Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hatt noen skikkelig dårlige dager nå med veldig mye smerter spes på natten. Verker som faen i leggene, bena, hendene, fingrene og underarmer. Det dirrer i hender og legger. Ikke noe gøy, og pillene jeg tar hjelper lite på slike dager. Men må bare bli vant til dette.

    Har netopp oppdaget pluto tv. En strømmekanal som er gratis, men det er korte reklamepauser. Litt sånn som i gamle dager altså. Mest direktesendt men også endel som man kan se slik man vil. Må utforske mer. Er mye ok å se på. Spes musikk kanalene, krim kanalen og sport kanalene. Hvor mye som går i reprise eller hvor lang tid det går før man har sett alt for vi se etterhvert. Er såpass mye ok der at jeg har sagt opp alle andre strømme tjenester.

    Ser frem til tur til Stavanger i slutten av februar. Så opreasjon, så hifi weekend, så konsert med Kamelot og Eleine 🤘 så plutselig er det april.

    il_fullxfull.1802694970_3bud.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hatt noen skikkelig dårlige dager nå med veldig mye smerter spes på natten. Verker som faen i leggene, bena, hendene, fingrene og underarmer. Det dirrer i hender og legger. Ikke noe gøy, og pillene jeg tar hjelper lite på slike dager. Men må bare bli vant til dette.
    Noe skikkelig dritt Peter :( Riktig god bedring

    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker deg god bedring. Du er hjertelig velkommen hit en tur når du er i byen.

    Når har du planlagt besøk? Jeg stikker til Sarpsborg i uke 9.
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    3.594
    Sted
    Sunnmøre
    God betring.

    Sjølv om vi har eit (relativt sett) fabelaktig helsevesen og trygdesystem her i landet, funkar begge delar best når dei kan setja ein tydeleg diagnose og har løysinga klar. Ønskjer deg lukke til, drit at du må leva med usikkerheit og venting samtidig som du er sjuk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ønsker deg god bedring. Du er hjertelig velkommen hit en tur når du er i byen.

    Når har du planlagt besøk? Jeg stikker til Sarpsborg i uke 9.
    22-25 feb er det planlagt tur til Stavanger. Får er om det blir tid til overs. Er en del jeg skal igjennom i butikken.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God betring.

    Sjølv om vi har eit (relativt sett) fabelaktig helsevesen og trygdesystem her i landet, funkar begge delar best når dei kan setja ein tydeleg diagnose og har løysinga klar. Ønskjer deg lukke til, drit at du må leva med usikkerheit og venting samtidig som du er sjuk.
    Blir litt motlaus av hele greia. Fikk svar på mld fra legen min igår og nå har jeg 2 diagnoser. Som iflg legen skal være nok til å bli 100% varig ufør. Usikkerheten går veldig på den psykiske helsa. Kjenner dagene er veldig opp og ned, i sammenheng med hvor mye søvn jeg har fått. Og søvn mengde er i direkte sammenheng med hvor mye smerter jeg har hatt. Inatt var det griselåkt igjen...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Cafe Sting er ikke lenger det den var - gikk der rett som det var når jeg bodde i sentrum, men når jeg går forbi nå så frister det ikke lenger, mange andre plasser hvor jeg kan nyte kake da. Fevang-barberstue har jeg aldri besøkt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Yes! Endelig er den forbaska helgen over 😃

    God bedring Peter. Stavanger er en kongeby! Sjokoladekake på Cafe Sting er et absolutt must. En barbering hos Brødrene Fevang like så.
    Høres digg ut. Sier sjeldent nei til en sjokolade eller ostekake. Blir nok noe opplegg sammen med Moet karene, så får se hva jeg har tid til. Bare å håpe på at det ikke skal snø mye de dagene. Da blir det ikke tur. Har ei som ikke kommer seg ut om det snør mye.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Krummet nakken og legger ut flere komponenter denne uka. Rydder opp og gjør klart for å motta første ladning fra Stavanger. Ble kvitt noen forsterkere og lp plater forrige uke og fortsetter altså med opprydding.

    La ut Pro-Ject soilleren nå, så får vi se. Sitter å lurer veldig på om jeg skal droppe vinyl faktisk. Har vert uten et par uker nå og det går helt fint. Kan dermed legge mer kroner i dac og streamer. På dårlige dager så orker jeg ikke å gå frem og tilbake for å snu / bytte plate. Må tenke litt mer over det. Har vel omtrent 600 plater som da skal selges. Stort sett rock og tyngre skyts. Discogs sier median på €10.000 og max på €20.000. Dette er også svært pene plater, så median er vertfall target minst om jeg velger å droppe vinyl. Får se litt hva jeg tenker om dette.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Krummet nakken og legger ut flere komponenter denne uka. Rydder opp og gjør klart for å motta første ladning fra Stavanger. Ble kvitt noen forsterkere og lp plater forrige uke og fortsetter altså med opprydding.

    La ut Pro-Ject soilleren nå, så får vi se. Sitter å lurer veldig på om jeg skal droppe vinyl faktisk. Har vert uten et par uker nå og det går helt fint. Kan dermed legge mer kroner i dac og streamer. På dårlige dager så orker jeg ikke å gå frem og tilbake for å snu / bytte plate. Må tenke litt mer over det. Har vel omtrent 600 plater som da skal selges. Stort sett rock og tyngre skyts. Discogs sier median på €10.000 og max på €20.000. Dette er også svært pene plater, så median er vertfall target minst om jeg velger å droppe vinyl. Får se litt hva jeg tenker om dette.
    Nå må du lære av dine feil, det der har du gjort en gang før😳. 2 uker etter alt er solgt så begynner du å lure på om det ikke hadde vært kult med vinyl igjen😁.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå må du lære av dine feil, det der har du gjort en gang før😳. 2 uker etter alt er solgt så begynner du å lure på om det ikke hadde vært kult med vinyl igjen😁.
    Ja du sier noe der. Dog så er det litt annen situasjon helsemessig. Er mye jeg ikke legger ut her, som gjør at jeg nå tenker litt på dette med å selge alt av vinyl og slikt stasj... Vi får bruke litt tid å sette opp en pro/cons liste.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ja du sier noe der. Dog så er det litt annen situasjon helsemessig. Er mye jeg ikke legger ut her, som gjør at jeg nå tenker litt på dette med å selge alt av vinyl og slikt stasj... Vi får bruke litt tid å sette opp en pro/cons liste.
    Du blir jo bedre, ikke noe å lure på det😉
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skulle nesten tro jeg drev hifibutikk..
    IMG_20230206_095608.jpg

    IMG_20230206_095618.jpg

    Noen av pakkene som skal sendes og hentes. Får hjelp ikveld til å få fraktet forsterkere til posten.

    Har 3 til som skal pakkes, men tror ikke jeg har nok emballasje.. 🤔
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    406
    Antall liker
    481
    Sted
    Brøttum
    Kjedelig å selge unna såpass .... Vinyl er og forblir nok samlemedie for min del, husker ikke sist gang jeg hørte på ei plate, men det er godt å ha muligheten. Nyeste anskaffelse er Hugh Masekela - Hope :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjedelig å selge unna såpass .... Vinyl er og forblir nok samlemedie for min del, husker ikke sist gang jeg hørte på ei plate, men det er godt å ha muligheten. Nyeste anskaffelse er Hugh Masekela - Hope :)
    Får se om jeg tar det steget med å selge lp platene. Er sykt mye jobb og mange mange turer på posten. Noe som er utfordrende for min del. Selger ikke samlingen samlet. Blir det salg så blir det en og en.
    Spørst om jeg rett og slett gidder. Lage lister, gradere (hater å gradere) som tydeligvis er vanskelig ref tidligere kjøp. Der er for mye variasjon. Har kjøpt ex plater som ikke ser ut og VG plater som er penere enn nye fra butikk. Så JEG blir ikke klok på hva som er hva.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    3.594
    Sted
    Sunnmøre
    Eg har verkeleg ikkje tenkt å gje deg råd om kva du bør gjera, korkje med vinyl, hifi eller andre ting. Eg forstår at du er i ein spesiell situasjon, der mange sider ved framtida di er usikre og kjem til å vera det lenge. I ein slik situasjon er det godt å ta tak i det ein kan ta tak i, for å få noko til å skje.

    Det eg kan seia, er at eg har filosofert over litt det same: Eg har ei LP-samling som er om lag like stor som di (ca. tre tette hyllemeter), med definitiv hovudvekt på jazz (ca 20%) og klassisk (ca 70%), men LP tapar som oftest mot digital avspeling (lokal flac eller streaming). Både på grunn av utval, men også på grunn av det praktiske. Difor har eg tenkt at eg kunne redusert både plassbehov og kompleksitet om eg droppa vinyl. Den viktigaste grunnen til at eg ikkje gjer det, er rett og slett at eg liker både vinyl (helst i bruktbutikkar) og platespelarar, og tenkjer at ein dag skal eg få råd til den riggen eg ønskjer meg og tid til å spela vinyl. For meg er dei pengane eg har brukt på vinyl å rekna som "sunk costs".
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Eg har verkeleg ikkje tenkt å gje deg råd om kva du bør gjera, korkje med vinyl, hifi eller andre ting. Eg forstår at du er i ein spesiell situasjon, der mange sider ved framtida di er usikre og kjem til å vera det lenge. I ein slik situasjon er det godt å ta tak i det ein kan ta tak i, for å få noko til å skje.

    Det eg kan seia, er at eg har filosofert over litt det same: Eg har ei LP-samling som er om lag like stor som di (ca. tre tette hyllemeter), med definitiv hovudvekt på jazz (ca 20%) og klassisk (ca 70%), men LP tapar som oftest mot digital avspeling (lokal flac eller streaming). Både på grunn av utval, men også på grunn av det praktiske. Difor har eg tenkt at eg kunne redusert både plassbehov og kompleksitet om eg droppa vinyl. Den viktigaste grunnen til at eg ikkje gjer det, er rett og slett at eg liker både vinyl (helst i bruktbutikkar) og platespelarar, og tenkjer at ein dag skal eg få råd til den riggen eg ønskjer meg og tid til å spela vinyl. For meg er dei pengane eg har brukt på vinyl å rekna som "sunk costs".
    Setter pris på innlegget. Er ikke økonomisk som gjer at jeg vurderer salg av vinyl. Er rett og slett utsiktene fremover. Men skal tenke godt igjennom on lp plater skal selges. Om jeg får solgt unna project spilleren en så får jeg ta et valg da tenker jeg.

    Ellers så rydder jeg ut komponerer som ikke blir brukt eller som jeg er lei. Kommer inn endel annet fra Moet Audio fremover.
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Hei Peter.
    Jeg følger med på tråden din - masse liv! Selv om det kun er på internett, så blir jeg glad i deg! Jeg ønsker deg alt godt i helsesammenhengen!

    Når det gjelder LPene: Du er jo god på akustikk - vil ikke LPene i seg selv stort sett gi bedre akustikk i rommet, når de står i hylla? Og bare det å vite at man eier en LP er en glede i seg selv tenker jeg. Det hender faktisk stadig at jeg spiller en plate på Tidal som jeg også har i fysisk format. Ikke selg🥳😃!

    hilsen hvego
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du tenker etter, hvordan var/er følelsen og gleden ved å sette på en plate? Eller finne favoritt plata di tilsalgs på en platemesse, sjappe eller på nett. Hvis svarer er nada og niks glede, så selg unna. Men hvis svaret er motsatt ville jeg tenkt meg godt om. Jeg har av og til vært uten mulighet til å spille av vinyl. Går fint det….. en og eller to😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvis du tenker etter, hvordan var/er følelsen og gleden ved å sette på en plate? Eller finne favoritt plata di tilsalgs på en platemesse, sjappe eller på nett. Hvis svarer er nada og niks glede, så selg unna. Men hvis svaret er motsatt ville jeg tenkt meg godt om. Jeg har av og til vært uten mulighet til å spille av vinyl. Går fint det….. en og eller to😅
    Synes det er gøy å bla i plater i butikker ja, og dra på platemesse. Hjemme må jeg finne en annen løsning for å oppbevare de.
    På gode dager er det ok å lete frem og spille de. På dårlige dager så er der kun streaming som blir brukt.

    Fremtiden vet jeg lite om. Det eneste jeg vet er at jeg ikke blir bedre. Det som feiler kroppen kan være fikses. Så er litt usikker på om plater kommer til å bli brukt rett og slett.

    Bladde litt i de jeg har igår og søren klype jeg har mye digg der som jeg ikke har spillt noe særlig. Så da er det litt sånn at jeg kjøper plater, soiller de når jeg får de, så setter jeg de i hylla og der blir de. Så veldig i tvil. Må nok tenke litt mer på det...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Var en tur hos en hifikompis igår. Og jeg fikk hjelp til å levere inn en bunke amper ol til posten.
    IMG_20230206_191136.jpg

    IMG_20230206_191159.jpg


    Storkose oss noen timer.

    Nå ser det ut til at det blir et større treff til helgen. Denne karen har 3 par høyttalere og et bass system. Så dette blir stas.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er akkurat det. Jeg blir ikke bedre. Finnes ikke behandling for dette. Kan kun prøve å sinke utvikling og forverring. Er innforstått med dette og må bare endre fokus. 👍
    Jeg blir jo veldig nysgjerrig da jeg har tenkt mye på dine lidelser oppigjennom årene.. MS? Guillain–Barré?
    Er det marihuana som blir redningen for tilværelsen din, kanskje?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg blir jo veldig nysgjerrig da jeg har tenkt mye på dine lidelser oppigjennom årene.. MS? Guillain–Barré?
    Er det marihuana som blir redningen for tilværelsen din, kanskje?
    Lidelsen er både nevropati og polynevropati med noe mer som jeg ikke legger ut offentlig. Men det har forbindelse med polynevropati å gjøre. Så da sliper dere å lure.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Lidelsen er både nevropati og polynevropati med noe mer som jeg ikke legger ut offentlig. Men det har forbindelse med polynevropati å gjøre. Så da sliper dere å lure.
    Huff, det er trist å høre, Peter. Ingenting er verre enn kroniske smerter, og uten særlige utsikter til bedring må det være ufattelig tungt å stable seg opp på de dårlige dagene. Diagnoser kan nok hjelpe i forbindelse med å legge livet mest mulig til rette, men det hjelper jo ingenting på hvor vondt og kjipt man faktisk har det i det daglige.

    Håper du får hjelp av de aller beste, at du holder motet oppe og at du finner en medisin/trenings-cocktail som klarer å holde ting noenlunde levelig. 🤞
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn