roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gato 250S er på vei til meg. Da skal jeg teste Dac-en i 250S mot McIntosh D100 som Dac. Jeg kan komme med tilbakemelding så får du kanskje en indikasjon 😀
    Ja det vil jo være en interessant sammenligning. Har jo testet selv med Veridian dac på dia-250s da jeg hadde den. Veridian ga litt mer dynamikk, men den innebygde i Gato var ikke langt unna.
    Blir spennende å høre din oppfattelse av Gato.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da blir det om alt går som det skal en streamer her om litt.
    Bestemte meg for å kjøpe en som er tenkt midlertidig til jeg finner en på sikt som gir meg lyden jeg vil ha ved bruk som streamer og dac.
    Denne har også innebygget dac, men tror dac i Gato er bedre en denne. Får mulighet på digital ut som optisk, coax og usb, så det blir spennende å se hva som spiller best av coax og usb. Får også mulighet for intern HDD eller kan koble til ekstern så jeg får tilgang til det jeg har rippet og har kjøpt digitalt tidligere.
    Uansett blir det godt å slippe å streame Spotify via pc, dette fungerer ikke helt optimalt men er den løsningen jeg har hatt frem til nå.
    Så for jeg nok test ut Tidal eller noe annet på sikt for bedre lyd en Spotify, selv om jeg også fint lever med lyden det gir.

    Vurderte i grun en bluesound node2i som en midlertidig streamer, men for meg er den maks vert 4.500,- med dagens pris føler jeg man ikke får valuta for pengene.

    Ellers har jeg funnet en sub jeg synes virker veldig spennende og som jeg tror kan bli en sterk kandidat for meg, noen som kjenner den igjen dobbel 12"
    218FA340-A98A-40A3-9196-93EB858D5922.jpeg
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvilken sub er dette? Pen å se på og fine føtter
    Det er Elac SUB3070 med 2x12" og DSP EQ og 1200 watt, jeg liker også utseendet å prismessig opp mot hva jeg tror den gir av lyd så er den mulig vært det. Men ikke hørt den ennå, men et alternativ til REL som også lager gode musikk subber.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Blir spennende å se hvilken streamer som kommer inn. Jeg har også vurdert streamer, men håper i det lengste at Lyngdorf skal ta til fornuften å implementere Tidal Connect i TDAI-1120 :unsure:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Blir spennende å se hvilken streamer som kommer inn. Jeg har også vurdert streamer, men håper i det lengste at Lyngdorf skal ta til fornuften å implementere Tidal Connect i TDAI-1120 :unsure:
    Det er jo en god ting med Lyngdorf at man får mye i en boks. Får også streamer i Gato, men var et bevist valg å kjøpe uten da Gato er trengt som et langvarig bekjentskap. Og utviklingen er stor på streamer siden og dac utvikling så ønsker å ha det fleksibelt der. Jeg ønsker mulighet for å ha min lagrede musikk i streamer'en, slik at jeg får alt tilgjengelig på et sted. Dette er en brukt streamer som har noen år på baken, men høstet mye god kritikk.Den er planlagt å holde stand til den dagen jeg finner en virkelig god streamer.
    Om den er så spennende for tiden vise, selger skal poste den på mandag så da er den her onsdag/torsdag til uken om alt går bra.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tøff musikk og noe jeg fint kan benytte på trening, men ikke det som får mest spilletid hjemme hos meg, der er jeg muligens litt "rundere i kantene" :cool:
    Jeg har en bred musikk smak, og jeg kan ikke bare spille musikk som er hi-fi vennlig hele tiden.
    Det blir jo fort til at man spiller flinkis musikk med gode innspillinger, men må jo også spille musikken som vekket interessen.
    Og et anlegg er ikke bra nok om det ikke takler slik musikk og gir fot, anlegg som ikke makter det er for meg ikke godt nok.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Hifi vennlig eller ikke spiller ingen rolle. Det er som du sier, viktig at anlegget kan spille alt av musikk. Jeg er litt som deg, tror jeg, ganske altetende når det kommer til musikk. Anlegget hjemme hos oss, blir også brukt av alle i husstanden, fra minstemor på 6 år til meg i midten av 40-årene😱 Så her blir alt fra Peppa Gris til 36 Crazyfists spilt, så det er viktig at det takler det meste😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hum tenke tenke, Tannoy gjør mye så utrolig bra. Men må innrømme at lyden i Marten Django L nok var mer meg. Likte at de hadde mer tyngde og var litt snillere i topp. What to do🙈
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Spotify på pc’n har krangla i det siste, kjørte da en rep på program. Gikk også igjennom noen innstillinger og fant at nye hadde kommet til. Skrudde av disse og da ble lyden mer likanes, snillere i topp og bassen kom brått på plass. Jaggu godt det ankommer en streamer i slutten av uka, så krysser jeg fingra for at den gjør godlyd.
    Mulig at Tannoy står trykt en stund til og cd blir fra nå brukt som test materiale for anlegget fra nå.

    Eller er dette bare placeboeffekt💁 tiden vil vise🎶
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje "noen" har byttet kabler? 🤣
    Det spørs om de ikke har byttet et koblingspunkt til de optiske kablene inn til huset, i samme øyeblikk som jeg slo av funksjonen i Spotify. Hm da for jeg fortsette å leve i nevrose, med snarlig besøk av menn i hvite frakker🤪😜
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke så spennende og ikke så stort, men kjærkomment er det med Auralic Aries Mini.
    Kjører den nå via usb til dac i Gato, blir å teste ut coax senere. Skal også teste intern dac i Auralic senere.
    Vis vedlegget 698176
    Visste jo hva det var, men trodde først ar det var den nye badevekta.. Regner uansett med at en kortklippt og kjekk kar som deg er klar for badesesongen 2021. Du tipset meg sist om et hjelpemiddel du selv bruker... Sikkert greit å dele med flere... :cool: 😁

    FB_IMG_1613425550283.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er man i gang med ting man ikke tidligere har gjort. Installert HDD i Auralic og lest seg frem til å få ting opp å gå, nå gjenstår overføring av musikk filer som jeg har rippet og kjøpt på nett. Ser ut som dette kan ta litt tid😂🤣
    Skal i alle fall bli kjekt å slippe pc når man hører musikk. Om dette fungerer som antatt🤔
    D76E2A2E-F4D7-44CC-91AB-6C4B29AD4C81.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er man i gang med ting man ikke tidligere har gjort. Installert HDD i Auralic og lest seg frem til å få ting opp å gå, nå gjenstår overføring av musikk filer som jeg har rippet og kjøpt på nett. Ser ut som dette kan ta litt tid😂🤣
    Skal i alle fall bli kjekt å slippe pc når man hører musikk. Om dette fungerer som antatt🤔
    Vis vedlegget 698285
    Husk nå på å ta back up. Du vet aldri, og det er ikke veldig gøyalt med et data-crash som gjør at du må gjenta greien.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Husk nå på å ta back up. Du vet aldri, og det er ikke veldig gøyalt med et data-crash som gjør at du må gjenta greien.
    Har på 2 hdd og nå i Auralic, så burde være rimelig safe. Frister på ingen måte å gå igjennom en ny runde med ripping😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ikke fått spilt så mye siden jeg fikk Auralic i hus, var en travel uke på jobb.
    Men at lyden har hevet seg er uten tvil på avspilling fra Spotify.
    Det som er ennå bedre er å nå ha tilgang til all min musikk som er på hdd, å det å kunne få høre HD innhold igjen var digg.
    Lyd fra Spotify er ikke.helt på nivå med ripp fra cd i flac, men det var vel ingen bombe🧐

    Har også i dag så smått forsøkt å finne ut forskjellen av avspilling via usb dac i Gato og bruke dac i Auralic.
    Men her må det testes mer før jeg vil si noe.

    Så blir nok litt mimring i helgen med plater jeg ikke har hørt på en stund, så dere for ha en god helg alle som kikker innom.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    God helg til deg @roeng2 Her i huset har madamen bursdag i helga, og pga Covid-19 så må selskapeligheter deles i flere bolker. Derfor litt usikker på hvor mye tid det blir til leking og eksperimentering
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    God helg til deg @roeng2 Her i huset har madamen bursdag i helga, og pga Covid-19 så må selskapeligheter deles i flere bolker. Derfor litt usikker på hvor mye tid det blir til leking og eksperimentering
    Ja Cowid tvinger frem en del endringer i vår hverdag, så la oss håpe den ebber ut i løpet av året å vi kan gå til bake til det normale.
    Blir uansett spennende å høre hva du får til med oppsettet når tiden strekker til.

    Her koser jeg med en å mimre litt på gamle dager lenge før verden ble satt på hodet av Cowid .
    Om du ikke har hørt denne er den vært en lytt😉

    F398F512-2E5D-4EF6-AF37-53AF4C749A43.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja Cowid tvinger frem en del endringer i vår hverdag, så la oss håpe den ebber ut i løpet av året å vi kan gå til bake til det normale.
    Blir uansett spennende å høre hva du får til med oppsettet når tiden strekker til.

    Her koser jeg med en å mimre litt på gamle dager lenge før verden ble satt på hodet av Cowid .
    Om du ikke har hørt denne er den vært en lytt😉

    Vis vedlegget 698691
    Den plata det er helt sjef.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Den plata det er helt sjef.
    Ble produsert utrolig mye bra musikk på 90 tallet, Paradice Lost, Alice in Chains, Pantera, Metallica, Megadeth, Queensryche , Sepultura og mange andre hadde sine beste perioder da. Etter 90 tallet er det langt mer sjelden mellom virkelig gode utgivelser.

    Dette er også et meget bra album som nå har en gjennomspilling.

    201C9FBF-5B43-4714-A344-77CF143FBD8F.jpg
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Ble produsert utrolig mye bra musikk på 90 tallet, Paradice Lost, Alice in Chains, Pantera, Metallica, Megadeth, Queensryche , Sepultura og mange andre hadde sine beste perioder da. Etter 90 tallet er det langt mer sjelden mellom virkelig gode utgivelser.

    Dette er også et meget bra album som nå har en gjennomspilling.

    Vis vedlegget 698735
    Var på konsert med Geoff Tate i Trondheim like før nedsteningen i fjor. For en kul type, og for en stemme! :cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har nå fått testet litt med forskjellige måter og koble Auralic opp mot Gato.

    Streamer - USB - Gato intern asyncron-USB-DAC (passer gode innspillinger)
    - Mikrodetaljer = Bra
    - Bredde på lyd = Bra
    - Dybde på lyd = Bra
    - Topp = Litt for frempå, god oppløsning
    - Midt = Litt slank, bra definert
    - Bass = Litt slank, bra definert, spiller dypt
    Streamer - RCA digital - Gato intern DAC (passer gode innspillinger og middels)
    - Mikrodetaljer = Bra
    - Bredde på lyd = Bra
    - Dybde på lyd = Bra
    - Topp = passe nivå
    - Midt = passe fylde
    - Bass = potent, dyp og godt definert
    Streamer DAC - RCA analog til Gato (kun testet med Nordost red dawn, en kabel som aldrig har passet i minne oppsett) (en viss medisin for dårlige innspillinger)
    - Mikrodetaljer = Bra (litt under de 2 andre)
    - Bredde på lyd = Bra (litt under de 2 andre)
    - Dybde på lyd = Bra (litt under de 2 andre)
    - Topp = passe nivå (et lite slør opp mot digital til Gato)
    - Midt = passe nivå (mangler litt dynamikk opp mot digital til Gato)
    - Bass = mangler litt dybde (mangler litt dynamikk opp mot digital til Gato)

    Leste litt etter jeg testet for å stille nysgjerrigheten på andres opplevelse av forskjell mellom USB og RCA digital, deres oppfattelse stemmer bra med min.

    Så en viss fleksibilitet er oppnådd med streamer, og med tiltak på akustikk og integrering av sub over tid vil dette kunne bli veldig bra.
    Vet også nå at en god streamer med DAC eller DAC vil gi et løft lydmessig på Gato, men det spiller absolutt bra som det gjør så det blir en stund til.
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Bli med på gruppekjøp på dac? 🙂
    Er nok ikke der ennå, men om dette er i fremtiden kan det fult være mulig.
    Stor tro på at 2 x subb og litt behandling av rom vil gjøre meg fornøyd (en stund i alle fall).
    Men noe utskifting må det bli når alt har falt på plass. Nytt og "dumt" eller brukt og klokt, ja hvem vet.
    Det viktige er å ikke havne på vann vogna igjen. Cowid blir kun en del av historien å man beskue annen mans galskap😁
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn