Reise-hifi

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Tenkte å lage et lite reiseanlegg ut av ipoden min. Trend T-amp og noen små høyttalere vil bli bra.
Noen som kjenner til noen tasser av høyttalere som spiller med litt stort lydbilde? De trenger ikke å spille så høyt.
De skal rigges opp i bungalowen når jeg drar på ferie til høsten.

Torsen

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.918
Sted
Hus
Fikk tak i en Blaupunkt 2Go6 som jeg har med på hotellturer her i Norge i alle fall. Får en mindre utgave også. Spiller med god trøkk og går ned til 40 Hz i bassen. Bruker den på min 60Gb photo Ipod.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Klipsch og Dynaudio har noen småtasser/pc ht som jeg tror du bør ta en lytt til

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.340
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Testet en del høyttalere med min super T-amp, den beste av de jeg testet var System Audio SA505 (ikke ofte jeg sier noe positivt om SA, men dette låt faktisk godt)

Eller gjør som meg, bygg selv..

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Å bygge selv kan også være et alternativ, men de du har bygget der er for store til å hive i en bag.
Er det noen som kjenner til noen små selvbygger varianter, så tar jeg en titt på de også.
Det er mye små pc høyttalere der ute, men de fleste jeg har tittet på er noe plast ræl.

Torsen

T

TT.

Gjest
Hei. Her er mitt reiseanlegg (høyttalerne kjøpt i dag), som holder i massevis for meg på trøtte hotellrom. ;D

Tandberg Troll og Micropod SE + SonyEricsson K800i m 4Gb minnekort fullstappet med musikk. Kommer iPhone 16Gb i neste uke ;D Telefonen er ikke på bildet, da jeg tok bildet med den ;-)

Vedlegg

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Jeg bruker disse sammen med iPod Touch og er brukbart fornøyd med det. Men antagelig er det kanskje "plastrælet" du har sett på tidligere?

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
jowil skrev:
Jeg bruker disse sammen med iPod Touch og er brukbart fornøyd med det. Men antagelig er det kanskje "plastrælet" du har sett på tidligere?

He he neida, de der har jeg faktisk hørt på og de låter ikke så værst. Mellom alt plastrælet så finnes det en del greier som er helt brukbare. Jeg er heller ikke så kresen på et reise-anlegg. På ferie så koser jeg meg med noen glass vin, og det er som kjent et godt tweak ;D

Torsen

B

bendis

Gjest

klasse d amp integrert. med minijack inn. skal det være portabelt så slår vel de lett de separate systemene
990kr

K

KindOfBlue

Gjest
Denne havner i kofferten når jeg er ute og reiser.
AudioPro Porto.
Overraskende bra stereoperspektiv, kan dokke og lade iPod i den, og spille av fra den. Har også radio, og i tillegg kan jeg koble til to kilder.
Og så har den fjernkontroll, som også styrer spor på iPod'en. Oppladbart batteri, og jeg kan enkelt ta den med ut på terrassen på hotellrommet uten å bale med ledninger.

Vedlegg

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Flere av kandidatene her ble jeg nysgjerrig på, men kjøpt er kjøpt. En Trend T-amp og to høyttalere hadde tatt seg godt ut som et mini-anlegg i særklasse hvis alt hadde matchet. Tøfft med en liten forsterker og to høyttalere på hver side. Aberet er all kabelskogen med ipod, dock, forsterker og høyttalere.

Der hadde det nok blitt litt renere med Audiopro sin porta.

Har hørt en del skryt om den.

Torsen

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Torsen skrev:
Det har dukket opp mange gode forslag her nå, og det er bra. Men i går kveld bestillte jeg to sett av disse. Håper de lever opp til forventningene selv om det er smått.

http://www.audio-magus.com/product_p/s3w.htm
De er ihvertfall fine å se på. Jeg så disse utstilt i Horten i fjor høst, men de ble ikke spilt på da.

Fordelen med aktive høyttalere er jo at produsentene faktisk kan kompensere for høyttalernes svakheter med rimelige EQ-kretser i forkant av effekttrinnet. Vet ikke om dette er gjort med Swans-høyttalerne, men det er definitivt gjort med de Audioengine-høyttalerne jeg la ut. Resultatet er ofte et lydbilde som er betydelig større enn det høyttalernes størrelse skulle tilsi.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Er det noen som har hørt denne? Den ser brukbar ut, men den er kanskje litt vel stor til formålet.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Tror sannelig jeg skal prøve de der. De var jo slett ikke dyre heller. :)

Topp Bunn