Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.413
    Antall liker
    3.533
    Sted
    Sunnmøre
    Tenker litt på at det skal se ok ut men viktigst er at jeg får plass til alt og at det er funksjonelt..
    Funksjonelt er bra.

    Du skal vel ha mykje utstyr inn og ut av oppsettet, kopla om osb? Det er jo eit argument for tre like høge rack, slik at toppen er ein arbeidsbenk (slepp å krypa bak). Kva som står på denne er kanskje avhengig av kva du faktisk har behov for å kopla om.

    Ser argumentet med platespelaren, altså.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Funksjonelt er bra.

    Du skal vel ha mykje utstyr inn og ut av oppsettet, kopla om osb? Det er jo eit argument for tre like høge rack, slik at toppen er ein arbeidsbenk (slepp å krypa bak). Kva som står på denne er kanskje avhengig av kva du faktisk har behov for å kopla om.

    Ser argumentet med platespelaren, altså.
    Mulig det blir alternativ A med litt høyere senter rack og 3 hyller på side rack. Håper jeg har tenkt rett nå.. 😁 Ja blir endel omkobling alt etter hva jeg har inne.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir nok alternativ A.

    Men hvite topp hyller eller hvite bunnhyller??
    Kanskje sort topphylle i senter og hvite topp hyller på siden..
    images (47).jpeg
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    391
    Antall liker
    404
    Sted
    Brøttum
    I mitt hode blir hvitt og sort fort "sjakkbrett", mørk brun (treimitasjon) passer veldig fint sammen med svart. Får kjøpt sånn "klistrerull" på Amazon/ebay som ser veldig fin ut (har det på sidene på linjekildene mine), har vel kanskje noe overskudd også.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.926
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ville i hvert fall ikke koblet rackene sammen (slik jeg selv har gjort). Ser for meg at dette ikke blir siste gang du skal endre konfigurasjonen på rackene 😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmm...
    Hvite plater på alle topphylleene el bare på sida?

    IMG_20230331_145448.jpg

    IMG_20230331_145559.jpg


    Tror også at jeg skal bytte ut 15cm beina med 5.5cm beina. Ble lovlig høyt det der..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser nå at jeg kan faktisk ha de to øverste hyllene på senter delen med hvite hyller. Hmmm
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ville i hvert fall ikke koblet rackene sammen (slik jeg selv har gjort). Ser for meg at dette ikke blir siste gang du skal endre konfigurasjonen på rackene 😊
    LOL too late. Skal lage nok plass bak racket... Så det blir nok ikke noe problem.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.926
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    LOL too late. Skal lage nok plass bak racket... Så det blir nok ikke noe problem.
    Hehe, her må man svare raskt 😄 Tror du skal få problemer med det estetisk (hvis det er viktig for deg) hvis du skal blande svarte og hvite hyller, men det ser sikkert bedre ut når du får fylt racket.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe, her må man svare raskt 😄 Tror du skal få problemer med det estetisk (hvis det er viktig for deg) hvis du skal blande svarte og hvite hyller, men det ser sikkert bedre ut når du får fylt racket.
    Tenker at de fort kan bli sorte de også. Classè Delta mono blir nok stående oppå de to hvite.
    Har vertfall plass til 10 realtivt store komponenter her nå haha. Glemte jo de to "gratis" hyllene leg fikk når jeg koblet de sammen. Tenker toppen i senter får bli sort.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmm.. Lurer på om de to hvite hyllene burde stått helt nede i racket.. Gidder jeg...?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.656
    Antall liker
    7.725
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Trur han har nok utstyr til 3 fulle oppsett... Og kun plass til 1
    .
    Såpass ja 👍🏻
    De to jeg kjenner som kan karakteriseres som lydinteresserte de har kun det oppsettet man bruker, sånn som meg selv. Ser det nå er blitt 2 måneder siden jeg sendte av gårde forsterkeren 😬
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Bare hyggelig å kunne bidra da....jeg fikk dårlig samvittighet når Peter satt der uten lyd, og jeg hadde tre oppsett...klarer jo bare å høre på ett om gangen :LOL: Så kan han være med å tenke høyt når jeg skal selge ut det jeg ikke skal ha selv...for nå begynner det å bli litt i overkant mye greier her hjemme.

    Og det er jo ikke så dumt for oss med denne interessen, og kunne låne litt utstyr av hverandre ? Jeg for min egen del, er - og blir jo supernysgjerrig på så altfor mye, og det da å kunne ha mulighet til å låne/byttelåne utstyr er jo supert ! Bedre det enn å kjøpe - teste - selge. Jeg har f.eks i det siste hatt gleden av å teste to kl A forsterkere, lånt av vennligsinnede her på sentralen - samt en rør forsterker :) Vi er jo noen særinger, som vil hverandre vel - så da kan vi jo være litt greie mot hverandre også :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bare hyggelig å kunne bidra da....jeg fikk dårlig samvittighet når Peter satt der uten lyd, og jeg hadde tre oppsett...klarer jo bare å høre på ett om gangen :LOL: Så kan han være med å tenke høyt når jeg skal selge ut det jeg ikke skal ha selv...for nå begynner det å bli litt i overkant mye greier her hjemme.

    Og det er jo ikke så dumt for oss med denne interessen, og kunne låne litt utstyr av hverandre ? Jeg for min egen del, er - og blir jo supernysgjerrig på så altfor mye, og det da å kunne ha mulighet til å låne/byttelåne utstyr er jo supert ! Bedre det enn å kjøpe - teste - selge. Jeg har f.eks i det siste hatt gleden av å teste to kl A forsterkere, lånt av vennligsinnede her på sentralen - samt en rør forsterker :) Vi er jo noen særinger, som vil hverandre vel - så da kan vi jo være litt greie mot hverandre også :)
    Amen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Såpass ja 👍🏻
    De to jeg kjenner som kan karakteriseres som lydinteresserte de har kun det oppsettet man bruker, sånn som meg selv. Ser det nå er blitt 2 måneder siden jeg sendte av gårde forsterkeren 😬
    2 mnd uten lyd eller??
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.656
    Antall liker
    7.725
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    2 mnd uten lyd eller??
    Ja, begynner å merke det nå 🙈

    Solgte disc-spilleren og forsterker for å ha penger klart for å slå til fort. Kom stadig noe på brukten jeg ville kjøpe og de gode bruktkjøpene går raskt unna. Men etter ting var solgt så har det vært lite av produktene jeg ser etter til salgs. Har vært et par tilfeller med smådefekter og ting som har stått ubrukt på lager i flere år, men har stått over. Satser på at april kan bli forløsende 👍🏻
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, begynner å merke det nå 🙈

    Solgte disc-spilleren og forsterker for å ha penger klart for å slå til fort. Kom stadig noe på brukten jeg ville kjøpe og de gode bruktkjøpene går raskt unna. Men etter ting var solgt så har det vært lite av produktene jeg ser etter til salgs. Har vært et par tilfeller med smådefekter og ting som har stått ubrukt på lager i flere år, men har stått over. Satser på at april kan bli forløsende 👍🏻
    Hva er det du er på jakt etter…? Jeg har en del jeg må få solgt unna etterhvert…😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.656
    Antall liker
    7.725
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva er det du er på jakt etter…? Jeg har en del jeg må få solgt unna etterhvert…😉
    Hei, er forsterker jeg jakter i første omgang. Har i utgangspunktet sett mest etter NAD Masters M3, noe fra en av Marantz sine premium-serier, en av de større fra Denon eller Bladelius Thor III. Tanken om Parasound har også streifet meg, men blir nok i overkant av budsjett uansett.

    Om du har noe i prisklassen 8.000-9.000 så kan du jo sende meg en PM selv om det ikke skulle være noe av det jeg nevnte ovenfor her 🙂
     

    Myhre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2005
    Innlegg
    134
    Antall liker
    180
    Sted
    Gjerdrum
    Torget vurderinger
    1
    Hei, er forsterker jeg jakter i første omgang. Har i utgangspunktet sett mest etter NAD Masters M3, noe fra en av Marantz sine premium-serier, en av de større fra Denon eller Bladelius Thor III. Tanken om Parasound har også streifet meg, men blir nok i overkant av budsjett uansett.

    Om du har noe i prisklassen 8.000-9.000 så kan du jo sende meg en PM selv om det ikke skulle være noe av det jeg nevnte ovenfor her 🙂
    Okey….er evt en McIntosh MA8000 jeg vurderer å selge, men er nok kanskje et godt stykke over det du har budsjettert. Lykke til i jakten på ny forsterker 🤞🏻
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.656
    Antall liker
    7.725
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Okey….er evt en McIntosh MA8000 jeg vurderer å selge, men er nok kanskje et godt stykke over det du har budsjettert. Lykke til i jakten på ny forsterker 🤞🏻
    Såpass sprekt utstyr ja - lekker forsterker 👍🏻 garantert mange interesserte på den
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    894
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lørdag morgen og så sitter man å venter på besøk og levering av utstyr. Fått rydda litt i går, men må få kobla ned og plassert rack før bilen kommer. Skulle ha tid til det...
    Må også rydde bort låneanlegget. Ser ut til at det blir 2 par høyttalere som skal settes opp. Håper de kan stå optimalt begge to på samme tid siden de er såpass ulike i måten å spille på. Da er det bare å bytte om på høyttalerkabel.

    Mer senere
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det klart for å motta litt stasj. Hyller vatret opp og tørket støv av. ML er flytta bort så akkurat nå spiller jeg musikk fra høyttalere fra pc.
    Får i hus en streamer med mulighet for å koble til en usb harddisk. Så da blir dette siste turen med lyd fra pc på en stund. Skal bli bra å slippe den.

    Nå sitter jeg å titter på racket, lurer litt på hvordan jeg skal organisere det. Platespiller skal på toppen av senter delen. Classè Delta mono skal på de topplatene på sidene. Classè Delta Pre tenker jeg skal inn i den midtre hyllen i senter rack. RIAA'N tenker jeg blir i hyllen under platespiller. Får se litt på høyden. Da denne har rør. Mulig den skal i den der største rommet. Med Classè Delta under. Min integrerte skal nok i senter hyllen nederst. Så skal streamer og dac også inn i senter delen. Cd spillere tenker jeg under Delta mono.. Men får se litt mer på det når saker og ting er på plass.

    IMG_20230401_094925.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt du har noe å lure på.. 😁. Men god planlegging er halve jobben.. Hvite topplater not so much 😊. Kos deg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt du har noe å lure på.. 😁. Men god planlegging er halve jobben.. Hvite topplater not so much 😊. Kos deg
    LOL nei de blir nok sorte topplater på en el annen måte. Enten ved bytte eller ved bruk av rulle...

    Bilen har forlatt Drammen i retning Morgreina..
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så folk med erfaring med maling av rack.

    De tre hvite platene skal bli sorte.
    IMG_20230331_145559.jpg


    Hvordan får jeg best resultat? Pusse ned det hvite, grunne og så rulle på ny farge? Eller bare vaske godt og male oppå det hvite?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn