Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir spennende å høre forskjell på Lx 83 og 7010.

    Fikk en pling fra Postnord. Ifølge den så skal pakken leveres på døra mi kl 21 imorgen. Vel.....? Vi får se da.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da vert noen timer hos Ove. Dette oppsettet spiller virkelig godt.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Blir spennende å høre forskjell på Lx 83 og 7010.

    Fikk en pling fra Postnord. Ifølge den så skal pakken leveres på døra mi kl 21 imorgen. Vel.....? Vi får se da.
    Blir spennende å høre når du for alt opp og gå..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gleder meg. Hadde jo vert gøy å få de i hus før jeg tar en uke ferie...
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Her går det unna som vanlig :) får komme innom å høre triangle igjen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer nok ikke til å kjøre noe annet enn korreksjon på surround delen. Mulig jeg bruker reciver til å tidskorrigere og dele av subb. Får lytte litt til hvordan Marantzen klarer seg alene på Triangle før jeg tar flere steg videre. Hadde vert konge om den holdt til mitt bruk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som har et treborr på 14,5mm liggende som jeg kunne lånt? Er ikke noe god på å google, men ser ut til at jeg må handle i sverige for å få tak i dette.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel vi får se da om høyttalere dukker opp her idag. Sporingen sier fremdeles det. Har ikke helt trua men.

    Var på et besøk hos Evo2 igår. Der vi fikk jobbet litt med plasseringen av Amatiene hans. Nå har jeg vert litt rundt å målt litt ulike rom og høyttalerene/plasseringer, men aldri vert borti et rom/ anlegg som responderer så mye på små justeringer. Det er nesten rart å høre.

    Får nok høre å se litt mer på hvor lyden til Evo tar veien. Kanskje skulle han ha fått tak i et par subber for å komme helt ned. Ikke det at det mangler noe spesielt egentlig, men er vel litt slik at er man vant til å spille med godt integrerte subber. Så blir det litt lite uten. Spes på musikk som Infected Mushrooms og yello.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Når det kommer til eget oppsett, så kommer det nå en periode der det vil bli jobbet mye med plassering og tiltak.

    Kommer til å ta ned buen min. Sette opp høyttalere igjen i nakent rom. Får så å sette dette opp igjen. Mulig jeg skal prøve å få dette til på en litt penere måte.

    Blir vel til å dokumentere dette med både bilder og lytteinntykk.

    Så får vi se da hva dette blir til...
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Blir spennde å følge med på!
    Kjekt å ta det fra scratch igjen og bruke erfaringen man har ervervet seg
    gjennom mye jobb.
    Forandring fryder, og lykke til med nye HT.
    Jeg hadde Triagle Altea ESW for mange år siden, de hadde kvaliteter de og:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo kjenner Antal ESW godt. Er jaggu mye høyttalere for pengene.
    Triangle har dessverre ikke fått status som kult å eie her hjemme. Og med ingen norsk importør så får de heller ikke opparbeidet seg dette. Leser man på tester på nett så får de svært mye skryt. Den siste serien Signature, feks er jo rett og slett topptestet over hele fjøla.

    Synes det er rart at folk ikke hopper på mitt frontsett som jeg har til salgs.

    Koble på en god rimelig røramp. Så har man utgangspunktet for svært god lyd til en meget hyggelig pris.
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har et treborr på 14,5mm liggende som jeg kunne lånt? Er ikke noe god på å google, men ser ut til at jeg må handle i sverige for å få tak i dette.
    Ser at biltema har 14mm treborr,de har også justerbart trebor 15-45mm
    Men ikke 14.5mm. På størrelse over 10mm må man ofte søke spiralborr.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo finner 14-16mm over alt. Men de plagene som skal forankres i veggen er 14.5mm

    Skal holde et nedtrekk apparat fast i veggen så det ikke tipper. Tørr ikke bruke større. Mulig mindre og litt brute force vil gjøre mye....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da kjøpt et 14mm borr og en tynn rund fil. Så får jeg bare kjøre på..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel sporingsappen sier fremdeles levering mellom kø 18-21 idag. Har ikke helt trua på det men, time will show!!

    Sitter å surfer rundt på nettet for å prøve å finne ut om jeg kan route lyden fra front lett og Right med de innebygde kanalene i marantzen til tak bak kanaler, samtidig som jeg bruker preout LCR til effekttrinn. Men blir ikke helt klok på om det går eller ikke. Står litt av hvert rundt det.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Da bør du ikke forvente rask levering. Postnord er notorisk upålitelige (gamle Tollpost).
    Det har hendt at de har gjort en brukbar jobb i enkelte tilfeller, men dette tilhører unntakene. Så regn med at det vil ta litt tid. I mellomtiden får du hygge deg med å legge ut bilder av vidunderet som er på vei så vi andre kan beundre og bli misunnlige. Og høre musikk på Celius selvsagt.
    Trenger ikke si mer: Kassen tom i Postnord: Kræver krisemøde om milliard-underskud – Ekstra Bladet
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da bør du ikke forvente rask levering. Postnord er notorisk upålitelige (gamle Tollpost).
    Det har hendt at de har gjort en brukbar jobb i enkelte tilfeller, men dette tilhører unntakene. Så regn med at det vil ta litt tid. I mellomtiden får du hygge deg med å legge ut bilder av vidunderet som er på vei så vi andre kan beundre og bli misunnlige. Og høre musikk på Celius selvsagt.
    Trenger ikke si mer: Kassen tom i Postnord: Kræver krisemøde om milliard-underskud – Ekstra Bladet
    Huff. Med min flaks så kommer aldri pakken frem...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Har vel aldri hatt så mange saker gående på engang mot en transportleverandør som Postnord desverre, skikkelig arrogante i sin saksbehandling også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Såså.. Ikke skremme meg for mye nå da...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    He he, neida ikke meninga det, du har jo uansett sånn ca 47% sjanse for at alt går som det skal.. :)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Da bør du ikke forvente rask levering. Postnord er notorisk upålitelige (gamle Tollpost).
    Det har hendt at de har gjort en brukbar jobb i enkelte tilfeller, men dette tilhører unntakene. Så regn med at det vil ta litt tid. I mellomtiden får du hygge deg med å legge ut bilder av vidunderet som er på vei så vi andre kan beundre og bli misunnlige. Og høre musikk på Celius selvsagt.
    Trenger ikke si mer: Kassen tom i Postnord: Kræver krisemøde om milliard-underskud – Ekstra Bladet
    Huff. Med min flaks så kommer aldri pakken frem...
    Gjelder Danmark dette men de går i minus i Norge også. Er Sverige som redder de sjøl om det har vært mye negative oppslag om Postnord der også.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Synd om postnord blir borte.. de gruser posten når det gjelder å få pakker opp til nord... gjerne 2 døgn kjappere enn posten...
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    X-Cell skulle jeg sendt noe til deg skulle jeg hatt det der oppe fortere en du hadde ant.
    Vi sender en container til Narvik flere ganger i uka.
    Må drive litt reklame for firma jeg jobber i Apotek 1:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Torsdags morgen og nada pakke på døren. Hadde nok ikke helt trua egentlig...

    Får vel bare smøre meg med tålmodighet litt til. Den som venter på noe godt.... osv.

    Fikk uansett en tur på hifirommet igår etter en god times snømåking. Med tanke på hvordan Celius låter så gleder jeg meg virkelig til å få Quartet tilbake. Dette blir det 4 paret Quartet jeg får ihus i tilegg til 2 par Lyrr. Denne gangen så er de i Limited Edition, men hva som er forskjellen på Quartet og Quartet LE har jeg ikke greid å finne ut. Mulig det kun er lakk og finish.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter også å vurderer om jeg skal beholde Celius faktisk. De vil jo fungere fint til surround kanaler evnt surround back. Dette frigjøre det ene paret med Triangle Khos. Slik at de kan brukes som atmos kanaler.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har da sendt butikken en epost ang forskjeller på standard Quartet og Quartet LE. Så får vi se da.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lunch og det har tikket inn ny epost fra Postnord.

    Din forsendelse er tatt ut til kontroll og toølbehandling. Så da er pallen kommet til Norge i vertfall. Så får vi se da, kommer den iløpet av neste uke så blir jeg glad.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jo kjenner Antal ESW godt. Er jaggu mye høyttalere for pengene.
    Triangle har dessverre ikke fått status som kult å eie her hjemme. Og med ingen norsk importør så får de heller ikke opparbeidet seg dette. Leser man på tester på nett så får de svært mye skryt. Den siste serien Signature, feks er jo rett og slett topptestet over hele fjøla.

    Synes det er rart at folk ikke hopper på mitt frontsett som jeg har til salgs.

    Koble på en god rimelig røramp. Så har man utgangspunktet for svært god lyd til en meget hyggelig pris.
    Det er det som er så kjekt med høyttalere som responderer godt på rør. De kan riktignok med noen transer låte huggorm på grunn av dårlig match, noe som gjør at enkelte kan få et feil inntrykk, men hvis du er på jakt etter litt sonisk "magi" så er det en kort og potensielt rimelig vei til nirvana med en velkonstruert integrert rørforsterker som ikke trenger å koste mye mer enn 10k ny.

    Noe av det mest overraskende jeg har møtt på er Klipsch RB 51 som ble drevet av en liten MingDa EL84-forsterker som kostet under 3000 brukt. At en kombinasjon som kostet så lite kunne formidle så mye musikkglede er egentlig utrolig, for det var utvilsomt en kombinasjon av egenskaper og kompromisser som var mer vellykket enn enhver annen og mer "hifiriktig" kombo jeg har hørt til under 10k basert på transistorer.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    X-Cell skulle jeg sendt noe til deg skulle jeg hatt det der oppe fortere en du hadde ant.
    Vi sender en container til Narvik flere ganger i uka.
    Må drive litt reklame for firma jeg jobber i Apotek 1:)
    Ditt nick er herved lagret i hukommelsen. .. ;) kjenner vel stortsett alle på medisinaldepoet her i narvik ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn