roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tipper de vil passe godt inn hos deg. Gratulerer med nytt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    spennede med nytt.

    Jeg får vel akkurat satt opp mine nye før du får dine ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Blir noen dager uten lyd da høyttalerne er ferdig nedpakket og klare for å bringes ny eier.
    Ganske så tomt og stusslig her nå, men blir snart lyd igjen😊

    0628A731-B74F-4505-9C0B-911D0E2C40FC.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du kjører kombo av shabby-chick med skilt og stæsj... Og litt cowboy som topper det hele.. Hmm.. Å ja, du er fra Hadeland :)... Tiden går fort gled deg!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir morro å høre om de nye er som forventet :)
    Du går jo ikke heeeelt blindt inn i dette da du har hatt en eldre utgave samt lillebror :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Blir morro å høre om de nye er som forventet :)
    Du går jo ikke heeeelt blindt inn i dette da du har hatt en eldre utgave samt lillebror :)
    Ja gleder meg til å få de i hus, har angret på at jeg solgte DC10T. Og lysten på DC10TI har vært tilstede siden den kom på markedet. Er noe eget med lyd gjengitt fra Dual Concentric drivere. Presisjon og dynamikk som mye annet ikke klarer å måle seg med.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja gleder meg til å få de i hus, har angret på at jeg solgte DC10T. Og lysten på DC10TI har vært tilstede siden den kom på markedet. Er noe eget med lyd gjengitt fra Dual Concentric drivere. Presisjon og dynamikk som mye annet ikke klarer å måle seg med.
    Helt sant :) det er noe eget med Dual Concentric elementer og har hatt det innom her også for en del år siden :)

    mvh
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Ja de trenger ikke mange watt for å gi godlyd, men stiller litt krav til kvalitet på elektronikken😁
    Luxman klasse A er meget god kvalitet og også veldig fint å se på😊
    120w kl A/B nå siste året,ikkenoe dårligere det👌
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette blir spennende, morsomme høyttallere , kommer vel bilder?
    Ja de er spennende og må ærlig si det for en stor oppgave i å erstatte Django XL. Django spiller veldig godt her å i utganspunktet kunne de godt blitt de siste. Så dette blir nok ikke en oppgradering men i beste fall et steg til siden.
    Har nå hatt høyttalere fra Marten og det er ikke uten grunn😉
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Du kjører kombo av shabby-chick med skilt og stæsj... Og litt cowboy som topper det hele.. Hmm.. Å ja, du er fra Hadeland :)... Tiden går fort gled deg!
    Mener du at vi hadelendinger ikke har stil og klasse? Lenge siden jeg har blitt så fornærmet👿🤬😜
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hjemme igjen etter 3 dager i Hamar på kurs/konferanse.
    Tok med Django XL som ble hentet av ny eier ved hotellet og på turen hjem ble Tannoy DC10 ti plukket opp.
    Man skal ikke kimse av tolerange og hjelpsomme koner for uten min her hjemme hadde pakking og utpakking vært umulig.
    Hos selger av Tannoy hjalp kona til å pakke ned høyttalere og var også av den sorten som tillater stereo i stua😊

    Fikk også invitasjoner av @bluesbreaker og @MarkusH da de snappet opp at jeg skulle tilbringe litt tid i Hamar. Dessverre passet ikke tidspunkt jeg hadde tid med MarkusH.
    Men på mandag da jeg kom ned fikk jeg tatt en tur hjem til blues hvor det var leeeenge siden jeg hadde vært innom. Her ble jeg mottatt med rundstykke, kaffe og sprudlevann. Det ble en hyggelig stund med mye prat om alt i livet, anlegg og musikk. Det ble også tid å høre på anlegget som er noen store Magnapen som drives av en 70 watt rør forsterker og får hjelp i bassen av en REL sub. Det ble spilt igjennom en del forskjellig fra Tidal og deretter ble det vinyl. Noe det er tydelig at blues er litt ekstra begeistret for det sorte gull, en verden jeg ikke har våget meg inn i. Siste plata ut ble Deap purple med Marcine Head som ga meg skikkelig rockefot.
    Så en stor takk til Blues og MarkusH for å bli invitert, slikt setter jeg stor pris på😄

    Også er det vel på sin plass med et bilde av det nye som er kommet inn, kun satt opp ca likt som Marten. Og her er det ingen tvil om at det er potensial for god lyd. Skal bli gøy å se hvor godt dette kan spille når jeg for jobbet med plassering?
    12F9A025-8435-4BBD-A0A0-F57364989E57.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, likte utseende bedre på disse en på Marten. Håper de spiller magisk :)
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Hjemme igjen etter 3 dager i Hamar på kurs/konferanse.
    Tok med Django XL som ble hentet av ny eier ved hotellet og på turen hjem ble Tannoy DC10 ti plukket opp.
    Man skal ikke kimse av tolerange og hjelpsomme koner for uten min her hjemme hadde pakking og utpakking vært umulig.
    Hos selger av Tannoy hjalp kona til å pakke ned høyttalere og var også av den sorten som tillater stereo i stua😊

    Fikk også invitasjoner av @bluesbreaker og @MarkusH da de snappet opp at jeg skulle tilbringe litt tid i Hamar. Dessverre passet ikke tidspunkt jeg hadde tid med MarkusH.
    Men på mandag da jeg kom ned fikk jeg tatt en tur hjem til blues hvor det var leeeenge siden jeg hadde vært innom. Her ble jeg mottatt med rundstykke, kaffe og sprudlevann. Det ble en hyggelig stund med mye prat om alt i livet, anlegg og musikk. Det ble også tid å høre på anlegget som er noen store Magnapen som drives av en 70 watt rør forsterker og får hjelp i bassen av en REL sub. Det ble spilt igjennom en del forskjellig fra Tidal og deretter ble det vinyl. Noe det er tydelig at blues er litt ekstra begeistret for det sorte gull, en verden jeg ikke har våget meg inn i. Siste plata ut ble Deap purple med Marcine Head som ga meg skikkelig rockefot.
    Så en stor takk til Blues og MarkusH for å bli invitert, slikt setter jeg stor pris på😄

    Også er det vel på sin plass med et bilde av det nye som er kommet inn, kun satt opp ca likt som Marten. Og her er det ingen tvil om at det er potensial for god lyd. Skal bli gøy å se hvor godt dette kan spille når jeg for jobbet med plassering?
    Vis vedlegget 816541
    Litt vemodig å se men grattis med flotte høytalere😉
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.191
    Antall liker
    2.212
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Hjemme igjen etter 3 dager i Hamar på kurs/konferanse.
    Tok med Django XL som ble hentet av ny eier ved hotellet og på turen hjem ble Tannoy DC10 ti plukket opp.
    Man skal ikke kimse av tolerange og hjelpsomme koner for uten min her hjemme hadde pakking og utpakking vært umulig.
    Hos selger av Tannoy hjalp kona til å pakke ned høyttalere og var også av den sorten som tillater stereo i stua😊

    Fikk også invitasjoner av @bluesbreaker og @MarkusH da de snappet opp at jeg skulle tilbringe litt tid i Hamar. Dessverre passet ikke tidspunkt jeg hadde tid med MarkusH.
    Men på mandag da jeg kom ned fikk jeg tatt en tur hjem til blues hvor det var leeeenge siden jeg hadde vært innom. Her ble jeg mottatt med rundstykke, kaffe og sprudlevann. Det ble en hyggelig stund med mye prat om alt i livet, anlegg og musikk. Det ble også tid å høre på anlegget som er noen store Magnapen som drives av en 70 watt rør forsterker og får hjelp i bassen av en REL sub. Det ble spilt igjennom en del forskjellig fra Tidal og deretter ble det vinyl. Noe det er tydelig at blues er litt ekstra begeistret for det sorte gull, en verden jeg ikke har våget meg inn i. Siste plata ut ble Deap purple med Marcine Head som ga meg skikkelig rockefot.
    Så en stor takk til Blues og MarkusH for å bli invitert, slikt setter jeg stor pris på😄

    Også er det vel på sin plass med et bilde av det nye som er kommet inn, kun satt opp ca likt som Marten. Og her er det ingen tvil om at det er potensial for god lyd. Skal bli gøy å se hvor godt dette kan spille når jeg for jobbet med plassering?
    Vis vedlegget 816541
    Gratulerer med flotte høyttalere roeng2! De glir rett inn i stua di :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.514
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med supre Tannoy's!
    Håper de glir rett inn og spiller godt.

    Takk for hyggelig besøk R. 🙂
    Trivelig prat om hifi, musikk og livets ulike gleder og utfordringer.
    Det var morsomt at du fikk fot med "LAZY" på Machine Head LP. 😊
    Håper du synes 70 rørwatt var nok. 🙈🙃
    Du er velkommen igjen.
    Mvh.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn