Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan jo bygge ei plattform stående på 48*48 konstruksjonsvirke og u-boats fra avshop for å forminske vibrasjoner nedover/utover i rommet, eventuelt bygge plattformen såpass lang at du sitter på den selv også. Det kan jo gjøres ganske kreativt med parkett eller annet gulv oppå. Da kan man vel trygt gå for gulvstående med minst en liten subwoofer i alle fall, bekle stueveggen med isolerende/støydempende materiale er ikke sikkert er så dumt hvis du har tenkt til å spille på litt volum (som jo er gøy en gang i blant).
    Tror jeg hadde gått for samme-ish løsning der jeg skulle hatt et anlegg nr.2 og evt nr.3/nr.4 også, hvis jeg hadde brydd meg om andre i husstanden. Man kan jo uansett forholde seg til moderate subwoofere i 8-10" størrelse som ikke går til 10hz på full fres også, men noe som ruller av en del tidligere.
    Jeg er nå blitt veldig glad i aktive høyttalere de senere årene da man slipper å tenke på effektforsterker i så måte, hadde aktive fronter i kinoen før og nå er hele LCR aktiv. :)
    Bra tips det der om å bygge opp en liten scene for plassering av høyttalere. Hindre fysisk kontakt med gulvet vil nok hjelpe masse..
    Den veggen mot naboen i samme etg er nok også en utfordring. Har nok tenkt litt i baner om å lekte den ut litt slik at jeg får dempa den en hel del. Dog så er nok bass det som vil gi største utfordringa. Det er også veldig skjeldent at eg drar på, får alltid beskjed om å spele høgare noe eg har demo og besøk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forrige veke var eg å hjalp min X med flytting og montering av møblene hun har kjøpt. Var nokre runda på litt ulike plassa og eine dagen så skulle vi spise ute.
    Det her var menyen..
    IMG_20230803_164130.jpg


    Og maten var veldig god. 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn mattematikk forstår eg.
    FB_IMG_1691663064902.jpg


    Blir nok en tur ut på fredag. Skal bort til naboen å ta nokre pils så tenke eg at det blir gutta på by'n etterpå. I kveld blir det tur til et par kompiser som har gode oppsett. Blir nok veldig gøy. Samme folka som skal hjelpe meg med å bære kvitevare og kommoder ol til flyttebilen. Tenk det er berre 2 veke igjen no til den kjem..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om nåken bur i området rundt Jessheim så er det platemesse der på søndag. Alt skjer under tak.
    Screenshot_20230810_143641_com.facebook.katana.jpg

    Dei har også en sinnsjukt god pizza og monge gode brune på tapp.

    Nåken som skal?
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Håper å være der til i 13-14 tiden - kommer direkte fra hytta, så er litt usikker på eksakt tidspunkt
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir liksom ikkje heilt det same å kome heim etter å ha vert hos Håvard.

    IMG_20230810_220618.jpg

    Heime....

    IMG_20230810_202851.jpg

    IMG_20230810_203643.jpg


    Hos Håvard..

    Godt at eg har nokre slike tweeks.. Lurer på hvor mange som må til.. 😂
    IMG_20230810_220429.jpg


    Ny tur er allereie planlagt. Da går turen til en større hjemmekino.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    FB_IMG_1691701138822.jpg


    😂 Snart helg no. Fy fader så eg kjede meg.. Sikkert like greit å finne loppekassa
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    414
    Antall liker
    492
    Sted
    Brøttum
    Window shopping av høyttalere er vel en fin øvelse i de senere kveldstimer? :)
    Koser meg med disse i nærfelt 😁
    IMG_20230810_225427.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Window shopping av høyttalere er vel en fin øvelse i de senere kveldstimer? :)
    Koser meg med disse i nærfelt 😁
    Vis vedlegget 942284
    Dei sei at Windows shopping er gratis. Vel er ikkje sikker på at det er rett. Får så sjukt lysst til å kjøpe utstyr når eg hører sånne oppsett som Håvard har.

    Koser meg det eg har da. Har verfall musikk og en god plass å putte rompa..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Åfy faen.. Det er ikkje ofte eg kasta mat, og eg er relativt vant til sterk mat. Spiser stort sett Madras el vindaloo på indisk restauranter.

    Men den her, det kan ikkje være menneskemat..
    IMG_20230811_103546.jpg


    Å fytt i katta!! Er 20min sida eg laga til den her, sammen med litt digg oppi. Kjenne ikkje lippene eller tunga mi endå. Spiste halvparten, resten gikk i båset.

    Men vil du ha en challenge på sterk mat. Be my guest
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har prøvd den - ALDRI MER! 🥵
    Det forstår eg veldig veldig godt. Kan umulig være tillaga for å være godt. Sterk mat kan definitivt smake nydelig, men den her må være laga som en challenge. Se hvor tøff man er osv. Og joda gikk rett i fella eg....

    Det er det sjukaste sterke "maten" eg har opplevd.

    Sveitta enda... 😂
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.461
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Naboen vår lager best Madras.
    sluttet å spise på slike steder etter att vi har fått slik mat hos de.
    mange av utestedene som påstår att de er Indiske har ingen ting å stille opp med.
    Den i Horten går vel under den beste jeg har smakt av Indisk mat.
    Men blir ikke som å spise privat hos en god Indisk husmor.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Naboen vår lager best Madras.
    sluttet å spise på slike steder etter att vi har fått slik mat hos de.
    mange av utestedene som påstår att de er Indiske har ingen ting å stille opp med.
    Den i Horten går vel under den beste jeg har smakt av Indisk mat.
    Men blir ikke som å spise privat hos en god Indisk husmor.
    Joda, den i Horten er bra. Men synes helt ærlig den ikkje har vert helt der oppe dei par siste rundane eg har spist der. Ikkje dårlig altså, men ikkje heilt topp. Huska eg blei skuffa under Horten i fjord. Mulig eg har våre uheldig også.

    Madras er passelig styrke synes eg.

    Er heldig du som har slike svære naboa. Her er naboane norske, Tai, Pakistanske og bulgarske som eg veit om. Desverre lite kontakt med dei anna enn sei få i gata mi.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått igjen følelsen i munnen no. Tok sin tid. Har våre flink i dag. Klippt halve plenen, så då fortjener eg litt musikk og en kald ingefær øl.
    IMG_20230811_180510.jpg


    Synes en slik er godt. Ikkje nåke eg drikk monge ta, men av og til.

    Tenke at den nok blir et par Brooklyn etterpå. Hadde planlagt tur ut i kveld. Men folk rundt meg har vorte sjuke. Og eg tenke ar eg uansett ikkje hadde kosa meg ute i kveld, pga beina. Så sit heller heime å slappa av.

    Fikk forresten overraskelse, innflyttingsgave fra muttern. Ho hadde våre ute på shopping og kjøpt 3 taklampa til meg. To sånne ufoer og en som har 2 arma med 3 spotter på kvar arm. Pluss elektrikar til å montere dei.
    Synes det var svært. 👍

    Den med 6 spotta skal inn på det dedikerte musikkrommet. Trur det blir bra.

    Berre 2 veke igjen no til vi er igong med å bære inn kasse og møbla i Volda. Ser skikkelig fram til det.

    IMG_20230810_081511.jpg


    Litt av det som skal oppover. Tippa at eg har totalt 25-30m3

    Allereie fått innkalling til diabetes lege i Volda, så ting skjer raskt opp bygda.

    Er det nåken som følge med her inne som har et bra musikktips. Trur at humøret idag er litt sånn sygedame aktig....
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Er gøy å ha noe å fundere på rundt hvordan ting skal bli på nytt sted, selv om det er mye arbeid før ting lander på sin plass.
    Driver litt med den samme tankevirksomheten her, selv om jeg ikke skal flytte… Har hatt Naim sitt 500-oppsett nå i en 4-5 år og selv om jeg er kjempefornøyd så er tiden inne for noe annet. Eneste jeg har bestemt så langt er at jeg starter med EC aw180 og at der skal være både vinyl og cd-spiller, ikke kun highend streaming som i dag🫣
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    657
    Antall liker
    2.072
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    EC AW180, eide et sett et par uker, støy fra trafoene gjorde at jeg solgte.
    Uansett, glemmer dem aldri, de gjorde inntrykk, var virkelig noe for øre og øye 😊
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    He,he… Hadde innom et fullt EC oppsett en kort tid i en byttehandel. Dac og forforsterker var lett å glemme, men var noe med lyden i effektdelen som trigget litt nysgjerrighet
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Aw 180 er vel ca den einaste effekten eg ikkje har hatt heime på test eller eigd. Og har veldig lysst til å teste den.. Har heller ikkje hatt 600 når eg tenke meg om.
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Har kun hørt 400 og 180 av effektene. Ikke noe galt med 400, men litt kjedelig i mine ører
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.744
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Aw 180 er vel ca den einaste effekten eg ikkje har hatt heime på test eller eigd. Og har veldig lysst til å teste den.. Har heller ikkje hatt 600 når eg tenke meg om.
    Du som er glad i Nightwish burde vel hatt EC Nemo på test? 😉
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.716
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Åfy faen.. Det er ikkje ofte eg kasta mat, og eg er relativt vant til sterk mat. Spiser stort sett Madras el vindaloo på indisk restauranter.

    Men den her, det kan ikkje være menneskemat..
    Vis vedlegget 942363

    Å fytt i katta!! Er 20min sida eg laga til den her, sammen med litt digg oppi. Kjenne ikkje lippene eller tunga mi endå. Spiste halvparten, resten gikk i båset.

    Men vil du ha en challenge på sterk mat. Be my guest
    syns ikke den er så sterk jeg da😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sit å ser litt på ny tv igjen. Hadde tenkt å ta med den vi leigde sammen til Volda, men den skulle være igjen fikk eg beskjed om. Vel vel, det er en gammal Grundig som vi betalte mellom 8-9 tusen for. Så time for et bytte tenker eg er på sin plass.

    Har sett meg ut 75' som passelig størrelse og eg skal ikkje ha Samsung.
    Og i og med at eg er halvt sunnmøring og skotte så vil eg ikkje bruke meir penga enn eg må.
    Ikkje er eg bildefreak og ikkje spela eg nåke heller.
    Tippa at eg kjem til å sjå filma på nettflix evnt andre slike tjeneste og evnt bluray på min gamle PS3.

    Har forstått at 120hz bilde og 4K er det eg bør finne. Men so er der så sjukt monge muligheiter på feks 75" til mellom 15-20K ikkje at det er det som er budsjettet, men syns liksom at 20K for en tv er nok.

    Uansett, her blei det masse høgt tenking.. 😁

    Ser eg egentleg skulle skrive dette innlegget om var teksten på en finn annonse. Kjem til å kjøpe ny tv. Men fikk tips om å følge litt med på finn.

    Her får man altså kjøpt både tv og får med en vegg på kjøpet...
    Screenshot_20230812_010724_com.android.chrome.jpg


    Ha en strålende fin natt der ute. Eg blir sittande å sjå litt på tv

    So til slutt.
    Om eg feks bestemme meg for å kjøpe en 75" tv. Til 17000kr
    Kor stor forskjell kan det være på bilde imellom del ulike merka om alle er 120hz og 4K sånn EGENTLEG.. Og at eg kjøpe fjorårsmodellen sida den nok er satt ned litt i pris.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må no flire litt.
    Screenshot_20230812_053245_com.android.chrome.jpg


    E24 og sånne valutastrateger er ikkje heilt enige med seg sjøl...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja, det finnes verre ting å holde på med en lørdag formiddag. Nyter liver fra godstolen. Iskald Pepsi max og damer som spring rundt etter en ball.

    IMG_20230812_111418.jpg


    Sit å vurdera en tur til Jessheim. Er sånne food trucks der og eg har en pakke fra Ahus som burde blitt henta. . Dog så er man litt usikker da formen idag ikkje er heilt bra. Tilbake til den utrulige varierande dagsformen. Stor sjanse for at eg ikkje kjem meg nåken plass i morga om eg reise inn i dag. Så får vurdere litt til...

    Kjenne at humøret ikkje er heilt topp i dag også. Svinga litt kan man si. Kjenne at eg er lei no. Men at å skrive om det i tråden min hjelpe meg litt. Slik at eg ikkje blir stittande inne med alt eg tenke på. Så hold berre ut litt til. Så blir det nok bedre og kjekkeste ting å lese om her i tråden. ♥

    Fikk en mld inne på mine sider på nav og har fått snakka med nåken her inne som held på med Ufør søknada som meina at det her var positivt. Så kanskje er det mulig å få litt meir stabil økonomi oppi alt dette om litt. Det hadde gjort mykje positivt for min del.

    Så hold ut litt til med sytinga mi. Føle at det blir mykje av det om dagen. På et hifi forum.... Men men får stoppe no
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Måtte ut av huset en tur. Verte jo brakkesjuk i toppen av å berre sitte åleine heime... 😁 Så då blir det å prøve foodtrucks på Jessheim, hente pakke og så hjem tenke eg. Blir nok litt musikk ikveld også.

    Blir bra det her
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble trivelig på dag på Tunet bar og bryggeri. Møtte til og med kjentfolk.

    Snoka rundt i kassene til folka og desverre svært lite metal, men fant nokre eg synes var verdt å ta med heim.

    IMG_20230813_155840.jpg

    IMG_20230813_155942.jpg

    IMG_20230813_160056.jpg

    IMG_20230813_160139.jpg

    Litt diverse kan man trygt seie. Nesten rubbel og bit frå same selgar. Så fikk bra rabatt. Men det blei nok litt fleire er enn eg hadde tenkt. 😂 Så skippa pizza og er par øl så gikk det kanskje litt opp i opp.

    Er veldig fornøgd med å finne Soul Asylum, WASP og den Gary Moore plata. Er spent på korleis lyden på Gary Moore er. Live plate kan vere så ymse.

    Tenke det blir siste kjøp av musikk før eg kjem meg i hus og har fått ting sånn omtrentleg på plass.
    Kvelden blir nok brukt framfor anlegget eller i køya. Får sjå kor ille det blir med formen etter turen.

    Er det forresten nåken som har sett eller hørt nåke om kven som stille ut i Horten i år?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn