Roksan's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Kronekursen alene kan ikke vere grunnen til at Roksan Blak nå koster 48 000 kr
    Når jeg kikket litt på Roksan Blak i fjor, kostet den 24-25k. Prisen nå er det dobbelte...

    Jeg har ingen planer om å kjøpe noe som helst Hifi FØR prisene går ned igjen. Og fortsetter markedet å holde slike (over)priser, vil nysalget bli lite. Det kan bety kroken på døra for mange butikker i Norge.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Kronekursen alene kan ikke vere grunnen til at Roksan Blak nå koster 48 000 kr
    Når jeg kikket litt på Roksan Blak i fjor, kostet den 24-25k. Prisen nå er det dobbelte...

    Jeg har ingen planer om å kjøpe noe som helst Hifi FØR prisene går ned igjen. Og fortsetter markedet å holde slike (over)priser, vil nysalget bli lite. Det kan bety kroken på døra for mange butikker i Norge.
    Tror nok det blir vanskelig for flere nå, særlig for de som setter prisene så kraftig opp. Hifi/HiEnd er et veldig begrenset marked med lite rekruttering av nye kunder.
    Når det gjelder Roksan Blak er den et ekstremt eksempel på prisøkning da!
     

    Coris

    Medlem
    Ble medlem
    16.06.2015
    Innlegg
    48
    Antall liker
    30
    Sted
    Norge

    Vedlegg

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Flirer litt i skjegget her av karen som sitter og hører på Roksan MA demo. Omtrent akkurat som meg, umulig å la være å digge og smile det selv om du prøver å la være.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Stille i tråden her. Fikk Blak spilleren tilbake fra Coris. Har fått nytt rom siden sist og har spikket meg nye kabler, diy Duelund til power, signal og høyttalerkabler.
    Det spiller helt gnistrende.

    Kom hjem i dag etter 2 uker Norgesferie og fant postkassen full av musikk. Lykke på en sløv søndag.

    DSC_0550.JPG DSC_0546.JPG
     

    Coris

    Medlem
    Ble medlem
    16.06.2015
    Innlegg
    48
    Antall liker
    30
    Sted
    Norge
    For de som lurer på hva jeg gjorde med Roksan Blak spilleren din, skal jeg bare nevne at hoved oppgradering var å tillegge en dedikert DAC chip til de balanserte (XLR) utgangene. RCA utgangene får lydsignalet ut fra den originale kretsen, mens XLR signalet kommer fra den andre DAC chipen (PCM 1794), som deler det samme digitale grensesnitt.
    I tillegg, det ble forbedret strømsystemet for hele spilleren, rettet design feilen for denne modellen, samt utvidet skjerming på alle de interne koblingene.
    Jeg vurderer på sikt å utvikle en dual mono DAC modul basert på den samme PCM1794 chipen… Neste steg i oppgradering av denne Roksan modellen (og kanskje andre modeller også).
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Kjerringa på vift så da får man litt Roksan kvalitetstid😊
    Litt veksling mellom kildene er artig.
    Oppoen alene, Oppo med MI utgangstrinn, Oppo med Doxa dac, Roksan med original utgang, Roksan med Coris utgang...
     

    Vedlegg

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    For de som lurer på hva jeg gjorde med Roksan Blak spilleren din, skal jeg bare nevne at hoved oppgradering var å tillegge en dedikert DAC chip til de balanserte (XLR) utgangene. RCA utgangene får lydsignalet ut fra den originale kretsen, mens XLR signalet kommer fra den andre DAC chipen (PCM 1794), som deler det samme digitale grensesnitt.
    I tillegg, det ble forbedret strømsystemet for hele spilleren, rettet design feilen for denne modellen, samt utvidet skjerming på alle de interne koblingene.
    Jeg vurderer på sikt å utvikle en dual mono DAC modul basert på den samme PCM1794 chipen… Neste steg i oppgradering av denne Roksan modellen (og kanskje andre modeller også).
    DKK 363.88 35%OFF | Dual Chip PCM1794 + AK4113 Luxury Decoder DAC (supports Fiber Optic Coaxial USB Input Decoder Board
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!
    Er det noken her som har peiling på Roksan Radius 5 m/Nima arm?

    Slik eg oppfatter det, så går «armkabelen» i eitt strekk frå rca-pluggane til pick-up!? Er dette riktig?

    Hadde forventa å finne ein TAC-plugg under spelaren, men ser ingen ting. Måtte i så fall være eit stikk i fundamentet til armen!?

    Håper å få svar her, så eg slepp å demontere «alt» for å snu den opp-ned.😊

    Høvet er at det ligg ein Roksan/VdH kabel med TAC og XLR på Torget, som eg trur vil kunne være ein oppgradering for meg, sidan eg har ein Pro-ject Phono Box RS med nettopp XLR.

    Så råd og tips mottas med takk! 😊

    Mvh Arild😊
     
    Sist redigert:

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Jeg hadde Nima arm en gang i tiden og mener det er 5pin Din i bunn på den. God arm er det også :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hadde Nima arm en gang i tiden og mener det er 5pin Din i bunn på den. God arm er det også :)
    Det hadde du jammen rett i! Det eg trudde berre var ei ‘muffe’, viste seg å være ein TAC-kontakt!

    Så no åpner det seg uante muligheiter her! 😊

    Mvh Arild 😊
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Er det riktig at Roksan sine tonearmkablar eigentleg er re-branda VdH 502 hybrid? 🤔

    Mvh Arild😊
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Roksan rebrander eller får noen oem versjoner som de ikke flagger så høyt. Litt rart igrunn for de kunne nok fått litt mer oppmerksomhet.

    Nye Sara tonearm er egentlig Audio Origami UniArm, Pug tonearm er produsert av DesignBuildListen (the Wand), Shiraz pickup er en custom EMT variant osv.....
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Roksan rebrander eller får noen oem versjoner som de ikke flagger så høyt. Litt rart igrunn for de kunne nok fått litt mer oppmerksomhet.

    Nye Sara tonearm er egentlig Audio Origami UniArm, Pug tonearm er produsert av DesignBuildListen (the Wand), Shiraz pickup er en custom EMT variant osv.....
    .... og Nima armen er eigentleg?

    ... og ‘tonearmkabelen’ er eigentleg?🤔

    Eg spør fordi eg vurderer sterkt den VdH-TAC/XLR tonearmkabelen på Torget (om den ikkje alt er solgt), eller ein Pro-Ject Connect IT 5P - XLR.

    Eg var (er) godt nøgd med den originale «Roksan» RCA-tonearmkabelen. Så dersom dette er ein re-branda VdH-501/502, er jo valget åpenbart! 😊

    Mvh Arild 😊
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    En artig liten test av Roksan Blak. Synes han treffer spikeren midt på huet i hva Blak er bra på og hva den ikke er fullt så bra på. Har testet min Blak mot mange integrerte nå, og sitter igjen med samme oppfatning som denne karen. Blak er ikke verdens beste forsterker, men på de tingene den er god på er det jaggu meg ikke mange som slår den på.

     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Synes Attessa serien virker veldig spennende og prisene er lavere enn ventet…
    Ser prisen på forsterker er £995 eller £1495 med BluOs
    Attessa
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Ser at Roksan blir å finne i Soundgarden sitt utvalg, snill pris på Attessa serien
     

    nygafre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.05.2019
    Innlegg
    56
    Antall liker
    61
    Noen som har/har prøvd Roksan Attessa? Er interessert i denne, men har lest at folk klager på støy på den ene kanalen når anlegget ikke spiller:(
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei. Noen som har erfaring med Klipsch på Roksan amps? Sånn generelt sett?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn