T
Torget
Gjest
På grunn av "flytevest-tråden" har jeg blitt litt nysgjerrig på hva slags forhold dere har til risikohåndtering.
Med risikohåndtering mener jeg i denne sammenhengen det å akseptere en viss risiko for å oppnå noe, eller rett og slett å akseptere risiko mest for selve erfaringen sin skyld. (Det å velge å ikke bruke flytevest er ikke noe godt eksempel her)
Et eksempel kan være å bære et piano, som en er stroppet fast til, opp våte trapper.
Et annet kan være klatring på tur i marka.
..og andre eksempler kan være mer kritikkverdige
Selv er jeg veldig glad for å ha hatt noen slike erfaringer.
- En lærer seg å stole på egen balanse-evne og reflekser
- En blir etterhvert automatisk kald og kalkulerende når nye uforutsette situasjoner oppstår
- En lærer seg å være ekstra fokusert i de kritiske øyeblikkene, selv når en er trøtt og sliten
Etter å ha blitt litt oppmerksom på dette legger jeg merke til at mange andre går langt for å unngå situasjoner som litt tro på egen kroppsbeherskelse lett kunne fått dem igjennom.
Dette er ikke ment som noen krangletråd og alle innspill er velkomne.
Mvh
Med risikohåndtering mener jeg i denne sammenhengen det å akseptere en viss risiko for å oppnå noe, eller rett og slett å akseptere risiko mest for selve erfaringen sin skyld. (Det å velge å ikke bruke flytevest er ikke noe godt eksempel her)
Et eksempel kan være å bære et piano, som en er stroppet fast til, opp våte trapper.
Et annet kan være klatring på tur i marka.
..og andre eksempler kan være mer kritikkverdige
Selv er jeg veldig glad for å ha hatt noen slike erfaringer.
- En lærer seg å stole på egen balanse-evne og reflekser
- En blir etterhvert automatisk kald og kalkulerende når nye uforutsette situasjoner oppstår
- En lærer seg å være ekstra fokusert i de kritiske øyeblikkene, selv når en er trøtt og sliten
Etter å ha blitt litt oppmerksom på dette legger jeg merke til at mange andre går langt for å unngå situasjoner som litt tro på egen kroppsbeherskelse lett kunne fått dem igjennom.
Dette er ikke ment som noen krangletråd og alle innspill er velkomne.
Mvh
Sist redigert: