Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er forsterker også bestilt, her går det unna:)
    Jepp forsterker er bestillt. Den er jeg spent på. Håper matchen der blir god. Har heldigvis retur mulighet, så har en utvei.
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er forsterker også bestilt, her går det unna:)
    Jepp forsterker er bestillt. Den er jeg spent på. Håper matchen der blir god. Har heldigvis retur mulighet, så har en utvei.
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
    De er nok det.. Ifht de gir veldig beskjed om hva som står før i kjeden.. Kan det hende fordi de er mer lettdrevne enn konvensjonelle greier..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er forsterker også bestilt, her går det unna:)
    Jepp forsterker er bestillt. Den er jeg spent på. Håper matchen der blir god. Har heldigvis retur mulighet, så har en utvei.
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
    De er nok det.. Ifht de gir veldig beskjed om hva som står før i kjeden.. Kan det hende fordi de er mer lettdrevne enn konvensjonelle greier..
    Vet i alle fall at jeg skal pakke med meg Gato, når jeg får mulighet til og besøke deg.
    Regner med at du har lyst på og få høre Gato i kjent oppsett?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
    De er nok det.. Ifht de gir veldig beskjed om hva som står før i kjeden.. Kan det hende fordi de er mer lettdrevne enn konvensjonelle greier..
    Vet i alle fall at jeg skal pakke med meg Gato, når jeg får mulighet til og besøke deg.
    Regner med at du har lyst på og få høre Gato i kjent oppsett?
    Såklart. Vi likte begge Gato veldig godt når vi hørte den i Horten. Noe av det beste det året uten tvil.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Forsto det slik at du likte Ø godt, men at fruen ikke gir de innpass i stua? Hvis Mala fortsatt er inne i bildet, kan det det da være Marten?

    Lykke til uansett :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
    De er nok det.. Ifht de gir veldig beskjed om hva som står før i kjeden.. Kan det hende fordi de er mer lettdrevne enn konvensjonelle greier..
    Vet i alle fall at jeg skal pakke med meg Gato, når jeg får mulighet til og besøke deg.
    Regner med at du har lyst på og få høre Gato i kjent oppsett?
    Såklart. Vi likte begge Gato veldig godt når vi hørte den i Horten. Noe av det beste det året uten tvil.
    Veldig spent på Ø, selv om jeg nå tror jeg har funnet høyttaler jeg kommer til og beholde.
    Har trua på 2 veis konstruksjoner, mindre som kan gå galt da.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forsto det slik at du likte Ø godt, men at fruen ikke gir de innpass i stua? Hvis Mala fortsatt er inne i bildet, kan det det da være Marten?

    Lykke til uansett :)
    Stemmer det. Jeg liker Ø godt, svært godt. Men dama er ikke glad i designet på de.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vet i alle fall at jeg skal pakke med meg Gato, når jeg får mulighet til og besøke deg.
    Regner med at du har lyst på og få høre Gato i kjent oppsett?
    Såklart. Vi likte begge Gato veldig godt når vi hørte den i Horten. Noe av det beste det året uten tvil.
    Veldig spent på Ø, selv om jeg nå tror jeg har funnet høyttaler jeg kommer til og beholde.
    Har trua på 2 veis konstruksjoner, mindre som kan gå galt da.
    Synes Ø er fantastisk god. Og den klarer kunststykke å blande en hifi høyttaler med en morsom gøyttaler på en måte jeg kun har hørt noen ganger før. De fleste er DIY.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du får ta deg en tur over gata neste gang du og fruen er i Lillestrøm for å kjøpe plater. Det kan tenkes hun liker disse:)

    bang_olufsen_beolab_50_all_0_1920x.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er forsterker også bestilt, her går det unna:)
    Jepp forsterker er bestillt. Den er jeg spent på. Håper matchen der blir god. Har heldigvis retur mulighet, så har en utvei.
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
    Mulig du har missforstått litt. Ø responderer skikkelig på bytte av forsterker. Og lyden ble bare bedre når prisen på forsterkere steg. Nå ble det jo testa med klasse D fra PS Audio, rør klasse A fra LM Audio og Klasse A/B fra Boulder. Så mulig det er med å endre på lyden. Altså at to forsterkere med nok krefter fra klasse A/B vil låte mer likt.

    Får inn en skikkelig spennede forsterker fra Xindak til test også. Et monster på 53kg og 60w klasse A før den bytter over til A/B så er ikke helt ferdig med testing. Så er man jo svært spent på kombinasjonen av høyttalere og forsterker man har valgt seg ut. Legger også merke til at ved å kjøpe fra mindre butikker så får man bedre muligheter til å teste ting hjemme. Forsterkeren jeg har bestillt feks, den har jeg full retur mulighet på om den ikke skulle passe. Har aldri fått mulighet til det før når jeg har handlet hos kjedebutikkene. Eller elkjøp har jo denne muligheten.
    Nå gleder jeg meg bare til neste helg, og håper på at alt sammen kommer til den helgen.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Beolab 50. De koster ca 260.000, så det er vel langt over budsjett.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenker jeg heller bruker den summen på noe annet...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Vi i Stereo+ har forsøkt å få de Beolab-høyttalerne på test, men det ble aldri noe av. Det har heller ikke vært spesielt mange tester av dem etter at What Hi-Fi konkluderte med at de manglet både gjennomsiktighet, finesse og rytmisk presisjon.

    https://www.whathifi.com/bo/beolab-50/review

    Roy
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er forsterker også bestilt, her går det unna:)
    Jepp forsterker er bestillt. Den er jeg spent på. Håper matchen der blir god. Har heldigvis retur mulighet, så har en utvei.
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
    Mulig du har missforstått litt. Ø responderer skikkelig på bytte av forsterker. Og lyden ble bare bedre når prisen på forsterkere steg. Nå ble det jo testa med klasse D fra PS Audio, rør klasse A fra LM Audio og Klasse A/B fra Boulder. Så mulig det er med å endre på lyden. Altså at to forsterkere med nok krefter fra klasse A/B vil låte mer likt.

    Får inn en skikkelig spennede forsterker fra Xindak til test også. Et monster på 53kg og 60w klasse A før den bytter over til A/B så er ikke helt ferdig med testing. Så er man jo svært spent på kombinasjonen av høyttalere og forsterker man har valgt seg ut. Legger også merke til at ved å kjøpe fra mindre butikker så får man bedre muligheter til å teste ting hjemme. Forsterkeren jeg har bestillt feks, den har jeg full retur mulighet på om den ikke skulle passe. Har aldri fått mulighet til det før når jeg har handlet hos kjedebutikkene. Eller elkjøp har jo denne muligheten.
    Nå gleder jeg meg bare til neste helg, og håper på at alt sammen kommer til den helgen.
    Dette blir spennende, du går en bra tid i møte;D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter hvordan du beskrev Ø så virket det som om de ikke var så kresne på forsterker, så regner med det går bra.
    Mulig du har missforstått litt. Ø responderer skikkelig på bytte av forsterker. Og lyden ble bare bedre når prisen på forsterkere steg. Nå ble det jo testa med klasse D fra PS Audio, rør klasse A fra LM Audio og Klasse A/B fra Boulder. Så mulig det er med å endre på lyden. Altså at to forsterkere med nok krefter fra klasse A/B vil låte mer likt.

    Får inn en skikkelig spennede forsterker fra Xindak til test også. Et monster på 53kg og 60w klasse A før den bytter over til A/B så er ikke helt ferdig med testing. Så er man jo svært spent på kombinasjonen av høyttalere og forsterker man har valgt seg ut. Legger også merke til at ved å kjøpe fra mindre butikker så får man bedre muligheter til å teste ting hjemme. Forsterkeren jeg har bestillt feks, den har jeg full retur mulighet på om den ikke skulle passe. Har aldri fått mulighet til det før når jeg har handlet hos kjedebutikkene. Eller elkjøp har jo denne muligheten.
    Nå gleder jeg meg bare til neste helg, og håper på at alt sammen kommer til den helgen.
    Dette blir spennende, du går en bra tid i møte;D
    Ja, kjenner jeg er fryktelig spent.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da kommer første del av nye oppsettet på mandag! En liten subb som er planlagt å brukes helt ibunn. Fra en 50hz og nedover.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Svs pb12 pluss/2 heter denne. Har hatt lysst til å teste en slik i noen år, så nå var det påtide.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Retep "Ø responderer skikkelig på bytte av forsterker. Og lyden ble bare bedre når prisen på forsterkere steg"

    Så størrelsen på prislappen har masse å si likevel? ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Retep "Ø responderer skikkelig på bytte av forsterker. Og lyden ble bare bedre når prisen på forsterkere steg"

    Så størrelsen på prislappen har masse å si likevel? ;)
    Ikke nødvendigvis. Det kan jo godt hende det var forsterker typen gjorde de største forskjellene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Man er vel ærlig og direkte er man ikke media...?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny uke. Kanskje går jeg mot en helg med mye god lyd her. Venter inn en subwoofer idag, så håper jeg at høyttalere og forsterker kommer til helgen. Forsterker var ikke på lager så den må sendes fra Canada. Håper dette går fort, for jeg kjenner at jeg er skikkelig spent på denne kombinasjonen.

    Må ut å kjøpe lange høyttalerkabler idag, så en tur på Claes blir det nok.

    Noen som har en rull med Klotz 2x4 el 4x2.5?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn