Rippe enkeltspor: Noen som har peiling?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.477
Torget vurderinger
2
Hei
Sitter her og forsøker rippe ett enkelt spor fra en cd ved hjelp av Nero. Men det fremstår som om det ikke er noen spor på cd'n! Pc'n finner faktisk ingen selv når jeg forsøker å kjøre den fra startmenyen heller. Men på cd-spilleren min funker det helt fint. Noen som aner hvordan jeg kan finne og kopiere den ene låta jeg vil ha?

Håkon

T

theStig

Gjest
Virker som du har en Copy Protected CD. Eller? De oppfører seg gjerne slik.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
515
Sted
Bergen
Kan du spille CDen på pc?

Dersom ikke restart PCen og se om brenneren kan lese den nå. Dersom det kommer opp med et tomt (brenne)vindu betyr det at den ikke finner noen CD i spilleren.

For øvrig anbefales Exact Audio Copy.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Prøvd MusicMatch Jukebox eller Roxio? Har ingen CD som jeg ennå ikke har klart å rippe. Er det noen som er helt umulig å rippe?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.477
Torget vurderinger
2
Det kan kun spilles en video som ligger der også. Jeg kunne sikkert lage en eksakt kopi, men da må jeg altså ta alla låtene, det var ikke min plan. Men jeg fant en eller annen undermeny i Nero som dekoder dævelskapet, men spør meg ikke hvordan jeg fant det ut! :)

Håkon

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Jeg trodde Nero skulle være et enkelt program? ;)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.477
Torget vurderinger
2
Men den virket bare en gang.... For her har jeg enda en cd med samme problem. Vel, da er den vel slik, denne verden....

:)

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
377
Torget vurderinger
2
Jeg har i et par tilfeller brukt det skittne tusj-trikset for å hindre PCen i å lese copy-protect dataene, og fikk da tak i wav-filene.
Men nå liker jeg ikke å "tegne" på CDene mine og gjør helst ikke det igjen...

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Det hender det fungerer å holde nede Ctrl-tasten når man putter inn en CD. Tror PCen ikke leser aktivt innhold på CDen da...

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Lag et Cd-image med Clone-Cd og Kjør imaget i Daemon Tools.. Ripp fra den virtuelle CD-drevet i demon..

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Last ned Exact Audio Copy (gratis) fra http://www.exactaudiocopy.de. Dette programmet skipper alt utenom audio. Hvis Nero ikke lister opp noe fra CD'en, kan det jo være et mime problem. (Windows you know).

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Jeg bruker iTunes til å spille av og rippe musikk.
det er enkelt og greit

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Bruk EAC nevnt i post over. Denne fikser problemet. Nero er dessverre ikke perfekt til ripping av kopibeskyttede tracks...

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Mange rare råd her, og en god porsjon voodo. Du kan vel svare på om platen er kopi beskyttet mr Rognlien?

Evnt opplys om hvilke cd det er så skal vi finne det ut for deg. Det er ganske riktig slik at endel cder inneholder en kopibeskyttelse som kjører "usynlig" når du dytter inn cden i maskinen. Da "ser" windows bare bonus stash, evnt noe crappy komprimerte wma komprimerte greier du kun kan spille av via en enda dårligere vedlagt avspiller på cden. Har endel cder som har denne fine "featuren".

Løsningen er vel å holde shift (ikke ctrl som ble nevnt) nede da det disable autoplay av innhold og det skjulte programmet som kjøres med en gang blir ikke startet.

du bør da få opp innholdet på cden, inkludert datafilene i explorer. Et rippe program skal da kunne få tak i dette, men det er ikke helt enkelt å si om det vil virke. Dette avhenger av hvilke kopibeskyttelse det er snakk om og hvilke ripper du forsøker å bruke.

Som jeg nevnte i en annen post her, og som miata sa så velger jeg den noe omstendlige men effektive måten å rippe hele cden til hd med cloneCD. ha samtidig Anydvd installert og aktivt. Last ned og test begge her http://www.slysoft.com

Deretter mounter du imaget via deamon tools og ripper cden fra den. gratis)
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Bruk Any DVD fra Sly Soft ,den pleier å fungere. Fjerner kopisikring.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.665
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
EAC fikser ikke kopibeskyttede CD'er. Det fantes en EAC versjon som hadde en funksjon som fikset enkelte former for beskyttelse. EAC kan ikke slippe denne versjonen pga kopiloven her i Europa. Installer CDx. Den fikser saken og er minst like god. Regner med at du bruker FLAC. CDx konfigureres som EAC med FLAC.

http://cd-to-mp3.audiolaunch.com/cd-ripper/

Se nederst på siden versjon 1.5

Bruk EAC nevnt i post over. Denne fikser problemet. Nero er dessverre ikke perfekt til ripping av kopibeskyttede tracks...

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Sier du det ja...bruker EAC her til ripping til disk og den tar ALT av kopibeskyttede disker rett inn uten problemer. Har vel vært borti rundt 10 forskjellige kopibeskyttelser fordelt på mange plater de siste 4 mnd. når jeg har rippet.

Bruker EAC V0.95 beta 2 fra 01. juni 2005. Plextor CD-brenner for lesing og Plextor DVD-brenner for brenning til CDR (blir best lyd slik).

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.665
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Ingen ting er bedre en det. Kan kanskje ha noe med plextors drivere å gjøre!!

Fikk disse opplysninger fra EAC. Jeg fikk tak i begge versjonene av EAC på nettet et eller annet sted..

Sier du det ja...bruker EAC her til ripping til disk og den tar ALT av kopibeskyttede disker rett inn uten problemer. Har vel vært borti rundt 10 forskjellige kopibeskyttelser fordelt på mange plater de siste 4 mnd. når jeg har rippet.

Bruker EAC V0.95 beta 2 fra 01. juni 2005. Plextor CD-brenner for lesing og Plextor DVD-brenner for brenning til CDR (blir best lyd slik).

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Tviler på det. Mr Nielsen har gjort en god jobb. ;D
Eneste grunn for å selge er Audio Note 3.1x eller 4.1x....

Topp Bunn