Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da vet jeg hva man skal bruke tiden på. Legge inn LP plater på Discogs og fjerne de jeg ikke har lenger. Ikke en stor samling men i overkant av 300 plater tenker jeg.

    Er det noen som kommer å klipper plenen til meg forresten? Trengs det også.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Senjutsu mener jeg er noe av det bedre fra de gutta på svært lang tid. Flott album med god, digital lyd.

    -BB-
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, man blir litt lei av å legge inn plater på Discogs...

    IMG_20210909_123000.jpg


    Men det går heldigvis relativt greit unna.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.115
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    En drøy jobb som er fint å ta. Kjekt å dokumentere samlingen i tilfelle innbrudd/brann eller kjøp av dubletter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En drøy jobb som er fint å ta. Kjekt å dokumentere samlingen i tilfelle innbrudd/brann eller kjøp av dubletter
    Jo og så ha den i lomma nå når det er små platemesser rundt om. Sletta like greit hele lista og starta på nytt.

    Ferdig med de med kover nå..

    Så litt mer jobb med resten.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ELJ

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20210909_135024.jpg

    Det her ser jeg ikke frem til. Ca 100 skiver uten kover, dvs ingen scanning av strekkode
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ingen stor samling jeg har. 214 album før jeg starter med den kassa. Endel av det er nok lagt inn allerede

    Screenshot_20210909_160548_com.discogs.app.jpg

    Men noen kroner er det da brukt på musikk 🙈
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Høsten er muligens min favoritt årstid når det kommer til mat. Mye spenende som har dukka opp og som også vil komme etterhvert.

    For meg er det lam som gjør det så spesiellt. Dette kjøttet som har så utrolig mange måter å tilberede. Både norske tradisjoner men også internasjonale. Og norsk lam er det høy kvalitet på.

    Sånn som idag
    Gigantisk kjele.
    Kål
    Lammekjøtt,
    Vann
    Salt og pepper

    Hiv oppi kål i bunnen og øverst. Fyll opp med vann til det dekker. Kok opp og la det småkoke i 4-5 timer.

    IMG_20210910_152203.jpg


    Poteter må man ha ved siden av.

    Da er middagen sikret resten av uken.


    Videre så pleier jeg å fryse inn kraften det som blir igjen. Denne kan brukes i veldig mange type retter. Kjøttsuppe, kjøtt i mørket og andre gryteretter. Men jeg bruker også den til lam curry, gjerne med spinat, som kaaaaanskje er min indiske favoritt.

    Så dere som lager får i kål fremover. Ikke slå ut kraften. Bruk den videre!!

    Søren nå ble jeg sulten.. Lukten og alt digg. Er igrunnen bra man er sulten for her er det 4kg kjøtt og nesten 7kg kål. 😁

    Og det er kun jeg som spiser slikt her
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter middag så blir det å lytte til musikk tenker. Fikk henta ei plate idag som jeg virkelig gleder meg til.


    IMG_20210910_170608.jpg


    Jeg fikk F... meg tak i en. YEEEES
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Å søkke ta!

    Screenshot_20210911_000801_com.huawei.himovie.overseas.jpg

    Sreenshot fra en video, så dårlig bilde.
    Fått lytta til den ene sida av 2021 remasteren mot den andre jeg hadde.. Definitivt er stort steg i riktig retning. Spes trommene synes jeg er bedre og det er også mindre grøt når ting tar litt av. Massiv lyd

    Resten i morgen
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20210912_163439.jpg

    Terapi tid igjen. Sitter nå å vasker de platene som har blitt vaska med spinclean tidligere. Gjorde noen forsøk her om dagen med å spille de, så kjøre de en runde på okki nokki one, så spille de igjen. Ikke noen vitenskaplig test men senka støynivået betraktelig etter okki. Testa vel en 5 plater, så for meg var det nok forskjell til at jeg nå vasker resten.

    Bruker opp igjen lommene, så håper det ikke skader eller griser til platene for mye. Regner med det går greit, da platene ser rene ut.

    De jeg spiller mest, bytter jeg nok innerlommer på, så slipper jeg å "bekymre" meg for det. 😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siste platekjøp for ei stund er unnagjort.

    Nå skal man spare sammen kroner til kneoperasjon. Offentlig så tar det om jeg er heldig ca et halvt år å komme til. På privat vet jeg ikke helt enda. Men skal til konsultasjon neste uke. Vanligvis så tar det 2-3 uker til fikk jeg høre.

    Prisen er ca en god forsterker. For meg definitiv verdt det. Med litt flax så er jeg ute å løper til Hortenmessa :)

    Plata som nok sannsynligvis blir den siste i år ble denne
    IMG_20210913_115801.jpg


    IMG_20210913_115820.jpg


    Førsteutgave i gatefold. Så egentlig 2. Utgaven. Dog så er det kun gatefold vs single cover som er forskjellen.

    Her kunne jeg gjort et skikkelig scoop, men sa ifra i kassa at denne må ha blitt prisa feil. Synes det er greit å være ærlig, nei mente han i kassa. Den er verdt 200kr

    Ja sa jeg, men du får sjekke den opp en gang til... Og da ble prisen litt annerledes. Fikk den allikevel til en hyggelig pris.

    Jaja... Sånn går no dagan
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20210913_202045.jpg

    Fikk vasket ferdig resten av platene og bytta inner cover på de platene jeg fikk som var fine. Ble for kostbart å kjøpe nye cover, skalla jackets. Så jeg bare kjøpe hvite som jeg skrev artist og plate på.

    IMG_20210913_202202.jpg


    Mye spennede og god musikk her. Men hvurfsr tar ikke folk vare på coverene? Er sikkert 130 plater uten cover. Platene ser heldigvis fine ut og mye av dette er første eller tidlig pressinger.

    Blir gøy å pløye igjennem de her
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Søren altså...
    Nå klarte jeg ikke å gå forbi denne butikken i dag heller. Platebutikken ligger rett i løypa fra bussen til kiropraktoren min.

    Kom jeg tomhendt fra den turen... nope

    IMG_20210917_124837.jpg


    IMG_20210917_124905.jpg


    IMG_20210917_124937.jpg


    IMG_20210917_132522.jpg


    Tror søren med jeg har et problem.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Super smart av deg å selge hele vinyl sammlingen du hadde🙄. Du skulle ikke "horde" denne gangen😱😂😂😂😂.
    God helg og lykke til med kne’et.

    O
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Høsten er muligens min favoritt årstid når det kommer til mat. Mye spenende som har dukka opp og som også vil komme etterhvert.

    For meg er det lam som gjør det så spesiellt. Dette kjøttet som har så utrolig mange måter å tilberede. Både norske tradisjoner men også internasjonale. Og norsk lam er det høy kvalitet på.

    Sånn som idag
    Gigantisk kjele.
    Kål
    Lammekjøtt,
    Vann
    Salt og pepper

    Hiv oppi kål i bunnen og øverst. Fyll opp med vann til det dekker. Kok opp og la det småkoke i 4-5 timer.

    Vis vedlegget 746988

    Poteter må man ha ved siden av.

    Da er middagen sikret resten av uken.


    Videre så pleier jeg å fryse inn kraften det som blir igjen. Denne kan brukes i veldig mange type retter. Kjøttsuppe, kjøtt i mørket og andre gryteretter. Men jeg bruker også den til lam curry, gjerne med spinat, som kaaaaanskje er min indiske favoritt.

    Så dere som lager får i kål fremover. Ikke slå ut kraften. Bruk den videre!!

    Søren nå ble jeg sulten.. Lukten og alt digg. Er igrunnen bra man er sulten for her er det 4kg kjøtt og nesten 7kg kål. 😁

    Og det er kun jeg som spiser slikt her
    Nope.
    Saftig godt 😊
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du har helt sikkert noen plater som du ikke liker som samler støv? Du beholder vel ikke ting du ikke liker eller samler du bare vilt ? :)
    Bytta ut to plater her forleden. Forutenom de jeg har fått, så har jeg 99% kun plater jeg virkelig liker. Så har vert flik hittil. Men må roe litt ned nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Super smart av deg å selge hele vinyl sammlingen du hadde🙄. Du skulle ikke "horde" denne gangen😱😂😂😂😂.
    God helg og lykke til med kne’et.

    O
    Solgte både plater og snurre. Tenkte jeg klarte meg uten. Har lært.

    Håper at jeg er fullt tilbake til Horten messa. Med litt flax så går det greit. Venter bare på dato nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi får hellet spille litt musikk da siden Ole Lukkøye ikke er mulig å få tak i.

    IMG_20210919_040641.jpg

    Streamer for enkelhets skuld. Linkin Park nå. Første albumet. Fy for ei bra plate.

    Så får vi se hva det blir til senere. Skille Ole ta turen innom, så er det bare å bikke bakover i sofaen..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    71PNA8xio5L._AC_SL1500_.jpg

    Denne her skulle jeg virkelig ha hatt på vinyl. Noen som har et eksemplar til salgs?

    Fantastisk skive rett og slett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er nok i blues hjørnet i natt. El er vel snart morran for folk flest.

    Koser meg med mr Steve og albumet Texas Flood.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har man fått seg cd spiller. En vasken kar. 9-10kg og fra ca 1985. Og denne har kjøleribber!

    Fått kobla opp i oppsettet og den spiller helt uten feil. Rundt 35år gammel og kosta etter det jeg har blitt fortalt ca 10 000 den gangen.
    IMG_20210921_094958.jpg


    Skikkelig gøy med cd plater igjen her. Virket solid bygget denne.

    Fikk denne av en hifikompis så tusen takk Magne.
    IMG_20210921_093841.jpg
    IMG_20210921_094641.jpg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Høsten er muligens min favoritt årstid når det kommer til mat. Mye spenende som har dukka opp og som også vil komme etterhvert.

    For meg er det lam som gjør det så spesiellt. Dette kjøttet som har så utrolig mange måter å tilberede. Både norske tradisjoner men også internasjonale. Og norsk lam er det høy kvalitet på.

    Sånn som idag
    Gigantisk kjele.
    Kål
    Lammekjøtt,
    Vann
    Salt og pepper

    Hiv oppi kål i bunnen og øverst. Fyll opp med vann til det dekker. Kok opp og la det småkoke i 4-5 timer.

    Vis vedlegget 746988

    Poteter må man ha ved siden av.

    Da er middagen sikret resten av uken.


    Videre så pleier jeg å fryse inn kraften det som blir igjen. Denne kan brukes i veldig mange type retter. Kjøttsuppe, kjøtt i mørket og andre gryteretter. Men jeg bruker også den til lam curry, gjerne med spinat, som kaaaaanskje er min indiske favoritt.

    Så dere som lager får i kål fremover. Ikke slå ut kraften. Bruk den videre!!

    Søren nå ble jeg sulten.. Lukten og alt digg. Er igrunnen bra man er sulten for her er det 4kg kjøtt og nesten 7kg kål. 😁

    Og det er kun jeg som spiser slikt her
    Fyller du så mye vann? 10 liters kjelen min fyller jeg ikke mer en max 1,5 liter.
    Sper heller på litt hvis det blir for lite. Kål har jo mengder med van i seg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fyller du så mye vann? 10 liters kjelen min fyller jeg ikke mer en max 1,5 liter.
    Sper heller på litt hvis det blir for lite. Kål har jo mengder med van i seg.
    Jepp fyller godt på med vann. Blir så god kraft å ta med videre i andre måltid. Koker den ned før jeg fryser den.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jepp fyller godt på med vann. Blir så god kraft å ta med videre i andre måltid. Koker den ned før jeg fryser den.
    Ja da så, er bare jeg som spiser det her i huset så det har jeg ikke behov for.
    Men synes du ikke att kraften blir litt flau da? det er det jeg synes den ene gangen jeg fylte for mye vann.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja da så, er bare jeg som spiser det her i huset så det har jeg ikke behov for.
    Men synes du ikke att kraften blir litt flau da? det er det jeg synes den ene gangen jeg fylte for mye vann.
    Er ikke mye av kraften jeg bruker til får i kål måltidet. Så nei for meg er det helt pørfekt. Kun jeg som spiser her også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenkte jeg skulle skryte litt av posten (post i butikk på Jessheim) fikk melding om at en pakke var ankommet, så jeg tenkte jeg skulle prøve sånn bestille levering på døra. Vel det gjorde jeg kl 03.54 i natt.
    Og nå ringte det på døra og det sto en kar med en pakke til meg. Det gikk gysla fort

    Er bare et par stativ til noen høyttalere jeg plukket opp på finn for litt siden, slik at jeg har noen par å leke med.

    Alle parene skal nok selges etterhvert men frem til da så har jeg nå 3 veldig ulike rimelige par.

    Hele opplegget er at jeg ønsker å teste ut stativhøytalere i serier hvor jeg har hatt gulvstående tidligere. Rett og slett for det er nok meget mulig det blir det etterhvert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn