rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    arbeidsfordelingen er enkel og klinkende klar.
    den store (320 gr) er min, den lille (200 gr) er konas.
    og halvveis uti måltidet henger hun med geipa og klager over "for mye kjøtt" og spør om jeg kan ta resten av biffen hennes i bytte mot en halv tomat og et par sopp.
    da ofrer jeg meg.

    IMG_2155.jpeg
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en kjapp tur innom broder horny i dag.
    ny kåk, nye høyttalere.
    revival audio aliante 5.
    de som hcs bestilte rett før han gikk bort og aldri rakk å koble opp, og som horny overtok ny i eske.
    min favoritt fra asker-messa 2022, siste messa hvor hcs fremdeles gikk rundt med sitt lure glis.
    de spiller like fint hos horny, men litt annerledes pga mer livlig klang i en vanlig stue.
    uforskamma homogent, fabelaktig mellomtone - den store stjerna - og god pondus i bassen.
    diskanten låter som en typisk softdome diskant og er kanskje det eneste middelmådige ved høyttaleren, resten slår langt over vektklassen sin.
    viktigst er at hele greia henger veldig godt i hop, slik at man kan høre på et variert utvalg musikk og opptak.
    fremdeles min favoritt i denne størrelse- og prisklasse (and beyond).

    IMG_2242.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en kjapp tur innom broder horny i dag.
    ny kåk, nye høyttalere.
    revival audio aliante 5.
    de som hcs bestilte rett før han gikk bort og aldri rakk å koble opp, og som horny overtok ny i eske.
    min favoritt fra asker-messa 2022, siste messa hvor hcs fremdeles gikk rundt med sitt lure glis.
    de spiller like fint hos horny, men litt annerledes pga mer livlig klang i en vanlig stue.
    uforskamma homogent, fabelaktig mellomtone - den store stjerna - og god pondus i bassen.
    diskanten låter som en typisk softdome diskant og er kanskje det eneste middelmådige ved høyttaleren, resten slår langt over vektklassen sin.
    viktigst er at hele greia henger veldig godt i hop, slik at man kan høre på et variert utvalg musikk og opptak.
    fremdeles min favoritt i denne størrelse- og prisklasse (and beyond).

    Vis vedlegget 985902
    for å utdype litt vedr diskanten:

    diskanten var ikke dårlig.
    var ikke det jeg prøvde å si.
    det er en god domediskant, vel så oppløst og bra som mye annet i samme sjanger.
    men den låter ikke like vektløst og "fraværende" som gode kompresjonsdriver/hønn-kombo, som ofte koster det samme som et par komplette revival.
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    Takk for besøket, godt å få bekreftet at man ikke har bommet helt i valget av nye høyttalere :) Vi er ganske samstemte når det gjelder beskrivelsen av hvordan det låter. Vil bare tilføye at Revival ikke er ferdig innspilte. Store endringer blir det neppe, men de vil sikkert prestere enda litt bedre om et par måneder. Ellers vil nok gardiner (to store vinduer uten gardiner for øyeblikket) ha noe for seg med tanke på romklangen. Bare en liten justering, liker egentlig at rommet bidrar så lenge det er på en god måte.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn