produkter fra Mala ... veldig mye bra og moro derfra :cool:
 
Sist redigert:

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
159
Antall liker
45
Har søkt på nettet uten resultat. Noen som vet hvor mye disse Michi spiller i klasse A? Tenker da feks opp mot nye JC1+
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Det er vel to slutt-trinn som er brokoblet, stemmer ikke det?
Det er jo to separate trafoer og powersupply...
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Rotel er jo ikke alene om brokobling akkurat. Den mest kjente her på berget er vel EC Nemo. Hegel H30 må også brokobles for å kunne brukes som monoblokk.
Rotel skriver tydelig for hele Michi-serien at de anbefaler høyttalerlast på minimum 4 Ohm og det må vel tilskrives brokoblingen. Det synes jeg er relevant info:)
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Mine dipper ned i 3 Ohm. Satser på at det går fint😀
Garantert ingen problem med M8. Rotel skriver det vel sånn for ikke å bli saksøkt i USA...uansett, gratulerer med nye forsterkere! De ser fantastiske ut og Rotel er vel kjent for å være både grundige og nøyaktige. Blir spennende å høre om dem i praksis!
 

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.457
Link til alle artikler
1034
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Mange nye varer i vår bruktavdeling!

Mange nye varer i vår bruktavdeling!

  • 4
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

  • 0
Åpningstider i påsken: Mandag 25.3 Etter avtale | Tirsdag 26.3 10-18 | Onsdag 27.3 10-18 | Torsdag 28.3 stengt | Fredag 29.3 stengt | Lørdag 30.3 stengt Her er noe av det du kan oppleve hos Mala...
Fortsett
Bransjenyheter
Børresen X1 - Nå i demo!

Børresen X1 - Nå i demo!

  • 0
Børresen X1 utmerker seg som et etterlengtet tilskudd i den allerede høyt roste X-serien. Børresen X1 er ikke bare en rimeligere høyttaler i Børresen Acoustics sin innstegsserie, det er også en...
Fortsett
Bransjenyheter
Hva ønsker du deg?
Bransjenyheter
Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

  • 0
Nå er det like før Oslo HiFi Show starter og vi ønsker å gi våre kunder messetilbud på det de ønsker seg! Send oss en e-post eller bruk kontakt skjemaet på malaaudio.no for å motta ditt unike...
Fortsett
Bransjenyheter
Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

  • 0
Jørgen og Leif fra Marten kommer til Oslo HiFi Show med sin nyeste høyttaler Marten Mingus Septet! Marten Mingus Septet var en av de store suksessene under fjorårets München messe og har siden...
Fortsett
Topp Bunn