Religiøs julepynt

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.335
Antall liker
10.919
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Nå i denne handelstandens høytid er det lett å glemme det opprinnelige budskapet. Derfor vil jeg gjerne pynte hjemmet mitt på en måte som minner oss på hva det egentlig handler om. Krybbe er bare så 2009, så da tenkte jeg på et krusifiks. Men med 20 minusgrader ute vil jeg fryse bare av å se på stakkaren i lendekledet sitt. Jeg vil derfor ha et krusifiks hvor Jesus er ikledd julenissedrakt.
Er det noen av medforumistene som kan henlede min oppmerksomhet mot utsalg av dette produkt? (noen må jo ha kommet på dette før meg..)

mvh

B_I
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Har ikke sett noe slikt krusifiks dessverre (?), men du kan jo henge opp et bilde mens du leter.
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Vil tro at krusifiks passer best til påske. Og på den tiden er nissedrakt kanskje ikke det rette.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.163
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Blir det da jesus som nisse eller en korsfestet nissefar ?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Blir det da jesus som nisse eller en korsfestet nissefar ?
... Mamma!!!! Pappa har drept nissen!!!! uaeee uaeee etc ...

;D ;D ;D

mvh
KJ
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.335
Antall liker
10.919
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
jeg tar det roesok sier til etterretning, så svaret på spørsmålet til Trane blir da en korsfestet nissefar.

takk til Lille_Adam for lenke, men jeg håper fortsatt på mere enn bilder...
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
En utmerket ide til pynt som trådstarter bør vurdere å lage selv. Hjemme har vi laget et stort antall dekorative, knallrøde julejævler av pasta penne, pasta farfalle, makaroni, store makaroni, tannstikkere, pappkule, sort sprittusj og rød spraylakk fra Biltema. Neste år kan vi kanskje ha julepyntbod sammen?
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.335
Antall liker
10.919
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
totte skrev:
En utmerket ide til pynt som trådstarter bør vurdere å lage selv. Hjemme har vi laget et stort antall dekorative, knallrøde julejævler av pasta penne, pasta farfalle, makaroni, store makaroni, tannstikkere, pappkule, sort sprittusj og rød spraylakk fra Biltema. Neste år kan vi kanskje ha julepyntbod sammen?
det høres hyggelig ut å sitte sammen på juleverksted å lage noe slikt. Vinneren av juleverkstedet i fjor var pepperkakelommemannen min :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Burnt_Island skrev:
totte skrev:
En utmerket ide til pynt som trådstarter bør vurdere å lage selv. Hjemme har vi laget et stort antall dekorative, knallrøde julejævler av pasta penne, pasta farfalle, makaroni, store makaroni, tannstikkere, pappkule, sort sprittusj og rød spraylakk fra Biltema. Neste år kan vi kanskje ha julepyntbod sammen?
det høres hyggelig ut å sitte sammen på juleverksted å lage noe slikt. Vinneren av juleverkstedet i fjor var pepperkakelommemannen min :)
Hva kan ikke lages av dorullkjerner.

Tenk julekrybbe, juleesel, julesau, julegris, juleøl, juletrevisemenn, julegaver, julemusikk, julmeddinglede.

Osv. Osv. Kun fantasien setter grense.
 
S

Supertramp

Gjest
roesok skrev:
Vil tro at krusifiks passer best til påske. Og på den tiden er nissedrakt kanskje ikke det rette.
Strålende! Litt allmennopplysning skader aldri :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kom over et butikkvindu fullt av kristenkitch i Lisboa. Kanskje noen ideer her?

 

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hmmm... Jeg er såpass mett av kommersjul at en korsfestet Coca Cola-julenisse høres litt fristende ut..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.214
;D

Ser det for meg...

 
Topp Bunn