Batteridrift med kabelen trukket ut vil selvfølgelig helt eliminere problemet med støy på power. For å utnytte dette må alt utstyr driver med batteri.
Man kommer ikke unna problemene med innstrålt selv om man driver med batteri eller lignende. Et godt jordplan (alu, kobber e.l. plate under stereoen) vil hjelpe, med alle kabler skjermet, og godt terminert.
Personlig er jeg ikke i tvil om at det er unødvendig. Jeg har sett/målt effekten av en trafo med støyskjerm. En trafo av god kvalitet, men skjermen terminert på skikkelig måte og jorplan er mer en godt nok. Tro meg.
Problemet med støyfilter o.l. er at det ikke er god nok kunskap i bransjen om hvordan disse skal brukes for optimalt resultat og da tyr man heller til upraktiske løsninger som feks batterier, generatorer osv.
Optimalt oppsett vil være en stor nettstøytrafo der skjermen er terminert med kortest mulig ledning til et jordplan som dekker hele anlegget med høyttalere. Alle kabler er skjermet, med skjermen terminert mot jordplanet. Alle apparater har chassis terminert mot jordplanet med lavimpedant kobling som f.eks bred kobberfolie eller kobberskinne.
Altså: Støyskjerm, jordplan og jording, helt enkelt.
Hei!
<Batteridrift med kabelen trukket ut vil selvfølgelig helt eliminere problemet med støy på power. For å utnytte dette må alt utstyr driver med batteri.>
Ikke alltid, da en f.eks. kan kjøre dac optisk (og trådløst)
<Man kommer ikke unna problemene med innstrålt selv om man driver med batteri eller lignende. Et godt jordplan (alu, kobber e.l. plate under stereoen) vil hjelpe, med alle kabler skjermet, og godt terminert.>
Enig!
<Personlig er jeg ikke i tvil om at det er unødvendig. Jeg har sett/målt effekten av en trafo med støyskjerm. En trafo av god kvalitet, men skjermen terminert på skikkelig måte og jorplan er mer en godt nok. >
Mulig det, men en får ikke dermed (så langt jeg vet) fast"låst" spenning og mulighet for variasjon på frekvens (som PP gir) samt ytterligere "fordeler" som denne gir.
<Personlig er jeg ikke i tvil om at det er unødvendig. Jeg har sett/målt effekten av en trafo med støyskjerm. En trafo av god kvalitet, men skjermen terminert på skikkelig måte og jorplan er mer en godt nok. Tro meg.>
Det må du få lov til og tro, ellers samme svar som over.(imo)
<Problemet med støyfilter o.l. er at det ikke er god nok kunskap i bransjen om hvordan disse skal brukes for optimalt resultat og da tyr man heller til upraktiske løsninger som feks batterier, generatorer osv.>
Mulig det, godt at du har troen/viten på dette området bedre enn f.eks. PS Audio (jeg er nok litt misunnelig her ja

)
<Optimalt oppsett vil være en stor nettstøytrafo der skjermen er terminert med kortest mulig ledning til et jordplan som dekker hele anlegget med høyttalere. Alle kabler er skjermet, med skjermen terminert mot jordplanet. Alle apparater har chassis terminert mot jordplanet med lavimpedant kobling som f.eks bred kobberfolie eller kobberskinne.>
Jeg kan nok langt fra nok til å imøtegå dette og det er mulig du har rett, men hvor stor rent fysisk ville en slik skilletrafo bli og ville den kunne være tilnærmet støyfri?
I så fall så har du muligens et produkt som kunne være et godt alternativ på dette markedet
Jeg er langt i fra noen ekspert på dette området, men det er det jo andre som (mener de) er, så hvorfor ikke gi oss et produkt som er mer effektivt( og bedre) i forhold til pris (og kanskje litt brukbar design

)
Kanskje det kan vanke en innbringende fortjeneste også

I all vennlighet

Mvh.KW