rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    KapteinUfattelig skrev:
    Gago skrev:
    KapteinUfattelig skrev:
    Ingenting er som å trøstekjøpe litt teknologi ;)

    K.Ufattelig
    sant, det, kæptn.
    btw, lenge siden sist.
    ta deg en tur bortom snart, da.
    ellers noe nytt hjemme hos deg?
    ser du driver og selger en pre nb2se.
    hva spiller du på for tiden?
    Du talar sanning, mann. Tiden flyr. Nå er det jo snart laugsamling hos Impulse, så vi får ta igjen litt da! Og et førjulsbesøk til burde man få presset inn mellom julebord, familiemiddager, helgereiser (fred være med ham) og slikt.

    Jeg lider heldigvis ikke av den lengst fremskredne byttetrangen, så det har skjedd lite på utstyrsfronten. Spiller fortsatt på Duo, EAR V20, AN Dac, men nå mer med Squeezeboxen enn cd-spilleren. Sistnevnte er forøvrig inne til en oppgradering så det kan jo endre seg. Men jo, det glemte jeg. Jeg fikk min fars nesten 30 år gamle Rega P3 på lån her om dagen, med Garrot P77 (tror jeg) påmontert. Må bare sette på noen RCA-plugger så får vi se hva den duger til. Om den kan få liv i mine gamle Gong-, Kiss- og Alphavilleplater ;D

    Derimot har det skjedd mye på "ytre rammer"-fronten. Flyttet ca 1 km nordøst i sommer og Duoene får nå endelig puste litt friere enn i min tidligere 18 kvm stue; ganske nøyaktig dobbelt så mye. Men akustikken er dramatisk forverret, det gjaller godt mellom veggene her, og de estetiske kravene fra Frk Ufattelig tilsa at DIY kvartbølgeresonatorene mine måtte bort. Akustikkplatene får lov å bli, men må gjennomgå betydelige oppgraderinger med tanke på oppheng og utseende, så jeg får se hva det blir til. Det blir vel å hente frem forglemt viten fra heimkunnskapstimene.

    Selger Holfien, ja. Den ble jo i sin tid hanket inn som superreserve og endte opp som fast på førstelaget inntil jeg kjøpte din integrerte V20, så den har vansmektet på sidelinjen for lenge, og det har den virkelig ikke fortjent. Jeg har vært kjempefornøyd med den, men har altså ikke behov. Det er så mange ting man skulle hatt en eller annen gang i livet, deriblant et komplett Holfi-oppsett! Godlyd!

    Ser du har fått kloa i en reserversnurrer! Klarer den å stille sulten din sålenge?

    hei kæptn, sorry, klarte å overse dette innlegget av en eller annen grunn.

    gratulerer så mye med nytt bopel!
    kjenner jeg deg rett, så er det sikkert en lekker leilighet.
    36 kvm stue lover jo godt, men romklang kan helt klart by på problemer hvis dere ikke er veldig glade i tunge møbler.
    jeg har litt av det samme problemet selv, men synes likevel det låter såpass bra at jeg har klart å droppe remedier for akustisk demping.
    du får prøve deg litt frem med plassering og andre småting, forhåpentligvis klaffer det på et eller annet tidspunkt.

    jeg regner med å hente reserversnurreren om ikke så lenge, begynner så smått å få vinylabstinenser.
    jeg betaler en latterlig lav sum for den, så forventningene er på "håper det kommer lyd ut av den"-nivået. ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    godtfolk - jeg trenger å få lånt meg en hdmi-kabel litt faderlig fort.
    helst idag. ;D
    har bestilt en, men den lar vente på seg.

    noen som kan låne bort en hdmi-kabel, slik at jeg slipper å vele inn til sentrum og clas ohlson på en lørdag i julestria?
    send pm...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    godtfolk - jeg trenger å få lånt meg en hdmi-kabel litt faderlig fort.
    helst idag. ;D
    har bestilt en, men den lar vente på seg.

    noen som kan låne bort en hdmi-kabel, slik at jeg slipper å vele inn til sentrum og clas ohlson på en lørdag i julestria?
    send pm...

    ordnet!
    kabel på vei hit om 30 min!
    hfs er himmelen og 65finger er gud!

    takk til skink også.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gagos galskap

    Hvordan låter den "kjedelige svarte boksen" da? Og lager den fine bilder på tv'en din?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    den spiller bra, den.
    ikke udelt bedre enn ontech-dacen, thoug.
    litt lysere, mer smekk og dynamikk i mellomtonen, litt mer "analog" flyt, ikke like generøst i bunn.
    stort sett som jeg hadde forventet.

    bildene er det ikke noe å klage på, den har sikkert like flotte bilder som en hvilken som helst denon, sony eller pioneer.
    og det holder for meg, jeg har ikke så store krav til "hjemmekinoen".
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    ny platespiller på plass.
    technicsen sitter og rir oppå sjuklingen avid volvere nå.
    spiller elendig ifht aviden, men nå kan jeg i alle fall spille lp'er igjen.

    helautomatisk, kan til og med velge spor og greier. ;D
    nesten som å bruke en cd-spiller.
    denne kan frøkna spille på når hun har klåfingra venninner på besøk.
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    den spiller bra, den.
    ikke udelt bedre enn ontech-dacen, thoug.
    litt lysere, mer smekk og dynamikk i mellomtonen, litt mer "analog" flyt, ikke like generøst i bunn.
    stort sett som jeg hadde forventet.

    bildene er det ikke noe å klage på, den har sikkert like flotte bilder som en hvilken som helst denon, sony eller pioneer.
    og det holder for meg, jeg har ikke så store krav til "hjemmekinoen".
    Av det lille jeg så var det ikke noe "hva som helst" over bildekvaliteten på Holfitassen. Minst på høyde med Cary DVD7. Hvordan låter nye platespilleren?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    65finger skrev:
    Hvordan låter nye platespilleren?

    ganske så sedat og litt pløsete, ikke i nærheten av dynamikken og detaljeringen til avid.
    en-tone bass, og mangel på luft og oppløsning er bare fornavnet.
    i det hele tatt ganske så ræva.
    men så koster den da også 1/10 av det pu'n i aviden koster...

    den får gjøre nytten frem til aviden er på beina igjen.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gagos galskap

    Vakkert platespillerstativ!

    Og godt å se hønna kommer til sin rett, som et avstumpa 5.1 oppsetts to lusne surround høyttalere!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gagos galskap

    Du ahr ikke tenkt på å sette PU'en over på den nye(gamle) spilleren?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    i det hele tatt ganske så ræva.
    men så koster den da også 1/10 av det pu'n i aviden koster...

    den får gjøre nytten frem til aviden er på beina igjen.
    Hm ... ikke redd for at middelmådig stift/tracking m/ dertilhørende høy friksjon skal k@dde det til med ditt dyrebare, svarte gull?

    Cheers!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    Skink_123 skrev:
    Du ahr ikke tenkt på å sette PU'en over på den nye(gamle) spilleren?

    passer nok ikke.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    JackX skrev:
    Gago skrev:
    i det hele tatt ganske så ræva.
    men så koster den da også 1/10 av det pu'n i aviden koster...

    den får gjøre nytten frem til aviden er på beina igjen.
    Hm ... ikke redd for at middelmådig stift/tracking m/ dertilhørende høy friksjon skal k@dde det til med ditt dyrebare, svarte gull?

    Cheers!

    joa, ser den.
    derfor har jeg foreløpig bare spilt gamle pop-plater, ting jeg ikke er redd for å slite ut uansett.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    Cobra2 skrev:
    Prøv heller http://www.lpgear.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=LG&Product_Code=GRADGLDT4P
    eller enda bedre: http://www.lpgear.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=LG&Product_Code=SHEC01P
    enn å kaste bort penger på den foreslåtte stiften.
    Tror forresten at Jico lager SAS-nål til originalen, ett mye bedre valg.

    Arne K

    blir for dyrt.
    pu'n koster jo 4 ganger mer enn det jeg gav for technincsen da.
    Tja, det er jo PU'en som er dac'en på en måte, og resten er jo transporten.

    Og har den PUen du bruker nå en stor sliping/diameter så vil den slite lenger opp på grooven, og en dyr pickup vil spore dypere siden og få ut det meste.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    en litt :-\-oppdatering på ear 912.

    jeg er mindre begeistret for linjetrinnet nå enn da jeg bare hadde hatt den noen få dager.
    den er litt "trang" i bunn, ikke like oppløst og mektig som thor selv om den klarer å holde like høyt rytmisk tempo i mellombassen.
    sånne ting kommer gjerne mer til syne når man har levd med en komponent en stund og spilt seg gjennom store deler av musikksamlingen.

    en liten strek i regninga, altså...

    den som hadde fått bassen fra thor, mellomtonen og toppen til border patrol, og smekk og detaljeringen til ear 912 i en og samme boks... 8)

    og riia'n i 912, selvsagt.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gagos galskap

    Håper ikke byttetrollet står og prikker deg i nakken med en byttepinne. Jeg syntes den låt superbra (den lille stunden)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    65finger skrev:
    Håper ikke byttetrollet står og prikker deg i nakken med en byttepinne. Jeg syntes den låt superbra (den lille stunden)

    ja, den er jævlig bra, men ikke perfekt, hvis det er det jeg har gitt inntrykk av tidligere.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    65finger skrev:
    Håper ikke byttetrollet står og prikker deg i nakken med en byttepinne. Jeg syntes den låt superbra (den lille stunden)

    ja, den er jævlig bra, men ikke perfekt, hvis det er det jeg har gitt inntrykk av tidligere.
    Det er det intet som er på denne siden av anstendig penger tror jeg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gagos galskap

    Selv om det er litt synd at du ikke er helt happy, så er det jo spennende å høre om dine observasjoner.
    Det er vel ingenting som vokser inn i himmelen, og det meste har vel kompromisser på flere punkt.
    Betyr dette at du ser deg om etter Thor atter en gang?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    en litt :-\-oppdatering på ear 912.

    jeg er mindre begeistret for linjetrinnet nå enn da jeg bare hadde hatt den noen få dager.
    den er litt "trang" i bunn, ikke like oppløst og mektig som thor selv om den klarer å holde like høyt rytmisk tempo i mellombassen.
    sånne ting kommer gjerne mer til syne når man har levd med en komponent en stund og spilt seg gjennom store deler av musikksamlingen.

    en liten strek i regninga, altså...

    den som hadde fått bassen fra thor, mellomtonen og toppen til border patrol, og smekk og detaljeringen til ear 912 i en og samme boks... 8)

    og riia'n i 912, selvsagt.
    Forfriskende ærlig oppdatering, vanligvis kommer jo slikt etter at produktet er solgt videre.

    Jeg er ikke sikker på hvordan 912 er konstruert men Thor er vel laget med meget lav utgangsimpedanse (høy gain) og passer til et effekttrinn med lav følsomhet (høy ingangsimpedanse). Uten å ha noe teknisk fundament bak mine påstander så er det min erfaring at utstyr lagetr etter Thor-malen spiller meget dynamisk og åpent, spesiellt nedover. Counterpoint/Aria er laget på samme måte. Du får si ifra hvis du har lyst til å teste en moddet Counterpoint, det hadde vært gøy å kjørt en sammenlikning.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gagos galskap

    Flott med tilbakemeldinger rett fra levra. Jeg leser ikke dine observasjoner som udelt negative. Tvert om, heller som en bekreftelse på at lite her i verden er perfekt. Får vi en second opinion når du får vinylriggen opp å gå igjen? Dine observasjoner ang. lyd, stemmer litt i forhold til de karakteristikker jeg har hørt før. Da jeg bestemte meg for å gå for Aesthetix comboen min, hadde jeg kontakt med folk som hadde god kjennskap til begge pre/riaa'ene. Disse beskrev også forskjeller mellom min daværende EAR 864 pre, og 912. Strammere lyd, var en av karakteristikkene (dette gjalt både 912 og Aesthetix). Etter å ha hørt hva Thor presterer i bunnoktavene, kan jeg godt skjønne at man kan savne litt ved overgang til en pre med en strammere klangbalanse. Samtidig lurer jeg på hvordan bytte av digital kilde har påvirket din oppfatning av 912?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    altså, jeg snakker i absolutte termer her.

    912 er en fantastisk god preamp, men ikke perfekt.
    det er ingen av de andre jeg har testet her hjemme heller.
    finnes det "perfekt" hi-fi?
    i så fall har jeg ikke hørt det.

    jeg synes uansett det er greit å være så presis og ærlig som mulig når man omtaler ting man har hørt, også egne ting.
    (jeg er faktisk kjipere mot mine egne ting enn andres).
    det finnes nok av de som skryter så hemningsløs av egne ting så man nærmest blir sjøsjuk, det er liksom "perfekt" alt de har.

    skal jeg driste meg på en kjapp og høyst subjektiv (mine ører, mitt anlegg, mitt rom, etc.) rangering av alle preamper jeg har testet de siste par årene, så vil lista se sånn ut:

    1) thor ta-1000 mk2, ear 912, border patrol control unit
    2) cary slp05
    3) hovland hp100, audiovalve eklipse
    4) ear 864

    hc:
    jeg tar meg gjerne en tur og sjekker ut aria-preampen din. tror den er knallgod.

    den står på lista over andre saker som jeg har lyst til å sjekke ut før jeg slår meg sånn noenlunde til ro på preampsiden.
    andre kandidater er: joule lap-150 mk2, joule la-300me, nagra plp, audion quattro, kondo m7, cat sl1 renaissance, air tight act 2 (denne har jeg hørt mange ganger, men aldri i eget anlegg), vtl 7.5 mk2, audiovalve conductor, shindo masseto, croft absolute.

    kjoenik skryter også av denne:
    http://www.acousticimage.com/MessengerPreamp.shtml

    og den ser jo mildt sagt interessant ut.
    altfor dyr, though.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gagos galskap

    Kjører du balansert eller ubalansert Gago?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    Skink_123 skrev:
    Kjører du balansert eller ubalansert Gago?

    ubalansert.
    ser ikke vitsen med xlr i hjemmestereoen.
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    altså, jeg snakker i absolutte termer her.

    912 er en fantastisk god preamp, men ikke perfekt.
    det er ingen av de andre jeg har testet her hjemme heller.
    finnes det "perfekt" hi-fi?
    i så fall har jeg ikke hørt det.

    jeg synes uansett det er greit å være så presis og ærlig som mulig når man omtaler ting man har hørt, også egne ting.
    det finnes nok av de som skryter så hemningsløs av egne ting så man nærmest blir sjøsjuk, det er liksom "perfekt" alt de har.

    skal jeg driste meg på en kjapp og høyst subjektiv (mine ører, mitt anlegg, mitt rom, etc.) rangering av alle preamper jeg har testet de siste par årene, så vil lista se sånn ut:

    1) thor ta-1000 mk2, ear 912, border patrol control unit
    2) cary slp05
    3) hovland hp100, audiovalve eklipse
    4) ear 864
    Og for å gjøre det hele meget lettere.., så mener jeg at man ikke kan bedømme en rør komponent endelig, basert på f.eks leverte fabrikk rør. Klart, at skal man sammenligne utstyr så er jo std. vare greie kriterier (og det man selvfølgelig av praktiske grunner oftest sammenliger i mellom), "men" det sier ikke alt.

    Når man er inne i, som du selv sier, "nyanse domene" som du nå er så gjør rør bytter store (nok til å vippe konklusjoner?) utslag. Det er i alle fall egen erfaring. Hva er rør vs. konstruksjons og kombi. forklart ???.

    Så, her er det nok bare å fortsette eksprimentene Gago, men det er vel greit nok? ;)

    Uten selv å mene noe om dine konklusjoner er riktig eller feil mht komponentene; jeg leser det kun slik at dette er hva du mener å høre/like i ditt oppsett, og det er en tilnærming jeg støtter sterkt ;D! Virkelig.

    bob
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    hellu bobbob, joda, jeg har en brukbar rørsamling og har tubrollet etter alle kunstens regler på alle forsterkerne jeg har hatt innom her.

    jeg lever som regel med en komponent en god stund + tuberolling før jeg drar en konklusjon.
    eneste unntaket var boder patrol, den hadde jeg bare en snau uke, og heller ikke muligheter for tuberolling.
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Gagos galskap

    Hellu ja,

    Dette høres meget bra ut og såpass grundig det bør være når man tester ut slik du driver nå.

    Man kan jo alltids begynne med hvilke rør er testet etc. etc., men med god erfaring rundt rørene og deres egenskaper, så tror jeg at du "leser" komponenten meget godt og bedre enn uten disse byttene.

    Dette gjør konklusjonene dine "klart sterkere" slik jeg kan se det.

    Ikke overraskende egentlig ;), men du hadde vel heller ikke nevt dette, i alle fall hva jeg fikk med meg. (det er jo dog begrenset..)

    Mitt hovedpoeng var at rør bytter "kan" ha MYE for seg og jeg ville derfor poengtere dette, men dette burde vel heller nå plasseres i 'rør generelt'.. seksjonen etter ditt utfyldende svar og ellers er kjent materie.

    Takker for det og happy hunting! 8)

    bob
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    jeg er mindre begeistret for linjetrinnet nå enn da jeg bare hadde hatt den noen få dager.
    den er litt "trang" i bunn, ikke like oppløst og mektig som thor selv om den klarer å holde like høyt rytmisk tempo i mellombassen.
    sånne ting kommer gjerne mer til syne når man har levd med en komponent en stund og spilt seg gjennom store deler av musikksamlingen.

    en liten strek i regninga, altså...
    Jeg skjønner. Skulle aldri lånt deg Holfi'en ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gagos galskap

    KapteinUfattelig skrev:
    Gago skrev:
    jeg er mindre begeistret for linjetrinnet nå enn da jeg bare hadde hatt den noen få dager.
    den er litt "trang" i bunn, ikke like oppløst og mektig som thor selv om den klarer å holde like høyt rytmisk tempo i mellombassen.
    sånne ting kommer gjerne mer til syne når man har levd med en komponent en stund og spilt seg gjennom store deler av musikksamlingen.

    en liten strek i regninga, altså...
    Jeg skjønner. Skulle aldri lånt deg Holfi'en ;)
    ;D

    med fare for å fornærme en fabelaktig hyggelig type som deg, kæptn, så må jeg ærlig innrømme at holfien din sægger et godt stykke bak de preampene jeg listet opp.
    men den spiller allikevel riktig så fint, den. :)
    til prisen er den usaklig god. bedre enn stevens&billington trafoene (passiv trafobasert preamp) etter min smak.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    912 er en fantastisk god preamp, men ikke perfekt.
    det er ingen av de andre jeg har testet her hjemme heller.
    finnes det "perfekt" hi-fi?
    i så fall har jeg ikke hørt det.

    jeg synes uansett det er greit å være så presis og ærlig som mulig når man omtaler ting man har hørt, også egne ting.
    (jeg er faktisk kjipere mot mine egne ting enn andres).
    det finnes nok av de som skryter så hemningsløs av egne ting så man nærmest blir sjøsjuk, det er liksom "perfekt" alt de har.
    Flott skrevet Gago :)
    Tolker også din beskrivelse som at dette er en svært god preamp noe som gir troverdighet.
    Noe som IKKE inngir til troverdighet i mine øyne er når noen skriver side opp og side ned hvor fantastisk PERFEKT ens nyinnkjøpte "dings" er uten at det tilsynelatende finnes noe som helst som kan være mulig å gjøres bedre :eek:
    Og noen uker senere annonseres gjerne nevnte komponent til salgs igjen.......... ::)

    Det mest irriterende med denne slags skriverier er at folk etterhvert forventer seg at et noenlunde brukbart produkt blir beskrevet som et produkt overhodet uten svakheter/middelmådigheter i det hele tatt.
    Når så endelig en ressursperson ( som f.ks. du Gago ) beskriver et produkt på en ærlig og rederlig måte så blir dette altså av enkelte tolket som om dette er et dårlig/middelmådig produkt, mens det kanskje i virkeligheten er totalt overlegent andre tilsvarende produkter som er beskrevet av andre på annet vis.

    Hvor galt dette kan gå vistes forøvrig med all tydelig for noen år siden når en av våre aller mest kjente hifi-importører gikk fullstendig av støvelskaftet pga at det i en supertest (sannsynligvis i Fidelity) ble nevnt at det på enkelte punkter kunne finnes andre tilsvarende apparater som var like gode (eller tilogmed enda en tanke bedre).
    I det øyeblikket mistet ihvertfall denne importøren all troverdighet i mine øyne og jeg bestemte meg der og da til å ikke stole mer på ham (noe som i praksis også selvfølgelig betyr null handel........)

    PS. Beklager avsporingen..... :-\
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Gagos galskap

    Gago skrev:
    KapteinUfattelig skrev:
    Jeg skjønner. Skulle aldri lånt deg Holfi'en ;)
    ;D

    med fare for å fornærme en fabelaktig hyggelig type som deg, kæptn, så må jeg ærlig innrømme at holfien din sægger et godt stykke bak de preampene jeg listet opp.
    men den spiller allikevel riktig så fint, den. :)
    til prisen er den usaklig god. bedre enn stevens&billington trafoene (passiv trafobasert preamp) etter min smak.
    Hehe, ingen fare 8) Den passer svært godt til sitt bruk, men det er grenser for hva en veltrimmet rallybil kan utrette i et Formel-1 løp.
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    Gagos galskap

    Jens skrev:
    Gago skrev:
    912 er en fantastisk god preamp, men ikke perfekt.
    det er ingen av de andre jeg har testet her hjemme heller.
    finnes det "perfekt" hi-fi?
    i så fall har jeg ikke hørt det.

    jeg synes uansett det er greit å være så presis og ærlig som mulig når man omtaler ting man har hørt, også egne ting.
    (jeg er faktisk kjipere mot mine egne ting enn andres).
    det finnes nok av de som skryter så hemningsløs av egne ting så man nærmest blir sjøsjuk, det er liksom "perfekt" alt de har.
    Flott skrevet Gago :)
    Tolker også din beskrivelse som at dette er en svært god preamp noe som gir troverdighet.
    Noe som IKKE inngir til troverdighet i mine øyne er når noen skriver side opp og side ned hvor fantastisk PERFEKT ens nyinnkjøpte "dings" er uten at det tilsynelatende finnes noe som helst som kan være mulig å gjøres bedre :eek:
    Og noen uker senere annonseres gjerne nevnte komponent til salgs igjen.......... ::)

    Det mest irriterende med denne slags skriverier er at folk etterhvert forventer seg at et noenlunde brukbart produkt blir beskrevet som et produkt overhodet uten svakheter/middelmådigheter i det hele tatt.
    Når så endelig en ressursperson ( som f.ks. du Gago ) beskriver et produkt på en ærlig og rederlig måte så blir dette altså av enkelte tolket som om dette er et dårlig/middelmådig produkt, mens det kanskje i virkeligheten er totalt overlegent andre tilsvarende produkter som er beskrevet av andre på annet vis.

    Hvor galt dette kan gå vistes forøvrig med all tydelig for noen år siden når en av våre aller mest kjente hifi-importører gikk fullstendig av støvelskaftet pga at det i en supertest (sannsynligvis i Fidelity) ble nevnt at det på enkelte punkter kunne finnes andre tilsvarende apparater som var like gode (eller tilogmed enda en tanke bedre).
    I det øyeblikket mistet ihvertfall denne importøren all troverdighet i mine øyne og jeg bestemte meg der og da til å ikke stole mer på ham (noe som i praksis også selvfølgelig betyr null handel........)

    PS. Beklager avsporingen..... :-\
    Denne tråden heter ikke Gagos galskap for ikke noe.
    Og Galskap er det. Helt klart.
    Har Gago bitt gal av hifi`en, eller har hifi`en blitt gal av ham ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn