Resurrection of the old devil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hvem vanner plantene?
    Kjekt at du spør ;)

    Trikset er å skaffe planter som ikke krever overdreven vanning og påpass hele tiden. Dermed så dynker jeg de ned sånn ca en gang i uka kanskje litt lenger også.
    Men vanningen må gjøres av undertegnede, ellers så går det til helvete :LOL:
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hei K.
    Kjørte Nordsjøveien her på Tirsdagen og det var ikke vanskelig å se der du har bygget fra veien når det åpnet seg opp mot Okka. Skal si Fv 44 er en liten fryd å kjøre, men gjør man det ofte nok så mister det muligens litt av sjarmen og dramatikken som vi andre opplever når veien snirkler seg rund og landskapet endrer seg nesten rundt hver sving!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hei K.
    Kjørte Nordsjøveien her på Tirsdagen og det var ikke vanskelig å se der du har bygget fra veien når det åpnet seg opp mot Okka. Skal si Fv 44 er en liten fryd å kjøre, men gjør man det ofte nok så mister det muligens litt av sjarmen og dramatikken som vi andre opplever når veien snirkler seg rund og landskapet endrer seg nesten rundt hver sving!
    Fv44 er en opplevelse. Skal nok noe til å bli lei av den opplevelsen du får når du kjører Nordsjøveien.
    Neste gang kan du jo sende en melding og stoppe for kaffe og litt musikk 😊
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takker for invitasjonen! Du skal ikke se bort ifra at jeg tar deg på ordet en gang!
    Jeg var forresten i Okka i 45 minutter før jeg snudde å kjørte hjem. Det ble 10 timer i bil for en kopp kaffe! Såpass flott er det der borte at det var verdt turen!
    Ps Det viser seg at vi felles bekjente der borte. Du delte kontorbygg med noen i min bransje for en stund siden før de ble flyttet inn sammen med turiskontoret.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker for invitasjonen! Du skal ikke se bort ifra at jeg tar deg på ordet en gang!
    Jeg var forresten i Okka i 45 minutter før jeg snudde å kjørte hjem. Det ble 10 timer i bil for en kopp kaffe! Såpass flott er det der borte at det var verdt turen!
    Ps Det viser seg at vi felles bekjente der borte. Du delte kontorbygg med noen i min bransje for en stund siden før de ble flyttet inn sammen med turiskontoret.
    Du er hjertelig velkommen 😊
    Felles bekjente ja… med de stikkordene er det jo ikke vanskelig å resonnere seg frem til hvem 😉
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei K.
    Kjørte Nordsjøveien her på Tirsdagen og det var ikke vanskelig å se der du har bygget fra veien når det åpnet seg opp mot Okka. Skal si Fv 44 er en liten fryd å kjøre, men gjør man det ofte nok så mister det muligens litt av sjarmen og dramatikken som vi andre opplever når veien snirkler seg rund og landskapet endrer seg nesten rundt hver sving!
    Fv44 er finere rundt Egersund enn hos meg.
    Herlig med rundkjøring med lysregulering i...😱
    Screenshot_20211002-100716_Maps.jpg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det har blitt noen kurs og konferanser med noen seine kvelder hvor det har blitt konsumert med begge hendene, og hvis det er det gjengse humoren der borte så kunne jeg godt tenkt meg en øl eller 14 i godt lag med gjengen fra Okka! De turene er så artige at man nesten våkner fyllesyk med er smil om munnen 😂
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har begynt å bli kjent med høyttalerne nå. Mtp plassering oppfører de seg egentlig som svært mange andre store kassehøyttalere. Og for å få til dybde, perspektiv og et skikkelig lydbilde er det essensielt å trekke de litt ut fra veggene. Som de står nå er de rundt meteren fra frontvegg/hjørner, og ca 30cm fra sideveggene. Lett vinklet, men ikke direkte mot lytteposisjon. Pga hornets egenskaper sliter jeg ikke med refleksjoner fra sideveggene.
    Etter at jeg jobbet med disse parameterne har jeg plutselig et lydbilde, dybde og perspektiv som jeg ikke har opplevd siden jeg eide Living Voice for mange år siden. Når jeg i tillegg får hornets dynamikk, og 12"erens bass slam er det rett og slett kult.
    Et minimalistisk anlegg med svært enkel elektronikk og kort signalvei har virkelig noe for seg.

    Da er det på tide med litt musikk til kaffen før dagens plikter starter på ordentlig. God helg til dere som titter innom :)

    1633771005714.png
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Satt og hørte på litt musikk i kveld da det slo meg. Kablene mine blir ikke løftet fra gulvet på noe vis.
    Det dreier seg om både signal og strømkabler. Bør jeg skaffe meg kabel løftere?
    Er det aller beste å stille spørsmål i en egen tråd om temaet?

    E18694DC-1069-45F7-A3CC-C7F1E2C8D463.jpeg
    EFF46A3A-11CB-45E3-9D34-7C6C36714EBD.jpeg
    4ED04021-DDB5-45B5-89C4-E16372063D4C.jpeg

    🤪
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har kabel-løfter, men bruker de ikke. Kablene er for lange. Men hadde de vært kortere hadde jeg brukt de, for å få kablene til å ligge penere enn i en kveil ved høyttalere. Effekten lydmessig har jeg ikke peil på, uten at det plager meg så veldig mye :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Voldsomt vakre kabler 😍.

    Men sorry, jeg nekter å like noe som helt i denne tråden før en anstendig vinylrigg kommer på plass.
    Næh... Lever foreløpig godt uten vinylriggen.
    På et eller annet tidspunkt kan det nok hende. Men det er alt for mye annet å drive med om dagen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Næh... Lever foreløpig godt uten vinylriggen.
    På et eller annet tidspunkt kan det nok hende. Men det er alt for mye annet å drive med om dagen.
    Når kommer du til Horten ? Eller har du blitt en slapp fisk som bare står på balkongen og ser utover havet og drømmer om fisk ? :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    HiFi messa går ikke i år når de endret på datoen dessverre. Men er da sporadisk i Horten ettersom svigers holder hus der. Føler jeg er relativt fast inventar hos Audioaktøren når jeg er der. 😅

    Ellers er det terapi å kikke utover havet 😊
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    De er jaggu lekre i hvit også 😍
    Var litt av hensikten når jeg skulle gå over til "livsstilsanlegget" at det skulle være få og små bokser, og høyttalere som passer i omgivelsene.
    Da ble det hvitt :D

    Har jo sakene på stua som jeg deler med familien (selv om de av en eller annen grunn sitter mye nede i tv stua) ;):LOL:
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Samme opplegg her. 2 jenter som nærmer seg drastisk tenåringer så de veit å dra på med litt musikk når jeg ikke er hjemme å da er det fint det er enkelt :) dekker alle sitt behov dette. Sinnsykt bra lyd, lite bokser (fruen fornøyd) enkelt (unger fornøyd).
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Nettopp!
    Brukes av hele gjengen som det er satt opp nå. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Litt forandringer i møblementet.
    Digre stoler ut, nye nette deilige stoler inn.
    Duger som lyttestol gjør de også. Kanskje ikke verdens mest hifikorrekte stol med sin høye rygg, men hvem bryr seg om sånt. 😎

    920A3812-A5F0-4E0A-8C55-FC2FE8B9C55C.jpeg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg ser at Tønes skal spille på torget i Okka om 1 uke. Nå vet ikke jeg om du hører på Tønes, men jeg reiser på konserten som en oppvarming til Morten Abel i Stavanger dagen etter.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ser at Tønes skal spille på torget i Okka om 1 uke. Nå vet ikke jeg om du hører på Tønes, men jeg reiser på konserten som en oppvarming til Morten Abel i Stavanger dagen etter.
    Sender en PM, så utveksler vi telefon nummer. Må være mulig å få tatt en kopp kaffe da. :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Nå begynner det virkelig å låte bra imho. Finjustering av lytteposisjon er hva det jobbes med om dagen, og føler jeg er nok ganske nær hva jeg kan si er veldig bra.
    Det er sjel i lyden. Luftig, gjennomsiktig, og en bass som er tørr, hard, punchy og dyp.
    Lydbildet er bredt og til å være horn har jeg en ganske brukbar illusjon av dybde .
    Når jeg nå er der, så gjenstår altså finjustering med DSP. Jeg grugleder meg, men satser på å komme i gang nå før nyåret med "fase 2" ;-)

    Ellers så må jeg si takk for et kjapt og superhyggelig besøk av @Griffenfeldt som var på gjennomreise for en liten konsert turnè :)

    983CF325-9FE1-4178-BF62-5BD2A5FE4B06.jpeg
    2C8E5C57-59CF-441B-B4FC-88F2B46AFA85.jpeg
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hei BangBang og takk for lytten, godt øl og gjesmildheten! Man kan ha bursdag hver dag når man blir mottatt slik! Det låt stort, sjelfullt og innsiktsfull anlegget ditt! Bassen overrasket stort! Så mye vekt, trykk og deilig tørr bass er sjelden kost i et møblert hjem uten å måtte ty til glava og andre hjelpemidler! God musikksmak har du også K!
    Tønes på torget var flott å få med seg i Egersund! Hkeem fikk jeg med meg fra hotellrommet så det var ikke noe jeg prioriterte 😂

    Lærte forresten på den dyre måten at det beste med konsert i Stavanger er egentlig ikke å kjøre inn og parkere i parkeringshus! Bilen min hilste på en søyle så nå er det bare å åpne lommeboken 😅

    Neste gang parkerer jeg i Egersund og tar toget 😄
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hei BangBang og takk for lytten, godt øl og gjesmildheten! Man kan ha bursdag hver dag når man blir mottatt slik! Det låt stort, sjelfullt og innsiktsfull anlegget ditt! Bassen overrasket stort! Så mye vekt, trykk og deilig tørr bass er sjelden kost i et møblert hjem uten å måtte ty til glava og andre hjelpemidler! God musikksmak har du også K!
    Tønes på torget var flott å få med seg i Egersund! Hkeem fikk jeg med meg fra hotellrommet så det var ikke noe jeg prioriterte 😂

    Lærte forresten på den dyre måten at det beste med konsert i Stavanger er egentlig ikke å kjøre inn og parkere i parkeringshus! Bilen min hilste på en søyle så nå er det bare å åpne lommeboken 😅

    Neste gang parkerer jeg i Egersund og tar toget 😄
    Heisann,
    Tusen takk for tilbakemeldingen, og hyggelig besøk.
    Kjipt med den flotte bilen da 😔
    Kjekt å høre at du likte hva du hørte. Som nevnt i min forrige post, synes jeg det begynner å smake fugl rent lydmessig. Da særlig mtp at jeg ikke har noen kunstige akustiske tiltak i stua, og foreløpig uten bruk av DSP.
    Jeg er heldigvis begunstiget med et relativt luftig rom med stor takhøyde og skrått tak. Dette er nok med på å løfte kvaliteten i bassen her hos meg.
    Du er hjertelig velkommen tilbake.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har aldri vært noen blodfan. Har heller ikke lyttet til bandet på sikkert 20 år. Men så kom jeg tilfeldigvis over MTV produksjonen Unplugged med A-ha fra 2017. Du verden for et engasjement og produksjon på noen av låtene. Og for en stemme Morten fremdeles har 😊
    Anbefales på det sterkeste å sjekke ut.


    7EEEE858-592D-4F7F-93DD-235D441B62DA.jpeg



     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Etter en lang og bedre frokost med egg og bacon nytes musikken sammen med en kaffe og lakrids pipe fra bakerste rad (lyttesansene er noget redusert av en begynnende forkjølelse). I den eminente tråden til @crosswind kom det enda en gang et herlig tips om Oscar Peterson trio og albumet Put on a happy face. Siden jeg kun streamer musikken kan det av og til være en utfordring å finne til akkurat det aktuelle albumet. Mange av disse er utgitt som «Sessions» og det gjelder også denne.

    Men du verden for en tidskapsel. Og for et opptak. Man kan lukke øynene og formelig innbille seg at man sitter på klubben med en single malt, og en sigar. Takk for tips Cross.

    13D779A7-779F-4E2C-9627-951CBE98AF0E.jpeg
    6A366ECA-95C3-4896-8A8E-03E3207CC180.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God bedring av førkjølelse. Nesten så jeg er fristet til å ta en kvast oppe på garasjen når jeg ser alt det grønne hos deg. Fin hamster, eller er det bikkja? :geek:. Nyt søndagen :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    God bedring av førkjølelse. Nesten så jeg er fristet til å ta en kvast oppe på garasjen når jeg ser alt det grønne hos deg. Fin hamster, eller er det bikkja? :geek:. Nyt søndagen :)
    Takk for det. Forkjølelse. Nå begynnende manflu. Snart døden nær 😅

    Bikkja er mer konas sin greie. Av rasen Lhasa Apso. Egen og personlighet som en katt. Såkalt «urhund» med iboende egenskaper som sengevarmer og varsler. Melder klart tydelig fra når naboene får besøk etc. 😂

    Vi har i tillegg en katt (reddet via dyrebeskyttelsen). Den gjør ikke så mye ut av seg. Felles for både katt og hund, er at de vet å gjøre det komfortabelt for seg selv.

    7FAA627D-D152-4E89-AE8D-747BBFB4820A.jpeg
    D315D883-9973-4A0F-B927-4ED07C50CF83.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn