Riaa-jakt.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Gratulerer med ny riaa Espen. Du valgte den jeg ville ha valgt, hvis jeg ikke skulle ha valgt en rørbasert ARC. ASR er state of the art innenfor den prisgruppen du har valgt, og jeg er sikker på at dine to japanere vil få forsterkning som vil gi deg glis bredere enn de du går rundt med til daglig du glade gutt ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei9 Terje , du har nok rett i det....arc er sikkert flotte saker , men falt altså for denne .

Arc har heller ikke to innganger , som det er nevnt her , er nok dette en av de aller beste riaaene på
markedet , i sin prisklasse. Litt safe å velge noe som har vært i hjemmet en gang- selvsagt....ikke ver dagman gjør slike kjøp , så ja det kribler litt i magen , dety har blitt kostbart med 2 pickuper og denne tett på , allikevel syntes jeg det er greit , anlegget vil nå sikkert prestere bedre enn noen gang påsikt , ergo får jeg igjen for dette , spillemessig sett.

Jeg er svært nysgjerrig på hvordan pickupene vil oppføre seg opp mot hverandre må jeg si.

Takker for gratulasjoner alle sammen....håper trinnet leveres som antatt ila juli.'

Mvh Espen

A

aair

Gjest
terryboy skrev:
ASR er state of the art innenfor den prisgruppen du har valgt...
Ikke bare innenfor denne prisgruppen, gitt! Espen har kjøpt seg EN av "verdens beste" riaaer uansett pris når det gjelder bassfundament, stålkontroll og dynamikk. Dette hørte vi med egne ører på min versjon i sin tid. Ser nå at ASR har økt lyttekapasisteten til 1.400.000 uF :eek: Grattis, Espen! Her er det bare å glede seg ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Knut , tusen takk , det er klart at denne investeringen gjorde ett realt innhugg på kontoen ,allikevel sitterjeg igjen med en tanke om at jeg blir lykkelig med denne , jeg hadde som nevnt over aair sitt trinn på lån for ett drøyt år siden .....ett av de få sjokkene jeg har fått ved å sette inn en slik hi-fi boks i allerede eksisterende system.

at jeg gleder meg er bare fornavnet....

Jeg satser også på at asr er hakket vassere på logistikken enn AN.UK :D

Espen

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.260
Torget vurderinger
28
Noen som vet hvem som fører Tron i Norden? Og, er det forhandlere av Martensen her noe sted?

S

Stereo_Mono

Gjest
Selv om Espen har kjøpt seg RIAA, har jeg lyst å slenge på denne i tråden. Har fått meget hederlig omtale og ligger på ca 20k.
Rega sin IOS MC RIAA. Er fristet til å kjøpe denne til min snart P9 med Jubilee PU vinyl-snurrer.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Spennende sak fra Rega....sikkert god den der , men trordu importørdemonstrerer ?

Linn sin nye har og fåttknalltester , uten at jeg har hørt denne.

Mvh Espen

S

Stereo_Mono

Gjest
ssm skrev:
Spennende sak fra Rega....sikkert god den der , men trordu importørdemonstrerer ?

Linn sin nye har og fåttknalltester , uten at jeg har hørt denne.

Mvh Espen
Den nye Linnen har jeg ikke sett før. Spennende!
Skal ta en prat med kara hos Mono denne uken. Få satse på at de har noe på lur. Nysgjerrig hvordan den er sammenlignet med min nåværende Sudgen RIAA. I følge diverse tester jeg har lest, skal Rega IOS bl.a være ekstremt støysvak. Litt info og test her: http://www.lydogbilde.no/the-missing-link.4648974-117331.html#artid4648975

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
ssm skrev:
Hei9 Terje , du har nok rett i det....arc er sikkert flotte saker , men falt altså for denne .

Arc har heller ikke to innganger , som det er nevnt her , er nok dette en av de aller beste riaaene på
markedet , i sin prisklasse. Litt safe å velge noe som har vært i hjemmet en gang- selvsagt....ikke ver dagman gjør slike kjøp , så ja det kribler litt i magen , dety har blitt kostbart med 2 pickuper og denne tett på , allikevel syntes jeg det er greit , anlegget vil nå sikkert prestere bedre enn noen gang påsikt , ergo får jeg igjen for dette , spillemessig sett.
Nå er det vel ikke helt riktig at ARC Reference Phono 2 ikke har to innganger da...
http://www.arcdb.ws/REFPHONO2/ARC_REFPHONO2_back.jpg

Du har uansett investert i et av de beste riaa trinn der ute (noe du og aair med egne ører har hørt at ikke bare er et salgs statement fra ASR selgere). En undervurdert faktor for virkelig high end vinylavpilling er å få spilt av ulike innspillinger med ulike EQ settinger/kurver. ARC Ref Phono 2 og Zanden er blant få produsenter som har innebygde valg av ulike EQ settinger/kurver i sine phono trinn, ikke bare riaa standarden (også Columbia og Decca settinger etc)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ARC REF høres krekkelig dyrt ut Terryboy ;D

Tror uansett asr skal tjene meg vel og lenge , var ikontakt med stereofil i dag , alt tyder på at leveringstiden på 3 uker overholdes ( 2 uker igjen)

Det må vel påbheregnes litt innspilling , men jeg har vondt for å tru at denne låter dårlig rett ut av eske(ne) :D

Det blir siom det blir , og jeg har jo hørt den på argo i og benz før , spillte , selv med en sedant benz så jeg ble nesten satt ut kan jeg huske , dog for en tid tilbake , allikevel....

Det er vel bare en ting å si , jeg gleder meg fryktelig altså.

Mvh Espen

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
ssm skrev:
ARC REF høres krekkelig dyrt ut Terryboy ;D

Tror uansett asr skal tjene meg vel og lenge , var ikontakt med stereofil i dag , alt tyder på at leveringstiden på 3 uker overholdes ( 2 uker igjen)

Det må vel påbheregnes litt innspilling , men jeg har vondt for å tru at denne låter dårlig rett ut av eske(ne) :D

Det blir siom det blir , og jeg har jo hørt den på argo i og benz før , spillte , selv med en sedant benz så jeg ble nesten satt ut kan jeg huske , dog for en tid tilbake , allikevel....

Det er vel bare en ting å si , jeg gleder meg fryktelig altså.

Mvh Espen
Du har all grunn til å glede deg. Når man vet prisingen av ARC her oppe i Norden, er jeg nok ikke i tvil om at ASR er et langt bedre kjøp (og jammen meg ikke sikker på om lyden i sum er dårligere heller). Jeg må innrømme og seterrømme at jeg misunner deg det tyske vidunderbarnet som du skal adoptere fra Mr Friedrich. Veiledende koster jo ikke ASR'n stort mer enn min EAR 324, men jeg er stygt redd tyskeren ville ha overkjørt min engelske på samme måte som fotballgutta fra Deutchland gjorde det i fotball VM

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
He he...vi får se etterhvert Terje , men at dette er bra saker , er det ingen tvil om...

for meg handler det nå, som når jegkjøpte platespillern , å få noe skikkelig , noe som varer og somikke er hype-.

ASR s største riaa har utmerket seg world wide , den har gitt undertegnede hakeslepp i eget oppsett før , og kan kjøre helt utenom strømnettet om ønskelig , dermed er faktorer med brum støy og andre ikke-ønskede parametere , sannsynligvis en sagablott.

Her blir det mulig å kose seg , jeg ser frem til høsten ( når jeg har fått nytt sommern til det fulle) da blir det mange hyggelige spilletimer her hjemme-.

Nå starter snart ferien , og det skal bli godt.

Mvh Espen

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.260
Torget vurderinger
28
Noen som kjenner til Liberty Audio sin riaa?

Om fire uker skal det komme en "premium"-utgave med tre innganger, ekstern justering av gain, impedanse, kapasitanse etc.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Denne har jeg aldri hørt om Fosse....Hvor lages denne ?

ser jo spennede ut pr skisse..

Har noen forresten fått tak i noe fra Sutherland ?

Mvh Espen

Topp Bunn