Rogue Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Ser at Rogue har lansert et nytt effekt trinn: st 100. Noen som vet noe om denne utover det som står på hjemmesiden deres. Håper denne har de samme kvalitetene som M 180, for oss som ikke har behov for store forsterkere.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Det du må være oppmerksom på er at Rougene har en sensitivitet på 1Vp-p mens de fleste preamper gir 2.5V og mer.
    Her er altså matching viktig. Når det gjelder sus så er det vel motsatt problemstilling som skaper denne (bla.).
    Har ingen erfaring med rør, og når vi kommer inn på tekniske data er jeg som oftest på utrygg grunn :) Hva er de viktigste parametrene og hva bør de sånn ca være for at de i teorien skal matche M-180?
    Denne problemstillingen er i grunnen 'frakoblet' rør vs. solid state.
    Den gjelder altså uavhengig av forsterkerprinsipp, men det er mulig at rør er ekstra utsatt.
    Jeg merker det egentlig best hos meg at det er så vidt jeg trenger å justere volumet på pre før det blir for høyt.
    Dette er uheldig,
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Det du må være oppmerksom på er at Rougene har en sensitivitet på 1Vp-p mens de fleste preamper gir 2.5V og mer.
    Her er altså matching viktig. Når det gjelder sus så er det vel motsatt problemstilling som skaper denne (bla.).
    Har ingen erfaring med rør, og når vi kommer inn på tekniske data er jeg som oftest på utrygg grunn :) Hva er de viktigste parametrene og hva bør de sånn ca være for at de i teorien skal matche M-180?
    Denne problemstillingen er i grunnen 'frakoblet' rør vs. solid state.
    Den gjelder altså uavhengig av forsterkerprinsipp, men det er mulig at rør er ekstra utsatt.
    Jeg merker det egentlig best hos meg at det er så vidt jeg trenger å justere volumet på pre før det blir for høyt.
    Dette er uheldig,
    Takker. Kjenner meg igjen i problemstillingen fra egne opplevelser innen headfi.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Vil bare nevne at jeg har testet Athena uten noen tegn til støy.Hans Martin har kjøpt Athena, og der er heller ikke støy et problem, og dette anlegget begynner jeg og kjenne meget godt. . .

    Mvh Petter.
    Merkelig dette. Min hadde for høyt støygulv og var alt for milkrofonisk. I tillegg var volumkontrollen helt umulig å forholde seg til. Den kunne stopp mitt mellom to stepp ifm fjernkontrollen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Vi har alle forskjellige preferanser ifm støy etc. Du må teste selv. Samtidig han dette ha med omgivelser å gjøre. Beklager, men av og til snakker jeg rett fra "levra", men ærlig er jeg i vært fall. :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Vi har alle forskjellige preferanser ifm støy etc. Du må teste selv. Samtidig han dette ha med omgivelser å gjøre. Beklager, men av og til snakker jeg rett fra "levra", men ærlig er jeg i vært fall. :)
    Har selv gjordt støydempningstiltak for sekssifret beløp og har fremdeles problemer.
    Før jeg fikk røramper i hus var støy et ikke-tema.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Takk for hjelpen :) M-180 blir nok på et eller annet tidspunkt å finnes i min stue. Blir litt usikker på pre da jeg skjønner det er forskjellige erfaringer angående sus. Her må det tenkes videre.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Audio Valve Eklipse som pre for å se om den gir meg noe ekstra sammenlignet med EC 4.8 jeg benytter i dag. Hvis jeg går videre med Eklipsen, er det noe som tilsier at den ikke skulle fungere fint sammen med M-180 når de en gang i fremtiden kommer i hus?
    Vi har alle forskjellige preferanser ifm støy etc. Du må teste selv. Samtidig han dette ha med omgivelser å gjøre. Beklager, men av og til snakker jeg rett fra "levra", men ærlig er jeg i vært fall. :)
    Har selv gjordt støydempningstiltak for sekssifret beløp og har fremdeles problemer.
    Før jeg fikk røramper i hus var støy et ikke-tema.
    Av de preamper jeg har beholdt, så har rørpreampene vært de mest tyste.
    Bruker nå en Belles VT01 som er dønn tyst.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg opplever Rougene som tyste med unntak av 'plinglydene' som kommer fra rør i oppvaming.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for tilbakemeldingene :) God hjelp på veien, og ikke bare unyansert venneskryt. På den annen side sitter jeg igjen med et inntrykk av at Rogue er bedre på amper enn preamper ??? Dette kan godt være feil, men foreløpig heller jeg mot Audio Valve, Audio Research og den snertne saken fra Belles ift forforsterker. Kommer forresten den Belles saken også i svart?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Er enig i at Belles (i sort) virker interessant og det samme gjør Ayon sine preamper.
    Har også sett litt på Aestetix.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.105
    Vil bare nevne at jeg har testet Athena uten noen tegn til støy.Hans Martin har kjøpt Athena, og der er heller ikke støy et problem, og dette anlegget begynner jeg og kjenne meget godt. . .

    Mvh Petter.
    Merkelig dette. Min hadde for høyt støygulv og var alt for milkrofonisk. I tillegg var volumkontrollen helt umulig å forholde seg til. Den kunne stopp mitt mellom to stepp ifm fjernkontrollen.
    Det høres ut som du har hatt et skikkelig " mandags" eksemplar i huset. . .;)

    Mvh Petter.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    I virkeligheten er aluversjonen uber kuul! Spesielt med klassisk Alu Rogue. Jeg har hatt linjesteget calypso for en del år siden. Lyden ble for kjedelig og monoton for meg. Ble solgt etter et par mnd.

    Jeg liker pre med "sting" og som overrasker dynamiskt. Må helle mot crisphet. :)

    Er enig i at Belles (i sort) virker interessant og det samme gjør Ayon sine preamper.
    Har også sett litt på Aestetix.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    I virkeligheten er aluversjonen uber kuul! Spesielt med klassisk Alu Rogue. Jeg har hatt linjesteget calypso for en del år siden. Lyden ble for kjedelig for meg. Ble solgt etter et par mnd.

    Er enig i at Belles (i sort) virker interessant og det samme gjør Ayon sine preamper.
    Har også sett litt på Aestetix.
    Hvem fører Belles her på berget?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Vil bare nevne at jeg har testet Athena uten noen tegn til støy.Hans Martin har kjøpt Athena, og der er heller ikke støy et problem, og dette anlegget begynner jeg og kjenne meget godt. . .

    Mvh Petter.
    Merkelig dette. Min hadde for høyt støygulv og var alt for milkrofonisk. I tillegg var volumkontrollen helt umulig å forholde seg til. Den kunne stopp mitt mellom to stepp ifm fjernkontrollen.
    Det høres ut som du har hatt et skikkelig " mandags" eksemplar i huset. . .;)

    Mvh Petter.
    Håper for Guds skyld at det var det. Lyden var bra! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I virkeligheten er aluversjonen uber kuul! Spesielt med klassisk Alu Rogue. Jeg har hatt linjesteget calypso for en del år siden. Lyden ble for kjedelig for meg. Ble solgt etter et par mnd.

    Er enig i at Belles (i sort) virker interessant og det samme gjør Ayon sine preamper.
    Har også sett litt på Aestetix.
    Hvem fører Belles her på berget?
    Mener jeg leste det var Bepophifi, men så ikke noe til merket da jeg sjekket nettsiden deres i går....
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker kt120 utgangsrør i min m-180. Har testet en mengde rør på inngangen. I den senere tid har jeg funnet ut at driverrørene også teller en del. Bruker tele 12ax7 på inngangen og mullard cv4003 som drivere. Jeg skal skrive en epost til mr rogue him self ang. kt150.
    Flott.
    Jeg bruker også kt120 samt 4003 og 4004.
    Noen som har prøvd ecc83 golden dragon trustworthy på Rogue m180 , skal være gode rør dette.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hoho. Igår hentet jeg mine nylig oppgraderte Rogue M150 og Persus. Kjøpte samtidig en Rega RP40, så i kveld blir det gøy å koble det hele opp :).

    Ingen aning på hva duppedittene heter i forsterkerene mine, men sikkert noe fint :). De takler iallefall oppgradert i så si alle ledd, inc KT120 rør som jeg har lest mye godt om. Tar nok en stund før ting åpner ser helt med så mye nytt innabords, men oppgraderingsmannen syns dem allerede begynte å komme seg iløpet av "kort" tid hvor dem var oppkoblet hos han for innjustering og test :).

    Hos han låter iallefall disse ampene i oppgradert modus fantastisk(hans egene), men der er det jo kvalitet i absolutt alle ledd ifra stikkontakta og helt ut til høyttalerene :). Fantastisk fyr, med fantastisk entusiasme og utstyrs rigg :).
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    50
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Hoho. Igår hentet jeg mine nylig oppgraderte Rogue M150 og Persus. Kjøpte samtidig en Rega RP40, så i kveld blir det gøy å koble det hele opp :).

    Ingen aning på hva duppedittene heter i forsterkerene mine, men sikkert noe fint :). De takler iallefall oppgradert i så si alle ledd, inc KT120 rør som jeg har lest mye godt om. Tar nok en stund før ting åpner ser helt med så mye nytt innabords, men oppgraderingsmannen syns dem allerede begynte å komme seg iløpet av "kort" tid hvor dem var oppkoblet hos han for innjustering og test :).

    Hos han låter iallefall disse ampene i oppgradert modus fantastisk(hans egene), men der er det jo kvalitet i absolutt alle ledd ifra stikkontakta og helt ut til høyttalerene :). Fantastisk fyr, med fantastisk entusiasme og utstyrs rigg :).
    Disse Rogue forsterkerne har gjennomgått en stor forvandling med noe av det absolutt beste med nye high end komponenter, som løfter de opp på et referansenivå; nye kondensatorer, Cardas kontakter toppline og Cardas intern kabling, utvidet strømbank, superraske lavstøys dioder. Og enda bedre komponenter enn orginalen M180. Alt loddet med sølvtinn og presisjon.En stor jobb, som gjøres hobbybasert, og kun for de som er virkelig interessert. Men først må forsterkerne gjennom en lang innspillingstid, ca 100 timer før elektronene finner sin nye baner og det hele åpner seg. Takk for oppdraget!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er nysgjerrig: Har Rogue noen balanserte løsninger i sortimentet sitt? Tenker på pre eller integrert først og fremst, som har balansert kretsløp og tilkoblinger/utganger.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Takk for link :) Ser Athena pre-amp til ca. $5.000,- har balanserte inn og utganger, og at det tilsynelatende er innstegsmodellen for balansert. Men er jo ikke uvanlig at balansert utstyr koster litt penger. Da vet jeg iallfall at det fins i sortimentet deres.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg spilt en kveld med de "nye" Rogue M150'ene mine, og dette syns jeg virker veldig spennende. Også fått testet Isotek Syncro kabelen jeg har, den syns jeg ga ingen endringer, men gir den noen runder til :). Isotek Aquarius'en er testet før med bra resultat (da på uoppgraderte M150 :)).

    Veldig spent på hvor bra dette blir til slutt :). Musikk spiller det iallefall!!! :D.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Oi da... var ganske smart å sjekke bias fant jeg ut idag... den måtte justeres ende :). Slikt er det vel med nytt ;). Men det jeg trodde var "tilgåings" ting på ampene ble et saga blott idet jeg fikk alle rørene på 40 :).

    Hå hå.. spent på hvor bra dette kan bli til slutt ;). Dog kan det virke som at et av inngangsrørene kan være litt gående, da det tar litt tid før ene ampen er klar, og den "spraker" litt i høyttalerene før den er skikkelig varm. Er vistnok tegn på slitt 12au eller ax7 rør :p. MEn vi får se, det var før Bias justeringa, kan jo være at den ver relativt på jordet også.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Oi da... var ganske smart å sjekke bias fant jeg ut idag... den måtte justeres ende :). Slikt er det vel med nytt ;). Men det jeg trodde var "tilgåings" ting på ampene ble et saga blott idet jeg fikk alle rørene på 40 :).

    Hå hå.. spent på hvor bra dette kan bli til slutt ;). Dog kan det virke som at et av inngangsrørene kan være litt gående, da det tar litt tid før ene ampen er klar, og den "spraker" litt i høyttalerene før den er skikkelig varm. Er vistnok tegn på slitt 12au eller ax7 rør :p. MEn vi får se, det var før Bias justeringa, kan jo være at den ver relativt på jordet også.
    Det er kun kt120 du justerer bias på.
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    50
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Oi da... var ganske smart å sjekke bias fant jeg ut idag... den måtte justeres ende :). Slikt er det vel med nytt ;). Men det jeg trodde var "tilgåings" ting på ampene ble et saga blott idet jeg fikk alle rørene på 40 :).

    Hå hå.. spent på hvor bra dette kan bli til slutt ;). Dog kan det virke som at et av inngangsrørene kan være litt gående, da det tar litt tid før ene ampen er klar, og den "spraker" litt i høyttalerene før den er skikkelig varm. Er vistnok tegn på slitt 12au eller ax7 rør :p. MEn vi får se, det var før Bias justeringa, kan jo være at den ver relativt på jordet også.
    Spraking i rør kan også komme fra drlig kontakt i sokkel. Ved rengjøring (stålull) av pinnene så kan problemet være løst. Hvis fremdeles , støy tyder det på dårlig rør, eller oppbrukte rør desverre.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er evig takknemlig for svar :). Men TROR jeg fant synderen. En lang biltur og litt følsome høyttalere KAN vært synderen her, men jeg poster "løsningen" min om noen andre syns dem har litt støy som ofte kan virke kontinuelig samtidig helt borte til tider.

    Frem med skrutrekkern og trekk til skruene på topplokket :p. Ble iallefall helt stille i mine da, utenom litt diskantsus da ( det vanlige). Tydelig at kabinettresonans kan påvirke mer enn jeg ante her gitt.

    Lyden er iallefall så bra at jeg kan ikke tro at det er noe galt med verken ampene eller rørene faktisk, men man skal tydeligvis være obs om man har høyttalere med følsomhet på 102db/1w, da teller alt ;).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. ble ikke noe løsning det der, kortvarig iallefall. Testet med ujordet kabel idag, da tilter den helt og spiller dur over hele huset(ifra høyttalerene altså).. Prøvt å bytte rørene om hverandre også, men feilen forflytter seg ikke. Stater jeg opp forsterkern uten at pre er koblet til, så durer den litt høyere (dette er bare testet med jordet kabel).

    Tips? Litt smålei hele greia sånn egentlig :p.

    2 identiske monoblokker. Byttet om rørene. Testet med ujordet kabel i den som "sliter". Lyden kommer og går, men som oftest er den konstant (men vært borti at den har vært borte også).

    Testet med og uten Isotek Aquarius filter (og Syncro kabelen).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Holder dere litt oppdatert jeg da :). Jeg tror jeg begynner å mønstre meg inn til problemområdet i ene ampen min, og tror det ligger i ene strømforyninga som forplanter seg ut i høyttalerene. Grunnen er:

    Jeg har tidligere opplevd støy i trafo fra andre merker, f.eks NAD sine store med Holmgren. Løsningen har som oftest vært å stramme de til litt (den skruen i midten). Rogue sine strømforsyninger er endel annerledes, men 4 skruer sitter de med ialelfall... tok å strammet den ene litt.. og støyen ble markant høyere!!!! Målte den til 56dB ut fira elementet! Da uten noe koblet til (utenom høyttaleren jeg tok å målte ut ifra da).

    Tok så å løsnet skruene endel (den står fortsatt greit fast altså, og HM har "oppgradert" dem med gummi matter under, sikkert nettopp for å hindre denne støyene i å forplante seg), da ble det faktisk mye bedre. Hører kanskje en veldig svak dur, men nå syns jeg ting har løsnet. Vil også igjen nevne at Cornwall avsløer alt i disse monoblokkene, jeg hører faktisk at rørene "tenner" i høyttaleren (samme lyden som det er i rørene når dem slås på).

    Mulig jeg selv tar å "oppgraderer" matta under trafoen senere, men nå tror jeg det er brukanes her. HVorfor det hjalp å skru til topplokket igår kan ha med at da "dempet" jeg resonansen som trafoen skapte på den. Desverre kom duringa tilbake etter en lengre lytte periode :(.

    Men en ting er jo sikkert, jeg har sett HM sin jobb, og det er helt hinsides profft! All kudos til denne karen! Nå må jeg bare få testet anlegget skikkelig med og uten Syncro da jeg nok har brukt for mye fokus på det dure greiene jeg har sleti med her.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ergelig at du opplever dette med forsterkerene dine. Jeg har samme forsterkerne og kan bekrefte at dem kan være dønn stille. Jeg har et dedikert lytterom som er så stille at en for en vakumfølelse av og gå inn i dette. Når jeg skrur på forsterkerne så hører jeg null og niks fra dem. Jeg er veldig var på nettopp dette området. Har solgt fler amper på grunn av trafobrum og støy ellers. Mine ht'er har 94db/4ohm. Jeg må lege øret helt inntil høyttalerelementene får å være i nærheten til å høre noe som helst. Samme må jeg gjøre for å høre noe mekanisk fra trafoen. Dva legge øret helt ned inntil kabinettet. Håper du får orden på dette. Jeg bruker kt120 og all telefunken <> ellers.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ja, er veldig pes dette desverre. Men jeg får prøve å få noen skikkelige dempeputer under trafoen her, se om det hjelper.. Men noe i forsterkern er det iallefall, da det kan dure litt... så stille så kommer og går det litt, ingen sammenheng. Men som sagt, det tok helt av når jeg skrudde til trafoen :p. hehe.

    Får liksom ikke indre ro her ;). Spesielt med tanke på hva ampene har kostet meg nå, og hva jeg går glipp av pga dette...

    Skal sies, med mine BW 804Diamond var det også helt stille her, men når Cornwall kom inn, da ble det fort til at dem avslørte litt ulumskheter i ampene ;).

    JEg får krysse fingra at enda bedre dempeputer under trafoen hjelper, ellers er jeg redd dette kan bli enda dyrere. Da må jeg høre om Håvar ifra PlanetSnapa vil ta en titt på den, eventuelt henvise meg til et verksted til den.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.105
    Ja, er veldig pes dette desverre. Men jeg får prøve å få noen skikkelige dempeputer under trafoen her, se om det hjelper.. Men noe i forsterkern er det iallefall, da det kan dure litt... så stille så kommer og går det litt, ingen sammenheng. Men som sagt, det tok helt av når jeg skrudde til trafoen :p. hehe.

    Får liksom ikke indre ro her ;). Spesielt med tanke på hva ampene har kostet meg nå, og hva jeg går glipp av pga dette...

    Skal sies, med mine BW 804Diamond var det også helt stille her, men når Cornwall kom inn, da ble det fort til at dem avslørte litt ulumskheter i ampene ;).

    JEg får krysse fingra at enda bedre dempeputer under trafoen hjelper, ellers er jeg redd dette kan bli enda dyrere. Da må jeg høre om Håvar ifra PlanetSnapa vil ta en titt på den, eventuelt henvise meg til et verksted til den.
    Hei Skorob.

    Har hatt 150 som ble oppgradert hos Hans Martin, akkurat som deg. Den ene av disse hadde litt dureproblemer før oppgraderingen, men ble helt stille etter at HM hadde gjort jobben sin. Det jeg husker, var at før jeg sendte dem til HM, snakket jeg med Planet Snapa.og han nevnte noe om en svakhet som litt eldre 150 modeller hadde . Dette medførte during. Dette var i følge PS ikke en dyr ting og rette opp i. Hva denne svakheten var, og hva som skulle byttes , har jeg desverre glemt, men ta kontakt med Planet Snapa, så får du god hjelp der. . . Lykke til !!!

    Mvh Petter.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ah. Kult. Jeg tror det ligger i at jeg må ha mer demping under trafoen, iallefall etter hva som skjedde når jeg skrudde den litt mer fast. HM har gjort jobben sin her uten tvil, og lagt en tynn gummi matte under. Jeg har selv lyst itl å legge en enda mer dempende matte under :). Se om jeg utfører den "operasjonen" til uka. Er ikke snakk om noe "heksekunst" det :). Sender også en mail til Snapa him (hum?) self :).

    Robert.
     

    sugress

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    99
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    2
    Hei venner!
    Hva og hvem anbefales for å ta mine M150 til nye høyder? Smårørene er NOS Telefunken og Brimar og trengs ikke byttes.
    Takker for innspill.

    Steven
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Telefunken kan låte litt kjedelig på disse blokkene, hos meg blir det fort litt "transistor" lyd over det hele. Brimar er gull. Om du fortsatt benytter electro harmonix KT88 som er med som standard så har du litt å hente her :). Gold Lion syns jeg er gode, men har litt lite erfaring med tuberolling på KT rørene, men EH rørene er bare helt OK syns jeg.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg prøvd å legge en grøvre matte under trafoen, og den ble iallefall så si 100% stille. Men duringa ut til høyttaleren er der fortsatt :(. Troooor nesten jeg snart gir opp den ene monoblokka, bruker alt for mye fritid på slikt, det er til å få hjerteinfark av :p. Vi får se hva Planetsnapa sier om saken.

    Satt i KT88 rørene mine nå, for å se om det gjør noe nyttig :p.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg trodde modden inkluderte oppgradering til kt120?

    Jeg bruker ellers Mullard NOS 4003 & 4004.
     

    sugress

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    99
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    2
    Mer tuberolling på smårørene er ikke aktuelt, har funnet den kombinasjonen jeg liker.
    jeg tenker på hvem som utfører oppgraderinger ala M180, kt120 osv osv.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg trodde modden inkluderte oppgradering til kt120?

    Jeg bruker ellers Mullard NOS 4003 & 4004.
    Joa, men testa KT88 for å se om det hadde noe med at strømforsyninga blir kjørt for hardt eller noe, har ingen aning på dette :p.

    Rare var at når jeg kom til lytterommet i kveld, så var det relativt stille i "problemampen"... spilte 1 time, tenkte så, prøve å starte greia opp igjen... og da var vi tilbake til dur, virker som at det er noe som ikke kommer helt igang. Men HM og jeg får finne ut av det :). Har jo ikke fått gleden av dette settet så mye enda, og da har jo også innspillingen gått litt til skogen, så mangler nok endel på lyden generelt her :). Mangler endel oppløsning oppover merker jeg kontra før, men det har nok med at det nå sitter duppeditter i som krever veldig lang innspillingstid. Onsdag har jeg hjemmekontor, da skal det stå på med relativt bra trøkk her i 8 timer iallefall ;).
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei Rouge folk!
    Vurderer veldig sterkt Hybridforsterkeren Sphinx til mitt nye stereooppsett.
    Noen som har erfaringer med denne??

    Cheers!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn