Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo lyd i en eller annen form blir det. Et nytt kapittel og en ny bok må åpnes. Blir jo morsomt det også. Men jeg får nok ikke samme resultat i ei stue som jeg har nå... Men slik er det jo. Kan bli intr å se hvor langt jeg kan ta lyden i et normalt fellesrom også
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Trist å høre Retep.

    Men da har du endelig mulighet til å skaffe deg en skikkelig god og stor 4K TV, samt et par gode high end stativhøyttalere. Se på det som et nytt kapittel. 😊
    Helt enig! Men jeg vil dra den så langt som å si at et 5.1 opplegg med onwall og inceiling bak og en grei sub gjør 90 prosent av gleden!
    trist å flytte fra dedikert rom, men du har iallefall kost deg på veien!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.933
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jo lyd i en eller annen form blir det. Et nytt kapittel og en ny bok må åpnes. Blir jo morsomt det også. Men jeg får nok ikke samme resultat i ei stue som jeg har nå... Men slik er det jo. Kan bli intr å se hvor langt jeg kan ta lyden i et normalt fellesrom også
    Hadde eget lytterom i mange år men det blir mye mere brukt når en har oppsettet i stua :)

    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo kjedelig å måtte legge ned hjemmekinoen, men andre ting er viktigere tross alt. Lykke til i jakten på ny bopel :)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Jo lyd i en eller annen form blir det. Et nytt kapittel og en ny bok må åpnes. Blir jo morsomt det også. Men jeg får nok ikke samme resultat i ei stue som jeg har nå... Men slik er det jo. Kan bli intr å se hvor langt jeg kan ta lyden i et normalt fellesrom også
    Hadde eget lytterom i mange år men det blir mye mere brukt når en har oppsettet i stua :)

    mvh
    Det er helt samme som jeg opplevde! Hadde garasjeloftet som hjemmekino en stund, men det blei med etpar kvelder i mnd...

    retep: dette blir jo litt frem i tid, men jeg skal komme med et kjøretips allerede! XTZ spirit 6 som LCR, hengt på veggen.. sågar spirit 2 kan fungere.. DÆVEN de presterer!!!

    65´´tv og en streaming løsning så har du jo et sykt stilig oppsett!
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Er jo fullt mulig å få til god lyd i en vanlig stue, alfahannen er jo ett meget godt eksempel på det. Verre blir det å spille av film på ref volum men det løser seg om du blir nabo med Alpha, helvete da kan dere jo kjøre konkurranser i å få mellomveggen til å flexe mest mulig :):eek: Blir nok bra lyd uansett kjenner jeg deg rett. Selv har jeg brukt så mye penger at nå blir det risengrynsgrøt resten av livet :) Lykke til med boligkjøp, du har mulighet for å gjøre gode investeringer nå.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Er jo fullt mulig å få til god lyd i en vanlig stue, alfahannen er jo ett meget godt eksempel på det. Verre blir det å spille av film på ref volum men det løser seg om du blir nabo med Alpha, helvete da kan dere jo kjøre konkurranser i å få mellomveggen til å flexe mest mulig :):eek: Blir nok bra lyd uansett kjenner jeg deg rett. Selv har jeg brukt så mye penger at nå blir det risengrynsgrøt resten av livet :) Lykke til med boligkjøp, du har mulighet for å gjøre gode investeringer nå.
    Nå er det jo en bolig i mellom den som skal selges og min, men mulig vi får hele rekka til å gå i selvsving:cool:

    PS! Har noen brune bananer om du vil innom en dag når sulten melder seg;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Er jo fullt mulig å få til god lyd i en vanlig stue, alfahannen er jo ett meget godt eksempel på det. Verre blir det å spille av film på ref volum men det løser seg om du blir nabo med Alpha, helvete da kan dere jo kjøre konkurranser i å få mellomveggen til å flexe mest mulig :):eek: Blir nok bra lyd uansett kjenner jeg deg rett. Selv har jeg brukt så mye penger at nå blir det risengrynsgrøt resten av livet :) Lykke til med boligkjøp, du har mulighet for å gjøre gode investeringer nå.
    Nå er det jo en bolig i mellom den som skal selges og min, men mulig vi får hele rekka til å gå i selvsving:cool:

    PS! Har noen brune bananer om du vil innom en dag når sulten melder seg;)
    Håper det er fra samme partiet som sist, de var gastronomiquement magnifique - kommer gjerne innom igjen når subbene skal hardkjøres :rolleyes:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo lyd i en eller annen form blir det. Et nytt kapittel og en ny bok må åpnes. Blir jo morsomt det også. Men jeg får nok ikke samme resultat i ei stue som jeg har nå... Men slik er det jo. Kan bli intr å se hvor langt jeg kan ta lyden i et normalt fellesrom også
    Hadde eget lytterom i mange år men det blir mye mere brukt når en har oppsettet i stua :)

    mvh
    Har et oppsett i stua. Det blir brukt mye, kanskje like mye som anlegget oppe. Så ser igrunn ikke så mørkt på det. Har det siste året vert mer opptatt av musikk enn av komponenter. Og i ei moderne stue der damen skal ha sitt å si, så blir det nok begrenset hva jeg får lov til å gjøre. Men spille musikk, det skal vi.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er jo fullt mulig å få til god lyd i en vanlig stue, alfahannen er jo ett meget godt eksempel på det. Verre blir det å spille av film på ref volum men det løser seg om du blir nabo med Alpha, helvete da kan dere jo kjøre konkurranser i å få mellomveggen til å flexe mest mulig :):eek: Blir nok bra lyd uansett kjenner jeg deg rett. Selv har jeg brukt så mye penger at nå blir det risengrynsgrøt resten av livet :) Lykke til med boligkjøp, du har mulighet for å gjøre gode investeringer nå.
    Nå er det jo en bolig i mellom den som skal selges og min, men mulig vi får hele rekka til å gå i selvsving:cool:

    PS! Har noen brune bananer om du vil innom en dag når sulten melder seg;)
    Takker for innbydelsen. Får se hva jeg finner tid til. Rekkehus er jo en mulighet, men tror nok ikke økonomien takler det. Håper på å kjøpe for samme sum som vi selger for.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo lyd i en eller annen form blir det. Et nytt kapittel og en ny bok må åpnes. Blir jo morsomt det også. Men jeg får nok ikke samme resultat i ei stue som jeg har nå... Men slik er det jo. Kan bli intr å se hvor langt jeg kan ta lyden i et normalt fellesrom også
    Hadde eget lytterom i mange år men det blir mye mere brukt når en har oppsettet i stua :)

    mvh
    Det er helt samme som jeg opplevde! Hadde garasjeloftet som hjemmekino en stund, men det blei med etpar kvelder i mnd...

    retep: dette blir jo litt frem i tid, men jeg skal komme med et kjøretips allerede! XTZ spirit 6 som LCR, hengt på veggen.. sågar spirit 2 kan fungere.. DÆVEN de presterer!!!

    65´´tv og en streaming løsning så har du jo et sykt stilig oppsett!
    Takker for tips, man får jo se litt på hvor man havner først og hvilke muligheter som blir. Men har de her i bakhodet
    last ned.jpeg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo nå du kan gå for linjekilder da Peter.
    Fotavtrykk på 13x40 cm de jeg har:)
    Men hvor har dere tenk å flytte? Blir det ned i byen som er planen.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Er jo fullt mulig å få til god lyd i en vanlig stue, alfahannen er jo ett meget godt eksempel på det. Verre blir det å spille av film på ref volum men det løser seg om du blir nabo med Alpha, helvete da kan dere jo kjøre konkurranser i å få mellomveggen til å flexe mest mulig :):eek: Blir nok bra lyd uansett kjenner jeg deg rett. Selv har jeg brukt så mye penger at nå blir det risengrynsgrøt resten av livet :) Lykke til med boligkjøp, du har mulighet for å gjøre gode investeringer nå.
    Nå er det jo en bolig i mellom den som skal selges og min, men mulig vi får hele rekka til å gå i selvsving:cool:

    PS! Har noen brune bananer om du vil innom en dag når sulten melder seg;)
    Takker for innbydelsen. Får se hva jeg finner tid til. Rekkehus er jo en mulighet, men tror nok ikke økonomien takler det. Håper på å kjøpe for samme sum som vi selger for.
    Har dere fått noe E-takst i det siste?
    Perfekt beliggenhet her til absolutt ALT!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er jo nå du kan gå for linjekilder da Peter.
    Fotavtrykk på 13x40 cm de jeg har:)
    Men hvor har dere tenk å flytte? Blir det ned i byen som er planen.
    Veit ikke hvor vi tenker, men det naturlige blir å tenke Oslo. Dama jobber på Stovner jeg på Lysaker.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Linjekilder får jeg neppe lov å ta inn i stua. Men det får vi se litt nærmere på etterhvert. Dama liker både Triangle og B&W. Og i og med at dette nok skal stå i stua så må det bli noe hun synes er fine. Jeg blir nok å holde på med headfi tenker jeg. Men man skal jo aldri si aldri. Selv om jeg føler at jeg har fått leika meg i 10år. Så kanskje det er hennes tur nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje jeg skulle gå for et par Klipsch the sixties til stua. Og så gått for et skikkelig fett headfi oppsett.

    Om man skulle tenke i retning headfi. Hva burde man se på da? La oss si et budsjett på... 30.000 burde man gå for ett skikkelig par klokker eller burde man spre summen på 2-3 ulike for å ha til ulike sjangre. Her er jeg helt blank.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Bare ved å flytte til Oslo så kan vi redusere utgiftene til pendling med ca 5000 "i mnd. Inkl bom ol... Jeg bruker idag 12timer hver dag tur retur inkl arbeidstid. Når togene er i rute.
    Føler med deg, det der var drøye tall. Selv bruker jeg maks. 15 min. til jobb. Men da har jeg levert minstejenta i barnehagen på vegen. Du vil jo vinne masse tid på å flytte, så her er det masse positivt også.

    Men lyd i leilighet fikser du. Det er bare en ny utfordring. Stå på :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo lyd i stua skal vi ha. Vi er begge glad i musikk, men jeg ser litt mørkt på å gå fra mitt kongedømme til en stue med naboer rund om vegg i vegg. Så noe dyrt hiend opplegg blir det garantert ikke. Ser rett og slett ikke poenget med det siden det mest sannsynlig aldri vil kunne spille mer en 50% av potensiale om jeg er heldig.

    Heldigvis er det en stund til jeg må ta standpunkt til dette. Men det kommer en dag..
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Kanskje jeg skulle gå for et par Klipsch the sixties til stua. Og så gått for et skikkelig fett headfi oppsett.
    Har et par av de i stua og snakk om spilleglede for en liten penge. Grunnen til kjøpet av disse var at jeg måtte ha noe som enkelt kunne flyttes vekk når de ikke ble brukt, for fruen er ikke fan av anlegg i stua. Men hun har faktisk godtatt at disse står der permanent. Hun har tilogmed brukt de selv når jeg ikke har vært hjemme. Så jeg kan ihvertfall på det varmeste anbefale de.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje jeg skulle gå for et par Klipsch the sixties til stua. Og så gått for et skikkelig fett headfi oppsett.
    Har et par av de i stua og snakk om spilleglede for en liten penge. Grunnen til kjøpet av disse var at jeg måtte ha noe som enkelt kunne flyttes vekk når de ikke ble brukt, for fruen er ikke fan av anlegg i stua. Men hun har faktisk godtatt at disse står der permanent. Hun har tilogmed brukt de selv når jeg ikke har vært hjemme. Så jeg kan ihvertfall på det varmeste anbefale de.

    Har hørt de i to ulike butikker og det er svært mye for pengene. Dytte en chromecast i rævva på de og platespiller så har man det som trengs for å spille musikk.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Hos meg er de et sekundær anlegg, så mine har ikke fått såpass engang. Her streames det bare fra spotify. All annen lytting foregår på «lekerommet»...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dama har kjøpt bursdag gave til meg fra Tyskland. Hva i huleste kan vere inne i denne pappeska?
    DSC_0446.jpg


    Veier en 5-6kg. Går ikke på strøm men er relatert til HiFi. Og er både en bruks gjenstand og pynt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp, har det. Tror ikke de har det hos Thomann
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt en vinyl bag. Til en 20-30plater? Helst med seler slik at jeg kan ha den på ryggen som en sekk.. Men skulder rem går greit.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    m5FgAlrU3QdH_NI0rIJ-D7w.jpg


    Tenkte noe mer i retning den her, bare mindre...
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Sveivgramofon til picnick'en, derfor du skal ha bag til lp platene:D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Neida, er lei av plastposer etter en tur på handling.. Vinyl veier litt mer enn en cdplate.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn