Roger waters - amused to death på analogue productions

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg elsker Pink Floyd og Roger Waters - men denne her plata har aldri vært en favoritt. Det beste "solo albumet" til Roger Waters er "The Final Cut" - som rent teknisk sett er Pink Floyd :) Faglitteraturen bak albumet er derimot svært interessant: Amusing ourselves to death av Neil Postman.
     

    Hi-Wood-Fi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    75
    Antall liker
    46
    Sted
    Oslo
    Jeg og synes det også er merkelig med kun 1000 ex, da vil jeg tro det er 1000 i US og 1000 i Europa.
    Se utgivelsesskriv som jeg har funnet her: LEWKS

    Jeg fikk min AP-utgivelse fra Amazon UK for £31 i mai og ser nå at den går for £58 og er out of Stock på Amazon UK.
    Ble litt nysgjerrig. Hvordan har du klart å få tak i denne før utgivelsesdato?
    Teksten ble litt feil. Jeg bestilte den i mai og den skal ankomme neste uke.
    Da er jeg med. Har bestilt vinyl og sacd fra Acoustic Sound og de ankommer i dag eller i morgen.
    På vinylsticker står det: Ltd.ed. Less than 1000 records per stamper. Released in limited quantities. Hvis jeg tolker dette riktig vil det bety at det kun trykkes 1000 ex per støpepresse for å ivareta kvaliteten. Neste opplag på 1000 blir da trykket med ny unik støpepresse. Da er det bare hvor mange opplag som er tenkt produsert før vi vet hva total mengdeutgivelse blir for denne. Blir nok ikke utsolgt med det første da :)
    Interessant artikkel om denne typen kvalitetspressing i denne linken : Why Audiophiles Are Paying $1,000 for This Man's Vinyl | WIRED
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har sammenlignet den nye utgaven på CD mot Mastersound CDen og jeg er klar på at jeg synes den gamle mastringen til Doug Sax fra 1992 er hakket bedre. Jeg synes ikke James Guthrie har tilført noe med denne mastringen. Jeg har også hørt på BD-audio versjonen i stereo uten at jeg har fått sammenlignet direkte så jeg har ingen konklusjon her.
     

    nfloyd

    Medlem
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Teksten ble litt feil. Jeg bestilte den i mai og den skal ankomme neste uke.
    Da er jeg med. Har bestilt vinyl og sacd fra Acoustic Sound og de ankommer i dag eller i morgen.
    På vinylsticker står det: Ltd.ed. Less than 1000 records per stamper. Released in limited quantities. Hvis jeg tolker dette riktig vil det bety at det kun trykkes 1000 ex per støpepresse for å ivareta kvaliteten. Neste opplag på 1000 blir da trykket med ny unik støpepresse. Da er det bare hvor mange opplag som er tenkt produsert før vi vet hva total mengdeutgivelse blir for denne. Blir nok ikke utsolgt med det første da :)
    Interessant artikkel om denne typen kvalitetspressing i denne linken : Why Audiophiles Are Paying $1,000 for This Man's Vinyl | WIRED
    Det stemmer, den er ikke Limited Edition totalt sett verken i USA og resten av verden, men fint salgstriks.
    Men alikevel en ny LP nå til dagen vil alikevel aldri bli trykket i samme store serier som før i tiden.

    På samme måten som Picture Disc utgaven skulle være Limited Edition med kun 2500 world wide.
    Noe som heller ikke stemmer, da det minst er trykt 10.000 av den.

    Etter det inntrykket jeg fikk sist da jeg snakket med AP var at også coverene på både AP og SONY utgavene er trykket på samme plass.
    Slik at alt er likt mellom de utenom barcode nummeret på baksiden, som gjorde at jeg avbestilte AP utgaven og holder med til de 8 (7) ulike versjonene jeg har kjøpt av remasteren.
    Igjen eneste forskjellen er hvem som har rettighet til å selge hvor. AP i USA og Sony resten av verden.
    Men venter ennå på noen bilder som kan bekrefte dette.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Teksten ble litt feil. Jeg bestilte den i mai og den skal ankomme neste uke.
    Da er jeg med. Har bestilt vinyl og sacd fra Acoustic Sound og de ankommer i dag eller i morgen.
    På vinylsticker står det: Ltd.ed. Less than 1000 records per stamper. Released in limited quantities. Hvis jeg tolker dette riktig vil det bety at det kun trykkes 1000 ex per støpepresse for å ivareta kvaliteten. Neste opplag på 1000 blir da trykket med ny unik støpepresse. Da er det bare hvor mange opplag som er tenkt produsert før vi vet hva total mengdeutgivelse blir for denne. Blir nok ikke utsolgt med det første da :)
    Interessant artikkel om denne typen kvalitetspressing i denne linken : Why Audiophiles Are Paying $1,000 for This Man's Vinyl | WIRED
    En stamper er ikke pressa, men selve støpeformen som brukes i pressa for å forme den varme vinylen.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Bestilte LP'en hos Platekompaniet - 27.juli. Varen var da på lager iflg. nettsiden. Varen skulle sendes innen 24 timer. I dag skriver vi 4.august. Ingen plate er kommet. Sendte mail til Patekompaniet for å høre hvor forsendelsen befinner seg. Platen er utsolgt ?????. "Vi har fått for få eksemplarer fra leverandøren" var svaret. Vi sender varen så snart den er på lager. I samme mail står der : Hvor fornøyd er du med svaret fra Platekompaniet. Det spørsmålet blir jo som å helle bensin på bålet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Platekompaniet i et nøtteskall. Har flere plater i flere måneder gamle restordre. De dukker opp som små gledelige overraskelser i postkassa og irriterende overraskelser på bankkontoen lenge etter at jeg har glemt at jeg bestilte dem.

    Bestilte Amused To Death på svart vinyl fra analogue productions hos en Discogs-selger forleden dag. Den skal være på vei. :)
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Bestilte nettopp min AP utgave fra ElusiveDisc i US, bekreftet levering i dag. 49,90US$.
    Du ryker vel på en tollavgift og mva i tillegg på den prisen?
    Pluss fraktkostnader på 25-40$. Det baller på seg når man bestiller fra statene.
    Har bestilt et par andre plater i tillegg slik at prisen totalt kommer over deres magiske grense for gratis frakt, har også bedt dem sende med med USPS som jeg har erfart tidligere at ofte sklir igjennom uten toll/moms. Det siste er dog litt bingo....;-)

    Mvh.
    Rolf
    OG JADDA,
    den skled igjennom uten hverken Toll eller moms,
    låter kanonbra, helt "stille" vinyl med noe av det bedre jeg har hørt faktisk.......
    Bikjene står to stykker ette hverandre ganske langt frem og litt til høyre forresten;-)

    Mvh.
    Rolf
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Min plate fra AP kom igår fra the Garden. Ser frem til å høre. Såvidt jeg skjønner er det 1000x på en matrise før de bytter? Står riktignok ikke noe om hvor mange det totale opplaget er på, men er nok relativt høyt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hentet mitt eksemplar på The Garden i dag, og all den tid det mer eller mindre er verifisert at selve vinylen og pressingen er den samme som for Sony/Legacy utgaven, blir den (i hvertfall foreløpig) stående i plasten.

    Det jeg visuelt kan se er at det er mye kraftigere kartong i coveret på AP-utgaven, og gjennom plasten kan jeg se at det også er en form for booklet som følger med.
    Det er det ikke i Sony/Legacy utgaven.

    Men - nå må det vel være noen som har åpnet og spilt AP-utgaven som evt. kan legge ut noen cover-bilder?
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hentet mitt eksemplar på The Garden i dag, og all den tid det mer eller mindre er verifisert at selve vinylen og pressingen er den samme som for Sony/Legacy utgaven, blir den (i hvertfall foreløpig) stående i plasten.

    Det jeg visuelt kan se er at det er mye kraftigere kartong i coveret på AP-utgaven, og gjennom plasten kan jeg se at det også er en form for booklet som følger med.
    Det er det ikke i Sony/Legacy utgaven.

    Men - nå må det vel være noen som har åpnet og spilt AP-utgaven som evt. kan legge ut noen cover-bilder?
    IMG_2043.jpg
    IMG_2044.jpg
    IMG_2045.jpg
    IMG_2042.jpg



    Mvh.
    Rolf
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Anser man at alt/det meste annet fra AP holder omtrent samme høye standard?
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Anser man at alt/det meste annet fra AP holder omtrent samme høye standard?
    Jeg har aldri blitt skuffet av AP, men man betaler jo en del ekstra. Synes mange av skivene de gir ut ofte i utgangspunktet har veldig god lyd på originalpress, så hvis jeg kommer over originalen så velger jeg gjerne den. Hvis da ikke originalen er ekstremt dyr i god stand.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Husk at AP har gitt ut plater i mange år men etter at de (Chad Kassem..) også kjøpte QRP så er det blitt enda bedre pressinger, mastringen har alltid vært top of the line. Har vel kanskje en meter++ med plater gitt ut av dem og det er kanskje de ved siden av Speakers Corner som leverer hver gang. Selv om pressingene fra QRP som regel er fantastisk bra så er det utgivelser fra dem som er presset hos Pallas som holder samme standard.

    De fleste vet det kanskje men Acoustic Sounds, Analog Production og QRP eies av samme person, Chad Kassem. Jeg har alltid lurt på hvordan tilbakekomsten av kvalitets vinyl hadde vært uten han. En utrolig dedikert person.

    http://www.qualityrecordpressings.com/

    http://store.acousticsounds.com/index.cfm?get=results&searchtext=Analogue+Productions/
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fikk min i går. Bestilte AP-pressing på svart vinyl fra en Discogs selger, og fikk picturedisc-en. :(

    Men, siden den er nummerert og det koster en formue å returnere, beholder jeg den nok og ber om å få returkostnaden i rabatt på en ny i riktig versjon i stedet. Håper det går.

    Noen som har spilt picture disc-utgaven og kan si noe om hvordan det låter?
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Chad Kasseem presset skiver hos RTI i Los Angeles før husker jeg. Bruker han dette presseriet ennå ???
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja de brukte RTI og Pallas av og til, Bill Evans boksen er presset hos Pallas og det er noe av det absolutt beste jeg har. Tror alt gjøres hos QRP nå, han er jo eier så det er vel naturlig. Han kjøpte også nylig avdøde Doug Sax sin Mastering Lab. Så nå har han hele kjeden. Synes det er utrolig bra at han gjør dette, han bidrar til at folk med kompetanse og bra utstyr fortsetter i den gode lyd`s tjeneste og ikke minst at legenden Sax "lever" videre. Som sagt en dedikert person. Og en raus person, gir mye tilbake til musikere som kanskje ikke havnet på solsiden....

    http://www.analogplanet.com/content...s-doug-saxs-mastering-lab#xBi1UPRbIM2Wo35W.97
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    I går kjøpte jeg Blu ray utgaven av "Amused to death". Finner ikke ord for å beskrive lyden i High Resolution 5.1 24BIT/96 KHZ
    S P E K T A C U L A R !!!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fikk min i går. Bestilte AP-pressing på svart vinyl fra en Discogs selger, og fikk picturedisc-en. :(

    Men, siden den er nummerert og det koster en formue å returnere, beholder jeg den nok og ber om å få returkostnaden i rabatt på en ny i riktig versjon i stedet. Håper det går.

    Noen som har spilt picture disc-utgaven og kan si noe om hvordan det låter?

    Ser at picture disc-en skal være på begrenset opplag av 2500 kopier, så sånn sett er den vel verdt å samle på, og nå har jeg og selger blitt enige om rabatten på den svarte utgaven, så snart er den på vei også. :) Inntil den kommer, får jeg heller evt. høre den på Wimp. ;)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    En liten svipptur til Danmark, og der står AP-utgaven og ber om å bli tatt med hjem. Og det ble den.

    IMG_3133.jpg
     

    velocan

    Fersking
    Ble medlem
    21.04.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Er det noen som vet om det har vært snakk om reutgivelse av "Pros and cons of hitch hiking"?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En liten svipptur til Danmark, og der står AP-utgaven og ber om å bli tatt med hjem. Og det ble den.
    Det er vel Sony-utgaven som selges der også?

    De er helt like, da. Litt blankere cover på AP, og en reklameblekke, ellers identisk, iflg. linken som Cash nettopp postet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    I går kjøpte jeg Blu ray utgaven av "Amused to death". Finner ikke ord for å beskrive lyden i High Resolution 5.1 24BIT/96 KHZ
    S P E K T A C U L A R !!!
    Hvorfra du kjøpe den? :cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn