roeng2`s rom med lyd

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Takk for det, blitt noen mil opp gjennom Ă„rene i hifi’ens tjeneste🙈
    Ja, det er vel gjerne ting som ikke alltid er sĂ„ lette Ă„ fĂ„ sendt pr post, sĂ„ da blir det til at man mĂ„ ta bilen fatt! Men en roadtrip i hifiens tegn er ikke feil det heller😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva ble sÄ resultatet av turen? ;)
    Ble plukket opp en Rotel RB-1590. SĂ„ neste oppgave blir Ă„ finne an passende pre.
    Tenker litt pÄ Rotel RC-1590 da disse er jo laget for Ä spille sammen. Men pÄ sikt er planen Ä ha 2 sub og RC-1590 har ingen deling pÄ delefrekvens. SÄ er Äpen for andre alternativ.
    4B44B4C3-3A92-447D-8825-D561E05C5138.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Om du ramler over en MI 11 eller er sÄ heldig Ä finner en mi23.5 med stor psu sÄ burde du ta en lytt :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis! 10 timer i bil. Du er helt klart kraftig pĂ„ kjĂžret igjen 😃
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er nok bra saker, men tror jeg er litt allergisk mot MI etter Ă„ ha lest pĂ„ forumet😉
    Er andre tider nÄ :) og alle rophalsene som laget mest kvalme hadde ikke stien sin ren ;)

    Tilogmed r.e.s har jo handlet mi23.5 nÄ ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Sitter nÄ Ä vurderer pre innenfor budsjett jeg har satt.
    Krav er at den mÄ ha innebygget dac og vÊre balansert, utgang til sub er et pluss men ikke et must.
    Å reise til Østlandet for Ă„ hĂžre er ikke aktuelt nĂ„ sĂ„ hĂ„per pĂ„ noen innspill og vurderinger fra noen som har hĂžrt.
    Tenker da pÄ om de er frempÄ, nÞytral eller varm i klang, regner med PS Audio er hakket bedre en de andre pÄ dac
    Kandidatene til nÄ er:
    -Rotel RC-1590
    -Parasonud Halo P6
    -PS Audio gain cell dac/pre
    TÄlmodighet er noe jeg sliter med, men vil nÄdig gÄ pÄ en skivebom
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forstÄr at det har tatt en ny vending hos deg.
    Jeg har ikke personlige erfaringer med noen av de du nevner, men hvis du har digital kilde og trenger en bra DAC integrert, sÄ har du vel i grunnen funnet svaret sjÞl. PS Audio.
    Å kjĂžpe stereokomponenter uten mulighet til Ă„ prĂžve, eller i det minste hĂžre fĂžrst, synes jeg er en dristig Ăžvelse.
    NĂ„ har vel heller ikke jeg rykte pĂ„ meg for Ă„ handle hverken mye, ofte eller raskt. đŸ„ŽđŸ€Ș😊

    Har du gitt opp Gato?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg forstÄr at det har tatt en ny vending hos deg.
    Jeg har ikke personlige erfaringer med noen av de du nevner, men hvis du har digital kilde og trenger en bra DAC integrert, sÄ har du vel i grunnen funnet svaret sjÞl. PS Audio.
    Å kjĂžpe stereokomponenter uten mulighet til Ă„ prĂžve, eller i det minste hĂžre fĂžrst, synes jeg er en dristig Ăžvelse.
    NĂ„ har vel heller ikke jeg rykte pĂ„ meg for Ă„ handle hverken mye, ofte eller raskt. đŸ„ŽđŸ€Ș😊

    Har du gitt opp Gato?
    Gato er helt rÄ og til prisen kan nok ikke noe konkurrere. Og mye mulig det kommer inn igjen. Men da blir det med andre hÞyttalere.

    Har i grunn siden den spede begynnelsen av hobbyen hatt et Ăžnske om Ă„ ha hatt Parasound. Fristet pĂ„ den, har noen funksjoner som kan komme til sin rett om litt😉
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.274
    Sted
    KirkenĂŠr
    Torget vurderinger
    2
    Gato er helt rÄ og til prisen kan nok ikke noe konkurrere. Og mye mulig det kommer inn igjen. Men da blir det med andre hÞyttalere.

    Har i grunn siden den spede begynnelsen av hobbyen hatt et Ăžnske om Ă„ ha hatt Parasound. Fristet pĂ„ den, har noen funksjoner som kan komme til sin rett om litt😉
    ForstÄr jeg det slik at du syns Gato blir litt direkte og "pÄ" ift Tannoy?
    Rotel er relativt myk i klangen. Ofte syns jeg Rotel blir litt safe og med litt lite klangfarger.. Hva med Ă„ prĂžve en forforsterker med rĂžr?
    StĂžrre mulighet til Ă„ justere ift personlige preferanser đŸ˜‰đŸŽ¶

    M
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Primare Pre32 med mm30 modulen er en sikker vinner ogsÄ.. eller nyeste pre35 :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja jeg har vÊrt litt lysten pÄ et pre32 og a32 oppsett igjen.. :p
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg har vÊrt litt lysten pÄ et pre32 og a32 oppsett igjen.. :p
    Den pre-power komboen drÞmte jeg om i tidligere versjoner pÄ tidlig 2000 tallet. Den gangen hete de vel pre 30 og a30, syntes de spilte meget bra pÄ de hÞyttalerne jeg hadde den gangen Audiovector M3 signatur.
    Hadde tidligere CD30 som var meget bra etter hva jeg kan huske.

    Men nĂ„ har jeg gjort bestilling og betalt pre, sĂ„ valget er gjort 😎
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Spent jeg ogsÄ, og med min flaks dukker den ikke opp fÞr over helga:sleep:
    PĂ„ nyanser og detaljer er det stor mulighet for at dette kan bli et tilbakesteg fra Gato, men nok om det 😎
    Den som venter pĂ„ noe godt osv... 😉 Mindre detaljer og nyanser kan muligens gi mer rockefot? Det trenger ikke vĂŠre feil selv om det er annerledes?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den pre-power komboen drÞmte jeg om i tidligere versjoner pÄ tidlig 2000 tallet. Den gangen hete de vel pre 30 og a30, syntes de spilte meget bra pÄ de hÞyttalerne jeg hadde den gangen Audiovector M3 signatur.
    Hadde tidligere CD30 som var meget bra etter hva jeg kan huske.

    Men nĂ„ har jeg gjort bestilling og betalt pre, sĂ„ valget er gjort 😎
    Ja har jo hatt litt primare innom.. pre30 med a33 mener jeg.. et par i32.. og en a32 var innom her en periode.. Den ga ikke avsmak i allefall.
    Ulempen med a32 er stÞrrelsen og vekten sÄ den blir ikke enkel og billig Ä fÄ sendt hit :)

    Men et pre32 og a32 sett hadde jeg ikke sagt nei til, eller drĂžmmen ville vĂŠrt 2xa32 ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Den som venter pĂ„ noe godt osv... 😉 Mindre detaljer og nyanser kan muligens gi mer rockefot? Det trenger ikke vĂŠre feil selv om det er annerledes?
    Ja vi har vel vĂŠrt inne pĂ„ det fĂžr, anlegget mĂ„ kunne spille alt nĂ„r man har musikksmak fra ful til fisk. Og da blir det gjerne noen kompromiss om man mĂ„ holde et vist budsjett 😎
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja har jo hatt litt primare innom.. pre30 med a33 mener jeg.. et par i32.. og en a32 var innom her en periode.. Den ga ikke avsmak i allefall.
    Ulempen med a32 er stÞrrelsen og vekten sÄ den blir ikke enkel og billig Ä fÄ sendt hit :)

    Men et pre32 og a32 sett hadde jeg ikke sagt nei til, eller drĂžmmen ville vĂŠrt 2xa32 ;)
    Er en grunn til at jeg kjĂžrte 10 timer pĂ„ lĂžrdag (RB-1590) er hakket stĂžrređŸ˜”
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er en grunn til at jeg kjĂžrte 10 timer pĂ„ lĂžrdag (RB-1590) er hakket stĂžrređŸ˜”
    Ja a32 var en ryggknekker Ä pakke nÄr jeg solgte.. 40kg med skarpe kanter er ikke noe sÊrlig Ä hÄndtere alene :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Trodde du var en bÞs nordlenning som ikke merket noe til sÄnne pjuskete amper jeg :ROFLMAO: :LOL:
    hehe, neida 40kg er vel sÄnnsett ganske sÄ lite kontra det som svinges pÄ gymmen, men de kantene pÄ kjÞleribbene var ikke noe spesielt deilige pÄ den :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    hehe, neida 40kg er vel sÄnnsett ganske sÄ lite kontra det som svinges pÄ gymmen, men de kantene pÄ kjÞleribbene var ikke noe spesielt deilige pÄ den :)
    Faen nĂ„ fikk jeg dĂ„rlig samvittighet, har ei dĂžrmil Ă„ trĂ„kke sĂ„ jeg kommer meg pĂ„ gymmen igjen selv đŸ˜±
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Faen nĂ„ fikk jeg dĂ„rlig samvittighet, har ei dĂžrmil Ă„ trĂ„kke sĂ„ jeg kommer meg pĂ„ gymmen igjen selv đŸ˜±
    Ja har ei dÞrstokkmil selv her for tiden.. var daglig i gymmen helt til corona slo inn.. har bare vÊrt 1 gang siden.. gidder ikke Ä mÄtte bruker mer tid pÄ Ä sprite og vaske utstyr enn Ä lÞfte det :)
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Ja vi har vel vĂŠrt inne pĂ„ det fĂžr, anlegget mĂ„ kunne spille alt nĂ„r man har musikksmak fra ful til fisk. Og da blir det gjerne noen kompromiss om man mĂ„ holde et vist budsjett 😎
    SĂ„nn er det vel i de fleste hjem 😁 I alle fall de hjemmene man deler med andre;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja trodde ikke den skulle komme fĂžr over helga med min flaks, sporingen av pakke har ikke fungert.
    Men la inn sporingskode pÄ nytt i dag Ä da sto det pakke klar for henting.
    SÄ helga er redda, nesten irriterende Ä mÄtte feire dagen jeg hadde pÄ onsdag i dag @thetjomster :ROFLMAO: :LOL:
    Men redd resten av helga blir i peisestua;)

    Å ber om at dette blir bra selv om det Ă„ handle produkter fra maistream produsent er lenge siden nĂ„ ble gjort sist gang.
    Men om jeg fÄr 90-95% av lyden for 35-45% av prisen blir jeg happy, Ä forbedringspotensialet ved utskifting er fult til stede.
    Redd planen om Ä ikke starte opp hifi karusellen nok mulig gÄr ut dÞra, men sÄ er jo litt av gleden med hobbyen Ä teste ut ting.

    Bare sÄ synd eller mulig flaks at alle apekistene som frister ligger over mitt budsjett nÄ:rolleyes:
    Skal litt til at jeg bytter ut Tannoy uten at det er et godt stykke opp pÄ pris.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Haha! Noen timer for Ä feire deg selv mÄ du kunne avse :ROFLMAO: Gratulerer med bÄde dagen og ny pre(y)
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn