RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Ikke noe fancy @bluesbreaker
    Er som Blue Jeans kabler, låter dårlig hvis du vet at det er dem 😁😁
    Logo vender bakover her, så vi kan kalle dem no-name 😎🤣
    Nei, du skulle nok bare holdt deg til NAD’n, mye billigere driftskostnader over tid 😁 Nå blir det mindre rødvin og god whisky…😉
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    På løpetur er det lett å la tankene fly.
    Denne hobbyen som tidvis fører til sinnatagger i debatten her inne, må det være sånn?



    Noen vil strake veien til målet, på rette linjer både i frekvensgangen og på vitenskapens fastlagte skinner.
    IMG_5337.jpg





    Andre vil ha litt humper og motstand på veien, deilig omvei via prøv og feil
    IMG_5335.jpg





    Vi stoler på at det er lys i enden av tunnelen, uansett
    IMG_5336.jpg





    De eneste som er på villspor er de som tror de kan bli lykkelige uten rør i oppsettet
    IMG_5351.jpg



    Bildene er fra jernbanen mellom Rygge og Moss v Carlberg Gård, og inni Tirsdagsløpet.
    IMG_5333.jpg


    Gode fridager i sikte nå, nyt
    mvh
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Mindre støy og kvikkere lyd etter rørbytte?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt Ryggeskog igjen, vet ikke om jeg ville vært så glad for å møte dette i mørket :unsure:
    Er jo ikke så lang unna Værne Kloster heller.... uhuu

    IMG_5377.jpg



    Feiret litt bursdag i dag, 36årsdag - sykt at det er så lenge siden den kom ut!
    Ikke den som spilles oftest, så fint med et gjenhør (y)

    IMG_5387.jpg




    mvh
     
    Sist redigert:

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Nordland
    Grattis me dagen🥳
    Knallplate det der.. Har alltid likt DS, men den plata kjøpte eg aldri. Før i vinter, kjøpte den på «half speed mastering», men har ikke fått testet den ennå. Har solgt reserve-riian min og fått problemer med den jeg har😳 Så jeg moter meg opp til å bytte ut ett kretskort med ett nytt oppgradert ett.
    Ironisk nok, kjøpte eg en liten platesamling i april, og der var jaggu Brothers in arms😂 så nu har eg to🤪
    44E3F239-F340-4A7A-ADC2-587340B7CF5D.jpeg
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Koser deg roDa? Deilige tider akkurat nå, var ute å gikk med bikkja 23.00 uten hodelykt:rolleyes: Første gang i år. Finnes ikke bedre en mai.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Det er så deilig å ha Cayin hjemme igjen at jeg ikke klarer å være veldig objektiv på lydforandringer.
    2mnd siden sist, så den nyforelskede feelingen må dabbe av litt først 😅 :D
    Kjenner igjen den følelsen selv om luxman periodene mine varer max 14 dager 😁
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det hadde vært litt røft å tilgi, ja.
    Her er det kun vinyl som er fysisk samling, resten er rippet musikk på serveren og diverse streamingtjenester.
    Ville vært litt trist om vinylhylla ble tømt...

    Selv om det funker godt med streaming, så er det noe eget med vinylsnurringen.

    IMG_5396.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Synes det tok litt tid før dette røret kom på plass lydmessig, men nå får det stå her tror jeg.
    Til å begynne med var det vanvittig detaljert men for lite kropp og varme og for lett i bassen.
    Fortsatt et utrolig innsyn, men nå også med fylde. Trur eg.

    64278001329__D50C5E67-0822-4382-B6F0-C62BA93E5B04.jpg









    Har ikke byttet tilbake for å sjekke effekten av Groovetracer tallerken. Bare konkludert med at jeg synes det låter bra.

    IMG_5415.jpg



    IMG_5416.jpg



    IMG_5417.jpg





    Siden det nå må stoppes når det skal byttes side eller plate, så har jeg plassert PSUen oppå benken.
    Lettere tilgang da.

    IMG_5423.jpg


    IMG_5413.jpg




    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    IMG_5421.jpg


    Vel overstått 17.mai
    Håper neste års variant av dagen er mer som vi hadde det i -19, dette er traurige greier.

    Men fikk i alle fall sagt opp Qobuz i dag.
    Låter ikke forskjellig fra Tidal på de samme innspillingene.
    Det vil si, det låter litt mykere og varmere fra Qobuz, men den forskjellen stopper når jeg ikke vet om det er Tidal eller Qobuz jeg lytter på.
    Da er det ikke verdt arbeidet å bytte fra Tidal.

    Samme greia som Amir snakker om fra 31:00 her. Helt gratis lydforbedring.







    IMG_5419.jpg


    Vinyl er fortsatt det foretrukne her i heimen.
    Men likevel mener jeg det er god balanse i kvaliteten på digitalt og analogt i anlegget.
    Tror nå det er de iboende egenskapene til vinyl, det fysiske og feeling inkludert, som gjør at jeg liker det best.

    Men rørforsterkeren må være her for at det skal være hipp som happ hva jeg spiller.
    NAD M2 gjorde digitalt verre og vanskeligere å like. Da koblet med digitalt ut direkte fra Squeezeboxen inn på M2en.



    Rundt 70 timer på utgangsrørene nå, spent på om det skjer noe mer med dem underveis.
    Synes bassen har løsnet litt siden starten, men det kan være i hodet. Gratis lydforbedring i så fall.




    IMG_5420.jpg



    Snart langhelg igjen

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med grunnlovsdagen på tampen. 🇧🇻
    Jeg synes du er ganske smart som prøver å bli ordentlig kjent med utstyret, og få det beste ut av det du allerede har i hus.
    Det er vel det som er tilnærmingen?
    Jeg oppfatter det slik, hvertfall.🤔😊

    Jeg synes C1 høyttalerne er fine musikkformidlere, og det er mulig å få til ganske så mye ved å finpusse på utstyret som fôrer dem.
    Ikke alltid at man kommer bedre ut av det ved å bytte utstyr hele tida.
    Det er vel så viktig å finne ut hvilken lyd man VIL HA for å spille favorittmusikken.
    Paradokset er vel kanskje at man må høre ganske mye før en finner ut av hva DET er.
    🙂
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Måtte humre litt da jeg leste beskrivelsen fra Icon Audio av BA3 rørbuffer som hos meg sitter mellom Rega DAC og Cayin CS-100A
    Det er tydeligvis designet for transistorforsterkere som trenger litt varme og farge :D

    IMG_5476.jpg



    Fra:


    Designed for transistor amplifiers where some valve “warmth and colour “is required
    The BA3 buffer amplifier comes in a “one box” configuration for more convenient positioning.
    Not everyone is willing or able to change to valve amplifiers. But many hi fi fans find their system can sound too harsh and tiring to listen to for long periods of time. Our BA3 is designed to fit between any two units of hi fi and will insert some “warmth and colour” making your hi fi system more pleasant to listen to.
    Although Valves and Solid State amplifiers both do the same job, they do it differently, microchips are excellent for digital circuits, valves are increasingly recognised as having musical qualities that are impossible to “see” in specification or measurement.
    A “buffer” amplifier does not amplify the signal voltage, but increases its strength (or current). In the process of passing the signal through a vacuum tube, subtle changes are made to its nature, which many people perceive as an improvement.
    Hi Fi has now reached a level where enthusiasts can detect the tiny improvements of power conditioning, cables, interconnects etc, and of course the difference between transistors and valves.
    So it follows that an all valve, triode, Class A buffer stage can add something that you may be missing!
    It may be connected for example between a CD player and amplifier, or between a pre and power amplifier. It is also extremely effective at reducing the loss of long connecting cables. E.G:
    All cables have high frequency loss, even exotic interconnects can have a relatively large capacitance per meter, so a 10 m cable will absorb 10 times more high frequency detail than a one-meter length. So if the output impedance (the lower the better) of your preamp is not as good as it could be, you will lose vital high frequency detail. It is not a question of amplification but of “muscle” to make sure that no detail is lost on the way through your interconnects.
    We use a deceptively simple yet elegant SRPP circuit which has a delightful open yet warm sound. No feedback is used so the true so the true individual valve sound quality is not diminished. The standard Russian 6N6 has lovely qualities. But for tube rollers out there other vintage valves are an option see below.
    It is a small relatively inexpensive upgrade. We guarantee you will be delighted.
    Summary:
    An inexpensive way of adding some valve magic into your system whilst keeping you existing equipment.


    Hos meg fører det til at opplevelsen fra den digitale siden av anlegget er mer analogsk eller vinylsk, sånn at det er nærmere hipp som happ om jeg streamer fra server og Tidal eller spiller LPer. Nærmere, men ganske langt unna hipp som happ altså.
    Jeg tror det har å gjøre med flere ting, og vet ikke hvor mye det betyr at buffern har 150Ohm på utgangen kontra 620Ohm på Rega DAC, eller hva det betyr for Regaen å være koblet til inngangen på buffer kontra inngangen på forsterkeren.
    Regner med det finnes andre ikke-rør løsninger som kunne gjort det samme med signalet, og dermed lyden, men det hjelper ikke.
    Jeg vet at det å flippe bryteren på BA3, se gassen i OA2røret lyse opp, se 6N6rørene gløde, vente til kretsen er stabilisert og flippe bryteren som setter rørkretsen inn i signalveien før jeg hører på musikk fører til at jeg koser meg litt mer. Å sette stemningen er viktig.

    IMG_5479.jpg


    Så kan det være litt utfordrende for hjernen å tenke på følgende:
    Når tre rør i Icon Audio BA3 får den til å låte så magisk, hvor mye magi er det da i Cayin CS-100A som har 13.....?

    :cool::unsure::whistle:


    Fortsatt god pinsehelg
    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Måtte humre litt da jeg leste beskrivelsen fra Icon Audio av BA3 rørbuffer som hos meg sitter mellom Rega DAC og Cayin CS-100A
    Det er tydeligvis designet for transistorforsterkere som trenger litt varme og farge :D

    Vis vedlegget 724136


    Fra:


    Designed for transistor amplifiers where some valve “warmth and colour “is required
    The BA3 buffer amplifier comes in a “one box” configuration for more convenient positioning.
    Not everyone is willing or able to change to valve amplifiers. But many hi fi fans find their system can sound too harsh and tiring to listen to for long periods of time. Our BA3 is designed to fit between any two units of hi fi and will insert some “warmth and colour” making your hi fi system more pleasant to listen to.
    Although Valves and Solid State amplifiers both do the same job, they do it differently, microchips are excellent for digital circuits, valves are increasingly recognised as having musical qualities that are impossible to “see” in specification or measurement.
    A “buffer” amplifier does not amplify the signal voltage, but increases its strength (or current). In the process of passing the signal through a vacuum tube, subtle changes are made to its nature, which many people perceive as an improvement.
    Hi Fi has now reached a level where enthusiasts can detect the tiny improvements of power conditioning, cables, interconnects etc, and of course the difference between transistors and valves.
    So it follows that an all valve, triode, Class A buffer stage can add something that you may be missing!
    It may be connected for example between a CD player and amplifier, or between a pre and power amplifier. It is also extremely effective at reducing the loss of long connecting cables. E.G:
    All cables have high frequency loss, even exotic interconnects can have a relatively large capacitance per meter, so a 10 m cable will absorb 10 times more high frequency detail than a one-meter length. So if the output impedance (the lower the better) of your preamp is not as good as it could be, you will lose vital high frequency detail. It is not a question of amplification but of “muscle” to make sure that no detail is lost on the way through your interconnects.
    We use a deceptively simple yet elegant SRPP circuit which has a delightful open yet warm sound. No feedback is used so the true so the true individual valve sound quality is not diminished. The standard Russian 6N6 has lovely qualities. But for tube rollers out there other vintage valves are an option see below.
    It is a small relatively inexpensive upgrade. We guarantee you will be delighted.
    Summary:
    An inexpensive way of adding some valve magic into your system whilst keeping you existing equipment.


    Hos meg fører det til at opplevelsen fra den digitale siden av anlegget er mer analogsk eller vinylsk, sånn at det er nærmere hipp som happ om jeg streamer fra server og Tidal eller spiller LPer. Nærmere, men ganske langt unna hipp som happ altså.
    Jeg tror det har å gjøre med flere ting, og vet ikke hvor mye det betyr at buffern har 150Ohm på utgangen kontra 620Ohm på Rega DAC, eller hva det betyr for Regaen å være koblet til inngangen på buffer kontra inngangen på forsterkeren.
    Regner med det finnes andre ikke-rør løsninger som kunne gjort det samme med signalet, og dermed lyden, men det hjelper ikke.
    Jeg vet at det å flippe bryteren på BA3, se gassen i OA2røret lyse opp, se 6N6rørene gløde, vente til kretsen er stabilisert og flippe bryteren som setter rørkretsen inn i signalveien før jeg hører på musikk fører til at jeg koser meg litt mer. Å sette stemningen er viktig.

    Vis vedlegget 724142

    Så kan det være litt utfordrende for hjernen å tenke på følgende:
    Når tre rør i Icon Audio BA3 får den til å låte så magisk, hvor mye magi er det da i Cayin CS-100A som har 13.....?

    :cool::unsure::whistle:


    Fortsatt god pinsehelg
    mvh
    Og hva om du hadde hatt en dac som faktisk bruker rør.. God pinse kompis :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Og hva om du hadde hatt en dac som faktisk bruker rør.. God pinse kompis :)
    Jeg vet. Kommer sikkert noen sånne BPer på brukten etter hvert.
    De er jo like populære nå som Ford Sierra var på 80tallet så det kommer til å kry av dem på brukten til sterkt reduserte priser :D :D
    ....og tenk på DAC med rør og så rørbuffer etter den igjen! 🧐😅
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt minner som dukker opp på tlf - for fire år siden var det fortsatt den hvite Elys40 på RP40en.
    Men Groovetracer reference subplatter hadde den fått.

    IMG_5815.jpg


    Søndag med litt jazz på squeezeboxen etter tips fra @BangBang
    Skjermbilde.JPG


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sommerforsterker. Konseptet vokser på meg, for jeg må innrømme at det å droppe ned i lyttesofa for litt kjapp musikk innimellom sola og varmen ikke skjer ofte nok i praksis. Det å fyre opp rørene, er å fyre opp rørene, og krever litt innsats. En transistor stående på tror jeg gjør lyttingen enklere og hyppigere.
    Får se om @rama blir lei NADen sin eller det er en Rega Brio å finne på finn. :) Kanskje et helt anlegg til sammen med det andre, @Karmana-style :cool:

    Exact blir 4 år til jul, må kanskje begynne å tenke på en erstatter? Har ikke logget timer her, som jeg gjør på rørene.

    IMG_5970.jpg


    Låter greit fortsatt, da.
    IMG_5967.jpg





    Akryltallerken har ikke kommet av ennå, får vel sjekke lyden på denne kontra original en gang (på høsten).

    IMG_5956.jpg


    IMG_5957.jpg



    Ellersmessig synes jeg sånne her er så latterlig fine å hvile øynene på, hva med ørene tro?


    God sommer

    IMG_5963.jpg



    IMG_5965.jpg



    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye bra på integrert som ikke er Rega eller NAD :) Enig i at det er kjekt for en innbitt rør nisse, å kunne alternere litt
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har blitt forferdelig glad i nad’n, men den kommer seilende din vei så fort jeg finner en mid-size effektforsterker som låter like bra og ikke koster stort mer.
    dvs si, like bra (eller bedre for den saks skyld) er det nok mamge som er, problemet er at de ikke har den lyden jeg er ute etter, og det har 3100pe.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du får slå på tråden om du vil ha sommer forsterker som låter rør men ikke har det 🤣
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    har blitt forferdelig glad i nad’n, men den kommer seilende din vei så fort jeg finner en mid-size effektforsterker som låter like bra og ikke koster stort mer.
    dvs si, like bra (eller bedre for den saks skyld) er det nok mamge som er, problemet er at de ikke har den lyden jeg er ute etter, og det har 3100pe.
    Det er kult at vi snakker mer hvis enn når på nåværende tidspunkt.
    Bra skussmål for NADn det 👍
    Lyden er viktigere enn score for god lyd ihht et eller annet. 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.821
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mye bra på vinyl tallerken der, kløe for lettvint forsterker er jeg derimot mere tvilsom til😎😅
    Har du itte tid til rør-varming… har du itte tid til å nyte musikken på en anstendig måte heller RoDa😉 Da har vi radio🤣🤣

    gismo
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Måtte humre litt da jeg leste beskrivelsen fra Icon Audio av BA3 rørbuffer som hos meg sitter mellom Rega DAC og Cayin CS-100A
    Det er tydeligvis designet for transistorforsterkere som trenger litt varme og farge :D

    Vis vedlegget 724136


    Fra:


    Designed for transistor amplifiers where some valve “warmth and colour “is required
    The BA3 buffer amplifier comes in a “one box” configuration for more convenient positioning.
    Not everyone is willing or able to change to valve amplifiers. But many hi fi fans find their system can sound too harsh and tiring to listen to for long periods of time. Our BA3 is designed to fit between any two units of hi fi and will insert some “warmth and colour” making your hi fi system more pleasant to listen to.
    Although Valves and Solid State amplifiers both do the same job, they do it differently, microchips are excellent for digital circuits, valves are increasingly recognised as having musical qualities that are impossible to “see” in specification or measurement.
    A “buffer” amplifier does not amplify the signal voltage, but increases its strength (or current). In the process of passing the signal through a vacuum tube, subtle changes are made to its nature, which many people perceive as an improvement.
    Hi Fi has now reached a level where enthusiasts can detect the tiny improvements of power conditioning, cables, interconnects etc, and of course the difference between transistors and valves.
    So it follows that an all valve, triode, Class A buffer stage can add something that you may be missing!
    It may be connected for example between a CD player and amplifier, or between a pre and power amplifier. It is also extremely effective at reducing the loss of long connecting cables. E.G:
    All cables have high frequency loss, even exotic interconnects can have a relatively large capacitance per meter, so a 10 m cable will absorb 10 times more high frequency detail than a one-meter length. So if the output impedance (the lower the better) of your preamp is not as good as it could be, you will lose vital high frequency detail. It is not a question of amplification but of “muscle” to make sure that no detail is lost on the way through your interconnects.
    We use a deceptively simple yet elegant SRPP circuit which has a delightful open yet warm sound. No feedback is used so the true so the true individual valve sound quality is not diminished. The standard Russian 6N6 has lovely qualities. But for tube rollers out there other vintage valves are an option see below.
    It is a small relatively inexpensive upgrade. We guarantee you will be delighted.
    Summary:
    An inexpensive way of adding some valve magic into your system whilst keeping you existing equipment.


    Hos meg fører det til at opplevelsen fra den digitale siden av anlegget er mer analogsk eller vinylsk, sånn at det er nærmere hipp som happ om jeg streamer fra server og Tidal eller spiller LPer. Nærmere, men ganske langt unna hipp som happ altså.
    Jeg tror det har å gjøre med flere ting, og vet ikke hvor mye det betyr at buffern har 150Ohm på utgangen kontra 620Ohm på Rega DAC, eller hva det betyr for Regaen å være koblet til inngangen på buffer kontra inngangen på forsterkeren.
    Regner med det finnes andre ikke-rør løsninger som kunne gjort det samme med signalet, og dermed lyden, men det hjelper ikke.
    Jeg vet at det å flippe bryteren på BA3, se gassen i OA2røret lyse opp, se 6N6rørene gløde, vente til kretsen er stabilisert og flippe bryteren som setter rørkretsen inn i signalveien før jeg hører på musikk fører til at jeg koser meg litt mer. Å sette stemningen er viktig.

    Vis vedlegget 724142

    Så kan det være litt utfordrende for hjernen å tenke på følgende:
    Når tre rør i Icon Audio BA3 får den til å låte så magisk, hvor mye magi er det da i Cayin CS-100A som har 13.....?

    :cool::unsure::whistle:

    ,
    Fortsatt god pinsehelg
    mvh
    Godt å se at MAMA-nudlene mine har en så kraftig effekt 🤗
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    8 timer på rørene siden 1.juli. Ikke langt unna full stopp.
    Men nå begynner det å bli mørkt og kaldt.

    Landbruksmaskiner i soloppgang og dessverre solgte høyttalere-som-kanskje-er-like-bra-som-S8e ligger bak oss, høsten er i sikte.

    IMG_6837.jpg IMG_6766.jpg









    Låtene har begynt å snurre igjen, og det låter fantastiskere enn det gjorde før sommeren.
    Fink AC/DC, Eric Clapton, Nora Jones f.eks :)

    IMG_6846.jpg











    IMG_6927.jpg








    IMG_6925.jpg








    IMG_6928.jpg





    god oppvåkning i høstmørket (y)
    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Har også solgt unna noe eldre hifi-utstyr her fra Focal.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.821
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg tror du gjorde det beste valget i å beholde dine på «stylter» lell je da men….😉🐒

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hæppy bursdag til sjefen :)

    IMG_7215.JPG

    IMG_7218.JPG

    IMG_7220.JPG



    Ellersmessig lite som skjer.
    Mer driftstid på rørene når for tida, i alle fall (y)

    Lurer litt på sub, sånne tanker som kommer og går. Kef har laget en bitteliten kraftplugg som kan gjemmes bort og dermed settes midt mellom høyttalerne. Hm.




    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn