Retep`s musikk og filmrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bare en kjapp oppsumering retep , så jeg slipper og gå igjennom hele tråden , hvilken oppsett sitter du med no. Du har fortsatt klipsch og cary komponent ?
    Klipsch Rf serien rundt hele rommet. Cary cinema 11A & cinema 5, Bagend infra 18 sub.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Bare en kjapp oppsumering retep , så jeg slipper og gå igjennom hele tråden , hvilken oppsett sitter du med no. Du har fortsatt klipsch og cary komponent ?
    Klipsch Rf serien rundt hele rommet. Cary cinema 11A & cinema 5, Bagend infra 18 sub.
    Det tenker jeg rocker ganske bra, gleder meg selv til og begynne med lytterommet mitt, høyttalere er bestemt samme med subwoofere. Å marantz av 8802 prosessoren, men blir mye testing av andre komponenter.
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hei Retep.

    Mtp på din musikkstil så kanskje du hadde likt Symphony X også? Er litt i samme gata som masterplan.. tja..

    Du får uansett ha en fin dag videre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    lalala... Gimme all your lovin all your hugs and kisses too.... føttene går, luftgitaren er fremme..


    Satan, jeg vil ha flere subber!
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Du er ikke alene om det Peter. Har du noe på gang allerede?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tja... Ikke noe definitivt. Jobber med saken. Blir nok noen basstårn av en eller annen type. Er finansene det står mest på.

    Men låter ikke ille med bare en 18 tommer. Kunne dog tenkt meg noen flere.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat skjønner. Er litt i samme situasjon, driver å kikker rundt og har lest noen av trådene her inne og andre steder med DIY løsninger. Kikket litt på de elementene som steinost har brukt hos seg (som det virker som om han er fornøyd med) og kjørt noen simuleringer i kabinetter som kunne ha passet inn hos meg. Sett litt på forsterker løsninger osv også, men ikke lett når man har valgmuligheter, og som du selv nevner så blir det jo litt penger involvert i en slik løsning :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Stativ, lengre lukketid, komponering, justere hvitbalansen, øke kontrasten - vips ett bra bilde ... :)
    D stemmer veldig bra i dårlig lys, men med mot lys er det bra å bruke blitz. Ellers blir motlyset bare ennå mere overeksponert, om man øker lukketiden da.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    lalala... Gimme all your lovin all your hugs and kisses too.... føttene går, luftgitaren er fremme..


    Satan, jeg vil ha flere subber!
    Etter du fikk høre xtz cinema 3x12 subwoofere hos authentic , frister det ikke og prøve 2 slike i rommet ditt :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    lalala... Gimme all your lovin all your hugs and kisses too.... føttene går, luftgitaren er fremme..


    Satan, jeg vil ha flere subber!
    Etter du fikk høre xtz cinema 3x12 subwoofere hos authentic , frister det ikke og prøve 2 slike i rommet ditt :)
    Jo, det gjør det. Har satt opp en Challenge her nå.

    Noen som kan lage bygge en DIY subb (2 tårn med min 6x12 tommere med amp delefilter osv osv) som er minimum like god som de XTZ cinema 3x12 til komplett pris på max 30. laken. Så vil jeg høre fra dere. Jeg er som nevnt litt lenger oppe ute etter dypbass og trøkk til film i et 40m2 stort rom.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lenge siden jeg har oppdatert tråden her inne ser jeg. Skjer litt ( slik som det pleier) fortiden. Hadde tenkt å gå for subber denne gangen, men så dukket det opp noen høyttalerpar og en forsterker jeg bare måtte ha. Så da bygger vi ut fra 5.1 til 11.1

    Får en utfordring med plassering av front høyde kanalene da skråtak kommer litt iveien. De skal henge mellom front og front bredde kanalene. Der er det ikke annet en skråtak, slik at for å få de høyt nok, så kommer de rett over frontkanalene.

    Får pønske litt på det. Bakkanalene er plasser i henhold til Audessy det samme gjelder for frontkanalene, som betyr at de ble dratt litt ut mot sideveggene og sofa ble trukket litt nærmere lerret.

    Front vidde blir plassert inne i absorbenten på sideveggene.

    Subber kommer jeg tilbake til. Når høsten og mørket kryper på.

    Spennende tider i kinoen altså
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg har oppdatert tråden her inne ser jeg. Skjer litt ( slik som det pleier) fortiden. Hadde tenkt å gå for subber denne gangen, men så dukket det opp noen høyttalerpar og en forsterker jeg bare måtte ha. Så da bygger vi ut fra 5.1 til 11.1

    Får en utfordring med plassering av front høyde kanalene da skråtak kommer litt iveien. De skal henge mellom front og front bredde kanalene. Der er det ikke annet en skråtak, slik at for å få de høyt nok, så kommer de rett over frontkanalene.

    Får pønske litt på det. Bakkanalene er plasser i henhold til Audessy det samme gjelder for frontkanalene, som betyr at de ble dratt litt ut mot sideveggene og sofa ble trukket litt nærmere lerret.

    Front vidde blir plassert inne i absorbenten på sideveggene.

    Subber kommer jeg tilbake til. Når høsten og mørket kryper på.

    Spennende tider i kinoen altså
    Venter bilder i nærmeste fremtid:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ingen innlegg her siden Mai. Har flytta mye info og holdt til i den andre anleggstråden. Skjer som vanlig mye her hos meg. Jobber med å få til et par JBL subber med 2x15 i hver til å spille sammen med Klipsch RF7.

    Planen er å bruke de JBL mellom 60-80hz og oppover mot 350-400hz og la RF 7 ta over det. 12' vil komme inn under der.
    Mulig jeg også fjerner delefilter i RF7 og deler de aktivt.

    Om jeg ikke får det til med JBL som basser så blir de solgt. Titter på dayton sine 18' og stereointegrety sine 18' for å ta seg av de dype frekvenser. 12' tårna blir da dratt frem og brukt som basser til RF7.

    Har også en del ting for salg. Er mye som har samlet seg opp siden nyttår. Tenkte å rydde litt. Kommer nok også til å gå for 7.1 Synes ikke de 4 ekstra kanalene gir så veldig nye ekstra. Bredde gir litt, men høyde merker jeg lite på, om de er på eller av.

    Kommer til å fortsette mest i den andre tråden min. Sporadisk innom denne tråden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn