Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20221008_163531.jpg


    Musikk altså, er så utrolig deilig. Er første tonene ut fra høyttalerene nå denne uka og Iron Madien Run to the hills er først ute. 🤘

    Blir streaming fremover ja, prøvde meg på å få ut ei plate med 1 hand, ikke veldig enkelt uten å ta innpå plata så da står jeg over det noen dager til. Bare deilig å få litt musikk igjen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser flott ut den der! Meiner eg har høyrd ein integrert Kora hjå Renaissance Audio i Bergen for mange år sidan, let bra. Vert spennande å høyre meir om denne, gratulerer!
    Den ser bra ut og får gode skussmål på www. Er passe sær ifølge forrige eier så den passer nok meg ypperlig. 😁 Er jo litt ser på min måte.. 🤘

    Spillte veldig bra med Audio research ls 26 og håper at denne Kora Eclipse gjør mye av det samme, men med enda litt mer rør magi.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Uff, fransk... ;).. Gutta som konstruerte denne laget mye på Mirage 2000.. Så de kan litt om toleranser og elektronikk.. Hifiens svar på Citroën SM :cool:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    35.407
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hørte Kora i Paris en gang for lang tid tilbake, det låt i hvert fall ikke feil - for å si det slik.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Uff, fransk... ;).. Gutta som konstruerte denne laget mye på Mirage 2000.. Så de kan litt om toleranser og elektronikk.. Hifiens svar på Citroën SM :cool:
    Mirage... Huff og huff da.. 😁 🤣 Neida Mirage høyttalere er lenge siden jeg har hatt..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg hørte Kora i Paris en gang for lang tid tilbake, det låt i hvert fall ikke feil - for å si det slik.
    Høres veldig lovende ut det der altså. Gleder meg til å få den i hus.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå blir det mye gammelt og godt her.
    Black Sabbath er en av mine store band. Og første plata er nok den jeg liler aller best.
    Screenshot_20221008_193216_com.spotify.music.jpg

    Fantastisk album rett og slett.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    17.118
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med LS-26. Kanskje gamle min med sølv håndtak😅 Husker ikke hvem jeg solgte den til😀 Fin sak. God bedring😀
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med LS-26. Kanskje gamle min med sølv håndtak😅 Husker ikke hvem jeg solgte den til😀 Fin sak. God bedring😀
    Nå var ikke LS26 til salgs så den var bare innom for at jeg skulle få prøvd rør på klasse D effekten. Kora Eclipse skal inn hos meg om noen dager. Gleder meg til det
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    17.118
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nå var ikke LS26 til salgs så den var bare innom for at jeg skulle få prøvd rør på klasse D effekten. Kora Eclipse skal inn hos meg om noen dager. Gleder meg til det
    Skjønner😀 var litt kjapp i avtrekkeren. Gøy å teste utstyr. Må beundre stå på viljen din. En dag på sykehus, neste dag testing av noe nytt stasj.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skjønner😀 var litt kjapp i avtrekkeren. Gøy å teste utstyr. Må beundre stå på viljen din. En dag på sykehus, neste dag testing av noe nytt stasj.
    Kan da ikke gi opp håpet enda. Da trur jeg det hadde vert langt verre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Glemte helt tida igjen. 😁 Er så hærlig å bare sitte med beina høyt og spille musikk, siste par timene har jeg ikke spillt høyt og alikevel så koser jeg meg nesten glugg ihjel. Ser frem til tirsdag da får jeg ny pre. Måtte koble til Emotivaen idag da EAM ble hentet. Var litt nedtur ja, men har vert utsultet på musikk så bør sitrende.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Måtte sjekke den musikken, men kjente etter 5sek etter hun begynte å synge, at man er så lei den typen. Blei en periode litt for mye nightwish, within temptation , epica, after forever gitt. Jentene kan synge de, men nææææ.

    Håper du blir fornøyd med ny pre da. Virker som du fortsatt er fornøyd med effekten 👍
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Måtte sjekke den musikken, men kjente etter 5sek etter hun begynte å synge, at man er så lei den typen. Blei en periode litt for mye nightwish, within temptation , epica, after forever gitt. Jentene kan synge de, men nææææ.

    Håper du blir fornøyd med ny pre da. Virker som du fortsatt er fornøyd med effekten 👍
    Hehe er lett å høre "hvor dette kommer fra ja".. Effekten som er min første klasse D er jeg veldig fornøyd med. Sammen med en god pre så spiller den virkelig godt. Håoer den Kora preen vil gi meg mer rørete lyd enn de to fra EAM Labs. Noe ala det Audio Research gav meg, men helst litt mer. Kan ikke forstå annet enn at den klasse D effektampen må vere et kupp. Kjenner vertfall ikke igjen at klasse D skal låte hardt og spisst.

    Den effekten er jo ment som en vente effekt, men jeg får se hva som skjer med den. Er fryktelig kjekt å kunne flytte å bære på den uten å få brokk...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det ser forresten ut som at det blir en Oslo tur neste lørdag. Masse messer som foregår og så fikk jeg ett tips pm at det skal være platemesse også. Så må vel komme meg ut når det skjer såpass mye.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har prøvd dagen idag uten smertestillende da jeg ikke liker å ta slikt. Og det har faktisk nesten gått bra. Blir nok å ta til kvelden og en dag til vertfall. Så på tirsdag skal jeg opp til @HCS for å hjelpe til med plassering og integrering av subbene hans til Vrel. Deretter så kjører vi ned til meg med min nye pre som jeg da får hjelp til å koble opp. Ser jeg burde ha bygget om racket litt, men satser på at det går bra. Evnt så får pre stå midlertidig på en hylle som blir til overs når racket blir satt opp til et single rack. Burde vel egentlig ha bestillt meg noen flere ben til Solid Tech racket. Slik at jeg fikk plass til alt i en høyde.
    Platespiller - RIAA - DAC - Cdspiller - pre - effekt... Hmmm
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sånn annonse ute så får vi se. Blir et par timer med musikk nå, tenkte å se om jeg klarer å handtere lp plater på en fornuftig måte... Har jo fått inn en 30-40 plater rett før, under og rett etter Hortenmessa som jeg ikke har fått hverken vasket eller spillt. Kom plutselig på at jeg må sende en bestilling til @jorwed_ på nye innerlommer.. Er ikke mange igjen her faktisk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagen i dag har vert rolig, hviler kroppen litt før tur til HCS i morgen. Så har vel egentlig kun sett litt på nettflix og hørt på musikk. Blir mye musikk om dagen. Virker nesten som om jeg har funnet tilbake til musikken mer enn før.

    Blir nesten bare streaming om dagen, men selv om det ikke min hovedkilde så klarer jeg i mye større grad å sitte å lytte til hele album. Tidligere så leg nok brukt ett øre på musikken og et øye på tlf... Hva er neste låt, sjekke HFS, FB ol..

    Ser frem til tur i morgen. Og selfølgelig å få ny forforsterker. Jyselig spent på den. Håper det kladder med lyd og ører.

    Tror jeg må ha meg en hageflekk til den nye adressen når det skjer.
    FB_IMG_1665328460242.jpg

    Kan komme godt med det om man ikke får skikk på kroppen. Trenger sikkert litt hjelp da i hagen, så håper de her stiller opp
    FB_IMG_1665400712430.jpg


    Nei får spille litt til ikveld pakke målebag og ta med litt diverse til HCS i morgen

    FB_IMG_1663762307017.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tidlig oppe idag. Verker i beina så tydelig at de smertestillende sprøytene jeg fikk før Horten er lite hjelp i.

    Få seg en kopp kaffe nå, en dusj og litt mudukk før jeg så setter kursen nordover mot Moelv. Skal bli en trivelig dag dette.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bruker cd siden pc er pakket ned og jeg ikke klarer å handtere lp plater skikkelig trygt. Har en god gammel Marantz SA7001 KI som egentlig får altfor lite trim. Så på tide at den får litt spilletid.
    IMG_20221011_052846.jpg


    Men gleder meg veldig til denne skal brukes igjen.
    IMG_20221011_052930.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20221011_071655.jpg


    Seint oppe månen idag, og jaggu ikke langt unna at det både var sol og måne på samme tid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.731
    Antall liker
    7.878
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Spennende 👍🏻 er det diffusjon eller demping dere går for i tak?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn