Griffenfeldt skrev:
7 milsstøvler er vel tilsynelatende en av de største trusslene i vår hobby Roda. Har sett det gang på gang. Voldsomme oppgraderinger i løpet av kort tid, og plutselig står hele " driden" på bruktbørsen.
Men på en annen side er 805 gode høyttalere!
Det er jeg enig i Griffenfeldt.
Nettopp derfor kjører jeg babysteps.
Nedgradering fra 718BE var vellykket, synes det er mye (mer) musikk i CM9erne enn jeg fikk til med Usherne.
(Det er mye siden Usherne er rasedyr som krever sitt av utstyr og rom, noe som jeg ikke ville/kunne gi dem)
CM9 kontra 805s mistenker jeg blir mye gi og ta, gi litt på rekkevidde i bassen og trøkk, kanskje gi litt på allsidighet og svelger-alt-av-musikk egeskaper. Ta litt på oppløsning, mellomtone og topp. Vet ikke, har bare som sagt en gammel drøm og et par gode lytteopplevelser med dem.
Nedgraderingen på digitalkildesiden har gått vanvittig over forventningene. At 7.000,- i 2011-kroner kan slåss med 30.000,- i 2004-kroner er langt over hva jeg ville trodd. Gledelig er det selvsagt, og gir håp for hvor bra lyd man kan oppnå uten alt for store utlegg.
Nå har nok ikke nødvendigvis Rega samme oppløsning som SA-11, heller ikke samme fundament, og med SACD er SA-11 noe annet.
Men målt i troverdighet så er Rega en virkelig morsom liten klump!