Mat, drikke og røyk Restauranttips i Bergen?

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.713
Antall liker
7.827
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Skal på jobbreise til Bergen fra søndag til tirsdag og lurte på om noen har noen restauranttips? :)
Ikke vært i Bergen på veldig mange år nå

Takker for forslag :)
 
C

cruiser

Gjest
Lysverket og Colonialen, vet ikke om noen av dem er åpne når du er der, de fleste gode restauranter er stengt søndag og/eller mandag

Bare kan sikkert også være et alternativ men der har ikke jeg vært
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Hvis du e ute etter fin stemning, god mat (til en billig peng)masse utvalg av øl, så vil jeg anbefale Kafe Spesial.
super trivelig plass!
Bergensavisen - Sjarmerende Spesial

Ellers er Pergola Mat og vin bar vel verdt et besøk. Ikke så veldig mye å spise, pizza, spekemat osv. Superfin stemning!
fantastisk vin kart, utrolig kunnskapsrike folk som jobber der. Her er det mulig å få glass av virkelig kvalitets vin, slik at man får prøvd flere typer.
https://www.facebook.com/Pergola-mat-og-vinbar-159269090772987/
Bergen Vinfest | Pergola

Altona Vinbar er også helt fantastisk.
Altona Vinbar - Prisvinnende vinbar i Bergen med tapas på Augustin - Hotel Augustin, Bergen
Amor skyter blink på Altona - Bergens Tidende
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Lysverket er vel stengt på mandager (og kanakje også søndager), Marg og Bein i Fosswinchelsgt (rett overfor Grieghallen i retning Universitetet) er mandagsåpent og bra. Colonialen er veldig bra, men tilsvarende priset.
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Roll and rock er absolutt og anbefalle. Etter min mening beste burgern i byen, fet 50talls stil og hyggelige folk som driver det. :)
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.521
Antall liker
887
Torget vurderinger
1
Likar du fisk bør du ta ein tur på Enhjørningen. Svært god mat og leveleg prisa.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Naboen har alltid vært en plass jeg kommer tilbake til, riktig god mat og bra service til rimelige priser. Nama om man liker japansk. 'Royal
Gourmetburger & Gin' for byens beste burgere. Pastasentral for pasta og vedovnspizza til studentpriser. 'Bare' er vel regnet som Bergens beste. Lucullus er også en tradisjonell plass som holder koken på høyt nivå. Mandalay for god og rimelig burma/sushi. Litteraturhuset (drevet av Colonialen) for lunsj. Bien som en bortgjemt lokal hemmelighet på Danmarks plass (5 mins med bybanen).
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Bien er svært bra, og med en særdeles velpriset, interessant og velkomponert vinliste. I det hele tatt, restaurantmiljøet i Bergen er ikke til å kjenne igjen fra den dominerende traurigheten for 15-20 år siden!
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.713
Antall liker
7.827
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Takk for mange gode tips :)
Noterer meg alle så har jeg noen forslag til de andre jeg reiser med :)
Hadde håpet å komme unna med 400-500kr per pers inkl et glass vin
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.713
Antall liker
7.827
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Det ble Nama første kvelden og Bryggeloftet andre kvelden, veldig god mat! Veldig fin by selv om været ikke er av det beste :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.799
Torget vurderinger
23
Hehe... mine to foretrukne vannhull i Bergen - og i den rekkefølgen! Fiskesuppen på Bryggeloftet/Stuene er et must ved lunsjtider. Sushien på Nama matcher det beste i Oslo, uten det pretensiøse snobberiet og klientellet :cool:
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Det er vanskelig nok å finne godt egnede julegaver til fruen i huset, men når hennes foreldre - på toppen av alt - har valgt å sette henne til verden i romjulen !!!, blir det ytterligere en runde med grubling : Hva pokker kjøper du til en som har "alt". Plutselig kom det som lyn fra klar himmel : Et restaurantbesøk selvsagt :) Men som de fleste er klar over, så er (av en eller annen merkelig grunn) de fleste restauranter stengt i romjulen ??
Men ikke favorittrestauranten :) Hun fortjener faktisk en "tasting meny" på restaurant Nama. Så hvis jeg betaler for henne, kan jo hun betale for meg ??? ÆÆÆÆ, nei DET skulle tatt seg ut. Og for dem som ikke har vært på Nama : PRØV !!! Det er himmelsk !!
www.namasushi.no
 
Sist redigert:
Topp Bunn