Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir fiske fra båt i sommer, gleder meg til det. Har aldri very noe glad i å stå i en elv..
    Her er vi definitivt forskjellig :) Lite som slår roen kombinert med spenningen ved elvefiske. Jeg er vel egentlig litt ødelagt. Etter å ha jobbet noen år i Kystvakten skal det litt til å bli overrasket/imponert over det som kommer opp fra sjøen/havet :giggle:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er vi definitivt forskjellig :) Lite som slår roen kombinert med spenningen ved elvefiske. Jeg er vel egentlig litt ødelagt. Etter å ha jobbet noen år i Kystvakten skal det litt til å bli overrasket/imponert over det som kommer opp fra sjøen/havet :giggle:
    Ble svært overrasket for et par år siden. Det rykka som F i stanga, og nekta hei gi seg. Etter en 15 min så fikk jeg denne skapningen opp på overflata. Og da begynne den år sprute vann!!

    Fikk den i håven og joda en blekksprut av en el annen type. Mener å huske at "hodet" altså ikke armene var over 50cm langt.

    Vi fyllte det med fiskefarse og laga deilig middag..

    Skikkelig morsomt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20200608_062342.jpg

    Koser meg med noen rolige timer før denne uka tar til.
    Kaffe på termosen, samboer ligger å sover og Dire Straits på vinyl. Har kobla opp reserve forsterkeren bare for å teste den igjen.

    Håper dere alle får en flott uke.. Været skal visst bedre seg utover uka for oss her på Østlandet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Herlig!
    Kos deg med kaffen, og jobben. Var veldig hyggelig å hilse på deg igjen på lørdag.
    Koser meg fælt nå. Var morro å treffe deg igjen ja. Har sendt deg en melding. Men tar det her også.. Hva het den Electronica låten med det rosa coveret vi hørte på Tidal? Kunne tenkt meg meg å testa den her hjemme
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Starter opp dagen idag på samme måte som igår, dog med hovedoppsettet koblet opp. Og med vinyl. Tracy Chapman på surra herlig plate. Nesten like god som deby plata. Noen som har et svær pent exs å selge så si ifra!

    IMG_20200609_045748.jpg


    Noen timer før jeg drar på jobben, kjenner at det her blir en svært god dag.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tool-Undertow.jpg


    Siste album ut ble dette.. Et fantastisk flott album. Har det kun på cd, men vurderer innkjøp av det på vinyl.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg nå gikk for vinyl igjen for litt siden. Så lovte jeg meg selv å ikke kjøpe inn sånne spesial utgaver ol.

    IMG_20200611_082932.jpg

    Må vel si at hamstergenet, du vet det rykket man får i kroppen når man ser et album el single fra sitt favorittband, ikke er helt temt.... Sukk
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det noe bra lyd på dette, eller er det bare for å ha i hylla?
    Har ennå ikke hørt Metallica med bra lyd. Har du noen anbefaling?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noe bra lyd på dette, eller er det bare for å ha i hylla?
    Har ennå ikke hørt Metallica med bra lyd. Har du noen anbefaling?
    Man kjøper nok ikke Metallica for hifi prestasjoner... 😁 Men Metallica, Ride the ligthning og master of puppets feks har slettes ikke dårlig lyd.

    Nå er jeg nok ekstra glad i musikk de spiller. Så jeg slenger på en plate relativt ofte fra de.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    ... And justice for all har også god lyd foruten at Jason er mikset ned. Men det finnes utgaver "der ute" som låter godt av denne plata.

    Så summa sumarium så kjøper jeg stort sett musikk jeg liker. For musikken sin del.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nok en hærlig dag er på vei til å bli slutt. Sitter på toget på vei hjem etter en hektisk dag på jobb. Kom over denne videoen som ble postet over her.

    Hifi kommer i mange ulike former, det er sikkert..

    Appropos form. Nå synes jeg at jeg har vert flink.. Klappe seg selv på skuldra.. I dag etter en tur i dusjen, så såg jeg bare 2 sifra antall kg. Har hatt som mål å komme ned under tresifra før ferien. To uker til på jobb før den tar til, så da klarte jeg jaggu målet. Som var et delmål.

    Har ikke trent på noe vis, kun passa litt mer på hva jeg har putta inn i gapet. Så tenker jeg bare må fortsette. Så får man legge til litt mer trening etterhvert. Har jo et tørkestativ (sykkel) på treningsrommet som nok har sett flere skjorter enn minutt med en svett bak. Må gjøre noe mer med det.

    Musikk da, har man oppdaget noe nytt i det siste. Nei egentlig ikke. Treshold er siste band som jeg har lytta mye til. Liker de mer og mer, men 449 pr plate.... det spørs om ikke jeg får benytte meg av streaming litt til.

    Men jeg er på jakt etter litt plater stadig vekk. Følger med på noen grupper på FB men er skjelden jeg finner mer enn 1 el 2 plater fra en selger. Så med porto så blir det ofte at jeg står over. Gleder meg til landet åpner opp igjen, slik at man kan dra på platemesser og ta med noen nye hjem.

    Mye på hjertet idag, føler meg skikkelig positiv og er i godt humør. Håper det varer.

    Snart helg nå. Blir spennende å se hva Lagga legger ut imorgen!! 😀
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20200616_171830_com.roon.mobile.jpg


    Skikkelig gøy med ny musikk. Takk for det, dere vet hvem dere er..

    Blir å lytte på vei hjem også. Har kun blitt tid til noen småklipp innimellom. Men det jeg har hørt har vert meget intr..

    Igjen takk for musikktips
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy for ei plate!! Togturen har gått altfor fort.

    Ser også at han her har jobbet mye med Larry Carlton. Jeg gleder meg allerede. 😁
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Fy for ei plate!! Togturen har gått altfor fort.

    Ser også at han her har jobbet mye med Larry Carlton. Jeg gleder meg allerede. 😁
    Jeg er meget overrasket over om du ikke har hørt på Lee Ritenour, Larry Carlton og Dave Grusin .... du er jo ganske bevandret i forskjellige sjangre, artister osv, men for all del, bedre sent enn aldri .... Burde sjekke ut albumet/konserten overtime, jeg har den konserten på Blu-ray, det er må-ha i dette segmentet. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er meget overrasket over om du ikke har hørt på Lee Ritenour, Larry Carlton og Dave Grusin .... du er jo ganske bevandret i forskjellige sjangre, artister osv, men for all del, bedre sent enn aldri .... Burde sjekke ut albumet/konserten overtime, jeg har den konserten på Blu-ray, det er må-ha i dette segmentet. ;)
    De er kjent. Robben Ford har jeg ikke fått med meg før nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Over til en noe annen stilart innen musikkens vide verden.

    IMG_20200617_132645.jpg


    King Of Trolls.
    Ja du tipper nok riktig, norsk band som spiller god gammeldags rock. En blanding av Iron Madien og Kiss vil jeg si.

    IMG_20200617_132736.jpg

    Møtte sjefstrollet idag, så fikk signert albumet. Litt ekstra stas. 😁

    Så for vi vente til september med å spille den... 🤪 Neida får sette vinduer og dører på vidt gap så blir det nok å snurre den ikveld.

    Anlegg da... Jo sitter å vurderer litt hva jeg skal finne på. Enten så kvitter jeg meg med alt av surround igjen, eller så må jeg få inn ny PJ og nye surround kanaler. Har faktisk ulike merker på alt. Eneste som er likt er de 4 Atmos kanalene. Og jeg merker det når jeg spiller musikk konserter. Og det irriterer meg litt.

    Vurderer også nye headsett til å bruke når lytterommet er for varmt. Kona har hjemmekontor og slik blir det utover sommeren og høsten. Og da blir det ikke til at jeg bruker stue oppsettet, slik at hun får fred. Jeg trives egentlig ganske godt med headfi om jeg finner klokker som behagelige. Er ganske tykk i toppen så komfort er viktig. Og de må være lukka.

    Vi for se hva som skjer...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nærmer seg helg nå for min del også nå. Ser frem til en rolig kveld og en dag hjemme med litt musikk og kanskje en film. Om tempen gjør at det lar seg gjennomføre.
    Fullt trøkk hele uka så skal bli digg å få sette seg litt ned.

    Akkurat nå sitter jeg å håper på at det skal bli litt mindre regnvær. For det er rett og slett sykt hvor det har regnet. Det er mer regn enn det kommer ut fra dusjhodet i dusjen hjemme :) Så her kommer jeg til å bli søkke våt på vei hjem om det ikke letter mye. Det eneste som er positivt nå med regnet er at man får dempa litt pollen spredningen. Samboer sliter litt med det. SÅ tipper hun er fornøyd.

    Snart ferie også. jobbe ut neste uke så er det en god periode med fri. Fikk bilde ab brutter`n idag. Nå er Makrellen såvidt kommet på plass. Så nå gleder jeg meg enda mer til noen turer ut på fjorden.

    Fortsatt god helg dere som er innom her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Endelig en dag det er mulig å oppholde seg på lytterommet over litt tid.
    Så har allerede sett Metallica sin konsert fra Granåsen. Og mer blir det.
    Avspasering idag, planen var å holde på litt ute, men været satt en effektiv stopper for det.. så langt.
    Skal visst bli opphold utover dagen. Så litt ut må jeg nok.

    Forbereder asfalt her. Så må plante om noen busker og små greier.

    Ha en glitrende uke hele gjengen!
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Lykke til med asfaltering:) Her holder de på i oppkjørselen vår akkurat nå:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Driver å rydder litt og har de kablene her liggende.
    Er det noen som vet hvilke kabler det er og evnt hva verdien på de er?

    Jeg tror det er Oblivion kabler, men er svært usikker.

    IMG_20200622_215510.jpg


    IMG_20200622_215543.jpg
    IMG_20200622_215522.jpg


    Så noen som vet?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I natt har det igjen vert kjølig, så hva betyr det.... Jo opp tidlig, få i seg en kaffe og ta med en opp på lytterommet. 😁

    Blir å spille plater et par timer før dagens gjøremål tar til.

    Akkurat nå så går denne
    Tool-Undertow-1.jpg
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dette er nok ikke fabrikkterminerte kabler.......
    Den er god. Da er det nok mere bruksverdi enn kroneverdi. Så får ligge i skuffen til en dag jeg trenger de. Bytter jo forsterker innimellom.. 😁
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble sittende å lytte litt men måtte også skru litt på subbene og høyttalere. Altså delefrekvens. Intr å høre hva som skjer med å flytte delingen 10hz opp og ned. Endre steilhet på filter og også flytte ting i tid. Med samme spl så får jeg både bass som oppfattes mykere, strammere, tyngre, raskere, fra buksa vibrerer bass til trøkk i magen bass. Så plutselig så har jeg 3 preset. På musikk.

    Det var det jeg rakk idag. Ut på tur igjen og når jeg kommer hjem så kan jeg sikker steke biffen i vinduskarmen ser oppe. Så får bli headfi senere
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny dag nye muligheter. Etter en digg natt med normal temperatur så har man endelig fått sove skikkelig. Føler meg nesten som en ny mann. Digg lesestoff til morrakaffen var det også. Så tett og slett en digg start.

    Ferien starter neste uke.
    Screenshot_20200625_091012_com.android.chrome.jpg


    Ikke helt det varselet jeg håpte på, så det blir en våt start på Sunnmøre. Men det finnes jo ikke dårlig vær sies det. Og fisken biter uansett. Dessuten å spå langtidsvarsel for Ørsta, det er ikke enkelt. Så tar det med en klype salt.

    Driver å pønsker ut noen forbedringer i oppsettet for tiden, så får se hva som skjer etter ferien.
     

    300B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.12.2003
    Innlegg
    101
    Antall liker
    15
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    3

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tipper dette er Oblivion kabler, jeg har ett sett med samme type kabelstrømper.
    Er flere som mener det samme. Vet modell navn? De blir liggende i skuffen til en dag jeg har bruk for de. Er ikke noe kroneverdi på de, men det hadde vert gøy å vite hva jeg har. Fikk de med på kjøpet en gang så har faktisk ingen anelse på hva det er fornoe. Har dog fått en pm med omtrentpris på de når de var nye.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn