- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 6.727
mesut's mess
Fett Le!
Har du lyst til å beskrive førsteinntrykket kontra Mezzo?
Fett Le!
takker for tips, nok engang Gratulerer med fantastisk fine htmesut skrev:jokris skrev:de er noe av deråeste jeg har settmesut skrev:jokris skrev:kom over ett par utstillingsmodeller av modell 1 til rundt 100 k, er det stor forskjell på disse kontra modell 2 ?
neida, forskjellen er at bassventilen ligger i bunnen (s2) i stedet for bakpå (s1).
(dog, en forhandler vil nok overtale deg om at forskjellene er kjeeeempestore)
de er dype (75cm), så zingali fikk tilbakemelding fra kunder som kunne tenke seg bunnventil slik at de kan dyttes helt inntil bakvegg.
jeg var litt skeptisk til bakventil, men det har gått overraskende greit å integrere s1 i mitt rom.
glad jeg valgte å spare de pengene ekstra som måtte til for s2.aldri sett de før på bilde engang,men tror lommeboka og kort skriker nei dessverre,forresten knallfine modellene under også og de så jeg til rundt 50
finner du de eldre studio monitor 95-115 II, så er det bare å slå til.
supre høyttalere.
kan sikkert fås for under 50k brukt, men sjelden vare.
ellers har du jo også den nye home monitor-serien.
mesut skrev:sorry mørkt bilde
Bare RÅFETT ???65finger skrev:RÅFETT!!
Jammen janr da. Alle vet at RÅFETT slår plutoniumsfettJanR skrev:Bare RÅFETT ???65finger skrev:RÅFETT!!
Ikke en liten plutoniumsfett engang ?
/jan
Men for fan da, ingen som kan oppdatere meg litt her da.H.R skrev:Jammen janr da. Alle vet at RÅFETT slår plutoniumsfettJanR skrev:Bare RÅFETT ???65finger skrev:RÅFETT!!
Ikke en liten plutoniumsfett engang ?
/jan![]()
emokid skrev:Fett Le!
Horny skrev:Ser myyye bedre ut i denne finishen enn alle de andre bildene på nett. Betyr tross alt ganske mye når man skal ha dem i stua![]()
thxmotoren skrev:Gratulerer med flotte skulpturer i stua,rett og slett lekkert
mvh
Hvilket er viktig, veldig viktig imho. Iaf når anlegg og høytalere står i stua/beboelsesrom.mesut skrev:thxmotoren skrev:Gratulerer med flotte skulpturer i stua,rett og slett lekkert
mvh
jeg er superhappy med både lyd og utseende
og det er frøkna også
thx også til nikko, hifiguru, jj, musicus og andre gratulanter
kom innom finger, så kan du høre om det låter plutoniumsfett, eller om det bare er jeg som har blitt gærn 8)65finger skrev:Fantastisk flotte høytalere. Ser plutoniumsfett ut i stua nå Le
de blir stadig lettere på øyet, eheheJanR skrev:Hvilket er viktig, veldig viktig imho. Iaf når anlegg og høytalere står i stua/beboelsesrom.mesut skrev:thxmotoren skrev:Gratulerer med flotte skulpturer i stua,rett og slett lekkert
mvh
jeg er superhappy med både lyd og utseende
og det er frøkna også
thx også til nikko, hifiguru, jj, musicus og andre gratulanter
Er jo møbler de der, flotte sådan
/jan
ssm skrev:Grattis med Zingali høyttalere.... tøffe saker dette , Har disse høy nok følsomhet til at BP varter opp med å fylle den relativt store stua di med golyd Le ?
Mvh Espen
Mandag er en fin dagmesut skrev:kom innom finger, så kan du høre om det låter plutoniumsfett, eller om det bare er jeg som har blitt gærn 8)65finger skrev:Fantastisk flotte høytalere. Ser plutoniumsfett ut i stua nå Le
Må jeg forsigtigt spørge om de 1.4v er en fast værdi som du kører med på dine P20? Jeg køre selv med omkring 1.27v (mine WE-rør ligger ikke så stabilt...sikkert el-værkets skyld!) - ellers synes jeg lyden bliver for glasagtig - lidt modsat dig?!mesut skrev:ssm skrev:Grattis med Zingali høyttalere.... tøffe saker dette , Har disse høy nok følsomhet til at BP varter opp med å fylle den relativt store stua di med golyd Le ?
Mvh Espen
2x300b pr side holder lenge for min del.
har kjørt p20 exd en dag og s20 exd en dag nå, skal fortsette å svitsje litt i tiden fremover for å se hvilken av dem som blir stående.
foreløpig synes jeg s20 låter mer "glorious" oppover og med brukbar trøkk i bassen.
p20 har mer smekk i bassen, men en anelse mindre glød oppover.
jeg er ingen bassnarkoman og holder foreløpig en knapp på s20.
har et sett sohpia (samme som tj) princess carbon 300b liggende her, innbiller meg at det røret kler p20 bedre enn det tj mesh gjør.
rullerer og leker litt.
Det er også min mening at Gary har ganske ret!mesut skrev:hei dave, jeg har svart på mailen din.
det du ser på bildet overfor her er en s20, ikke p20.
jeg setter bias på 1.4 for s20 og 1.3 for p20.
det er disse verdiene gary dews anbefaler.
jeg har prøvd med alt fra 1.2 - 1.5 på begge forsterkerne, men det virker som gary har ganske så rett i anbefalingene sine.
prnesse skrev:Skikkelig pene høyttalere du har fått deg nå. Hadde selv lyst på forrige versjon, men disse er jo enda flottere. (hvis jeg husker rett)
Men når bytte angsten slår til om noen måneder er det er bare å sende meg en PM. ;D
hvor stort er rommet ditt, hvilken form har det, og hva slags materiale er i gulv, vegg og tak?Dave skrev:Jeg har hørt lidt på et par Zingali CN i dag - hos en forhandler.
Jeg forstår godt at du har købt et par Le. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om din oplevelse af bassen - hvis du på nuværende tidspunkt "tør" begive dig ud i en lidt mere detaljeret beskrivelse af lyden. Den lidt opsvulmede bas var nemlig den eneste anke jeg havde, og det skyldes højst sandsynligt lokalet og placeringen.................,men alt i alt en stor og positiv oplevelse igen at kunne lægge øre til disse fremragende højtalere. ....går og cirkler!
Mvh
Dave
Mit rum er ca. 4 x 7m og er en beton kælder - så det er jo lidt bekymrende - men jeg har akustikregulerende materialer overalt, så jeg håber det bedste.mesut skrev:hvor stort er rommet ditt, hvilken form har det, og hva slags materiale er i gulv, vegg og tak?Dave skrev:Jeg har hørt lidt på et par Zingali CN i dag - hos en forhandler.
Jeg forstår godt at du har købt et par Le. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om din oplevelse af bassen - hvis du på nuværende tidspunkt "tør" begive dig ud i en lidt mere detaljeret beskrivelse af lyden. Den lidt opsvulmede bas var nemlig den eneste anke jeg havde, og det skyldes højst sandsynligt lokalet og placeringen.................,men alt i alt en stor og positiv oplevelse igen at kunne lægge øre til disse fremragende højtalere. ....går og cirkler!
Mvh
Dave
rommet har selvfølgelig mye å si.
jeg var selv skeptisk til dette med bassromling siden alle høyttalerne som har vært innom denne stua har slitt med dette i mer eller mindre grad.
men faktisk funker det såpass bra med cn at jeg ikke har noen som helst form for panikk, hehe.
men det skal sies at de spilte renere i bassen i rommet til hollenderen jeg hørte dem hos, enn det de gjør hos meg.
jeg får skrive litt mer enn annen gang, mye reising og jobb for tiden.
Dave skrev:Mit rum er ca. 4 x 7m og er en beton kælder - så det er jo lidt bekymrende - men jeg har akustikregulerende materialer overalt, så jeg håber det bedste.mesut skrev:hvor stort er rommet ditt, hvilken form har det, og hva slags materiale er i gulv, vegg og tak?Dave skrev:Jeg har hørt lidt på et par Zingali CN i dag - hos en forhandler.
Mvh
Dave
rommet har selvfølgelig mye å si.
jeg var selv skeptisk til dette med bassromling siden alle høyttalerne som har vært innom denne stua har slitt med dette i mer eller mindre grad.
men faktisk funker det såpass bra med cn at jeg ikke har noen som helst form for panikk, hehe.
men det skal sies at de spilte renere i bassen i rommet til hollenderen jeg hørte dem hos, enn det de gjør hos meg.
jeg får skrive litt mer enn annen gang, mye reising og jobb for tiden.
God arbejdslyst!
Mvh
Dave
ssm skrev:drita tøffe saker disse høyttalerne fra zingali.... hørt noen hos aktøren engang , men det var lengere ned på stigen , husker ikke lydopplevelsen .
men en flott konstruksjon , og relativt(?) kompakt ser din ht ut Le.
igjen grattis , håper å få mulighet til å høre disse en gang , utrolig spennende saker , dro du utenlands for å høre og se før handel og forsendelse ?
Mvh Espen