roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Alt jeg har hørt av Proac har imponert meg bortsett fra en gang å det var Gato og Proac🙈
    Man kan faktisk fint klare seg med stativ høyttalere uten sub, selv om man ikke får dyp bass behover man ikke savne den.
    I mange tilfeller vil en høyttaler som spiller ned mot 20 hz kunne føre til mer problemer en godt🧐
    Absolutt.. trodde kanskje proac var litt tøff i bubben når de påstår 35hz på db1.. men har ikke noe problem med å tro det, kanskje heller at de har holdt litt tilbake.. og at den faktisk klarer å spille høyt også er imponerende.. man får som regel ikke dyp bass og volum ilag på små høyttalere..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Absolutt.. trodde kanskje proac var litt tøff i bubben når de påstår 35hz på db1.. men har ikke noe problem med å tro det, kanskje heller at de har holdt litt tilbake.. og at den faktisk klarer å spille høyt også er imponerende.. man får som regel ikke dyp bass og volum ilag på små høyttalere..
    Men bidrag fra rommet kan det nok være de går ennå dypere. Om de har oppgitt 35hz uten rombidrag😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har fått på plass litt slik som kalles interiør/pynt på veggen. Det neste blir akustiske tiltak, så sitter å googler for å prøve å finne noe som blir godkjent av fruen. Ser Mala har en del som virker til å holde mål både visuelt og på funksjon.
    Er også litt synd å se Tannoy DC8ti står satt til side, de ser også små og puslete ut. Noe de jo ikke er med sinne 2x8" og over 1 meter høyde.
    7C3AF62F-9C0B-4FF1-AA4A-EE4F3973AA3B.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har sett mange fine reiseskildringer inne i trådene til flere her inne i løpet av ferien, min ferie var ikke så spennende. Den gikk til indre Østlandet og ble brukt til å besøke familie og kjente.
    Men jeg trenger ikke reise langt for de store opplevelsene, kun 30 min unna ligger Eikesdalsvatnet med badeplassen vi liker best. Eikesdalen må være en av Norges lite kjente naturperler. Og lengst inne i Eikesdalen er Nord-Europas høyeste fossefall som er et flott skue, her kan man gå opp til fossen på gruset tur sti.

    Her er et bilde tatt i 2018 da jeg flyttet fra Østlandet til Møre og Romsdal, den varmeste sommeren som har vert på lenge, her sammen med min far :cool:
    Eikesdalen.PNG
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da ble DC 8ti hentet av en svert så hyggelig kar fra Orkanger, de skulle brukes på fritidsboligen hans.
    Ellers er det skjer det lite på hi-fi fronten foruten å høre på musikk, men googler litt etter akustikk produkter.
    Skal dempe første refleksjon på vegger å tak samt ha bass felle i et eller mulig 2 hjørner, blir vel noe i løpet av mørke perioden😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    En musikk anbefaling fra han som plukket opp høyttalerene var Nils Lofgrean.
    Vel vært en lytt om man ikke har hørt han før🎶🎶
    E75B51FA-ED11-4B8C-8222-473495DC9B20.png
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er på linje med HCS her gitt.
    Mentalslitasjen på Keith Don't Go har nådd metningspunktet. Men låter gjør det. 😊
    Du har vært alt for lite på messer og rundt omkring de siste 20 åra @roeng2.
    Familiefar? 😊
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    1.568
    Torget vurderinger
    3
    Er på linje med HCS her gitt.
    Mentalslitasjen på Keith Don't Go har nådd metningspunktet. Men låter gjør det. 😊
    Du har vært alt for lite på messer og rundt omkring de siste 20 åra @roeng2.
    Familiefar? 😊
    Ojojoj!! Her var det visst flere gretne gamle gubber!!!😂
    «Loffen» live, er en helt fantastisk plate!!😊☀
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er på linje med HCS her gitt.
    Mentalslitasjen på Keith Don't Go har nådd metningspunktet. Men låter gjør det. 😊
    Du har vært alt for lite på messer og rundt omkring de siste 20 åra @roeng2.
    Familiefar? 😊
    Du har nok rett der blus, ikke blitt så mange messer på meg. Men håper på å kunne delta på noen når arvingene krever mindre oppfølging.
    Dette er vel heller ikke musikk sjanger jeg har gitt for mye oppmerksomhet tidligere, mulig musikk valg modnes med årene😉
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Plata er ok den. Det er det at jeg har hørt den så mye. Noe som stort sett er min egen skyld. Det er ikke verre enn at det jeg sa, er sagt med en klype humor.

    Jeg hørte bare på rock til jeg var 25-30 år.
    Jo bedre anlegg, desto mer jazz 😆
    Jeg spiller snart alt mulig. Kjerringa lurte på om jeg hadde gått av skaftet da jeg la på Herb Alpert på spilleren. 🙃
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    God helg til alle som tar turen innom.
    I dag får jeg dose 2 og vil være fullvaksinert.

    Mye fokus på vinyl her inne og sikkert ikke helt uten grunn. Jeg mener allikevel at utviklingen går videre å all musikk som produseres nå eller represses kommer via digitalt medie/behandling.
    Så starter dagen med litt høyoppløst og digitalt, å slår meg til ro med at at dette bare fungerer. Ingen bekymring for nåletrykk eller sporing og om det kan justeres til bedre lyd.
    F8C5AD81-F4FB-4405-A8AD-F58D7AD3FCA4.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.435
    Antall liker
    35.235
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lykke til med "det siste stikket"
    Har det slik som deg, det går for den meste i vinyl,men noen ganger så er det greit å sette i gang det digitale også.
    Ønsker deg en god dag videre.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Lykke til med andre (og forhåpentligvis siste) vaksinedose i dag, jeg får min på mandag. Kos deg med musikken i helga, jeg skal til en kompis å rive og sette opp nytt kjøkken😅
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette er en passende låt i dette øyeblikket, har i noen dager opplevd at lydbildet ikke har vært rett på anlegget.
    Dette oppsto i samme tidsrom som jeg gjorde en feilkobling med medfølgende høy lyd. Har derfor vært usikker på om jeg hadde brent spoler på diskant. Men opplevde at lydnivå måtte settes høyere for å få samme lydvolum. Det manglet også dynamikk og det var for meg da mest sannsynlig at problemet var på elektronikk. Tok i går før jeg gikk å la meg å kjørte en fabrikk reset på preampen, nå er lyden slik den skal være igjen.
    ABE4E939-5A1C-4B88-819F-E3C6F5EC741F.png
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Ja, det er jo skrekken om man har komponenter i den høyere enden av skalaen, da kan man fort se tusenlapper fyke avgårdeo_O
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ny plate å band med norske band medlemmer som Kjell Åge Karlsen, vært en lytt for de som liker denne sjangeren.
    E34CB03B-CF48-46AB-8F73-B2E96D597CED.png


    Skjer ikke så mye på hi-fi fronten om dagen men ommøblerte litt i racket og fikk hovedenheten i senter og stablet.
    9F2FEA8D-25E9-4AB1-8BEE-060868E1FB25.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pent og ryddig, på tross av litt liten amp.. :cool:. Kommer du til Horten? Vært hyggelig å sett "formannen for grendalaget" :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Pent og ryddig, på tross av litt liten amp.. :cool:. Kommer du til Horten? Vært hyggelig å sett "formannen for grendalaget" :)
    Planen er å ta turen ned til messa og ligge på Hotel, føler sterk for litt sosialt fokus. Om ikke jobb setter stepper i hulene for meg, noe jeg skal bestrebe at den ikke gjør🤷🏻‍♂️
    Må nok få boket rom nå også for jeg heller avbestille om jeg ikke får til å komme😉
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har et flott rom og oppsett! Tror jeg hadde lagt hyllen på gulvet og satt ampen på den, med preampen på topphyllen. Meg om det 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du har et flott rom og oppsett! Tror jeg hadde lagt hyllen på gulvet og satt ampen på den, med preampen på topphyllen. Meg om det 😊
    Ikke alle som har slike lifestyle amper vet du Karmana ;)... Eller så dårlig øyemål som meg, som gjør at jeg har mer drivved I hulen enn enn middels robåt.. Men ja, enig i observasjon..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @Karmana som du påpekte på tidligere bilde var balansen i oppsettet litt topp tung. Som seg hør og bør når er kaften bemerker noe må man kjøre tiltak, man vil jo ikke risikere sjølhsling eller å måtte gå planken😊

    @HCS å jeg som gikk i den gode tro at min lille amp var et lifestyle produkt, ikke veier den nevneverdig heller.

    Så etter litt snekkerverksted og hjemme trening er dette bildet til er for de gode herremenn😇

    CDC0E107-4151-40F9-97C5-CC321B60F8C2.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har testet litt frem og tilbake mellom at digitalt signal blir overført med coax eller usb fra Auralic til innebygget dac i RC-1590.
    Heller mer og mer mot overføring via coax på det meste av det som spilles. Med coax føler jeg lyd blir mer organisk/analog og på den måte mer korrekt. Via usb kan det virke som om det mulig blir noe mer detaljer som kommer frem, men usikker på om dette skyldes en marginalt mer analytisk lyd🤷🏻‍♂️

    Uansett merker jeg at suget etter en streaming tjeneste med bedre lyd en Spotify har pr. nå begynner å presse på.
    Jeg har jo en liten samling av musikk rippet eller kjøpt digitalt på hdd, det meste er flac fra rippet cd. Men noe av det er hi-res fra rippet eller kjøpt digitalt. Å det materialet som er i hi-res gir jo en mye mer følelse av virkelighet og luftighet, hvor innblikket i klang og struktur på instrument og stemmer er på et supert nivå.

    Vurderingen går jo mellom Tidal eller Quobuz, jeg heller mot sistnevnte pga hva jeg leser om mqa og hvordan dette kan påvirke musikk bransjen. Også det at mqa ikke er ekte hi-res noe, å det er jo nettopp den opplevelsen gode opptak gir i hi-res jeg er ute etter.

    I mens tankene går og jeg sitter å skribler ned noen tanker og erfaringer her, spiller jeg igjennom denne platen med fortreffelig lydgjengivelse.
    450ACE05-A4CE-4F11-B7A1-13B48DA1F838.png
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Starter helgen med en glimrende låt fra Bruce Dikinson lille krumspring uten Iron Maiden.
    Både solo album og singel er meget bra synes jeg, Tears of the Dragon gjør seg godt i begge versjoner som er utgitt på singelen.

    God helg til de som tar turen innom
    1D933711-FBCF-4003-A8C3-A793273B77EC.png
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fått deg rom enda? Ha en fin kveld, blir godt med litt tid i ro :)
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Fått deg rom enda? Ha en fin kveld, blir godt med litt to :)
    Nei har ikke klart å få tak i Hotel på en avstand jeg føler er grei til Horten messa ennå.
    Men håper ennå på et rom skal bli ledig, vis ikke må man vel holde seg unna voksenbrus og benytte bil.
    Er jo fult mulig å ta overnattingen hos familie, men Hotel ville jo vært stas. Da kan man jo få med seg litt tullprat ut i de sene nattetimer😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    M

    MarkusH

    Gjest
    Er den Rotel-saken en klasse d-sak? :) Skal sjekke ut litt av musikken du har postet i det siste, de eldste naboene mine er dratt til campingvogna = volum klokka 11 😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er den Rotel-saken en klasse d-sak? :) Skal sjekke ut litt av musikken du har postet i det siste, de eldste naboene mine er dratt til campingvogna = volum klokka 11 😁
    Nei... Dvs "Rotel - saken"... Hvem vil ha slik styggedom i anlegget.. :LOL:... Det siste var fleip.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn