Merker at det er sommerferie på HFS, er stort sett de samme 8-10 som skriver og diskuterer i noen tråder. Er vel typisk det for årstiden. Samtidig som jeg har roet ned innkjøpene, vel har jo kjøpt litt innimellom. Og nyter fruktene av det..
Har nå levd med vinyl et par uker. Har fått kjøpt inn en nærmere 90 plater nå, med musikk jeg liker. Og litt som dama liker. Hører jo lett hvorfor noen har vinyl som sin hovedkilde, er en annen sound enn fra cd og streaming. Men tror nok ikke vinyl blir hovedkilden her i huset. Til det savner jeg pc avspilling og Jriver for mye.
Dataen har krasjet igjen, så nå blir det å teste pc til dama da hun skal kjøpe seg ny tydeligvis. Det er noe med muligheten til å skru lyden selv jeg savner. Det låter slettes ikke ille nå rett fra dac eller vinyl til marantz pm11s3. Men tar meg i å høre mer på musikk fra marantz reciveren med audessy enn tidligere. Grunnen til dette er ukjent, men regner med det har mye med EQ delen å gjøre.
Sitter derfor å tenker litt på mulige løsninger om jeg vil fortsette med å ikke ha pc tilkoblet anlegget. Synes det er litt stas å legge på vinylen, børste av støv, legge nålen på, eller ta ut en cd ( spiller fra en gammel Pioneer DVD spiller til Nuprime dac10)legge den i skuffen og trøkke play. Og det ser egentlig ut til at for å få til det, uten pc altså, så må jeg gå for seperat pre og effekt. Som igjen betyr at marantzen (pm11) må selges. Noe jeg ikke ønsker, så da havner jeg nok på pc avspilling igjen.
Har også tenkt mye i det siste på å skaffe meg en multispiller. En spiller jeg kan bruke som avspiller fra alle typer sølvplater og som dac til pc. Oppo 205 dukker naturligvis opp som en het kandidat. Men jeg lurer veldig på hvor stor forskjell det er på 203 og 205 når det kommer til lyd i to kanaler. Bilde ol bryr jeg meg lite om.
Tenker mye på hva neste steg på min vei skal være, men kommer på en måte ikke noe videre, rett og slett fordi jeg er såpass fornøyd med hvordan oppsettet spiller idag, bare det er en siger for min del.