Sport, sykkel og trening RIP Johann Cruyff

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
736
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
"Without the ball you can,t win"…..[h=2]Johann Cruyff[/h]

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.283
Torget vurderinger
18
Trist. Uten tvil en av tidenes beste spillere.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hvordan uttaler man forøvrig navnet Cruyff? For mange år siden var det en på TV som påsto at man skulle si "kryff".

Forøvrig er det ofte vanskelig å vite hvordan man skal uttale ord på "nederlandsk". I en tidligere jobb lurte vi lenge på hvordan den lille nederlandske havnebyen Sluiskil skulle uttales. For enkelthets skyld endte vi opp med "slusskil".
Litt senere fikk jeg en høyst temporær kjæreste fra Nederland som sa det skulle uttales "slauskil".

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.694
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvordan uttaler man forøvrig navnet Cruyff? For mange år siden var det en på TV som påsto at man skulle si "kryff".

Forøvrig er det ofte vanskelig å vite hvordan man skal uttale ord på "nederlandsk". I en tidligere jobb lurte vi lenge på hvordan den lille nederlandske havnebyen Sluiskil skulle uttales. For enkelthets skyld endte vi opp med "slusskil".
Litt senere fikk jeg en høyst temporær kjæreste fra Nederland som sa det skulle uttales "slauskil".
Ikke rart det ble temporært om dere brukte tida på fonetikk......

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Illerart det ble temporært om dere brukte tida på fonetikk......
Hihi. Point taken. Dette var i innledningsfasen, der jeg måtte finne på noe å snakke om for å bli kjent med dette vesenet - forøvrig på en bar i Dubrovnik. Etter hvert ballet(!) det på seg, og da var vel ikke begrepet -etikk det som var mest påtagelig. For utenforstående.

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
312
Sted
Tranby
En stor mann for fotballen. Når man får egen finte oppkallt etter seg sier det mye.
Hans fotball tanker lever videre idag via flere lag, særlig verdens beste lag Barcelona, hvor han spillte og var trener. Han påvirket det spillet som spilles idag ved at spillere Cryuff trente, tok over som trener i en lang periode.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Glemmer aldri finta og rykket som fikk alle andre til å se ut som statuer. RIP

Topp Bunn