Roons venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    4
    Da er versjon 2.65 live, krysser fingrene for at denne fikser endel problemer.

Nå er det også et offisielt Docker image tilgjengelig.

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    6.036
    Torget vurderinger
    1
    ^ Det virker lovende så langt. Har ikke fått oppdatering til nettbrettet, men PC og Roon ROCK har fått sitt. ROCK er mye mer responsiv på databaseting, men fortsatt litt heng på enkelte nye metadata, men det kan være lagg ute på interwebben. Kan virke som nettbrettet med versjon 2.64 henger litt etter. Det gjenstår å se om bedre minnehåndtering, som de reklamerer med, står seg over litt tid. Den forrige versjonen på ROCK hadde godt av omstart av Roon-databasen en gang i uken. ROCK kjører på en intel NUC11 i5 med 16GB RAM, og biblioteket består av ca 2800 album lokalt på NAS, og ca 4950 album på Qobuz, med jevnt tilsig av nye album fra Qobuz.

mvh
    KJ

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    6.036
    Torget vurderinger
    1
    ^ Etter hvert så kommer det vanligvis en påminnelse om ny versjon i fjernkontrollen. Dersom ikke så gå inn på Innstillinger > Om så finner du versjoner på fjernkontroll og server og om det er tilgjengelige oppdateringer.

Mvh
    KJ

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    6.036
    Torget vurderinger
    1
    Problemene forsvant ikke helt med versjon 2.65, bl.a. ble ytelsen / responsiviteten gradvis dårligere med tiden, særlig med mange nye album fra qoubuz og oppslag mot qoubuz. Nå er det versjon 2.66. Den er bedre. Jeg har nettopp lagt til noen og 140 nye lokale album som ligger på NAS, noe over 2000 nye spor. ROON sin initielle scanning, indeksering og bakgrunnsanalyse er ferdig og det virker som roon kjører ganske smooth etter at jobben er gjort. Nå har jeg ca 2940 album lokalt og ca 5130 på qoubuz. Det skal sies at det bare er 3 dager siden roon server ble restartet. Får se når det har gått ei uke eller så.

mvh
    KJ

Sist redigert:

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    26.934
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    45
    Problemene forsvant ikke helt med versjon 2.65, bl.a. ble ytelsen / responsiviteten gradvis dårligere med tiden, særlig med mange nye album fra qoubuz og oppslag mot qoubuz. Nå er det versjon 2.66. Den er bedre. Jeg har nettopp lagt til noen og 140 ny lokale album som ligger på NAS, noe over 2000 nye spor. ROON sin initielle scanning, indeksering og bakgrunnsanalyse er ferdig og det virker som roon kjører ganske smooth etter at jobben er gjort. Nå har jeg ca 2940 album lokalt og ca 5130 på qoubuz. Det skal sies at det bare er 3 dager siden roon server ble restartet. Får se når det har gått ei uke eller så.

mvh
    KJ
    Krysser fingrene, her har Roon vært latterlig treg de siste månedene. Forhåpentligvis gjør 2.66 susen.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    6.036
    Torget vurderinger
    1
    ^ hos meg har det hjulpet betydelig med omstart av roon server eller ROCK, men tregheten har kommet tilbake etterhvert, i stor grad med mye aktivitet mot qoubuz.

mvh
    KJ

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.406
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også hatt en del problem med ytelsen (ca 220.000 spor i arkivet). Begynte å bli lei ustabilitet og bygde meg en ny ROCK boks (NUC13ANHi7 med 32GB RAM og 1TB Samsung 990 Pro SSD M.2 - har også en 8TB Samsung 870 SSD som jeg flyttet over fra den gamle ROCK boksen).

Så langt har alt fungert perfekt, ingen forsinkelser på noe - slipper også den ukentlige restarten som jeg måtte gjør før.

Skjermbilde 2026-05-09 kl. 01.28.21.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn