rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    hehe aner ikke hva gladpacklyd er, men det hørtes ikke særlig glad ut!
    amp er lastet og spent fast.
    pssst! hint!
    dette er pickupen til tkr, og den mannen skyr jo rør som pesten. :ROFLMAO:
    så hva i alle dager skjer her?
    holder jeg dere for narr?
    kommer jeg til å bli gjellet av rørjesusene lmc og gunner?
    dette vanvittige dramaet vil ingen ende ta, følg med i neste sesong.
    (ja, jeg vet at det er både tåpelig og barnslig å holde på sånt, men litt fjas må man jo unne seg før man legger på røret).


    Vis vedlegget 699208
    Såra og vonbroten blir jeg! Jeg har opptil flere rør i Manley Steelhead! Skal ikke komme her og komme her..... 🤪

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    skal man rappe en cj premier 350 fra tkr, så må man gå over liket hans først, og det er lite praktisk siden han er en bra kar vi ønsler å beholde mange gode tiår ennå.
    nei, det er bare en cj premier 11a jeg har kjøpt av stiang og som får haik med tkr over fjellet.
    synes vi gutta som har hengt med en stund bør ta ansvar når disse gamle evergreens dukker opp, selv om enkelte av dem har holdt prisen kriminelt godt.
    sist gang jeg hadde en p11a innom var i 2003 (tror jeg), den tok turen videre til ellef i stavanger.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, et stykke hifi-historie til deg. Og da tenkte jeg ikke på tkr 🙂... Burde nesten feira mwd et påske-blot, om forholdene tillater, for lovende unge menn.. Eh, da kommer det ikke for mange.. Var iallefall strålende sist gang.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer, et stykke hifi-historie til deg. Og da tenkte jeg ikke på tkr 🙂... Burde nesten feira mwd et påske-blot, om forholdene tillater, for lovende unge menn.. Eh, da kommer det ikke for mange.. Var iallefall strålende sist gang.

    ja må prøve å få igang noe igjen snart.
    blitt helt asosial det siste året, jeg.
    har nesten begynt å stamme når jeg møter folk.
    å snakke uten at det pipler små, hvite spyttbobler ut av munnviken har også blitt vanskelig.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Den har jeg hatt,knall god amp :)
    Den har jeg hatt,knall god amp :)
    ja, det er en av de forsterkerne jeg aldri blir ferdig med.
    vi får se hvordan den sitter på ølmagene.
    har hørt den både ekstremt imponerende og mindre imponerende.
    på litt tungdrevne høyttalere med passivt filter og mange elementer inkl smultringsbass merket man at den ikke hadde nok grep i bunn og låt pløsete.
    men på enklere høyttalere med jevn, høy impedanse kunne den levere endgame-lyd med homogen respons fra bunn til topp, og med den forførende klassisk-cj mellomtonen som en gang hørt, aldri glemt.
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.309
    Torget vurderinger
    5
    Flott sak, tipper den vil passe veldig godt i oppsettet ditt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når jeg ser slike vakre konstruksjoner föler jeg meg på villspor med mine små og kalde klasse D konstruksjoner.
    Grattis!

    Vis vedlegget 700184
    Vel, den nederste greia - som ss - er langt lettere å ha med å gjøre. Alltid på, trenger ingen oppfølging/vedlikehold/driftsutgifter, ingen oppvarmingstid/forspill/etterspill. Bare å slå av og sove. Måler best også! 😜
     
    Sist redigert:

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Vel, den nederste greia - som ss - er langt lettere å ha med å gjøre. Alltid på, trenger ingen oppfølging/vedlikehold, ingen oppvarmingstid/forspill/etterspill. Bare å slå av og sove. Måler best også! 😜
    Takk Gunner. Glimrende argumentasjon og helt riktig. Fölger min vei videre med rak rygg og stö kurs!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk Gunner. Glimrende argumentasjon og helt riktig. Fölger min vei videre med rak rygg og stö kurs!
    Falsk beskjedenhet kler få, og iaf ikke en herre av ditt kaliber, JoHoo.
    Det du driver med, er langt mer sofistikert. Jeg vil si det er på silikondukke-nivå sammenlignet med den enkle saken på bildet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis @rama Kult teknisk utseende på den der. Minner om den tiden da forsterkere og høyttalere hadde måledata trykket på kabinettet. 😎 Liker du hvordan den spiller?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    skal man rappe en cj premier 350 fra tkr, så må man gå over liket hans først, og det er lite praktisk siden han er en bra kar vi ønsler å beholde mange gode tiår ennå.
    nei, det er bare en cj premier 11a jeg har kjøpt av stiang og som får haik med tkr over fjellet.
    synes vi gutta som har hengt med en stund bør ta ansvar når disse gamle evergreens dukker opp, selv om enkelte av dem har holdt prisen kriminelt godt.
    sist gang jeg hadde en p11a innom var i 2003 (tror jeg), den tok turen videre til ellef i stavanger.
    Jeg elsket den forsterkeren. Hvorfor jeg solgte den videre må gudene vite. Tiden med snell E3 + CJ 11a + EAR 864 + hus fra 1850 + en stue uten barn var magisk.

    Husker jeg betalte deg månedlige avdrag på forsterkeren for at jeg skulle ha råd. Beste servicen jeg har fått noensinne. Du kom for å koblet dem opp for meg i Stavanger.
    Det du ikke vet er at du har inspirert og rekruttert mange av mine venner til å forstå magien HI-FI gjør for å maksimere opplevelsen av musikken. Flere av produktene du anbefalte eller som jeg kjøpte av deg lever i beste velgående.

    Takk for inspirasjon, kunnskap og gleden du gav oss, Le. Om du befinner deg i Stavanger så er du hjertelig velkommen til whisky, hjemmelagd øl og musikk.
    Håper du fortsatt har ett strålende godt liv og at Real Madrid spiller stabilt dårlig slik som nå.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg elsket den forsterkeren. Hvorfor jeg solgte den videre må gudene vite. Tiden med snell E3 + CJ 11a + EAR 864 + hus fra 1850 + en stue uten barn var magisk.

    Husker jeg betalte deg månedlige avdrag på forsterkeren for at jeg skulle ha råd. Beste servicen jeg har fått noensinne. Du kom for å koblet dem opp for meg i Stavanger.
    Det du ikke vet er at du har inspirert og rekruttert mange av mine venner til å forstå magien HI-FI gjør for å maksimere opplevelsen av musikken. Flere av produktene du anbefalte eller som jeg kjøpte av deg lever i beste velgående.

    Takk for inspirasjon, kunnskap og gleden du gav oss, Le. Om du befinner deg i Stavanger så er du hjertelig velkommen til whisky, hjemmelagd øl og musikk.
    Håper du fortsatt har ett strålende godt liv og at Real Madrid spiller stabilt dårlig slik som nå.

    stas å høre fra deg, mister.
    ja, vi var unge og (over)ivrige på den tiden.
    men det er fremdeles litt saft igjen i oss.
    klart vi må ta noen glass igjen ved neste korsvei (som kommer kanskje allerede i anledning norgesferie til sommeren).
    og aller helst en fisketur!
    håper alt er vel med dere i spøkelsesbyen, hils frøkna.
     
    • Liker
    Reaksjoner: BHO

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    utrolig deilig å få labbene på et såpass strøkent eksemplar av denne gamle dinosauren, altså.
    hadde litt startproblemer i går da tkr leverte forsterkeren.
    iskald amp etter fem døgn på lasteplan, pluss at det ene svetlana-røret av en eller annen grunn begynte å krangle og ikke lot seg biasjustere.
    men dårlig tid er dårlig tid, tkr skulle både få i seg mat og lytte kjapt på anlegget før han kjørte videre til toten, så vi lot det bare stå til.
    etter en drøy time kunne man se antydning til redplating på det dårlige røret, så da var det slutt på moroa.
    etter å ha sett tkr avgårde satte jeg inn tungsol 6550, og de oppførte seg heldigvis pent.
    liker i grunnen tungsol bedre enn svetlana, fastere bunngrep (det kan også skyldes at jeg rakk å justere suben litt i løpet av kvelden).
    premier 11 er like bra som jeg husket den.
    de fleste kjenner den godt, så det er vel ikke noe vits i å legge ut i det vide og det brede.
    sammenlignet med manley snapper (som har en avsindig snappy bass), har premier 11 litt å gå på hva bassgrep angår, og dessuten også litt høyere støygulv.
    heldigvis ligger begge disse shortcomings innenfor det jeg kan akseptere.
    bassen har bra omp, og på ølmagene, som har en sånn type stump bass som bærer preg av at hornet gir seg ganske tidlig, så trenger ikke redusert bremsekraft fra forsterkeren å være spesielt ufordelaktig.
    rørsus høres bare når jeg står rett i nærheten av høyttaleren (98db/1w/1m), så det kan jeg (såvidt) leve med.
    (på snapperne måtte man bøye seg ned mot elementene for å høre at det er liv).
    og den gloriøse mellomtonen som cj fikk til på sakene sine på 90-tallet er fremdeles til å dø for.
    åpent, stort, pustende, gyllen, fleshed out, osv.
    stemmegjengivelsen er av typen som får forbipasserende samboere til å stoppe opp og si "wow".
    manley snapper med el34 ligger ganske tett opptil denne mellomtonen, men nittitalls conrad-johnson er nittitalls conrad-johnson...
    hvordan de fikk til denne distinkte signaturen og likevel klarte seg ganske ålreit på målinger, er noe jeg aldri har skjønt.
    tipper det var et lykketreff i kombinasjonen av kondiser, motstandere, dioder osv (som det jo ikke er lydmessig forskjeller på så lenge det holder samme verdi, ifølge enkelte).
    det er ikke perfekt og det er ikke for alle, men jeg digger det.
    bare måtte:


     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fett... Me like my friend... I et ellers lett anorektisk samfunn, plaget av bulemi og målekurver til tider, er det deilig når øregangene smøres i nytelse..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kult, og grattis, broder rama. Kommer en tur plutselig for å høre.

    Angående støy så plager ikke slik meg så lenge jeg ikke hører fra lyttestolen. Det er ofte mer sus og knitring fra platespilleren å høre likevel. Det er noen triks som kan hjelpe, og som har funka hos meg i blant, men de vet antagelig du om også.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Nå kom jeg til å tenke på noe......har du hatt noen høyttalere som har fått stå så lenge i stua som det ølmagene har?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn