Bil, båt og motorsykkel Riksløken Northugs bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Det har jeg. Northug, hvem er det?
    PS: Jeg kom hit fordi jeg er interessert i teknologi og biler, og tråden heter vitterlig "Riksløken Northugs bil". Men så blir man litt fascinert over at folk bryr seg så mye om tufsen at de fyller side opp og side ned om han.
    Du har helt klart ikke glemt han å sitter fremdeles å bruker energi på å skrive i en tråd som handler om han ;)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.511
    Antall liker
    7.848
    Torget vurderinger
    0
    Tror du har misforstått hans intensjon, i så fall. Selvsagt har ikke UP-sjefen sagt at noen som helst kan kjøre trygt i 170 på norske veier.
    At Petter Solberg kunne gjøre det på Krokskogen inne i sitt stålbur under konkurranse er vel så, men det er vel ikke så veldig relevant.

    Hans intensjon var å "uskyldiggjøre" at et antal UP betjenter "råkjørte" i Oslofjord tunellen. Forbikjøringer og hastigheter opp mot 200kmt, i sivile UP biler uten bruk av blålys eller sirene. Det han sa var at bilene var bygget for kjøring i høy hastighet og at sjåførene var meget dyktige og opplært til trygt å kjøre i høye hastigheter.
    Saken var at de hadde vært på et UP kurs ( i kjøring i høy hastighet?? ) og var på vei hjem.
    Det var vel en 3-4-5 sivile politibilerbiler som skremte vannet av andre som kjørte i tunellen. Du finner vel saken i VG og Dagbladets arkiver. Jeg gidder ikke søke!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.511
    Antall liker
    7.848
    Torget vurderinger
    0
    Det var det vel Harald Tusberg som sa?
    I et tv program med Alex som gjest.

    Mener så grangivelig at den første som da dette var Odd Grythe som sa det til Barbie Benton, som var berømt i Norge fordi hun sang i en episode i en krimserie som gikk på TV.

    Tror at sangen som hun ble kjent for i Norge var: Ain't That Just The Way

    Husker ikke hva serien het, men ser hovedpersonen klart for meg. Cowboytype. Han sang han også og jeg har en LP med ham et eller annet sted.

    Og Barbie Benton, - hun var nyyydelig!!

    Edit,
    TV serien het: McCloud.
    Nå har jeg funnet henne på Youtube.
    Litt nedtur, pen bevares men ikke så overjordisk skjønn som jeg husket henne!
    Og melodien?? Vel, man var jo litt yngre på 70 tallet! Blir litt som med slengbukser, "Pappa har du VIRKELIG gått kledd sånn der??" mens avkommet forgjeves prøver å kvele en rå latter!
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.311
    Antall liker
    8.346
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2

    Du hadde rett det var hr Gryte:=)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.102
    Antall liker
    9.407
    Og Barbie Benton, - hun var nyyydelig!!

    Edit,
    TV serien het: McCloud.
    Nå har jeg funnet henne på Youtube.
    Litt nedtur, pen bevares men ikke så overjordisk skjønn som jeg husket henne!
    Og melodien?? Vel, man ver jo litt yngre på 70 tallet! Blir litt som med slengbukser, "Pappa har du VIRKELIG gått kledd sånn der??" mens avkommet forgjeves prøver å kvele en rå latter!
    Du burde være såpass voksen at du skjønner at du må være forsiktig med å oppsøke ungdommens drømmer. Forøvrig fikk nevnte Barbie Benton god drahjelp av Hugh Hefner som takk for generøsitet av godsakene.

    Edit;. Hun sang faktisk bælfalskt. Egentlig kunne hun ikke synge.
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.511
    Antall liker
    7.848
    Torget vurderinger
    0
    Du burde være såpass voksen at du skjønner at du må være forsiktig med å oppsøke ungdommens drømmer. Forøvrig fikk nevnte Barbie Benton god drahjelp av Hugh Hefner som takk for generøsitet av godsakene.

    Edit;. Hun sang faktisk bælfalskt. Egentlig kunne hun ikke synge.
    Ja life sucks!
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.901
    Antall liker
    1.912
    Sted
    Sortland
    Nei - engelsk er neimen ikke bare bare!
    Eller som det heter -
    ''No, but it's no-but'nt only-only''
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.989
    Antall liker
    6.214
    Blir nok ikke noe kjøp. Fruen likte ikke fargen på setene.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.511
    Antall liker
    7.848
    Torget vurderinger
    0
    Selv min gamle Skoda topper 220kmt.
    Mulig Jaguar har elektronisk sperre, men i så fall er det "vanlig" at de stopper på 250kmt.
    Vanlig som i at det er der de fleste merker setter stopp.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.931
    Antall liker
    584
    Det var det vel Harald Tusberg som sa?
    I et tv program med Alex som gjest.
    Nei, det var Odd Grythe på direktesending med Barbie Benton, og han sa "pigs in the decks", eller "pigs in your decks".
    Playboy-bunnyen og one-hit-stjernen kom forsinket til programmet pga snøvær på vei til sending.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Selv min gamle Skoda topper 220kmt.
    Mulig Jaguar har elektronisk sperre, men i så fall er det "vanlig" at de stopper på 250kmt.
    Vanlig som i at det er der de fleste merker setter stopp.
    I-Pace som er volummodellen her til lands sperrer elektronisk på 200 km/t.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.511
    Antall liker
    7.848
    Torget vurderinger
    0
    I-Pace som er volummodellen her til lands sperrer elektronisk på 200 km/t.
    I-Pace er ikke en bil! Det er en dildo! :ROFLMAO:

    Man er veldig ung hvis man tenker el-bil når man hører navnet Jaguar. Jag er store bensinmotorer. 6-8-12 sylinder motorer.:giggle::giggle:

    Men litt mere "saklig". Luftmotstanden ved høye hastigheter er vel den mest begrensende faktor hva gjelder rekkevidde for el-biler så
    at de har begrenset den til 200kmt er faktisk overaskende høyt. Har hørt at selv små billige biler. eksempelvis MG i el utgave greit
    leverer 10 mil ut over offisiell rekkevidde på 263km forutsatt at man kun kjører i lav hastighet f.eks bykjøring. Men da går det selvsagt ikke fort.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Men hvis den sperrer elektronisk på 200km/t så går den ikke i over 200 (flisespikkermodus).
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det holder som regel med 200, men Bjørn Nyland kjørte i 208 på Autobahn, så sperren sitter litt over

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Sånn ca 17 km/t under den billigste US&A elbilen.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Problemet er da, som Bjørn sier, at det høres ut som vinduene er åpne på Tesla'n :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Problemet er da, som Bjørn sier, at det høres ut som vinduene er åpne på Tesla'n :)
    Model 3 er veldig langt fra bra på lydisolering/støy, den er faktisk en del dårligere enn en Golf men fy f... så mye bedre en 3 Performance er å kjøre aktivt enn noen annen elektrisk bil (eksklusiv Taycan som jeg ikke har kjennskap til). Toppfarten er forøvrig 260 på den
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Riksløk. Litt av en tittel....
    Er vel vedkommenes yrkestittel i telefonkatalogen....
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.711
    Antall liker
    13.198
    ...eeeeeh, nei. ;)
    Tja den har 3 sekunder i utgangspunkter. Så med litt ekstra vekt i form av bagasje og passasjerer så øker tiden neppe med over 30%. Luftmotstand fra skiboks ikke så vesentlig i så lave hastigheter.

    tesla P85d, for øvrig. På ingen måte en sportsbil men jævla kjapp 0-100 rett frem.

    poenget var egentlig bare at i disse elbiltider så er ikke 4 sek på 0-100 så enormt imponerende lengre.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.426
    Sted
    vest
    Men så kjedelige disse OBOSPorschene er da, går jo 13 av dom på dussinet.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.311
    Antall liker
    8.346
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Men så kjedelige disse OBOSPorschene er da, går jo 13 av dom på dussinet.
    Asker Passat heter det:=) gjelder de fleste dyre El biler.
    Men kjører mann mest rundt i Oslo så skjønner jeg de godt, med de fordelene som vi har med EL bil.
    Tesla har for luggende kvalitet, kjøpte ny bil nå, men det ble diesel denne gangen også. E Golfen holder til det meste ellers av det vi kjører.
    Kommer meg til hytta i Tuddal med den.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Tja den har 3 sekunder i utgangspunkter. Så med litt ekstra vekt i form av bagasje og passasjerer så øker tiden neppe med over 30%. Luftmotstand fra skiboks ikke så vesentlig i så lave hastigheter.

    tesla P85d, for øvrig. På ingen måte en sportsbil men jævla kjapp 0-100 rett frem.

    poenget var egentlig bare at i disse elbiltider så er ikke 4 sek på 0-100 så enormt imponerende lengre.
    Ok, da. Men, så må du jo ta belastningen med å bekjenne deg som Tesla-eier. 😂😂😂
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.771
    Antall liker
    5.425
    Sted
    Holmestrand
    Enig med Esten Sæther her:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Morsomt hvordan ens referanser endrer seg. Jeg husker da guttegjengen i 1961 kom over en Triumph Herald og vi tittet inn i coupeen, og speedometeret viste helt opp til 160 km/t!! Oi, oi for en bil!!

    BTW: Bilen hadde en toppfart på 114 km/t. 29 hk og 0-97 km/t på 31 sekunder :D
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Familien hadde Audi 80 med 85 hk motor då eg tok lappen....den gjekk styggfort. Men ikkje så fort som den eg har no, ein familiebil med 110 hk...som er stakarsleg samanlikna med liv&død-bilane som det siklast på for tida.
    Verda går vidare.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn