Rep av Cary 303/200

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.944
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Er det noen som vet hvor man kan få denne reparert.Lyric har ikke verksted.Det virker som han da er mer opptatt av å selge deg noe nytt :-\

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.487
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hva er galt? Finnes masse eksperise blant medlemmene her også.

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
Prøv Dalens Elektronikkverksted, 67 06 21 30

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Antall liker
53
Torget vurderinger
16
steinost skrev:
Er det noen som vet hvor man kan få denne reparert.Lyric har ikke verksted.Det virker som han da er mer opptatt av å selge deg noe nytt :-\
Det var rart. Mye skjer på Lyric for tiden (eller kanskje det nettopp er det det ikke gjør). Jeg hadde trøbbel med en Cary forsterker, og fikk 1.klasses hjelp. De hadde en kar fra Halden eller noe sånn(bonde!!) som kom innom 1 gang i uka og tok raparasjoner. HAr du virkelig snakket med Tor??
Vidar

U

utgatt60135

Gjest
Han fikk ikke tak i reperatøren han brukte opp i den lenge dalen for noen uker siden. Prøv noen andre om du ikke har garanti.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.944
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Problemet er som følger dac`n tar ikke imot signal fra annen kilde,eller rettere sagt den tar imot men med et forferdelig resultat klipper og hakker noe forferdelig.Den har også en tendens til å gjøre dette når jeg spiller på den med oppsampling som ren cd spiller.Er det noen som vet hvilke opp amper som skal sitte i den,har mistanke om att det har vert noen der med en loddebolt. :p

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.370
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
vidarn skrev:
steinost skrev:
Det var rart. Mye skjer på Lyric for tiden (eller kanskje det nettopp er det det ikke gjør). Jeg hadde trøbbel med en Cary forsterker, og fikk 1.klasses hjelp. De hadde en kar fra Halden eller noe sånn(bonde!!) som kom innom 1 gang i uka og tok raparasjoner. HAr du virkelig snakket med Tor??
Vidar
Han bor på Toten. Lena i Østre Toten kommune.

håvard

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
steinost skrev:
Problemet er som følger dac`n tar ikke imot signal fra annen kilde,eller rettere sagt den tar imot men med et forferdelig resultat klipper og hakker noe forferdelig.Den har også en tendens til å gjøre dette når jeg spiller på den med oppsampling som ren cd spiller.Er det noen som vet hvilke opp amper som skal sitte i den,har mistanke om att det har vert noen der med en loddebolt. :p
Jeg tror ikke det helper med loddebolt. Oppsamplingen/DAC'en og i 303/200 er litt kilen også på interne CD'er og dette er et kjent problem. Jeg hadde følgende dialog med Cary technical_support:

Q: I using a Cary CD-303/200 . On some CDs I own the upsamling mode to 96 kHz generates a lot of audible distortion (almost like the CD was full of scratches) and the music must be played in the standard mode to sound OK.

I tried an external transport and used the Cary DAC but the problem remains so I guess it must be the upsampling process in the Cary DAC that does not work properly with some CDs. I have tried the CDs on another CD player with 192 kHz upsampling and they sound OK.

A: We have experienced the same trouble with some disks. Our belief is that the disks were mastered with an older digital recorder using very sharp cut off BRICK WALL FILTERS designed to cause a sharp out of band roll off in the high frequencies. A side effect of this type of filter is a lot of super sonic noise, above 20 kHz. When the CD 303/200 is in 96 kHz upsample mode it has an audio bandwidth of 48 kHz. It will play the out of band noise along with the music since they are both a digital signal and it cannot tell the noise from the music, it merely plays the signals that are there. The solution on such disks is to play them at normal 44.1 data rate, as you have already discovered.

We do not artificially roll off the high frequencies above the normal auditory bandwidth and the added supersonic noise will cause a high amount of intermodulation distortion in the tweeters of your speakers. This will make them sound thin or scratchy, as you describe. When the normal data rate is selected the CD 303/200 will play the music and not the added noise above the audio pass band.

Your player is working fine.

Thanks for buying a CD 303/200 and we hope you have many pleasant hours of music from it in your system.

PS! Jeg likte kommentaren "Your player is working fine" :p Spesielt når problem-CD'ene spilte fint på Electrocompaniet med upsampling ;) Jeg vil påstå at DAC'en i 303/200 har en designfeil. Så løsningen er å slå av upsampling slik at du kjører i ren 16/44.1.

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
steinost skrev:
Kansje det da er bedre å bruke penger på en ekstern dac?
Slik jeg opplevde det var det bare et problem med et fåtall av CD'ene og da bypasset jeg upsamplingen. Cary 303/200 synes jeg er en god spiller, hurtig og veldig dynamisk, fremhevet og superklar diskant og et nært lydbilde (avslørende?). Synd at upsamplingen ikke er helt kompatibel for jeg foretrekker lydbildet når den er på. Dessverre er det få eksterne DAC'er med HDCD. Som rent drivverk så er det vel ikke så mye som skiller 303/200 fra et ordinært Philipsverk.

Vedlegg

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.944
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Vet du hvilke opamper det sitter i den du har.Min sitter det 627 i+noen andre litt usikker på hvilke,men disse er vel kjent for å hvere meget bra?

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.944
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har nå fått den tilbake fra dalen.Det var laseren som sto for hele problemet,ny laser å alt er i sin skjøneste orden.(1350,-)

Topp Bunn