Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.908
    Antall liker
    51.123
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hva med å prøve seg på en Dared saturn med dac som ligger ute til halv pris på finn?
    SE med kt120 rør og med fjernkontroll.
    Vil mene det hadde vært en noe bedre kandidat til et tv-oppsett.
    Den er faktisk veldig god,den har fjernkontroll også som er kjekt til TV lyd;)
    O
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dared er totalt ukjent for meg. Mulig den er en kandidat.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dared er totalt ukjent for meg. Mulig den er en kandidat.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Les deg opp på den. Den har fått end el skryt der ute.
    Og med at det er en single-ended triode konstruksjon med kt120 rør, så er det en god sjanse for at den er et godt hakk bedre enn music angel.
    Og med fjernkontroll som bonus.

    Alternativt, så hører du med Mala om å få teste ut en LM forsterker...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser at Rognlien ikke likte dared sammen med Klipsch i en test. Nå vet jeg at han kjenner klipsch godt. Så da er nok ikke det en kandidat alikevel.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.908
    Antall liker
    51.123
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ser at Rognlien ikke likte dared sammen med Klipsch i en test. Nå vet jeg at han kjenner klipsch godt. Så da er nok ikke det en kandidat alikevel.
    Så vitt jeg husker så testet han den med orginal rørene,12AX7/AU7,de som sitter i har ramlet av en bil i Kina ett sted og blitt plukket opp av dared:) sett i noen nye gode rør i den så synger den på klipsch også:)

    O
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ser at Rognlien ikke likte dared sammen med Klipsch i en test. Nå vet jeg at han kjenner klipsch godt. Så da er nok ikke det en kandidat alikevel.
    Med litt rør-bytte, så tror jeg neppe det er noe problem...
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Flageborg:

    Ligget ute lenge den der.. kanskje ikke så rart. Helt tullete pris.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men... Hadde en liten samtale over middagen. Dama ønsker god lyd i stua. Jeg ønsker meg god lyd oppe og nedre. Samt film oppe. Noe dama også vil.

    Så, vi snakket litt om å faktisk sette en del penger i anlegget nede. Kanskje en større ( for oss) sum nede og så heller satse på kino og filmlyd oppe.

    Jeg må ærlig innrømme at det faktisk er noe jeg selv kunne tenke meg. Da jeg synes dette er noe jeg burde dele med dama. Nå når tv forsvinner fra stua. Kanskje det blir enda koseligere å sette seg ned fremfor anlegget og høre på musikk. For musikk det er hun veldig glad i. Og hun har god smak.

    Dette er spennende. Jeg håper derfor på at Triangle Quartet og Marantz spiller godt nok til min smak oppe.

    En elcompaniet eci-6d feks i tilegg blir svært intr.

    Bare noen tanker og ønsker som kom frem under middagen....
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.943
    Antall liker
    17.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.090
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kan skrive under på at dared saturn funker som snus på klipsch... rf52 har aldri kvittret penere..

    Hadde gåsehud helt til tuppen av lilletåa når jeg filmet dette..

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det ligger en del kurante røramper på brukten. Husk at dette skal være til et tv oppsett/ musikk på stua. Mulig jeg burde beholde transen som står der nå. Men hadde jo vert morsomt med en rørforsterker, spes siden det er det dama ønsker.

    Haster meg ikke på noe enda. Men er åpen for at det dukker opp noe.

    Først skal jeg nok få ihus pakken med høyttalere og reciver. Slik at jeg evnt ser hva jeg trenger for å komme i mål der.

    Lurer rett og slett på å gå for en transistor med ht bypass og dac. Eci-6d feks.

    Men gjør ikke noe forhastet. For alt jeg vet så kan den marantzen gi meg den lyden jeg vil ha.

    Hvis du ikke har forlatt tanken om rør, så ligger det en Audio Innovations S500 på torget nå til 5.000,-. Såvidt jeg har skjønt så er dette en slags klassiker blant rørforsterkere. EL34 rør. Selger holder til i Rælingen. Jeg tror rett og slett dette kan være et ganske godt tips. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ville latt dama hørt på Audio Research VSi60. Mulig over budsjett, men noe man kan leve lenge med.


    Vis vedlegget 428233
    Vurdert denne selv i flere runder, men valgte å avstå p.g.a. usikkerhet om hvordan den takler oppgraderingen til KT120 kontra 6550 som egentlig satt i originalt. Kan virke som det er noe issues angåenge at trafoene blir kjørt litt hardere eller noe annet fælt som gjør at de som har fått KT120 ikke kan garanteres å være like stabile som de var med 6550 rør. I dunno, bare magefølelsen min som fikk meg til å styre unna. Hvis ikke ville det vært noe av det mer interessante på bruktmarkedet akkurat nå for min egen del. Står litt forskjellig om det bl.a. Audio Research tråden, og det er mulig jeg er overforsiktig, men man får undersøke og gjøre seg opp sin egen mening.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audio Inovations er fantastiske forsterkere. Min bror spiller på pre fra dem, og jeg våger nesten ikke låne den i redsel for å bli alvorlig forelsket. Men jeg må gjøre det snart likevel, klarer ikke holde ut tanken på å ikke vite hvordan den vil spille her i krypten. Virkelig bra saker. Klassisk engelsk, velbygd og rett og slett litt sexy svart design. :cool:

    Du er heldig som har ei kjerring som vil ha rør. Gi henne rør. Problemet (eller egentlig lykken) er at du kommer til å teste det i riggen din, og der kommer den til å bli stående til du finner en rørforsterker du virkelig ønsker deg. :D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.943
    Antall liker
    17.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det ligger en del kurante røramper på brukten. Husk at dette skal være til et tv oppsett/ musikk på stua. Mulig jeg burde beholde transen som står der nå. Men hadde jo vert morsomt med en rørforsterker, spes siden det er det dama ønsker.

    Haster meg ikke på noe enda. Men er åpen for at det dukker opp noe.

    Først skal jeg nok få ihus pakken med høyttalere og reciver. Slik at jeg evnt ser hva jeg trenger for å komme i mål der.

    Lurer rett og slett på å gå for en transistor med ht bypass og dac. Eci-6d feks.

    Men gjør ikke noe forhastet. For alt jeg vet så kan den marantzen gi meg den lyden jeg vil ha.

    Hvis du ikke har forlatt tanken om rør, så ligger det en Audio Innovations S500 på torget nå til 5.000,-. Såvidt jeg har skjønt så er dette en slags klassiker blant rørforsterkere. EL34 rør. Selger holder til i Rælingen. Jeg tror rett og slett dette kan være et ganske godt tips. :)
    Hadde en slik en eller annen gang på 90-tallet. Lekker sak med innbydende lyd (på ProAc 1SC). Hvordan den passer dine HT (eller din smak!), aner jeg ikke, men den er ganske risikofritt å prøve ut da den kan bli solgt igjen uten tap (det kan ta litt tid i dagens marked, seff).
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det ligger en del kurante røramper på brukten. Husk at dette skal være til et tv oppsett/ musikk på stua. Mulig jeg burde beholde transen som står der nå. Men hadde jo vert morsomt med en rørforsterker, spes siden det er det dama ønsker.

    Haster meg ikke på noe enda. Men er åpen for at det dukker opp noe.

    Først skal jeg nok få ihus pakken med høyttalere og reciver. Slik at jeg evnt ser hva jeg trenger for å komme i mål der.

    Lurer rett og slett på å gå for en transistor med ht bypass og dac. Eci-6d feks.

    Men gjør ikke noe forhastet. For alt jeg vet så kan den marantzen gi meg den lyden jeg vil ha.

    Hvis du ikke har forlatt tanken om rør, så ligger det en Audio Innovations S500 på torget nå til 5.000,-. Såvidt jeg har skjønt så er dette en slags klassiker blant rørforsterkere. EL34 rør. Selger holder til i Rælingen. Jeg tror rett og slett dette kan være et ganske godt tips. :)
    Hadde en slik en eller annen gang på 90-tallet. Lekker sak med innbydende lyd (på ProAc 1SC). Hvordan den passer dine HT (eller din smak!), aner jeg ikke, men den er ganske risikofritt å prøve ut da den kan bli solgt igjen uten tap (det kan ta litt tid i dagens marked, seff).
    Siden du har hatt en sånn, fikk du noen gang prøvd den på større høyttalere også? And can it boogie? ;D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.943
    Antall liker
    17.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det ligger en del kurante røramper på brukten. Husk at dette skal være til et tv oppsett/ musikk på stua. Mulig jeg burde beholde transen som står der nå. Men hadde jo vert morsomt med en rørforsterker, spes siden det er det dama ønsker.

    Haster meg ikke på noe enda. Men er åpen for at det dukker opp noe.

    Først skal jeg nok få ihus pakken med høyttalere og reciver. Slik at jeg evnt ser hva jeg trenger for å komme i mål der.

    Lurer rett og slett på å gå for en transistor med ht bypass og dac. Eci-6d feks.

    Men gjør ikke noe forhastet. For alt jeg vet så kan den marantzen gi meg den lyden jeg vil ha.

    Hvis du ikke har forlatt tanken om rør, så ligger det en Audio Innovations S500 på torget nå til 5.000,-. Såvidt jeg har skjønt så er dette en slags klassiker blant rørforsterkere. EL34 rør. Selger holder til i Rælingen. Jeg tror rett og slett dette kan være et ganske godt tips. :)
    Hadde en slik en eller annen gang på 90-tallet. Lekker sak med innbydende lyd (på ProAc 1SC). Hvordan den passer dine HT (eller din smak!), aner jeg ikke, men den er ganske risikofritt å prøve ut da den kan bli solgt igjen uten tap (det kan ta litt tid i dagens marked, seff).
    Siden du har hatt en sånn, fikk du noen gang prøvd den på større høyttalere også? And can it boogie? ;D
    Nei, dessverre ikke på annet enn 1SC (minimonitor på 86db), som sang bra sammen med S500 på middelsvolum. 1SC trengte mer pulver, rett og slett, spes på mer komplisert musikk. Derfor en litt reservert anbefaling fra meg. Bør prøves ut selv :)

    Legger til at AI kan oppgraderes til nye høyder med PSU fra Border Patrol, dog er jeg litt usikker på om det gjelder s500 også, men tror det.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hadde en slik en eller annen gang på 90-tallet. Lekker sak med innbydende lyd (på ProAc 1SC). Hvordan den passer dine HT (eller din smak!), aner jeg ikke, men den er ganske risikofritt å prøve ut da den kan bli solgt igjen uten tap (det kan ta litt tid i dagens marked, seff).
    Siden du har hatt en sånn, fikk du noen gang prøvd den på større høyttalere også? And can it boogie? ;D
    Nei, dessverre ikke på annet enn 1SC (minimonitor på 86db), som sang bra sammen med S500 på middelsvolum. 1SC trengte mer pulver, rett og slett, spes på mer komplisert musikk. Derfor en litt reservert anbefaling fra meg. Bør prøves ut selv :)
    Ja, var det jeg mente at de ProAc'ene var noe såpass knøttlite og litt sultne på power. Kanskje det hadde svingt litt mer på noe med følsomhet rundt 100 db og horn til å ta seg av deler av frekvensområdet. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en slik en eller annen gang på 90-tallet. Lekker sak med innbydende lyd (på ProAc 1SC). Hvordan den passer dine HT (eller din smak!), aner jeg ikke, men den er ganske risikofritt å prøve ut da den kan bli solgt igjen uten tap (det kan ta litt tid i dagens marked, seff).
    Siden du har hatt en sånn, fikk du noen gang prøvd den på større høyttalere også? And can it boogie? ;D
    Nei, dessverre ikke på annet enn 1SC (minimonitor på 86db), som sang bra sammen med S500 på middelsvolum. 1SC trengte mer pulver, rett og slett, spes på mer komplisert musikk. Derfor en litt reservert anbefaling fra meg. Bør prøves ut selv :)

    Legger til at AI kan oppgraderes til nye høyder med PSU fra Border Patrol, dog er jeg litt usikker på om det gjelder s500 også, men tror det.
    Tror faktisk jeg kunne vurdert den hvis jeg var moden for nedskallering rent fysisk fra tredelt til integrert. Slikt frister til enhver tid, og det er mulig at S500 byr på mer magiske stunder enn mine blokker og passive pre. Er ikke det EL34 i pentodedrift eller noe slik? Bør være tyve watt da.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mange natteravner her...

    Ser også på Audio Space AS-8i
    Dama likte hvordan den såg ut bedre enn AUDIO INOVATIONS S500 som faktisk betyr en del denne omgangen. Siden dette er en forsterker som skal stå i stua.

    Er også litt nyskjerrig på Audiovalve Eclipse for mitt eget oppsett på loftet. Så har noen følere ute på www, denne er bortimot umulig å oppdrive brukt her i norge.

    og ny fra forhandler har jeg ikke råd til rett og slett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dama hinta også frem ønske om Mcintosh... Noen som vet om integrete mcintosh amper med rør, der rørene vises. Hun likte utssende på 275 men likte ikke at det var tilkoblinger på siden . Vet at dette er en effekt om noen skulle lure på det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi får se hvor langt hun er villig til å åpne lommeboka si....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.459
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Snakka nettopp om hvor mye dama var vært, så må hun punge ut?
    Nå må du ta deg sammen Peter;)
    Bare å dra Mastercard Peter.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Denna er nice :). Koster vel 30-40000kr ny... Men kan jo være at noen har å selge brukt :).

    Sett noe på LM-audio sine da ?

    rogueCronusMagnum_black_angle.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Snakka nettopp om hvor mye dama var vært, så må hun punge ut?
    Nå må du ta deg sammen Peter;)
    Bare å dra Mastercard Peter.
    Jeg har ikke nevnt hva hun er verdt jeg vet hva hun er verdt. Men er jo greit om hun vil legge inn noen tusenlapper for å få ting som hun vil....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånne kredittkort har jeg forresten ikke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Over til kinoen. Jeg har jo tenkt på å bruke klipsch B3 i taket. Så slo det meg. Hva med p bruke de eggene fra Kef? Er det noen som har testet slike? Og hvor mye trenger atmos kanalene å tåle? Jeg spiller som regel på mastervolum -15 til -10

    De hadde jo vert geniale da de kommer med veggfester og kan tiltes.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.943
    Antall liker
    17.250
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hadde en slik en eller annen gang på 90-tallet. Lekker sak med innbydende lyd (på ProAc 1SC). Hvordan den passer dine HT (eller din smak!), aner jeg ikke, men den er ganske risikofritt å prøve ut da den kan bli solgt igjen uten tap (det kan ta litt tid i dagens marked, seff).
    Siden du har hatt en sånn, fikk du noen gang prøvd den på større høyttalere også? And can it boogie? ;D
    Nei, dessverre ikke på annet enn 1SC (minimonitor på 86db), som sang bra sammen med S500 på middelsvolum. 1SC trengte mer pulver, rett og slett, spes på mer komplisert musikk. Derfor en litt reservert anbefaling fra meg. Bør prøves ut selv :)
    Ja, var det jeg mente at de ProAc'ene var noe såpass knøttlite og litt sultne på power. Kanskje det hadde svingt litt mer på noe med følsomhet rundt 100 db og horn til å ta seg av deler av frekvensområdet. :)
    1SC har lav følsomhet, men grei impedans. Anskaffet meg S500 da jeg merket at 1SC spilte svært godt sammen med Cary SEI300B (rundt 10w), iflg Stereophile på den tiden. Og visst låt det vakkert med S500 også, med begrensningene, seff. Merk at den ikke har fj.ktr., men derimot en dugandes MM RIAA. Ah, en vakker og trivelig sak som jeg flere ganger har lyst å gjenskaffe. (Bare ikke spør meg om lyden. Det var på 90-tallet jeg hadde den!).

    For Retep sin del, så hadde jeg sett på integrert LM eller Spark/Cayin med det budsjettet; solide, bruksvennlige, vellydende og rimelige. Vellydende rørforsterkere trenger ikke koste skjorta. Det gikk forresten en Golden Tube SE40 for 500 kr(!) nylig på finn (jeg var dessverre litt sent ute). Den var også en av "90-tallskameratene" mine. Knall bra sak, selv om den fortærer rør grådig. Heldigvis er rørene av den rimelige sorten. Dessuten kan man skaffe seg to stk og få mer pulver som monoblokker.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.459
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Snakka nettopp om hvor mye dama var vært, så må hun punge ut?
    Nå må du ta deg sammen Peter;)
    Bare å dra Mastercard Peter.
    Jeg har ikke nevnt hva hun er verdt jeg vet hva hun er verdt. Men er jo greit om hun vil legge inn noen tusenlapper for å få ting som hun vil....
    Måtte bare kødde litt med deg Peter;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nei, dessverre ikke på annet enn 1SC (minimonitor på 86db), som sang bra sammen med S500 på middelsvolum. 1SC trengte mer pulver, rett og slett, spes på mer komplisert musikk. Derfor en litt reservert anbefaling fra meg. Bør prøves ut selv :)
    Ja, var det jeg mente at de ProAc'ene var noe såpass knøttlite og litt sultne på power. Kanskje det hadde svingt litt mer på noe med følsomhet rundt 100 db og horn til å ta seg av deler av frekvensområdet. :)
    1SC har lav følsomhet, men grei impedans. Anskaffet meg S500 da jeg merket at 1SC spilte svært godt sammen med Cary SEI300B (rundt 10w), iflg Stereophile på den tiden. Og visst låt det vakkert med S500 også, med begrensningene, seff. Merk at den ikke har fj.ktr., men derimot en dugandes MM RIAA. Ah, en vakker og trivelig sak som jeg flere ganger har lyst å gjenskaffe. (Bare ikke spør meg om lyden. Det var på 90-tallet jeg hadde den!).

    For Retep sin del, så hadde jeg sett på integrert LM eller Spark/Cayin med det budsjettet; solide, bruksvennlige, vellydende og rimelige. Vellydende rørforsterkere trenger ikke koste skjorta. Det gikk forresten en Golden Tube SE40 for 500 kr(!) nylig på finn (jeg var dessverre litt sent ute). Den var også en av "90-tallskameratene" mine. Knall bra sak, selv om den fortærer rør grådig. Heldigvis er rørene av den rimelige sorten. Dessuten kan man skaffe seg to stk og få mer pulver som monoblokker.
    Tror det er smart å tenke litt på hva slags rør som sitter i og kostnader ved rørbytte også ja, er iallfall noe jeg er ganske bevisst på selv når jeg sonderer terrenget for tiden. Det enkleste hadde kanskje vært transistor power og rør pre for de fleste av oss sånn sett, men en integrert er vel kanskje mer praktisk bruksmessig og mtp. matching av gain og impedanse.

    Er nesten litt fristet av den AI'en selv, bare for å teste. Har bare satt meg selv på et strengt regime nå at jeg ikke skal kjøpe noe før jeg er minst 90% sikker på at det er noe jeg vil ha og kommer til å beholde, trenger ikke alt peset det er med å få solgt brukt hifi sånn markedet er for tiden. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dama må jo også godkjenne utseende. Tror også hun vil ha fjernkontroll... Må høre me'a
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn