Riaa-jakt.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , imine øyne er det aller mest spennede innen vinyl , kanskje å prøve ut riaatrinn.

Jeg har roet ned en stund , etter jeg fikk min fremragende Herron i hus. Nå klør det altså litt , jeg har en baktanke at riaaen skal ha to innganger , med bryter imellom , for bruk av to spillere / armer.

Jeg har tenkt lenge og vel , og bestemmt meg for at jaktsesongen starter når de fleste andre jaktsesonger også starter... ;) Altså til høsten.....

Jeg setter opp en shortlist , og denne gangen går jeg grundig tilverks , jeg håper jeg kjøper min siste riaa , brukt og nytt er mulig. Max budsjett 45k

ASR Exclusive
Leema acoustic ( den største)
Audiovalve sunlida
Avid

Er det noen jeg har glemt i lista , som absolutt bør prøves i dette prissegmentet.

Jeg er jo velig fornøyd med min Herron , men den har bare en inngang , og jeg vil trenge to etterhvert . Åkjøpe en klasseriaa til , med enda mere bokser til følge tror jeg ikke at jeg gjør.....

Mvh Espen Saatvedt.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Og til den årvåkene so har fått med seg at jeg i dag sitter med to riaaer , mht den integrerte i mcintosh , såvil jeg si at den er ok , men ikke god nok , ogi nærheten av klassen jeg ønsker å bevege meg inn på i siste runde.....Jeg ønsker ikke to spillere med riaaklasse-forskjell.

Mcintosh riaa en er helt grei , men kommer til kort opp mot feks dagens herron .

Mvh Espen

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Kravet om to innganger diskvalifiserer vel de fleste gode RIAAer. Superline har to innganger, med BNC- og RCA-kontakter, men ingen bryter. Vet ikke om det er forsvarlig å ha begge to innkoblet.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
861
Er usikker på om denne er i den rette prisklassen, men i følge reklamen har den 3 innganger (1 MM og 2 MC):

Sugden Masterclass PA-4

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
En riaa med to innganger som jeg kunne ha ridd inn i solnedgangen med, levd med til evig tid, er Audiolab 8000PPA. Den har en stor prisfordel ift max budsjett også, som forresten slett ikke er noen ulempe på noen måte, all den tid den låter like bra som hvilken som helst annen super-riaa jeg har hørt. Iallefall i de typer systemer jeg liker.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Har du også hørt dagens PPA Vidar? Eller hørt fra andre som bruker den? Bare sånn for å være sikker på at dagens Audiolabkomponenter er på høyde med gårsdagens mener jeg.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Lille_Adam skrev:
Har du også hørt dagens PPA Vidar?  Eller hørt fra andre som bruker den?  Bare sånn for å være sikker på at dagens Audiolabkomponenter er på høyde med gårsdagens mener jeg.
Har ikke hørt dagens, men etter sigende så skal den være like god. Og temmelig lik også; mange rapporterer at de ikke hører forskjell. Den er vel teknisk temmelig identisk også, er den ikke?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Den ser i alle fall slik ut. Er den like god, og de andre komponentene også, så er jo price/performance ratioen nesten ufattelig kjekk. PPA får en jo for "skarve" £480 i UK.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.650
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Du bør vel ta ein kik på Audio Research...
Eg har ein SP 10 frå 1986/7 som har to inngangar, men som er litt selektiv når det gjeld pickup. Bør ha minst 0,3 - 0,4 mV. PH 3 og PH 5 er veldig gode, og dei er reine riaatrinn som ligg innanfor ditt prissegment. PH 7 har eg ikkje høyrt endå, men han bør vere veldig god...

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
Aesthetix Rhea bør absolutt nevnes. Den ligger innenfor budsjett, har tre individuelt justerbare innganger, oppleves tilstrekkelig fleksibel og den har de fleste justeringene tilgjenelig fra fjernkontrollen :) Å ja, så låter den fantastisk bra også. Legg til noen tusen til NOS rør du kan stappe i den, så har du en venn for livet! Jeg opplever ingen støy på mine 107dB AG, til tross for at den er helt rørbasert.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Audiophile-Arve skrev:
Du bør vel ta ein kik på Audio Research...
Eg har ein SP 10 frå 1986/7 som har to inngangar, men som er litt selektiv når det gjeld pickup. Bør ha minst 0,3 - 0,4 mV. PH 3 og PH 5 er veldig gode, og dei er reine riaatrinn som ligg innanfor ditt prissegment. PH 7 har eg ikkje høyrt endå, men han bør vere veldig god...
Regner med at du har hørt flere RIAA trinn enn de fleste; kan du si noe om hvordan SP-10 og PH-3 står seg mot mer moderne saker?
(ASR, Aesthetix, Whest, Slee, osv. bortsett fra at ARC'ene støyer mer)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Lille_Adam skrev:
Den ser i alle fall slik ut. Er den like god, og de andre komponentene også, så er jo price/performance ratioen nesten ufattelig kjekk. PPA får en jo for "skarve" £480 i UK.
Det er jo ganske så fantastisk. Skulle mene at dette er en god kandidat til "Best bevarte hemmelighet av highend hifi varp". I min mening blir ikke riaa'er veldig mye bedre enn dette, og det er en fantastisk pris nå til dags. Den var jo et varp da den kostet over det doble. Jeg har hatt en drøss riaa'er hjemme, men denne er blant de få jeg kunne ha levd med i all fremtid, og heller brukt resten av pengene på ting som betyr noe… f.eks hele katalogen til Classic eller Speakers Corner for den del. I trygg forvissing om at det ikke fins særlig mye bedre riaa-apparater med samme muligheter selv om de koster fem eller ti ganger mer. Slik jeg ser det iallefall.

Godt å se at man noen ganger kan kjøpe topp kvalitet for en billig penge da, det er ikke lengre hverdagskost i bransjen.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , mange fine svar her a gitt....Jobba litt sent i kveld , så stakk innom nå. :)

PPA hva er det ? merke eller type ?

Har du noen link til disse PPA.? Hvis detfinnes riaa som er så bra til en skarve sum , opp mot de andre dyre , faller vel majoriteten igjennom mht best buy,,....?

Jeg er ALLTID opptatt av lyden ,ogmindre på feinsmecker-greier.....

West er jo også en kandidat.

Så har ejgvel nevnt både rør og transistor-riaa , og må si at jeg heller kanskje til å prøve den sistnevnte , men dog vil jeg helst prøve den riaaen jeg n¨skal kjøpe hjemme først før kjøp .da faller kanskje noen utenfor , desverre.....kjøp i denne prisklassen som er nevnt , skal man være fornøyd med , ikke bare ei uke men helst ganskemye lengere...

Jeg legger til at jeg er fornøydmed dagens riaa ,men kunne tenkemeg mulighet for to innganger,. den ene kan godt være xlr , fordi jeg kan bruke junction-box i xlrpå VPI en.

Mvh Espen

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.014
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Her Espen:

Vidar P skrev:
En riaa med to innganger som jeg kunne ha ridd inn i solnedgangen med, levd med til evig tid, er Audiolab 8000PPA. Den har en stor prisfordel ift max budsjett også, som forresten slett ikke er noen ulempe på noen måte, all den tid den låter like bra som hvilken som helst annen super-riaa jeg har hørt. Iallefall i de typer systemer jeg liker.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Whest Audios`s PS.30RDT Special Edition, eller MC REF V bør absolutt tas med i vurderingen din.
Du bør lytte til disse om du får anledning
Jeg har selv den "gamle" PS.20 + MsU.20. Som er helt fantastisk. KL.A rated i Stereophile(2004). Kan anbefales om du finner en brukt.
http://www.stereophile.com/phonopreamps/305whest/
Whest Audio kan virkelig Riaa!!

1. Phonostages
2. PS.30RDT SE
2. PS.30RDT SE
Coming soon. MAY 2010

The fully discrete Class-A phono stage by Whest Audio.

Priliminary Spec:

1. Pure discrete transistor design
2. Class-A throughout
3. Channel matched RIAA section
4. New hand made and matched ClarityCaps
5. Ultra low noise electronics
6. Matched capacitors and transistors
7. Physically separated channels
8. Single box design

This is where the Reference range starts - the Mono Channel Reference V

The technology used in this one product has found its way through all other Whest phono stages.
It is unlike any other phonostage ever designed.
The MC REF was primarily designed as a moving coil phono stage with gain starting at 53dB. The gain stages are discrete transistor Class-A
and uses a higher than normal voltage rail to achieve its staggering dynamic performance.

The 2 boxes are actually 2 totally individual gain blocks, each with their own power supply.
Each gain block contains 40 hand built and hand trimmed Whest voltage regulators for near battery like impedance.
The resulting design is vinyl reproduction like you've never heard before.

If what we all want is a system that lacks any sense of 'electronics' either in valve/tube or transistor format then we have arrived.

The large scale dynamics along with a 'real' life size soundstage are just 2 small aspects that set the MC REF V apart from the crowd.
Add to this its amazing resolving power and precise timing, its lack of a 'signature' and its ability to play music like no other phono stage in the world,
you can see why it is the envy of all other manufacturers.

Technology:

1. 2 box, 2 channel design
2. Ultra low noise
3. Moving coil only
4. Discrete Class-A circuitry
5. High current and high voltage
6. 53dB -70dB in 4 steps
7. 6 Load settings
8. Hand selected parts used throughout
9. Designed to be the very best

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.650
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Pesquera skrev:
Regner med at du har hørt flere RIAA trinn enn de fleste; kan du si noe om hvordan SP-10 og PH-3 står seg mot mer moderne saker?
(ASR, Aesthetix, Whest, Slee, osv. bortsett fra at ARC'ene støyer mer)
Ein av grunnane til at eg held på SP 10 er dei dynamiske eigenskapane, som eg eigentleg ikkje har høyrt gjort så mykje betre, heller ikkje av seinare ARC-variantar. Einaste dynamiske som eg heilt klart har opplevd som betre dynamisk (om enn ikkje i eige anlegg, og med ein pickup med for meg uvante eigenskapar) er ein heilt speseiell Leif Erntsen-sak med svært imponerande straumforsyining.
Men Aestetix er veldig bra. ASR er kanskje ein av dei aller "rettaste" transistorbaserte konstruksjonane, og er veldig avslørande for alle detaljar i opptaket. Whest og Slee har eg ikkje høyrt under omstende eg kan meine noko om, men har veldig lyst å prøve dei.....

S

Silver_Surfer

Gjest
Cary PH 302 bør vel ikke glemmes , eller ?
Den har 2 innganger , hvorav den ene riktignok kun takler MM.
Alle inn / utganger er RCA , så det er ingen mulighet for balansert drift dersom det skulle være et behov.
Opplver den som ganske så tyst.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
mange gode forslag her.

enda en:

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Silver_Surfer skrev:
Den har 2 innganger , hvorav den ene riktignok kun takler MM.
Alle inn / utganger er RCA , så det er ingen mulighet for balansert drift dersom det skulle være et behov.
Opplver den som ganske så tyst.
Jeg har hatt cary ph-302 , og den er vesentlig dårligere enn min nåværende Herron...( som er forferdelig god , men som tråden omhandler....jeg ønsker meg en riaamed to innganger.....

sitter å hører på Dire straits Love over gold på ny 180 grammer nå , med lyra skala og Herron.....jaggu sa jeg dynamikk... ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kjetil_M skrev:
Whest Audios`s PS.30RDT Special Edition, eller MC REF V bør absolutt tas med i vurderingen din.
Du bør lytte til disse om du får anledning
Jeg har selv den "gamle" PS.20 + MsU.20. Som er helt fantastisk. KL.A rated i Stereophile(2004). Kan anbefales om du finner en brukt.
http://www.stereophile.com/phonopreamps/305whest/
Whest Audio kan virkelig Riaa!!

1. Phonostages

Hei , takker for info , har du noe formening ompriser her.....

Enig med at asr er bra , har selv hatt en på lån , eneste jeg ikke liker er grøftekablene mellpom batteri og riaa.....de er møkkstive og uhåndterlige....

last inni er og tuklete for meg , da riaaen får en hylle med platespillern rett over , da må jeg stadig dra ut for å ev endre/justere....tenkte å ta med alt i betraktningene , derfor har justering på front noe for seg for meg ( eller bak)

Whest er spennede.

Mvh Espen
2. PS.30RDT SE
2. PS.30RDT SE
Coming soon. MAY 2010

The fully discrete Class-A phono stage by Whest Audio.

Priliminary Spec:

1. Pure discrete transistor design
2. Class-A throughout
3. Channel matched RIAA section
4. New hand made and matched ClarityCaps
5. Ultra low noise electronics
6. Matched capacitors and transistors
7. Physically separated channels
8. Single box design

This is where the Reference range starts - the Mono Channel Reference V

The technology used in this one product has found its way through all other Whest phono stages.
It is unlike any other phonostage ever designed.
The MC REF was primarily designed as a moving coil phono stage with gain starting at 53dB. The gain stages are discrete transistor Class-A
and uses a higher than normal voltage rail to achieve its staggering dynamic performance.

The 2 boxes are actually 2 totally individual gain blocks, each with their own power supply.
Each gain block contains 40 hand built and hand trimmed Whest voltage regulators for near battery like impedance.
The resulting design is vinyl reproduction like you've never heard before.

If what we all want is a system that lacks any sense of 'electronics' either in valve/tube or transistor format then we have arrived.

The large scale dynamics along with a 'real' life size soundstage are just 2 small aspects that set the MC REF V apart from the crowd.
Add to this its amazing resolving power and precise timing, its lack of a 'signature' and its ability to play music like no other phono stage in the world,
you can see why it is the envy of all other manufacturers.

Technology:

1. 2 box, 2 channel design
2. Ultra low noise
3. Moving coil only
4. Discrete Class-A circuitry
5. High current and high voltage
6. 53dB -70dB in 4 steps
7. 6 Load settings
8. Hand selected parts used throughout
9. Designed to be the very best

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Disse Audiolab er jo lommerusk å regne mot avsatt budsjett , så det kunne vært moro å bestillt en for å prøve ja-.

Jeg legger til at jeg egentlig ikke er ute etter å spare penger , men å få noe som er veldig veldig bra innenfor budsjett , og at jeg nå har en riaa som er en del bedre enn cary ph-302 etter mine preferanser.

Mvh Espen Saatvedt.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.612
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
ssm skrev:
Silver_Surfer skrev:
Jeg har hatt cary ph-302 , og den er vesentlig dårligere enn min nåværende Herron...
Muligens feil plass dette, ssm, bare å slette hvis du mener det ikke hører hjemme i tråden.
"Vesentlig dårligere", hva betyr det?

Nå har jeg etterhvert hørt et par tre oppsett og komponenter oppigjennom.
Men fortsatt sliter jeg med å høre at det ene er vesentlig dårligere enn det andre.
Elkjipsaker kontra ekte hifi, joda, men normal velkonstruert hifi som er så store forskjeller på?

Kanskje hvis du forteller noe om hvor du vil med lyden fra anlegget så blir det lettere å anbefale (for de med peiling på RIAA, ikke meg altså ;D ) ?
Hva var det som gjorde at du synes Herron er så mye bedre for deg enn Cary?

I beste mening mens polishen på bilen til kona tørker.

Mvh
Rolf

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.014
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Selv om du ikke skal spare penger; hva med en NLE17 med både rca og xlr koblet opp... kan det være en løsning?
(spørsmåltegn fordi jeg ikke helt vet hvordan denne er koblet)
Mye bra vinyl for mellomlegget på en slik og stipulert budsjett og en av de desidert beste riiaer jeg har prøvd i eget oppsett. ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
ssm skrev:
Silver_Surfer skrev:
Jeg har hatt cary ph-302 , og den er vesentlig dårligere enn min nåværende Herron...
Muligens feil plass dette, ssm, bare å slette hvis du mener det ikke hører hjemme i tråden.
"Vesentlig dårligere", hva betyr det?

Nå har jeg etterhvert hørt et par tre oppsett og komponenter oppigjennom.
Men fortsatt sliter jeg med å høre at det ene er vesentlig dårligere enn det andre.
Elkjipsaker kontra ekte hifi, joda, men normal velkonstruert hifi som er så store forskjeller på?

Kanskje hvis du forteller noe om hvor du vil med lyden fra anlegget så blir det lettere å anbefale (for de med peiling på RIAA, ikke meg altså ;D ) ?
Hva var det som gjorde at du synes Herron er så mye bedre for deg enn Cary?

I beste mening mens polishen på bilen til kona tørker.

Mvh
Rolf
Jeg har hatt begge disse ( herron og cary) side om side i 3 mnd i eget eie,) og det var en grunn til at jeg solgte Cary en,,,,

Jeg sier ikke at cary er en dårlig riaa , bare at Herron er bedre...

cary har en imponerende basskul , men litt flat ellers , da med langt dårligere klangegenskaperenn Herron , Herron er roligere , og varmere enn Cary , og jeg presiserer igjen at tema med å bytte er ikke at jeg er misfornøyd med dagens riaa , bare at det hadde vært fint med to innganger.

Hvis NLE skulle blittett tema , vil jeg nok titta mere på den nye NLE 20 Emotikon.

Jeg Har hatt flere veldig gode riaaer , og skal jeg først bytte , så vil jeg ha noe som er enda nedre , mere fleksibelt osv...selv om Herron kan benytte flere laster, har den fortsatt bare en mc inngang.

Rolf....Alle i denne tråden skjønner vel strengt tatt at ikke Cary er en dårlig riaa , men til mitt bruk foretrakk jeg Herron , på samtlig musikk , derfor slogte jeg cary trinnet.....Jeg kunne selvsagt hatt begge , men de to er såpass forskjellige , at jeg syntes det ville være bedre , på ett senere tidspungt å kjøpe til ett trinn med flere innganger.

At Herron kan endre last ( og cary ikke kan på de gamle) vet det er omgjort pr i dag på de nye , gjorde at jeg fant Herron mere vellydende til mitt bruk , enda mere fleksibel mht last- samt at Cary en har litt forlite forsterkning etter min smak . ( 54 db på cary mot 66db på Herron om jeg ikke husker feil'

Uansett er tiden inne til høsten for å bruke tiden på dette , det skal bli en spennede vei å gå , men å vurdere cary som riaa hjemme , har jeg allerede gjort da jeg eide den.

Whest er virkelig spennede , sammen med asr og Avid selvsagt.......sistnevnte vil jeg benytte en mulighet for å lytte på etterhvert , før ett standpungt blir tatt.

Mvh Espen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ssm skrev:
Jeg legger til at jeg egentlig ikke er ute etter å spare penger , men å få noe som er veldig veldig bra innenfor budsjett , og at jeg nå har en riaa som er en del bedre enn cary ph-302 etter mine preferanser.

Mvh Espen Saatvedt.
Dersom man ønsker å aktivt bruke så mye penger som mulig så er disse Audiolab'ene ikke noe å satse på. Men dersom man hører de blindt, og ikke blander penger i det, så ville det ikke forbause meg om svært mange vil synes de er minst like god som de aller beste til det mangedoble av prisen. Så gode er de i mine ører. For meg er de iallefall flere nivåer bedre enn hva jeg har hørt fra Cary.

Selv om jeg liker sistnevntes 300B-forsterkere veldig godt i sin rette setting (de er virkelig gode!), så er mye av de forestående gain-leddene ikke akkurat noe å rope hurra for imo. Likedan som Audiolab riaa'en var mye bedre hos meg enn Cary og BAT (nesten sammenlagt faktisk). Nok en gang; dette har kun relevans hos meg i systemer jeg liker. Andres smak er en annen sak.

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Jeg synes ikke noe særlig om å skryte uhemmet av eget utstyr! I og med vinylens renessanse fins det svært mange gode alternativer i dag! Det må være opp til hver enkelts preferanser å velge, vi har ulike forventninger til hvordan musikk skal formidles, og min erfaring er at forskjellig musikk (jazz, rock. klassisk) krever sine egne løsninger.
Jeg har valgt å skaffe meg tre platespillere/forsterkere, og da er det etter min mening lett å høre at en faktisk, ved å velge ulike kombinasjoner, virkelig kan få tak i det jeg som lytter forventer! Det interessante er at det da ikke alltid er pris og prestisje som er den avgjørende faktoren! Jeg kan gjerne lytte til Tandberg/Thorens og etterpå til komplett ARC, og noen ganger er faktisk den første minst like bra som den andre!
Derfor vil jeg komme med følgende påstand: Det er vanskelig å finne en platespillerforsterker som er god nok til alle typer musikk!
Mitt råd: Lytt selv!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
btolli skrev:
Jeg synes ikke noe særlig om å skryte uhemmet av eget utstyr! ..
Btolli; hvem her er det som i denne konteksten skryter uhemmet av eget utstyr? Bare for nysgjerrighet.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
33 skrev:
Alle disse god-ordene om Audiolaben gjorde at jeg bestilte en idag ;)

http://www.audiologica.co.uk/audiolab_8000ppa.html

For de som har bekjente i England kan den kjøpes for £439.31 her:

http://www.hifix.co.uk/sku2.lasso?&item=94c78d6cac8bb016174c21e88bba24d2&rlog=ciao

Mvh
Jeg hører gjrne fra deg ang resultatet......fikk du bestillt direkte til Norge ?

Vidar P.....Jeg er KUN ute etter god lyd , og fleksibilitet( to innganger og justering uten lodding kanskje) , dermed er jeg truanes til å lukke øynene som deg , å høre hva apparatet har å by på av musikalitet og gjengivelse fremfor pris.

På en annen side er det ofte ( ikke alltid) sammenheng mellom pris og ytelse desverre....Noen gullkorn finnes , en av dem er Mike Sanders Quicksilver hornmono-blokker asom jeg nå har.....de er svinaktig bra til lite penger i denne sammenhengen....samme må kunne sies om Naim supernait...En perle som passer til masse høyttalere , og spillermed en musikaitet jeg skjelden har hørt fra transistor forsterkere .

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Flott 33 1/3 , dette skal bli uhyre spennede å følge med på , hvordan trinn skal den erstatte ?

Befinner du deg i oslo-regionen ?

Bestillte du sort eller sølv , ser de finnes i begge deler.....littdårlige bilder på nettsiden så jeg , men det merkes nok ikke på lyden !

Espen

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Vidar P: Jeg tar kanskje litt hart i, men det jeg mener er at en forsterker kan være utmerket i en sammenheng, men kan falle gjennom i en annen. Det er selvsagt lett å skryte av det som en selv mener låter godt. Jeg kan f.eks. si at den beste forsterkeren for min platespiller er ARC! Når alt kommer til alt må det likevel lyttes grundig før en kjøper, og da kan for andre en annen løsning bli den beste!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.612
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Ja ikke sant, btolli?

Hvis du leser VidarPs første innlegg:

"En riaa med to innganger som jeg kunne ha ridd inn i solnedgangen med, levd med til evig tid, er Audiolab 8000PPA. Den har en stor prisfordel ift max budsjett også, som forresten slett ikke er noen ulempe på noen måte, all den tid den låter like bra som hvilken som helst annen super-riaa jeg har hørt. Iallefall i de typer systemer jeg liker."

Ikke sant? ;)

R

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Jeg beklager at jeg formulerer meg slik at det hele misforstås. Det jeg først skrev var ikke noe angrep på noen av deltakerne her. Tvert i mot synes jeg det skrives svært mye bra her!
Når jeg skriver "Jeg synes ikke noe særlig om å skryte uhemmet av eget utstyr" er det like mye
en kort måte å si det samme som jeg ellers sier: Jeg vil ikke uforbeholdent anbefale mitt eget valg av forsterker f.eks. ARC)! Jeg skjønner selvsagt at det er vanskelig å lytte til alle valgmulighetene før en handler, men likevel mener jeg det er svært lurt å lytte til så mange som mulig, og ikke minst i ulike prisklasser. Det merkelige er, etter min erfaring!, at noen rimelige alternativer kan låte bedre enn de dyrere (i noen oppsett)!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Btolli; til din info så eier jeg ikke noen Audiolab 8000PPA. Så dette er ikke et tilfelle av å skryte uhemmet av eget utstyr. Jeg bruker Naim Superline riaa selv. Den er ikke tema i mine innlegg. Vedr å lytte på selv, og følge sunne systembalansetanker i så måte, så er jeg den fremste talsmann for slikt.

Når jeg skryter av 8000PPA så er det fordi det er en riaa med to innganger som jeg synes låter fabelaktig bra i hvilken som helst prismessig kontekst, især i den typen systemer jeg selv liker (som er typiske UK-orienterte systemer). Det synes jeg bør være helt greit ift trådens utgangspunkt, og stiller meg helt uforstående til din kritikk av hva jeg synes om 8000PPA. Derimot er jeg helt enig i at pris ikke nødvendigvis har en korrelasjon til hvor bra et apparat fungerer i en gitt setting; og den tankegangen er jeg som sagt den første til å  promotere på disse sidene.

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Vidar P: Jeg har aldri kritisert deg! Hvor finner du den kritikken? Jeg trodde presisjonene av mine synspunkter var oppklarende.
Og jeg gjentar: Jeg har full respekt for alle som deltar her. Det jeg vil frem til er at det er lurt å lytte til mange løsninger. Det er slik,tror jeg, at de fleste vil ha best mulig lyd ut av minst mulig penger!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
292
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
btolli skrev:
Vidar P: Jeg har aldri kritisert deg! Hvor finner du den kritikken? Jeg trodde presisjonene av mine synspunkter var oppklarende.
Og jeg gjentar: Jeg har full respekt for alle som deltar her. Det jeg vil frem til er at det er lurt å lytte til mange løsninger. Det er slik,tror jeg, at de fleste vil ha best mulig lyd ut av minst mulig penger!
Da misforsto jeg utsagnene dine. Generelt er det greit å være veldig tydelig dersom man ikke ønsker å bli misforstått, det er store rom for misforståelser på et skriftlig forum. Dette er vel et godt eksempel på det da.

Du la iallefall inn et innlegg etter min skryt av 8000PPA som låt slik;

btolli skrev:
Jeg synes ikke noe særlig om å skryte uhemmet av eget utstyr! I og med vinylens renessanse fins det svært mange gode alternativer i dag! Det må være opp til hver enkelts preferanser å velge..
Jeg spurte deretter veldig tydelig hvem som har skrytt av eget utstyr i denne tråden. Det svarte du ikke på. Dermed synes jeg den uttalelsen virket litt… malplassert? Er det slik at dette utsagnet da ikke hadde relevans til noen av innleggene i tråden da? Hvorfor dette innlegget da? Du forstår jo at noen vil stusse på hvem du sikter til. Uhemmet skryt av egen riaa har ikke jeg sett i denne tråden iallefall. Det bør være veldig greit å poengtere det når det ligger en mulig påstand om det motsatte i lufta.

Og med det samme vi er inne på trådens tema; hvilke apparater ville du foreslått å legge til på lyttelista? Det er vel det vi har gjort alle sammen.. foreslå apparater til lyttelista mener jeg.

Topp Bunn