|
Ikke rart det ble temporært om dere brukte tida på fonetikk......Hvordan uttaler man forøvrig navnet Cruyff? For mange år siden var det en på TV som påsto at man skulle si "kryff".
Forøvrig er det ofte vanskelig å vite hvordan man skal uttale ord på "nederlandsk". I en tidligere jobb lurte vi lenge på hvordan den lille nederlandske havnebyen Sluiskil skulle uttales. For enkelthets skyld endte vi opp med "slusskil".
Litt senere fikk jeg en høyst temporær kjæreste fra Nederland som sa det skulle uttales "slauskil".
Hihi. Point taken. Dette var i innledningsfasen, der jeg måtte finne på noe å snakke om for å bli kjent med dette vesenet - forøvrig på en bar i Dubrovnik. Etter hvert ballet(!) det på seg, og da var vel ikke begrepet -etikk det som var mest påtagelig. For utenforstående.Illerart det ble temporært om dere brukte tida på fonetikk......Hvordan uttaler man forøvrig navnet Cruyff? For mange år siden var det en på TV som påsto at man skulle si "kryff".
Forøvrig er det ofte vanskelig å vite hvordan man skal uttale ord på "nederlandsk". I en tidligere jobb lurte vi lenge på hvordan den lille nederlandske havnebyen Sluiskil skulle uttales. For enkelthets skyld endte vi opp med "slusskil".
Litt senere fikk jeg en høyst temporær kjæreste fra Nederland som sa det skulle uttales "slauskil".