rock the boat.

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
JanR skrev:
td160 skrev:
Takk for at dere tok meg med på tur guttær!

En stor takk til "Rørlig" som åpnet sitt hjem for oss


Takk!
Du er alltid velkommen til å henge med du vettu td160 :)

Og ja, tusen takk for at vi fikk komme rørlig.

/jan
Bare trivelig.Rett og slett en trivelig gjeng å ha på besøk. Håper å gjengjelde besøkingen etterhvert.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja en meget trivelig dag og tur. Takk til kaptein rørlig, for innbydelse, bevertning og musikk.

Og til mine medreisende. En fin dag.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Og ti deg Rolfozzy. takk, for en fantastisk tråd :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Og ti deg Rolfozzy. takk, for en fantastisk tråd :)
Å jeg ber. Det var da så lite.

Men takk for alle hyggelige tilbakemeldinger.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er såklart vanskelig å sammenligne lyden hos Rørlig, med noe annet - ihvertfall for meg, skjønner meg ikke på "fagutrykkene,
og man sammenligner det man hører, med et antall minner, og oppfatninger...'

Men sånn er det jo alltid. At anlegget er et trivelig bekjentskap, er det ingen tvil om. Morsomt også at det
flørter med med å være et vintage-anlegg, men lyden er lyden, og det er den vi hører - uansett hvor sjarmerende utstyret er....

Nede i "lasterommet" til Rørlig svingte det virkelig. Engelen hadde god kontroll på Klipsch, og den, sammen med rommet skapte en
meget tilfredsstillende bass, den opplevdes dyp, tørr og kontant - sånt liker jeg!
Det hele spilte engasjerende, og med god dynamikk; man hører hvor behagelig lettdrevne høyttalerne er, på de umiddelbare nivåforandringene - morsomt.

Morsomt var det også å oppleve at det kan bygges en MM pickup, som er i stand til å levere på dette nivået, en kan kanskje tenke at en MM også er en mer takknemlig oppgave for en gammel Tandberg RIAA, og det er vel så, men det kan ikke være noen tvil om at den gamle RIAA'en er en grunnleggende sunn konstruksjon - og slikt er morsomt å ta med seg!
Morsomt også at man får en gammel Tandberg for hundrelapper, og kan tappe ut phonosignalet slik, en dekorativ RIAA blir det!


Sukk, jeg skule tatt med litt egen musikk allikevel, - men jeg er nå alltid nysgjerrig på andres platesamling.
Grunnen for det; er at jeg ville likt å kvalitetskontrollere de eneste to ankepunktene jeg opplevde; at det på et par innspillinger virket som bassen blir FOR fremtredende,
og likeledes, at på en eller to innspillinger; kunne vokalen oppleves en smule nasal.

Det første, er sannsynligvis en effekt av rommet, det andre; er kanskje et kjennemerke ved hornkonstruksjoner?

Dette er det tredje oppsettet jeg har hørt, med Klipschhøyttalere, nei forresten; fjerde - jeg hadde Klipsch på hjemlån,
da jeg testet kandidater til andreanlegget....
Jeg må jo si at jeg er blitt veldig glad de klassiske Klipschmodellene, de engasjerer til tusen, og viser virkelig en alternativ og spennende vei å gå,
sammenlignet med mine egne valg.

Atter igjen; takk for en hyggelig dag, og:


Slainte!

;)

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Flotte bilder Lagga :)

Neste gang vil jeg også smake !



;D

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
På tide at jeg også skriver noe, tenkte jeg.

Tusen takk for invitasjonen, rekene, whiskyen (tihi, JanR!), selskapet og musikken. Det var veldig trivelig (som alltid) og jeg må si at jeg stortrives med disse folka i Østfold hi-fi. Vel er vi kanskje elendige på statutter, paragrafer, medlemskort, forsikringer og gudene vet hva, men så lenge vi har det gøy, er det viktigste oppnådd. Forøvrig, JanR, du er nok prisgitt til å være sjåfør så lenge du er den eneste med ordentlig stor bil i det gode selskapet. 8)

Anlegget til rørlig inkluderer et av hi-fi verdenens store klenodier, en Thorens TD-124 og det var morsomt bare å få sett og tatt på en sånn. Den så mycket bra ut og jeg kunne godt tenkt meg en sånn med "banan"-arm og en SPU en gang i en framtid hvor jeg har for mye penger og for stort hus (som om den tiden kommer, all den tid jeg jobber i det offentlig helsevesenet).

(Og det kommer vel neppe som en bombe at rørlig sitt anlegg på mange måter er at av de mest eksotiske jeg har vært borti - det er første gang jeg har blitt henta i båt, frakta til en (hus)båt og sett anlegget bokstavelig talt henge fra taket for å få det i vater).

Lyden? I mine ører et godt Klipsch-og-rør anlegg som er festlig, morsomt, sjarmerende, breialt og gøy. Det er en del hi-fi parametre som det anlegget ikke gjør, samtidig blir det litt som å klage på at kjæle-pingvinen din ikke liker å ha det varmt. Det er morsomt å høre på musikk, så lenge du begrenser deg til rock, blues, den type ting. Klassisk var ikke helt favorittmaten til anlegget, noe som ikke kom som en bombe.

Utover det har jeg lite å tilføye annet enn å kaste meg etter Lagga og si at hans beskrivelse av anlegget stemmer godt overens med min egen.

Igjen: takk for turen, gutter. Jeg ser fram til flere slike runder. :)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.470
Antall liker
4.266
Torget vurderinger
10
Meget fin og morsom tråd, takk! Herlig hybel. ;)
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
70 kvm. Leilighet?
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.470
Antall liker
4.266
Torget vurderinger
10
Krypkjeller? ;)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.774
Antall liker
21.661
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Takk, folkens! Herlig lese.
(Til salgs: Døll SOTA SApphire. Kjøpes: Way cool Thorens TD124.)

Det er en husmansplass borti høgget her som i følge min svigerfar heter Ørderfitterud.
 
R

RoDa

Gjest
Knalltråd!!
Bare Hellas som holdt meg unna, turer med dere karer er verdt å prioritere. 8)

R
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
nb skrev:
Nesoddtangen er norges morsomste stednavn. Nes betyr odde som betyr tang som betyr nes. Hvorfor ikke Nesnesneset eller Tangnesodden eller Oddtangneset?
Unnskyld meg gutter, men vi som er relativt nyinnflyttet der ute (3 år) kaller det for Oddenoddenodden ;D
Jeg skjønner at det skjuler seg hifi skatter rundt om på Nesoddlandet hmmmmmmmm...
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
R.Solhaug skrev:
Litt OT men det het visstnik Testiklestad opprinnelig



Mvh. RS
Jeg tror det var som følger RS at en bondesoldat på Skoklefall fikk testiklene mellom skoklene og gjorde utfall. Dette utløste et forslag som senere viste seg å kun være et bislag, og opptakten til slaget på Stiklestad ;D ;D ;D
Or was it the other way around?

Aldeles herlig ordveksling i den digresjonen gutter 8)
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Powerpoint skrev:
R.Solhaug skrev:
Litt OT men det het visstnik Testiklestad opprinnelig



Mvh. RS
Jeg tror det var som følger RS at en bondesoldat på Skoklefall fikk testiklene mellom skoklene og gjorde utfall. Dette utløste et forslag som senere viste seg å kun være et bislag, og opptakten til slaget på Stiklestad ;D ;D ;D
Or was it the other way around?

Aldeles herlig ordveksling i den digresjonen gutter 8)

Ja det er nesten så jeg må finne meg en levegg ???



Mvh. RS
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Menijøssenavnda. Er det folk her enda.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Du verden. :eek:

Denne båten passerer jeg flere ganger i uken. Jeg har båten min liggende bare 100 meter unna, og lite har jeg visst om de skatter som skjuler seg bak presenningene på denne flotte skuta.
Det er gjort veldig mye godt arbeid utvendig på båten, og er kvaliteten på interiøret like bra som på eksteriøret (hvilket jeg tar som en selvfølge), må båten være et flott sted å bo. Beliggenheten er det i alle fall ikke noe i veien med.

Det var kreativt å henge komponentene i taket, men det er vel kanskje det mest praktiske i en båt der ikke alle vinkler er rette.

Men hva når du kaster loss og ikke lenger har landstrøm? Generator?
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Du verden. :eek:

Denne båten passerer jeg flere ganger i uken. Jeg har båten min liggende bare 100 meter unna, og lite har jeg visst om de skatter som skjuler seg bak presenningene på denne flotte skuta.
Det er gjort veldig mye godt arbeid utvendig på båten, og er kvaliteten på interiøret like bra som på eksteriøret (hvilket jeg tar som en selvfølge), må båten være et flott sted å bo. Beliggenheten er det i alle fall ikke noe i veien med.

Det var kreativt å henge komponentene i taket, men det er vel kanskje det mest praktiske i en båt der ikke alle vinkler er rette.

Men hva når du kaster loss og ikke lenger har landstrøm? Generator?
Jøsses. ;) Du får hilse på, når du passerer.

På tur pr. idag blir det inverter bruk. Generator kommer.

Siden det plutselig ble så livlig her, kan jeg benytte anledningen til å bemerke at jeg har satt pris på tilbakemeldingene fra alle som var med og fikk båten til å rocke. ;)
 
Topp Bunn