roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med gromme høyttalere!. Utseende og lakkfinish er det ihvertfall ikke noe å si på. 😊
    Takk for det Einstein😊

    Når jeg så de på brukten så tenkte jeg på deg.. Morris at jeg nå ser i tråden at jeg hadde en grunn til tankene 🤭🤭
    Takk X-Cell, men viste ikke at du tenker på meg🤣😂
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Beklager at jeg ikke har fulgt med i timen(e) her. Dette ble jo bare drit lekkert, både rom og spennende oppsett☺👍🏼 Spiller sikkert godt dette😉🎼

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Beklager at jeg ikke har fulgt med i timen(e) her. Dette ble jo bare drit lekkert, både rom og spennende oppsett☺👍🏼 Spiller sikkert godt dette😉🎼

    gismo
    Takk for det, har jo skjedd litt de siste månedene. Men nå er planen intet nytt inn på en stund, så vil tiden vise om jeg klarer dette.
    DC8ti er lagt ut på Finn selv om det vil bli surt å la de gå, men blir også feil å bare la de stå. Om de ikke blir solgt tror jeg nok gjerne kona ville hatt de opp i stua🙈🤣😂
    Ellers så ser jeg ditt oppsett fremdeles er en fryd for øyet og lydmessig vet jeg det holder mål, det har til og med vert utskifting og noe nytt inn. Jeg hadde i grunn mista troa på på at du ville endre på din statusque🎶😉
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for det, har jo skjedd litt de siste månedene. Men nå er planen intet nytt inn på en stund, så vil tiden vise om jeg klarer dette.
    DC8ti er lagt ut på Finn selv om det vil bli surt å la de gå, men blir også feil å bare la de stå. Om de ikke blir solgt tror jeg nok gjerne kona ville hatt de opp i stua🙈🤣😂
    Ellers så ser jeg ditt oppsett fremdeles er en fryd for øyet og lydmessig vet jeg det holder mål, det har til og med vert utskifting og noe nytt inn. Jeg hadde i grunn mista troa på på at du ville endre på din statusque🎶😉
    Hehe…. Ikke mye nytt, men noen små forbedringer har det jo blitt. Det har bidratt litt i den retning jeg ønsker meg så da får’n vel være nøgd😎🎼
    Hva skal skje på taler siden da? Spennende☺

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe…. Ikke mye nytt, men noen små forbedringer har det jo blitt. Det har bidratt litt i den retning jeg ønsker meg så da får’n vel være nøgd😎🎼
    Hva skal skje på taler siden da? Spennende☺

    gismo
    Litt endring på et bra oppsett er ofte nok til å få det lille ekstra ut av det😎

    Kom i hus et par Marten Django XL i dag, da blir Tannoy’ene overflødige. Så da må jeg la de gå videre til noe andre som kan få gleden av de😉
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Litt endring på et bra oppsett er ofte nok til å få det lille ekstra ut av det😎

    Kom i hus et par Marten Django XL i dag, da blir Tannoy’ene overflødige. Så da må jeg la de gå videre til noe andre som kan få gleden av de😉
    Oj, da må jeg bare få gratulere med Django XL😄👏 Spennende saker, venter på bilder da😎🤣

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Men det trengte jeg jo ikke, var jo bilde lenger frem her😎 Woow, lekkert…. Ikke akkurat noe smårips de der nei😎…..itte vant tell sånne amazoner je vettu🤪

    Grattis🎉

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der var de i hus ja 😃 Gratulerer!!! I tillegg må det jo ha vært et godt kjøp når jorwed snuste på dem 😄
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    😅 Koser meg bra nok med Sonus'ene jeg. De er hakket mer konevennlige også😋
    I følge kona mi er DC8ti meget konevennlige, Django XL fikk ikke en varm velkomst. Noen ganger er det en fordel å ha et eget rom å boltre seg i🤣😂
    Tviler ikke på at du koser deg med dine små og nette SF frøkner😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    En deling start på morgenen foran alteret. Godt etter at forrige dag gikk med på å rive av gammel parkett å legge nytt gulv i stuen i går. Nå gjenstår det kun gang oppe å kjøkken men da gulv allerede er fjernet ser jeg lyst på dette😎
    Men happy wife happy life sies det🙈

    Marten Django XL er en høyttaler som jeg til nå ikke har funnet noen svakhet på. Etter vært som jeg gjør småjusteringer på plassering faller det mer og mer på plass. Masse detaljer i topp men det er luftig og ikke skarpt, mellomtonene er veldefinert dynamisk men ingen hardhet. @HCS her er snerten vi har snakket om😉
    Bassen har et skikkelig fundament og med mulighet for justering et hakk opp eller ned fra 0. Til nå er det 0 som har passet best hos meg, det er en veldefinert bass med godt med detaljer og definisjon.
    De spiller rett og slett musikk og er ikke analytiske som mye av nyere høyttalere har en tendens til å bli. Men klarer å få frem alle detaljer uten hardhet og med en vis varm signatur.
    2D567533-8B77-4F29-86F4-D7C626DA77F7.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En deling start på morgenen foran alteret. Godt etter at forrige dag gikk med på å rive av gammel parkett å legge nytt gulv i stuen i går. Nå gjenstår det kun gang oppe å kjøkken men da gulv allerede er fjernet ser jeg lyst på dette😎
    Men happy wife happy life sies det🙈

    Marten Django XL er en høyttaler som jeg til nå ikke har funnet noen svakhet på. Etter vært som jeg gjør småjusteringer på plassering faller det mer og mer på plass. Masse detaljer i topp men det er luftig og ikke skarpt, mellomtonene er veldefinert dynamisk men ingen hardhet. @HCS her er snerten vi har snakket om😉
    Bassen har et skikkelig fundament og med mulighet for justering et hakk opp eller ned fra 0. Til nå er det 0 som har passet best hos meg, det er en veldefinert bass med godt med detaljer og definisjon.
    De spiller rett og slett musikk og er ikke analytiske som mye av nyere høyttalere har en tendens til å bli. Men klarer å få frem alle detaljer uten hardhet og med en vis varm signatur.
    Vis vedlegget 735938
    Synes ikke 28 tommeren mellom høyttalere gjør seg bort, høyttalere ser brukbart store ut.. :oops: :ROFLMAO:.. Snert ja, så bra. Har et litt anstrengt forhold til keramikk, selv om @Karmana var overbærende.. Snill mann. Snert får du uansett ikke uten videre, så det høres bra ut, du har landet, for nå.. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Grattis med råe høyttalere! Håper å få hørt på Martens en gang!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Synes ikke 28 tommeren mellom høyttalere gjør seg bort, høyttalere ser brukbart store ut.. :oops: :ROFLMAO:.. Snert ja, så bra. Har et litt anstrengt forhold til keramikk, selv om @Karmana var overbærende.. Snill mann. Snert får du uansett ikke uten videre, så det høres bra ut, du har landet, for nå.. :)
    Ja du og keramikk har jo sin historie, heldig vis er de 3 basserne av aluminium på Django. Så vil tro det vil gå bra og dra på litt over hva som er normalt lyttenivå. Ja så har nok lande på høyttalere i uoverskuelig tid😎
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.045
    Gratulerer! For litt over 2 år siden hadde jeg gleden av og tilbringe en dag med Marten Django XL i min fetters lytterom. Jeg likte dem godt(spesielt i forhold til pris). Der ble de drevet av et 100 watt røreffekt-trinn. Synergien synes jeg fungerte godt.
    Dette er høyttalere du kan leve lenge med! ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer! For litt over 2 år siden hadde jeg gleden av og tilbringe en dag med Marten Django XL i min fetters lytterom. Jeg likte dem godt(spesielt i forhold til pris). Der ble de drevet av et 100 watt røreffekt-trinn. Synergien synes jeg fungerte godt.
    Dette er høyttalere du kan leve lenge med! ;)
    Takk for det nlykke😁
    Du er jo litt mer bevandret i å høre på tyngre systemer, så godt å høre din erfaring med Django XL.😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Synes ikke 28 tommeren mellom høyttalere gjør seg bort, høyttalere ser brukbart store ut.. :oops: :ROFLMAO:
    Jag overså din kommentar på tv`n, den er kun 65" og setter jo det hele litt i perspektiv🙈
    Ser faktisk ut til at RC-/ og RB-1590 har krympet å stammer fra en kompakt anlegg😂🤣
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En deling start på morgenen foran alteret. Godt etter at forrige dag gikk med på å rive av gammel parkett å legge nytt gulv i stuen i går. Nå gjenstår det kun gang oppe å kjøkken men da gulv allerede er fjernet ser jeg lyst på dette😎
    Men happy wife happy life sies det🙈

    Marten Django XL er en høyttaler som jeg til nå ikke har funnet noen svakhet på. Etter vært som jeg gjør småjusteringer på plassering faller det mer og mer på plass. Masse detaljer i topp men det er luftig og ikke skarpt, mellomtonene er veldefinert dynamisk men ingen hardhet. @HCS her er snerten vi har snakket om😉
    Bassen har et skikkelig fundament og med mulighet for justering et hakk opp eller ned fra 0. Til nå er det 0 som har passet best hos meg, det er en veldefinert bass med godt med detaljer og definisjon.
    De spiller rett og slett musikk og er ikke analytiske som mye av nyere høyttalere har en tendens til å bli. Men klarer å få frem alle detaljer uten hardhet og med en vis varm signatur.
    Vis vedlegget 735938
    Tøffe saker. Med det antallet av basselementer, så bør det være nok bass for de fleste.
    Noen synes nok at rommet er for nakent, men det står alltid respekt av eier og oppsett som gir gode lytteropplevelser i en vanlig stue. Ikke alle forunt å ha egen mancave. Ikke alle ønsker seg det heller.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke fulgt med så mye på grunn av ferie, men gratulerer med flotte høyttalere. Begynner å få et virkelig staselig system 👍
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tøffe saker. Med det antallet av basselementer, så bør det være nok bass for de fleste.
    Noen synes nok at rommet er for nakent, men det står alltid respekt av eier og oppsett som gir gode lytteropplevelser i en vanlig stue. Ikke alle forunt å ha egen mancave. Ikke alle ønsker seg det heller.
    Blir akustiske tiltak på sikt, selv om det låter tålig bra nå uten.
    Det er en stor sovesofa med puter å tepper på gulvet nå + at i det ene hjørnet er det en peis.
    Selv om jeg ikke har utført målinger virker det som om det ikke er de store topper eller dipper i bassen.
    Rommet er jo hjemmekontor/mancave så neste på lista blir å gjøre noe med nakenheten😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke fulgt med så mye på grunn av ferie, men gratulerer med flotte høyttalere. Begynner å få et virkelig staselig system 👍
    Takk. Hi-fi avholdenhet er vist ikke for meg, gjorde et forsøk men havna utpå kjøret igjen🙈
     
    • Haha
    Reaksjoner: HoJ

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Spiller dette albumet nå, til nå har Django XL levert varene på alt jeg har spilt.
    Og savner i grunn ingen sub, de spiller dypt, hurtig og med godt trykk.

    Vis vedlegget 736924
    Har faktisk til gode å høre Infected Mushroom's høre tynt ut på noe av det som har vært her i huset.. selv fra de minste med små element og lite dype frekvenser(på papiret) til det største :)

    Selv de små PM1 som jeg stadig lot meg imponere av klarte å pumpe ut IM med bass som var litt naturstridig kontra størrelse.
    Det som var morro med å ta sjangsen på ProAc DB1 her var at den gjør alt det PM1 gjor bra enda bedre.. pluss at den faktisk klarer å spille høyere enn jeg trenger.. PM1 stoppet litt før jeg ville :p
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har faktisk til gode å høre Infected Mushroom's høre tynt ut på noe av det som har vært her i huset.. selv fra de minste med små element og lite dype frekvenser(på papiret) til det største :)

    Selv de små PM1 som jeg stadig lot meg imponere av klarte å pumpe ut IM med bass som var litt naturstridig kontra størrelse.
    Det som var morro med å ta sjangsen på ProAc DB1 her var at den gjør alt det PM1 gjor bra enda bedre.. pluss at den faktisk klarer å spille høyere enn jeg trenger.. PM1 stoppet litt før jeg ville :p
    Alt jeg har hørt av Proac har imponert meg bortsett fra en gang å det var Gato og Proac🙈
    Man kan faktisk fint klare seg med stativ høyttalere uten sub, selv om man ikke får dyp bass behover man ikke savne den.
    I mange tilfeller vil en høyttaler som spiller ned mot 20 hz kunne føre til mer problemer en godt🧐
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gjennomspilling av utgivelser fra et band en arbeidskollega av meg var med i.
    De turnerte i Europa og Nightwich er blant de som er fan av deres musikk.
    The Third and the mortal er melodiøs heavy med kvinnelig vokal, deres utgivelser ligger på Spotify om noen skulle være intressert.

    45603C76-BCDB-47AE-94D1-FADEE0F1F204.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn