Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dytta i meg det man får fra apoteket. Dagen i morra blir tung
    . Men fikk se Blodsmak live

    IMG_20220318_221333.jpg


    Håper så sinnsykt at legene får meg i farten igjen. For det her var gøy.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En rask tur til legen og her ligger jeg
    IMG_20220322_132735.jpg


    Ser ut som det blir 2 nye runder hos kirugen før man forhåpentligvis blir bedre. De 3 første rundene har gitt positiv effekt. Så krysser fingrene at jeg både kommer til raskt og at det går bra.

    Heldigvis har jeg musikk og det hjelper endel på humøret. Blir nok en tur ut blant folk på fredag. Så ser veldig frem til det.

    Lite å skrive om her i tråden, så blir nok ikke så mye aktivitet.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Vis vedlegget 800321
    Ny uke, nye muligheter hva?

    Bra man kan starte dagen med en fersk kaffe. Vurderer fremdeles et sånnt dra opp lerret. Men skal først teste ut med tv. Har en til overs i huset. Da blir platespiller satt ned på den ene siden. Litt lavt men får se åssen jeg føler at fungerer.

    Venter på svar på ny runde hos kirurgen. Kroppen fungerer ikke og de finner ikke ut hva som er galt. Litt sånn reparere det de finner. For å se om det hjelper.

    Er det noen her inne som kjenner eller kan anbefale noen som kan ha peiling på smerter i ben, lår og hofter. Ingenting eller lite som viser på MR. Kroppen er stinn, knallhard akkurat som om jeg har løpt maraton. Konstant ekstremt støl. Ikke bare i beina, men også rygg og bryst (mindre støl der) og armer. Er for det meste sengeliggende. Er jeg oppe å går så blir jeg gjennomvåt av svette og får enda mer smerte. Kliss klass over hele kroppen.

    Vet det er mye ulike arbeidsgrupper her inne. Så prøver meg på å finne en vei ut av dette ved hjelp av forumet.

    Om innlegget er for drøyt for of topic her inne, si i fra. Så sletter jeg det.
    Kan det være fibromyalgi?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan det være fibromyalgi?
    Nei er ikke det.
    Ser ut til at jeg har for liten plass i leggene og baken, slik at det ikke er plass til at muskler, sener, nerver ol får bevege seg fritt. Så de skal mest sannsynlig inn å fjerne en muskel i hver rompeball og åpne opp noe greier i leggene. Samme type operasjon som jeg tok før jul på fremsiden/utsiden av leggene. Men hvorfor det er så dårlig plass vet de ikke.
    Er en liten muskel som skal bort og vi guttene har ikke så mye bruk for den. Så de mener det er helt trygt. Husker ikke hva den het. Men det ligger 3 muskler rett ved siden av hverandre baki der. Og den ene min går rundt nerven baki der. Så den skal bort. Muskelen altså, ikke nærven. 😁
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nei er ikke det.
    Ser ut til at jeg har for liten plass i leggene og baken, slik at det ikke er plass til at muskler, sener, nerver ol får bevege seg fritt. Så de skal mest sannsynlig inn å fjerne en muskel i hver rompeball og åpne opp noe greier i leggene. Samme type operasjon som jeg tok før jul på fremsiden/utsiden av leggene. Men hvorfor det er så dårlig plass vet de ikke.
    Er en liten muskel som skal bort og vi guttene har ikke så mye bruk for den. Så de mener det er helt trygt. Husker ikke hva den het. Men det ligger 3 muskler rett ved siden av hverandre baki der. Og den ene min går rundt nerven baki der. Så den skal bort. Muskelen altså, ikke nærven. 😁
    Da virker det i alle fall som det er mulig med behandling. For det er det ikke med fibromyalgi, som er noe drit ut av en annen verden. Lykke til med behandling videre, da.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da virker det i alle fall som det er mulig med behandling. For det er det ikke med fibromyalgi, som er noe drit ut av en annen verden. Lykke til med behandling videre, da.
    Nå har jeg ikke vert sjekka opp om den diagnosen. Så man vet jo ikke..

    Som de som behandler meg sier. Den diagnosen vil du ikke ha. For da er du ferdig utredet. Kjenner et par stykker med det. Og det ligner kan man vel si.

    Nei, håper nå bare å få komme raskt til. Og at det fører til bedring.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nok en rolig dag. Vert en tur hos behandler for å få satt nåler og trykkluft. Pleier å bli relativt sårt etter slikt og da er det greit at leg har spandert på meg Discovery pluss med sport pakke.
    Snooker er en av mine favoritt ting å se på.
    IMG_20220323_180511.jpg


    Mat på døren så kvelden blir veldig rolig.

    Snart helg og da skjer det vertfall noe. Har noen planer om videre gang i oppsettet. Men i går igjen så satt musikken bare helt rått.
    Pantera ble spillt selfølgelig, men ogdå de tre her
    IMG_20220316_061948.jpg

    Deilig musikk med deilig lyd.
    Tenkte å teste ut den oppgaven Flaggis kom med, men nå vil ikke pc finne noen av dacene mine.

    Kom på hvorfor pc er fjerna fra oppsettet. Flott når det fungerer, et helvete når det ikke fungerer. Og da blir det stille. Greit med både vinyl og cd plater synes jeg.
    IMG_20220323_180511.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lurer på om det er Vaffeldagen i morgen. Nei jrh lurer egentlig ikke på det. Hvordan skal jeg klare å unngå å vite det når jeg får, vent litt, 42 eposter om kjøp ditten og datten til denne dagen. Alt fra vaffelrøre ferdig, til vaffel jern. Dingser man trenger for å rengjøre vaffel jernet man har. Og selfølgelig kaffe, for kaffe må man bare ha til vaffel. Skikkelig god et eller annet jomfru buskas fra en plass langt unna Norge.. Fra Nespresso. De burde heller svare på eposten min ( epostene jeg har sendt) på den defekte Nespresso maskina mi som. Ja døde etter 3-4mnd.

    Hva faen skal jeg med non stick spray til vaffel jernet mitt? Smør har da alltid fungert fungert.

    Til og med reklame for slanke pulver får jeg reklame om. Nå kan det jo hende jeg faktisk trenger en tur ned i vekt. Men jeg tviler på at grunnen til at det er noen ekstra kg på meg er mengden vaffel jeg spiser.

    Dårlig dag i dag..? Neida er faktisk ikke det. Men fy fader altså jeg tenker at i dag så går jeg igjennom alle epostene jeg har fått reklame om vaffel dagen eller kjøp nytt utstyr til steke eller lage røre. Så melder jeg meg ut fra hver eneste en. Da har jeg vertfall noe å holde på med.

    Glemte jeg å si at jeg ikke liker vafler..??

    102950e9-4559-3b3b-8a36-0cd97f90a36c.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om noen skal innom Jørgen sin vinyl sjappe i Ski og bor rundt min adr så står det en cd spiller hos han som jeg skulle gjerne hatt hjem hit.

    Betaler selfølgelig for det. Jeg bor rett ved Jessheim /Gardemoen.

    Vanskelig å bære en cd spiller når man er avhengig av krykker. Tenkte å høre her inne før jeg må til med Nimber ol.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Innimellom så er man superheldig. Solgte forsterkeren min for å få tak i en spesiell en som låg på brukten. Betalte handpenger og alt. Når jeg så skulle avtale å hente den så var den solgt. Har enda ikke fått handpenger tilbake, men det ordner seg nok. Uansett surt. For min backup fungerer heller dårlig sammen med Ø.

    Så til det heldige, jeg får låne et par rør monotrinn av en kjenning. Og jeg kan evnt kjøpe de senere. Eller bare levere de tilbake. Når jeg skal videre. Det er rett og slett fantastisk flott gjort.

    Jeg får prøve ut fullt røroppsett over tid, noe jeg er svært nyskjerrig på da der muligens er en vei jeg ønsker å gå senere. Så det her ser jeg virkelig frem til.

    Det som kommer inn er et par slike.
    197005-f7d4a0e1-shanling_sp_80_tube_monoblocks.jpg


    images (25).jpeg


    Shanling SP 80. El 34 basserte rørtrinn. De har 1 inngang slik at man kan bruke de uten forforsterker, dog kun til 1 kilde. Jeg har 2 så her blir det enten å skaffe seg en ok pre, bruke en gammel holk av en pre jeg har liggende eller bytte kabler fysisk mellom de to kildene jeg har.

    Er det noen her inne som har testa de Shanling Sp-80? Og som evnt kan ha tips til pre som passer til de?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er man klar til storfint besøk i morgen. Får besøk av en kompis jeg ikke har sett på lenge og noen monotrinn kommer.

    Så benken er rydda og klar. Må bare legge klar noen kabler.
    IMG_20220401_153314.jpg


    Plass til mono blokker og en pre.

    Måtte ha en pause og i dag var det denne musikken som traff
    Screenshot_20220401_162641_com.aspiro.tidal.jpg


    Lenge sida jeg har vert i det humøret.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Innimellom så er man superheldig. Solgte forsterkeren min for å få tak i en spesiell en som låg på brukten. Betalte handpenger og alt. Når jeg så skulle avtale å hente den så var den solgt. Har enda ikke fått handpenger tilbake, men det ordner seg nok. Uansett surt. For min backup fungerer heller dårlig sammen med Ø.

    Så til det heldige, jeg får låne et par rør monotrinn av en kjenning. Og jeg kan evnt kjøpe de senere. Eller bare levere de tilbake. Når jeg skal videre. Det er rett og slett fantastisk flott gjort.

    Jeg får prøve ut fullt røroppsett over tid, noe jeg er svært nyskjerrig på da der muligens er en vei jeg ønsker å gå senere. Så det her ser jeg virkelig frem til.

    Det som kommer inn er et par slike.
    Vis vedlegget 805571

    Vis vedlegget 805572

    Shanling SP 80. El 34 basserte rørtrinn. De har 1 inngang slik at man kan bruke de uten forforsterker, dog kun til 1 kilde. Jeg har 2 så her blir det enten å skaffe seg en ok pre, bruke en gammel holk av en pre jeg har liggende eller bytte kabler fysisk mellom de to kildene jeg har.

    Er det noen her inne som har testa de Shanling Sp-80? Og som evnt kan ha tips til pre som passer til de?
    De er bæltøffe å se på i allefall.. Minner meg litt om monoblokkene som opera/consonance har.. Cyber serien.. Kunne godt tenkt meg et par fra dem og testet.. Alt annet fra consonace som har vært innom her har spilt sinnsykt bra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De er bæltøffe å se på i allefall.. Minner meg litt om monoblokkene som opera/consonance har.. Cyber serien.. Kunne godt tenkt meg et par fra dem og testet.. Alt annet fra consonace som har vært innom her har spilt sinnsykt bra.
    Er skikkelig spennde. Liker godt EL34 rør. Kommer i morgen tidlig.

    Synes de ser flotte ut på bilde, skal visst være enda penere live.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er skikkelig spennde. Liker godt EL34 rør. Kommer i morgen tidlig.

    Synes de ser flotte ut på bilde, skal visst være enda penere live.
    Ja det er ikke noe å si på utseende.. EL34 rør skal jo være et bra rør som mange liker.. sies vel å være det mest all round røret der ute..?
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Sitter på finn å titter på ny plass å bo. Og jeg må jo flire litt av endel som ligger ute.

    Er jo teksten de skriver...
    Stor leilighet på 40m2.. Hva er forskjellen på en stor og en liten leilighet på 40m2

    Flott leilighet bla bla bla... Perfekt førstegangs kjøp.. Pris 4.7, mnd utgifter 6431...

    Jaja burde lest mer når jeg gikk på skolen forstår jeg.

    Men er det noen som har noe tips til områder hvor man kan få seg en leilighet helst med 2 soverom. Og ikke lenger enn 1 time fra Asker sentrum med off transport. Pris rundt 3mill
    Det er en del i Drammen og det går flere tog som stopper i Asker.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja det er ikke noe å si på utseende.. EL34 rør skal jo være et bra rør som mange liker.. sies vel å være det mest all round røret der ute..?
    Jepp, min lille erfaring er at de er allround. De ampene vi har med EL34 på jobb liker jeg godt. Blir nok bra det her. Bedre enn det som står her nå, for det passet svært dårlig.

    Så ser frem til det. Er dog spent på hvordan de håndterer musikk som Gorgoroth, Dimmu Borgir ol.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jepp, min lille erfaring er at de er allround. De ampene vi har med EL34 på jobb liker jeg godt. Blir nok bra det her. Bedre enn det som står her nå, for det passet svært dårlig.

    Så ser frem til det. Er dog spent på hvordan de håndterer musikk som Gorgoroth, Dimmu Borgir ol.
    Tja, de kan nok imponere.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Innimellom så er man superheldig. Solgte forsterkeren min for å få tak i en spesiell en som låg på brukten. Betalte handpenger og alt. Når jeg så skulle avtale å hente den så var den solgt. Har enda ikke fått handpenger tilbake, men det ordner seg nok. Uansett surt. For min backup fungerer heller dårlig sammen med Ø.

    Så til det heldige, jeg får låne et par rør monotrinn av en kjenning. Og jeg kan evnt kjøpe de senere. Eller bare levere de tilbake. Når jeg skal videre. Det er rett og slett fantastisk flott gjort.

    Jeg får prøve ut fullt røroppsett over tid, noe jeg er svært nyskjerrig på da der muligens er en vei jeg ønsker å gå senere. Så det her ser jeg virkelig frem til.

    Det som kommer inn er et par slike.
    Vis vedlegget 805571

    Vis vedlegget 805572

    Shanling SP 80. El 34 basserte rørtrinn. De har 1 inngang slik at man kan bruke de uten forforsterker, dog kun til 1 kilde. Jeg har 2 så her blir det enten å skaffe seg en ok pre, bruke en gammel holk av en pre jeg har liggende eller bytte kabler fysisk mellom de to kildene jeg har.

    Er det noen her inne som har testa de Shanling Sp-80? Og som evnt kan ha tips til pre som passer til de?
    Disse var fine å se på, kunne godt hatt et parr slike😄
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Da er man klar til storfint besøk i morgen. Får besøk av en kompis jeg ikke har sett på lenge og noen monotrinn kommer.

    Så benken er rydda og klar. Må bare legge klar noen kabler.
    Vis vedlegget 805712

    Plass til mono blokker og en pre.

    Måtte ha en pause og i dag var det denne musikken som traff
    Vis vedlegget 805713

    Lenge sida jeg har vert i det humøret.
    Så herlig å se Norsk metall bli spilt hos deg. Følger litt med i tråden din, og har notert meg bla. Pantera, Nightwish pluss pluss, men lite ekstremmetall.
    Er fin den Gorgoroth skiva der, men liker også godt det gamle. Skal jeg kjøre skikkelig old school, er det helst Under the sign of hell skiva som settes på. Ikke særlig til lydkvalitet, men det er lite som overgår stemninga!
    God helg til deg og kompis.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så herlig å se Norsk metall bli spilt hos deg. Følger litt med i tråden din, og har notert meg bla. Pantera, Nightwish pluss pluss, men lite ekstremmetall.
    Er fin den Gorgoroth skiva der, men liker også godt det gamle. Skal jeg kjøre skikkelig old school, er det helst Under the sign of hell skiva som settes på. Ikke særlig til lydkvalitet, men det er lite som overgår stemninga!
    God helg til deg og kompis.
    Spiller nok mer ekstrem metal enn jeg legger ut. Veldig glad i blant annet Dimmu, Immortal, bathory, Satyricon, Abbath, cradle of filth, emperor, taake, venom for å nevne noen raskt.. Relativt allsidig kan man si i musikkens verden. Hyggelig at du følger med her inne.

    Hatt en fantastisk dag sammen med kompisen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, Shanling i hus på lørdag og ingen oppdatering. Euforisk eller skuffet 🤔
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn