ROCK QUIZ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.885
    Antall liker
    4.325
    Nailhead skrev:
    Bx skrev:
    OK,

    Men hva med riffet til Keith'ern?

    I mellomtiden kan jo Pedal dra en til.

    Kan det ha noe med "What A Feeling & It Must Be Love" å gjøre?

    Takk Nailhead,

    Endelig litt respons.

    Men jeg tror svaret er nei. Tematikken er slik at det like gjerne kunne vært en "kjæresten har forlatt meg" type blues. Men her er det betydelig mere fighting spirit i lyrikken. Om kjæresten er tapt så har ikke vokalisten innsett nederlaget enda.

    Den første versjonen var forøvrig Stones egen. Og kompet til keithern der er noe av det mykeste og bløteste som finnes. Svært melodiøst. På den versjonen jeg tenker på er det mer rocka og mye sterkere rytmeføring - og vibratoarmen er i heftig bruk. Siden jeg har en lei tendens til å like originaler framfor coverversjoner, så satt det langt inne å like nr 2 her. Men takket være Keith's gitarføring så har den fått et helt unikt uttrykk, og er absolutt på høyde med originalen. I mine ører :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.511
    Antall liker
    3.348
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    OK, får ta et Stones spørsmål, da:

    Bandet er jo kjent for et utsvevende liv i Sex, Drugs & Rock'n roll. Å dra damer er vistnok et av hovedmotivene for å lære seg å spille gitar/stå på en scene. Sa da spør jeg: Hvordan er dametekket til de forskjellige medlemmene i Stones?
    Her er svaret på dyneløfte spørsmålet:

    I følge den siste store Rolling Stones boka til Bill Wyman, så er det ikke The Glimmer Twins som stakk av med alle damene. Tvert i mot, så er det han selv, bassisten, som i sin tid feide over flest damer. Et tresifret tall, nærmere tusentallet, hvis jeg husker riktig. Mick Jagger kom på en dårlig 2. plass med et tosifret antall erobringer. Keith Richards på tredjeplass med en 10-12 stykker. Og Charlie Watts, mente Wyman, var sannsynligvis fremdeles jomfru. He-he.
     
    L

    lark

    Gjest
    Brian Jones ble jo i sin tid mislikt av de andre i bandet fordi han alltid stakk av med de fineste damene.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.885
    Antall liker
    4.325
    Okejdå...

    Sangen jeg tenker på er: Beast of Burdon sunget av Bette Midler.


    Bx skrev:
    Nailhead skrev:
    Bx skrev:
    OK,

    Men hva med riffet til Keith'ern?

    I mellomtiden kan jo Pedal dra en til.

    Kan det ha noe med "What A Feeling & It Must Be Love" å gjøre?

    Takk Nailhead,

    Endelig litt respons.

    Men jeg tror svaret er nei. Tematikken er slik at det like gjerne kunne vært en "kjæresten har forlatt meg" type blues. Men her er det betydelig mere fighting spirit i lyrikken. Om kjæresten er tapt så har ikke vokalisten innsett nederlaget enda.

    Den første versjonen var forøvrig Stones egen. Og kompet til keithern der er noe av det mykeste og bløteste som finnes. Svært melodiøst. På den versjonen jeg tenker på er det mer rocka og mye sterkere rytmeføring - og vibratoarmen er i heftig bruk. Siden jeg har en lei tendens til å like originaler framfor coverversjoner, så satt det langt inne å like nr 2 her. Men takket være Keith's gitarføring så har den fått et helt unikt uttrykk, og er absolutt på høyde med originalen. I mine ører :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.511
    Antall liker
    3.348
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig den her, ja. Han ser ut til å være amerikaner.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.511
    Antall liker
    3.348
    Torget vurderinger
    1
    Ser da ut som Robert Palmer. Vi kjenner han jo best i skreddersydd dress med babes i kulissene, og ikke som svett 70-talls rocker.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    pedal skrev:
    Ser da ut som Robert Palmer. Vi kjenner han jo best i skreddersydd dress med babes i kulissene, og ikke osm svett 70-talls rocker.
    ;D ;D jeg viste du eller noen andre ville tippe på Palmer, men njet det er ikke han.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.511
    Antall liker
    3.348
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har 3-4 plater med han, jo!
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.511
    Antall liker
    3.348
    Torget vurderinger
    1
    De fleste husker han vel fra Silk Degrees på midten av 70-tallet med hits som Lowdown. Det ble vel en millionselger.


    Personlig er jeg mest glad i Some Change. Husker den spesielt godt fordi den snurra daglig i min Disckman gjennom hele bryllupsreisen til Bali på midten av 90-tallet. (Kone 1).
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.511
    Antall liker
    3.348
    Torget vurderinger
    1
    Ramses skrev:
    Her er en morsom liten oppgave som ikke bør volde de musikkinteresserte mye hodebry:
    En guttegjeng brukte å dra til gravlunden for å røyke tobakk de ikke fikk kjøpt gjennom de normalt godkjente forretningene. Senere, da gutta starta band, hedret de personen som lå i graven de brukte å oppholde seg rundt. Hvilket band og hvilken låt kan det være?
    Etter inspirasjon fra denne oppgaven, så har jeg laget 3 spørsmål over samme lest. Her er det første:
    Mange av våre rockehelter ligger under torven. På gravstøtten til en av dem er det en faktafeil, som er opphav til en legende. Hvem/hva/hvor er det?

    HINT: Vi snakker om den største legenden/myten i rockens historie...
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.511
    Antall liker
    3.348
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp Boden9!
    -En stavefeil i mellomnavnet på gravsteinen til Elvis inngår i myten om at "Elvis lever".

    -------------

    Så til neste morbide oppgave:
    På hvilken musikers gravstøtte står det bare: ALL RIGHT NOW

    Det kommer opp på google med en gang, så prøv heller å tenke ut svaret. Det skal ikke være så vanskelig...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn