Ønsker anbefaling Rimelig men god CD-spiller?

azzyrazzy

Medlem
Ble medlem
16.07.2013
Innlegg
23
Antall liker
17
Hei på dere.
Anlegget mitt på musikkrommet/hjemmekontoret består per i dag av en Hegel h95 og et par Dali Oberon 5 gulvstående høyttalere. Jeg fikk et innfall av cd-nostalgi her om dagen og fisket fem noen CD-er fra inneholdende, og min gamle Marantz 5400 ose spiller. Den funket fremdeles. Imidlertid snek det seg inn et oppgraderingsspøkelse samtidig. Så surfer jeg litt og ser at Marantz har kommet med CD60 for ca 10.000. Rotel har cd14mkii, Denon har sikkert noe også.

Jeg tenker at 10.000 kroner er et fint maksbudsjett for en CD-spiller i et lavambisjonsanlegg. Har dere noen innspill som kan hjelpe meg å velge, alternativt innspill på den gamle lille Marantzen jeg har?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.240
Antall liker
4.869
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg ville først prøvd å koble en av de digitale utgangene fra CD-spilleren til forsterkeren og høre om du synes det låter bedre enn analogutgangene som jeg antar at du bruker nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.520
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hadde valgt Marantz CD6007 eller Cambridge Audio AXC35 hvis jeg skulle ha kjøpt cd-spiller, nå hadde jeg nok kjøpt meg en transporter i stede uansett...
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.520
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Enig med mr. cool.. prøv å kjør med digital-utgang først.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.546
Antall liker
84.604
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hva med å beholde spilleren du har og heller kjøpe en god, rimelig DAC fra feks Topping?
 

azzyrazzy

Medlem
Ble medlem
16.07.2013
Innlegg
23
Antall liker
17
Jeg ville først prøvd å koble en av de digitale utgangene fra CD-spilleren til forsterkeren og høre om du synes det låter bedre enn analogutgangene som jeg antar at du bruker nå.
Hei, nei jeg bruker den coaxialutgangen ut. Skulle jeg heller brukt optisk?
 
Sist redigert:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.520
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Topping + Sony Discman...
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.240
Antall liker
4.869
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Hei, nei jeg bruker den coaxialutgangen ut. Skulle jeg heller brukt optisk?
Hegel H95 er etter alle solemerker såpass velkonstruert at det neppe vil utgjøre noen forskjell om du bruker coax eller optisk, med mindre Marantzen er helt på bærtur.

Du må gjøre regning med at det samme vil gjelde skifte av CD-spiller, dersom du fremdeles har tenkt å bruke H95 sin DAC. Du vil neppe oppleve noen forskjell i lydkvaliteten.

Du kan jo enkelt prøve om du foretrekker lyden fra Marantzen sin innebygde DAC fremfor H95 sin.
 

azzyrazzy

Medlem
Ble medlem
16.07.2013
Innlegg
23
Antall liker
17
Litt vanskelig for en noob som meg å vite om dere veteraner tøyser med meg, men jeg elsket min discman i sin tid, rundt 1989. 😊 Mest sannsynlig er det good med min Marantz 5400ose da, så lenge den virker?
 

azzyrazzy

Medlem
Ble medlem
16.07.2013
Innlegg
23
Antall liker
17
Hegel H95 er etter alle solemerker såpass velkonstruert at det neppe vil utgjøre noen forskjell om du bruker coax eller optisk, med mindre Marantzen er helt på bærtur.

Du må gjøre regning med at det samme vil gjelde skifte av CD-spiller, dersom du fremdeles har tenkt å bruke H95 sin DAC. Du vil neppe oppleve noen forskjell i lydkvaliteten.

Du kan jo enkelt prøve om du foretrekker lyden fra Marantzen sin innebygde DAC fremfor H95 sin.
Ja det kan jeg jo teste, når jeg kommer hjem fra ferie om en drøy uke. Kan bli litt artig 👍🏼
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.520
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Litt vanskelig for en noob som meg å vite om dere veteraner tøyser med meg, men jeg elsket min discman i sin tid, rundt 1989. 😊 Mest sannsynlig er det good med min Marantz 5400ose da, så lenge den virker?
Discman er faktisk god spiller....
Prøv en dac på din spiller.
 

azzyrazzy

Medlem
Ble medlem
16.07.2013
Innlegg
23
Antall liker
17
Discman er faktisk god spiller....
Prøv en dac på din spiller.
Det hadde sikkert vært gøy, men den er jo long gone nå da. Har du din enda? I så fall er du god til å samle på gamle ting 👈🏼
 
Topp Bunn