- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Ja, erru gæren, jeg har ikke tenkt til å "kjøre" denne saken, jeg har jo påpekt at jeg ikke "har en sak" i dette siste tilfellet. Harde fakta her er at jeg ikke finner noen fornuftsmessig grunn til å betale, sånn at det følelsesmessig kjennes direkte motbydelig. Men det er det ingen andre enn jeg som må bale med, det får bli mitt eget problem. Og jeg må understreke at jeg ikk epå noe tidspunkt har forsøkt å flytte problemet til et annet firma, jeg bare innbilte meg at så lenge det firmaet fakturaen var utstedt til, var nedlagt, måtte kravet frafalles. Sånn er faktisk praksis i forretningsverdnen. Har man kjøpt en vare, for deretter å gå konkurs, vil ingen kunne få ut verdier av AS'ets eier dersom boet ikke har noen verdier. Jeg trodde i min naivitet at dette også kunne gjelde i denne saken. Jeg registrerer at P-selskapene også på dette punkt står utenfor normale forretningsnormer; de mener (visserlig med rette) at de kan forfølge alle saker til helvete og tilbake. Jeg kan bare gjenta at jeg ikke finner det rimelig at akkurat P-selskaper skal drive sin forretning etter helt andre normer enn alle andre må forholde seg til. I hi-fi bransjen er det man en stakkars importør som har opplevd å levere et bra vareparti, for deretter å oppleve at kjøper slås konk, og dermed må denne stakkars importøren bære tapet! Mens de uendelig få ganger dette evt måtte kome til å skje med de "stakkars" P-selskaper, så finnes ikke slike "hendelige uhell", de kjører på som om intet hadde hendt.HC skrev:Ok, jeg leste ikke vedtektene i detalj før jeg betalte min bot men det står da på et skilt at man kan parkere gratis i tre timer forutsatt at man løser billett i automaten. Det er hva jeg og parkeringsvaktene forholder oss til. Grunnen til denne praksisen er klar for meg. Kjøpesenteret ønsker ikke at parkeringsplassene skal benyttes som heldagsplasser og en praktisk løsning for å hindre at så skjer er nettopp systemet med gratis billett.Honkey-Chateau skrev:Det du der beskriver er det andre eksempelet der jeg har klaget til et P-selskap. Jeg gjorde den forglemmelsen at jeg ikke tok ut billetten. Vel tilbake godt innenfor de timer man har gratis parkering, hadde jeg forståelig nok blitt ilagt gebyr. Jeg leste nøye parkeringsvedtektene som var oppslått på stedet. Uansett hva jeg prøvde, klarte jeg ikke se hvilken paragraf jeg hadde brutt, så jeg skrev en høflig klage, der jeg vedla fotografi at vedtektene på stedet, og ba dem peke ut hvliket av punktene jeg hadde forbrutt meg mot.
Når det gjelder de to klagene hvor jeg fikk medhold så gjaldt den ene nettopp parkering på privat bedriftsparkering. Jeg hadde fått parkeringsbevis i resepsjonen og lagt dette i viduet men resepsjonisten hadde datert feil. Dette så jeg ikke men beviset var dermed ugyldig. Jeg sendte et brev til parkeringsselskapet hvor jeg forklarte situasjonen og fikk til svar at det egentlig ikke var de som hadde gjort feil men at de festet lit til min forklaring og frafallt kravet. Hadde jeg kastet boten i søpla, ridd paragrafer eller forsøkt å lempe boten over på firmaet jeg besøkte så hadde de sikkert kjørt saken til forliksrådet og der hadde jeg sikkert tapt.
Der intet finnes har selv keiseren tapt sin rett, men P-selskapene har all den rett de selv velger å ha! Jeg opplever det som helt utrolig.
Honkey