RIP Kjell B.

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
501
Antall liker
146
Torget vurderinger
4
Det var veldig trist å høre! Kjell vil bli savnet. Hvil i fred.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Trist å høre, tankene går til hans familie.

Kjell B var en frisk bidragsyter på sentralen og en av få som ble savnet etter at han forsvant fra forumet.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.470
Antall liker
3.289
Torget vurderinger
1
Stod en lang nekrolog om han i Aftenposten i forrige uke. Han var litt av en kapasitet. Det hadde jeg ikke trodd, basert alene på den profilen han valgte her inne med det endeløse Dual maset. Vel, nå er den striden død og begravet. Platespillere med mellomhjul har forresten fått en renessanse og regnes igjen for å være blant det ypperste. Senest en stor artikkel herom i siste Stereophile. Det hadde sikkert gledet ditt hjerte, Kjell B!

Hvil i fred gamle kriger.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.194
Det var trist.

Hadde mange morsomme meningsutvekslinger med Kjell B.
Han var en fargerik person med sterke meninger.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Dypt vemodig.

Livets veier er uransakelige og kan ende så ubarmhjertig og brått.

Godt han levde mens han var.

Kondolanser går til familie og venner.

Hvil i fred Kjell B.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Hvil i fred Kjell, du beriket andres liv og det er en god ting

RIP
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
På tide med en fin kondolanseprotokoll for Kjell. Hvil i fred, du kinamikkens modige ridder.
Folk som våger å tenke alternativt og usnobbete er det ikke for mange av.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Du var en meget kunnskapsrik mann Kjell og jeg hadde stor nytte av råd jeg fikk fra deg.
Det var alltid interessant å lese det du skrev, kanskje spesiellt fordi du hadde den kompromissløsheten som preger en som kan og vet !

Du vil bli husket av oss som leste dine innlegg her på HFS som en stor kapasitet innen hobbyen vår.

Hvil i fred.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kjell var ein hissig debattant, og eg tykte det til tider var noko i overkant. Men han var raus nok til å låne meg ein Shure v15 mkII med ulike stiftar, slik at eg vart overtydd om kvalitetane til denne pickupen, og kvalitetane som fantest i "hifien sin mellomalder". Han vart ingen gammal mann, og eg skjønar at han hadde også viktgare oppgåver å stette enn hifi. Folk med idear og og meiningar som bryt med det konvensjonelle bør få tid og høve til å utvikle dei. Det fekk ikkje Kjell. Det er vemodig at han gjekk bort i såpass ung alder.
Vi vil minnast Kjell.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.025
Antall liker
8.228
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
Folk med idear og og meiningar som bryt med det konvensjonelle bør få tid og høve til å utvikle dei. Det fekk ikkje Kjell. Det er vemodig at han gjekk bort i såpass ung alder.
Vi vil minnast Kjell.

Han var definitivt en ekstremt engasjert mann med sine egne idèer. Han og Hans E var et riktig radarpar - folk å kontakte dersom man skal ha rør! Begge hadde (har) en fetish for Shure pick-up'er. Jeg hadde ham på besøk i 1998. Jeg hadde da B&W 801 SIII som han hadde lyst å prøve sine to Jolida rørforsterkere på. Tror den minste var 20W- Jeg lånte dem begge i ei helg og det var igrunnen er forbløffende opplevelse; begge var fullt brukbare på disse høytalerne på tvers av konvensjonell visdom (joda, kraftige transistorforsterkere gir strammer bass men jeg vet om enkelte som ikke gjør det!). Kjell var dengang ute etter den ultimate bassopplevelse som for ham var et trøkk i mellomgolvet (i motsetning til dypbass). Jeg forlot byen samme år og mistet kontakten med ham...
Trist er det uansett.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.449
Antall liker
35.265
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Oi! Dette var tirst, jeg hadde mange "harde" diskusjoner med han, men like mange gode diskusjoner med han via pm. En påstålig, men kunskapsrik person som har forlatt denne jorden.

Mine tanker går til hans familie. En stor personlighet har gått vekk - så alt for fort.
R.I.P Kjell !
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Professor Kjell Bertheussen has passed away
Feb 14, 2011

Professor Kjell Bertheussen, University of Tromsø has passed away on February 14th 2011. He was 63 years old.

Kjell Bertheussen obtained his PhD in comparative immunology at the University of Tromsø and he spend the majority of his career at this University where he was appointed Professor of Reproductive Biology in 1991. Professor Bertheussen has spend shorter periods of his professional career at Universities in the US and Australia, as well as 1 year (2002) as visiting scientist and responsible for Research and Development at ORIGIO a/s. Professor Bertheussens research has concentrated on cellular physiology and methabolism, since the late 1986 with special focus on reproductive biology. Professor Bertheussen is the author of a significant number of scientific publications.

Professor Bertheussen was one of the three Norwegian founders of ORIGIO a/s (formerly Medicult a/s) in 1987. His research and patented technology founded the initial basis for ORIGIO Medicult Media and particularly the unique serum replacement, SSR®, which today is a constituent of many of ORIGIO’s media products.

Since the early days of ORIGIO a/s there has been a close collaboration with Professor Bertheussen, and his deep insight into biochemistry and cellular biology has been of great value to ORIGIO a/s.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Jeg ble kjent med Kjell Bertheussen på den tiden jeg drev Hi-Fi butikk. Han kom innom, og jeg fikk øynene hans opp for kabler, som han jo kjøpte noen stykker av. Ingen tvil om at han var en engasjert mann, og han virket sympatisk i det sivile liv. Hjertebarnet hans var som kjent en billig kinesisk rør-forsterker som han virkelig glødet for og det lot han sine omgivelser få med seg. Hans faglige bakgrunn er imponerende, og det er vel ingen tvil om at det er den som har hatt størst betydning for andre mennesker siden han har vært med å bidratt til at liv blir mulig.

Det er trist at det skulle ta slutt så plutselig i en relativt ung alder. Jeg er sikker på at Kjell Bertheussen hadde mer å bidra med på flere områder, både faglig og innen hobbyen som vi alle er interessert i på ulike måter.

Hvil i fred, Kjell.


Mvh. Bjørn
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
Hjertebarnet hans var som kjent en billig kinesisk rør-forsterker som han virkelig glødet for og det lot han sine omgivelser få med seg.
Vi gjenlevende entusiastiske kinamikkere føler oss litt alene uten en så slagkraftig alliansepartner ved vår side. :'(
 
Topp Bunn