Regjeringens svik

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Så har altså SV igjen klart å blokkere sunn fornuft, og legge veien åpen for ytterligere kvinnemishandling.

En sorgens dag

Nyheten om at det ikke blir noen restriksjoner på hente- og tvangsekteskap gjør dagen til en sorgens dag for alle som ønsker en god integrering. Det sier også noe om avstanden mellom velgere og partier at ingen bortsett fra Frp støtter forslaget om aldersgrense/tilknytningskrav.
Det var bevegelse i saken i høst, men så satte organisasjonene, fagmiljøene og de politiske apparatene seg i bevegelse. Det ble for tøft for inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssen. Jeg vil også tippe at støtten fra statsministeren ikke har vært overveldende. Å trumfe saken gjennom ville kostet for mye, og Stoltenberg ser ikke dimensjonene og konsekvensene.
Dette nei-et dreier igjen oppmerksomheten mot innvandring. Det er å gi Siv Jensen gratis argumenter foran valget til høsten. At alle partier - Ap og Høyre i særdeleshet - kan gjøre dette med åpne øyne, sier noe om man lever i en annen verden enn velgerne.

http://www.document.no/2007/06/en_sorgens_dag.html

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Med fare for å provosere enkelte av mine audiofile venner her på sentralen vil jeg bare få kaste inn følgende lille hjertesukk i denne debatten.

SV behøver "stakkars hjelpeløse invandrere". De gjør at SV´ere kan føle seg snille og hjelpsomme. At våre sosialistiske venner samtidig får en gruppe de kan føle seg høyt hevet over er slett ikke tilsiktet !? Så lenge "de stakkars" kan holdes der nede på et hjelpetrengende nivå kan SV´ere gå rundt og føle seg storsinnede og snille og SÅ meget bedre enn de rasistiske FRP´ere, og selvsagt så dannet elevert i forhold tildisse "etniske naturbarna", "de er jo så praktfulle med denne kulturen sin, og så fargerike !! " Ethvert tiltak som vil gjøre invandrere i stand til å stå på egne ben og klare seg i samfunnet som andre nordmenn forrykker dette verdensbildet for Kristins disippler. Derfor er man i SV mot alt som kan forandre status quo. Etter min mening skyldes dette holdninger som man fant i diverse misjonsmiljøer for et halvt århundre siden !! Når det gjelder tvangsgifte og omskjæring av jenter så er jo dette for det første ikke noe som rammer "våre" jenter, og det bare viser at dette er grupper som må hjelpes. Og Gud i himmelen så snille og kjekke vi er som er positive til dem og som "hjelper" dem ! Mens den slemme høyresiden bare vil gjøre dem lik oss andre. Og DET er slemt det, ikke minst mot SV som altså virkelig trenger disse menneskene å være "snille" med.

Da blir jo spørsmålet: Hvem er mest rasist ? Siv som ønsker å behanmdle dem likt med oss, eller SV som trenger noen som gjør at SV´ere føler seg "litt hevet" ?

Det utløser selvsagt et nytt spørsmål: Hvem på HFS blir nå den første sosialist til å "bite av meg hodet" ?? ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja meg blir det ikke i alle fall Spiralis... ;)

Jeg er så provosert at jeg vet ikke hvor jeg skal snu meg. SV har ødelagt for fremtiden til utrolig mange unge muslimer i Norge med dette idiotiske tiltaket. De er rett og slett idioter, mer er det ikke å si om den saken. De som har lurt på denne Frp-koden, vel her har dere den i fri dressur, av to onder må man velge det minste, har jeg vært i tvil om hva jeg skal stemme ved neste stortingsvalg, vel jeg er ikke i tvil lenger nå, må man så må man...

71% av befolkningen og også 60 % av SVs egne velgere støtter aldersgrense, men SV skal ikke høre på noen, de vet som alltid best selv, uten å vite hva det dreier seg om i det hele tatt. For om de virkelig vet hva det dreier seg om, ja da er dette så graverende og alvorlig at de må miste enhver troverdighet. De er nå på lag med udemokratiske, kvinneundertrykkende, menneskefiendtlige, grådige, fanatikere, der er de i godt selskap og ser ut til å stortrives.

Måtte SV gå under og aldri komme opp igjen!!

Dessverre har jeg det såpass travelt denne uken at mer får jeg ikke lirt av meg for øyeblikket...

Her stå det litt mer utyllende:

http://www.rights.no/innv_gen/fam_gjenf/hrs_15.30_070109_103.htm

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
SV er partiet for velutdannede kvinner som liker eksotiske mennesker og ikke kan fordra våre egne trailersjåfører.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
SV er det mest ryggradsløse partiet vi har. Sammen med KRF.

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.246
Sted
Porsgrunn
Så glade som SV er i å lytte til invandremilijøene og likevel så blir avgjørelsen så feil. Problemet for SV er at de har valgt å gå i dialog med feil mennesker, derfor har dette skjedd.

Er jammen glad jeg ikke er med i Arbeiderpartiet. Da hadde jeg hatt vondt i magen for lenge siden.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
BT skrev:
SV er partiet for velutdannede kvinner som liker eksotiske mennesker og ikke kan fordra våre egne trailersjåfører.
Jeg tror det er en 100% korrekt observasjon.
Få partier har etter min mening driti seg mere ut under sin regjeringsperiode.
SVs politikk er jo rett og slett ikke forenelig med et kapitalistisk demokrati.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg kan ikke forstå at SV kan komme unna med det de har gjort i denne saken. De unge muslimene som står i fare for å bli giftet bort mot sin vilje er helt klare her på at aldersgrense ved familiegjenforening vil hjelpe dem, i Danmark har de gode erfaringer med 24-års grense, mens vi snakker om 21 år hos oss. De snakker om diskriminering, men hvem er det som diskrimineres, dette gjelder alle det, hvit som svart, de eneste som utsettes for diskriminering her er de stakkars unge muslimene som vi ikke gidder å bry oss med å hjelpe med de tiltak vi kan sette i gang for å redde de fra sine storfamiliers klamme grep.
Det er rett og slett mangel på innsikt i andres situasjon SV lider av her, de forstår ikke andre kulturer og levemåter og tror at alle er som dem kan det virke som. I andre kulturer er familien det viktigste, man kan ikke bare bryte med foreldrene, man bryter med hele storfamilien om man går i mot det som er staket ut som ens skjebne, og det er selvsagt veldig, veldig tøft, og ikke minst farlig har det vist seg. Om lovene hindrer en å gifte seg før en viss alder vil ikke bare de unge muslimene ,men også deres foreldre, som tross alt ofte ønsker sine barns beste, men ikke klarer å stå i mot presset fra sin familie, få et nødvendig pusterom og utsettelse av en viktig avgjørelse som en 21 eller 24-åring er bedre rustet til å ta eller bekjempe.

G

Gjestemedlem

Gjest
Enhver lov som forbyr nordmenn å gifte seg med utlenninger under som er under 21 eller 24 er et alvorlig brudd på nordmenns frihet til selv å velge hvem de vil gifte seg med eller bo med, og er helt utilbørlig.

Hvis man ønsker en lov som hindrer muslimer, negre eller andre å komme inn i landet får man si det da og ikke prøve å pakke det inn i bomull og gå løs på nordmenns rettigheter istedet. Angsten skyldes vel faren for hurtig oppavl av de muslimske horder ved ny tilførsel av kvinner?

Hvis vi forbyr kvinner å være alene utendørs etter klokken 9 om kvelden får vi sikkert ned statistikken på overfallsvoldtekter også, men det er sikkert mange som ikke hadde likt dette uansett?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.736
Torget vurderinger
4
Hallooooo, er dere overasket over SV?
Drømmepartiet number one

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
Eller som Frp, de drømmer litt om at vi er USA's 51. delstat... dream on motherf.....

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Thomas1 skrev:
Kanskje moderator bør moderere seg selv litt her ;)
Det er vel bare nødvendig når det blir uttrykt noe som er feil ?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Et FrP i posisjon må ha stor apetitt på kameler. Når SV snart er mett på kameler kan vi igjen få SV der de hører hjemme, nemlig som en vakthund ute på venstre side.

T

Thomas1

Gjest
rolfozzy skrev:
Thomas1 skrev:
Kanskje moderator bør moderere seg selv litt her ;)
Det er vel bare nødvendig når det blir uttrykt noe som er feil ?
Tenkte mest på måten ting blir fremstil på jeg. En moderator bør moderere seg når det gjelder sitt eget språk og kommentarer. Jeg legger ikke særlig vekt på det, men det virker litt rart når moderatoren bruker de sterkeste uttalelsene.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
La nå endelig SV få holde på en stund til.Gjerne en periode til.Helst så lenge at de har spillt vekk oljefondet på aksjer og at rikdommen vi er velsignet med i oljeressursene begynner å minke.Fortsette å øke kostnadene på det vi trenger for å leve; mat,hus osv og da må selvsagt lønningene følge etter.Smellen kommer viss ingen snart prøver å snu denne trenden! og det overasker meg stort at ingen politikere som tross alt skal prøve å styre landet ser det.
Da blir det godt å ha SP i regjeringen for de husker muligens hvordan man levde av naturen,hvordan lage suppe fra annet enn Toro plastpakker.
En norsk veiarbeider som lener seg til en spade i en time har like mye betalt som en afrikansk lærer har i måneden.Kinesiske barn blir lenket fast til loddebolten for 3 riskorn i timen for at vi kan kjøpe billige DVD plastbokser på Expert.
En fotball proff som ikke gjør annet enn å springe etter en rund lærkule får 1million i uken,og den millionen hadde sikkert holdt et afrikansk land med mat i et år.
Mennesket er sannelig dyktig til å styre! ::)

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Rune S skrev:
La nå endelig SV få holde på en stund til.Gjerne en periode til.Helst så lenge at de har spillt vekk oljefondet på aksjer og at rikdommen vi er velsignet med i oljeressursene begynner å minke.Fortsette å øke kostnadene på det vi trenger for å leve; mat,hus osv og da må selvsagt lønningene følge etter.Smellen kommer viss ingen snart prøver å snu denne trenden! og det overasker meg stort at ingen politikere som tross alt skal prøve å styre landet ser det.
Da blir det godt å ha SP i regjeringen for de husker muligens hvordan man levde av naturen,hvordan lage suppe fra annet enn Toro plastpakker.
En norsk veiarbeider som lener seg til en spade i en time har like mye betalt som en afrikansk lærer har i måneden.Kinesiske barn blir lenket fast til loddebolten for 3 riskorn i timen for at vi kan kjøpe billige DVD plastbokser på Expert.
En fotball proff som ikke gjør annet enn å springe etter en rund lærkule får 1million i uken,og den millionen hadde sikkert holdt et afrikansk land med mat i et år.
Mennesket er sannelig dyktig til å styre! ::)
Er det bare meg, eller er det flere her som ser at det du etterlyser faktisk er mer SV-politikk?
Du beskriver jo mesterlig de frie markedkrefters virkning på fordeling. Mens du harselerer over de som ønsker å styre de frie markedskrefters spill. Inkonsekvent?

Honkey

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Inkonsekvent? Jo kanskje for deg,men jeg mener kommunismens historie viser at SVs politikk heller ikke fungerer i praksis.
Merkelig nok er det ofte de som er sterkest motstander av Guds autoritet og regler,som vil lage mest mulig regler og ha mest mulig autoritet.
Det er der diktatur etterhvert kommer inn i bildet.
Eneste diktatur jeg tror på er Guds.

Det er vel ingen av politikerene som ser ut til å se at vår økonomi kan ende i en brutal smell! Kostnads nivået her er altfor høyt,og viss man hadde fått begynt å jobbet det nedover kunne man tatt lønningene nedover.Men dette anser jeg for rimelig umulig å få folk med på.Først måtte man få politikerene til fjerne avgifter,og det er sannelig ikke lett ;D ,så måtte man overbevise folket om at de kunne klare seg med mindre penger ;D ;D ;D

K

knutinh

Gjest
Rune S skrev:
Inkonsekvent? Jo kanskje for deg,men jeg mener kommunismens historie viser at SVs politikk heller ikke fungerer i praksis.
Du harselerer over lønningene til fotballspillere. Hvis det er noen som utmerker seg med vilje til å regulere lønninger så må det vel være venstresida og SV? Dermed er det kanskje ikke så rart om noen ironiserer litt over innlegget ditt?

Tror du virkelig at fotballspillere ville ha tjent mindre etter noen perioder med Frp og Høyre?

Ikke at det bryr meg så veldig egentlig, jeg ser ike på fotball, og at noen har et brennende ønske om å bli loppet av fotballklubber slik at de bl.a. kan betale skyhøye spillerlønninger er for meg uforståelig. Det er ikke det samme som jeg ønsker å _nekte_ sportsidiotene denne gleden.

Videre gir du uttrykk for at SV "spiller bort" oljeformuen på aksjer. Jeg tør påstå at venstre-sida er blant de som har vært mest skeptisk til å putte penger inn i aksjer og andre farlige kapitalistiske greier. Og det har vært en tabbe siden aksjer både historisk og den siste tiden har gitt betydelig bedre avkastning enn alternativene. Altså kritiserer du SV for den politikken som høyresida normalt står for, atpåtil en ganske god politikk...

-k

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Enhver lov som forbyr nordmenn å gifte seg med utlenninger under som er under 21 eller 24 er et alvorlig brudd på nordmenns frihet til selv å velge hvem de vil gifte seg med eller bo med, og er helt utilbørlig.

Hvis man ønsker en lov som hindrer muslimer, negre eller andre å komme inn i landet får man si det da og ikke prøve å pakke det inn i bomull og gå løs på nordmenns rettigheter istedet. Angsten skyldes vel faren for hurtig oppavl av de muslimske horder ved ny tilførsel av kvinner?

Hvis vi forbyr kvinner å være alene utendørs etter klokken 9 om kvelden får vi sikkert ned statistikken på overfallsvoldtekter også, men det er sikkert mange som ikke hadde likt dette uansett?
Tidene og samfunnet forandrer seg og det er vi nødt til å forholde oss til, og det endrer også vår livsstil om vi liker det eller ei. Er det verre at noen få nordmenn må vente noen år på å gifte seg enn at mange andre nordmenn utsettes for overgrep som vi i dag ikke har noen muligheter for å hindre på andre måter enn denne? Er det ikke du som er egoistisk her, som tenker på de få, om noen, som ikke kan gifte seg før de er 21, når vi vet så inderlig godt at det er mange, mange flere som tvinges inn i et giftermål de ikke ønsker, og får hele sitt liv ødelagt. Skal vi ha et flerkulturelt samfunn kreves det tilpasninger, da må også vi ofre noe, og dette er et lite offer for oss, men det får store konsekvenser for de som slipper en skjebne som ingen med sitt vett i behold unner noen. De er nordmenn disse og som utsettes for dette, vi har like stort ansvar for deres skjebne, og så lenge vi ikke tør eller makter å stoppe dette på andre måter, så er dette eneste, eller beste, mulighet foreløpig. Man kan prøve det noen år og så vurdere om det fungerer som forventet.

Det som nå kommer til å skje er vel kanskje at Frp vinner neste valg, eller får sterk innflytelse, og da kommer det i alle fall harde tiltak som stopper denne syke utnyttelsen av unge norske muslimer som levende visum. Frp er faktisk det partiet som i størst grad tar unge muslimers problemer på alvor, og som i størst grad ser lidelsene til de undertykte muslimske kvinnene. SV ser jo ut til å tro at kvinnene velger selv å være undertykt, at de liker å kle seg som spøkelser fra de er barn av, uansett temperatur, at de liker å bli holdt utenfor og ikke får delta i mye av det som foregår i samfunnet i dag. Ingen liker å bli undertrykt om de får et reelt valg uten indoktrinering, ingen har godt av å føle seg mindreverdig på grunn av farge, kjønn, legning eller annet. Det forstår vi når det gjelder de fleste, men ikke når det kommer til muslimske kvinner. Hva er det med dem, har de en genfeil, eller er de bare oppfostret til å tro at de er mindre verdt og derfor setter de seg ikke i stor nok grad til motverge? Ganske så sikker på det ja.

Da er det vårt ansvar å hjelpe dem, og har du et bedre forslag, så er jeg sikker på at både Bjarne Håkon og mange andre mottasr det med stor takk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Gjestemedlem skrev:

Tidene og samfunnet forandrer seg og det er vi nødt til å forholde oss til, og det endrer også vår livsstil om vi liker det eller ei. Er det verre at noen få nordmenn må vente noen år på å gifte seg enn at mange andre nordmenn utsettes for overgrep som vi i dag ikke har noen muligheter for å hindre på andre måter enn denne? Er det ikke du som er egoistisk her, som tenker på de få, om noen, som ikke kan gifte seg før de er 21, når vi vet så inderlig godt at det er mange, mange flere som tvinges inn i et giftermål de ikke ønsker, og får hele sitt liv ødelagt. Skal vi ha et flerkulturelt samfunn kreves det tilpasninger, da må også vi ofre noe, og dette er et lite offer for oss, men det får store konsekvenser for de som slipper en skjebne som ingen med sitt vett i behold unner noen. De er nordmenn disse og som utsettes for dette, vi har like stort ansvar for deres skjebne, og så lenge vi ikke tør eller makter å stoppe dette på andre måter, så er dette eneste, eller beste, mulighet foreløpig. Man kan prøve det noen år og så vurdere om det fungerer som forventet.

Det som nå kommer til å skje er vel kanskje at Frp vinner neste valg, eller får sterk innflytelse, og da kommer det i alle fall harde tiltak som stopper denne syke utnyttelsen av unge norske muslimer som levende visum. Frp er faktisk det partiet som i størst grad tar unge muslimers problemer på alvor, og som i størst grad ser lidelsene til de undertykte muslimske kvinnene. SV ser jo ut til å tro at kvinnene velger selv å være undertykt, at de liker å kle seg som spøkelser fra de er barn av, uansett temperatur, at de liker å bli holdt utenfor og ikke får delta i mye av det som foregår i samfunnet i dag. Ingen liker å bli undertrykt om de får et reelt valg uten indoktrinering, ingen har godt av å føle seg mindreverdig på grunn av farge, kjønn, legning eller annet. Det forstår vi når det gjelder de fleste, men ikke når det kommer til muslimske kvinner. Hva er det med dem, har de en genfeil, eller er de bare oppfostret til å tro at de er mindre verdt og derfor setter de seg ikke i stor nok grad til motverge? Ganske så sikker på det ja.

Da er det vårt ansvar å hjelpe dem, og har du et bedre forslag, så er jeg sikker på at både Bjarne Håkon og mange andre mottasr det med stor takk.
Skal vi følge din tankegang her kan vi jo forby giftemål i det store og hele. Det er jo enda mer effektivt.

Med små endringer vil teksten din da lyde slik:

Tidene og samfunnet forandrer seg og det er vi nødt til å forholde oss til, og det endrer også vår livsstil om vi liker det eller ei. Er det verre at nordmenn ikke får gifte seg enn at mange andre nordmenn utsettes for overgrep som vi i dag ikke har noen muligheter for å hindre på andre måter enn denne? Er det ikke du som er egoistisk her, som tenker på de få, om noen, som ikke kan gifte, når vi vet så inderlig godt at det er mange, mange flere som tvinges inn i et giftermål de ikke ønsker, og får hele sitt liv ødelagt. Skal vi ha et flerkulturelt samfunn kreves det tilpasninger, da må også vi ofre noe, og dette er et lite offer for oss, men det får store konsekvenser for de som slipper en skjebne som ingen med sitt vett i behold unner noen. De er nordmenn disse og som utsettes for dette, vi har like stort ansvar for deres skjebne, og så lenge vi ikke tør eller makter å stoppe dette på andre måter, så er dette eneste, eller beste, mulighet foreløpig. Man kan prøve det noen år og så vurdere om det fungerer som forventet.

Når det gjelder FrP så er det jo et velbrukt triks når de raser på meningsmålingene og begynner å få panikk at de henter frem innvandringsspøkelset igjen. Om det virker like godt fremdeles er vel mer tvilsomt. Det begynner jo å bli litt tynnslitt etterhvert og 'folk flest' har andre ting å bry seg med. Nå er jo grillsesongen begynt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
bjornh skrev:
Eller som Frp, de drømmer litt om at vi er USA's 51. delstat... dream on motherf.....
Moderator? Dette er infantilisme på høyt nivå.
Hadde du vært voksen kunne jeg kalt deg en idiot, men motherf. er et uttrykk voksne mennesker ikke bruker.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Rune S skrev:
Merkelig nok er det ofte de som er sterkest motstander av Guds autoritet og regler,som vil lage mest mulig regler og ha mest mulig autoritet.
Det er der diktatur etterhvert kommer inn i bildet.
Eneste diktatur jeg tror på er Guds.

Det er vel ingen av politikerene som ser ut til å se at vår økonomi kan ende i en brutal smell! Kostnads nivået her er altfor høyt,og viss man hadde fått begynt å jobbet det nedover kunne man tatt lønningene nedover.Men dette anser jeg for rimelig umulig å få folk med på.Først måtte man få politikerene til fjerne avgifter,og det er sannelig ikke lett ;D ,så måtte man overbevise folket om at de kunne klare seg med mindre penger ;D ;D ;D
'
'

Dersom Gud virkelig ville, i all sin allmektighet, så kunne han da bare hatt hvilket diktaur han ønsket. SV har aldri argumentert for kommunisme, det har vi andre partier til. Du derimot, argumenterer for et system uten avgifter, men for rettferd. Hvor skal pengene til utførelse av rettferdet komme fra? Har du noensinne tenk over at det finnes dypt kristne også innenfor SV? Hvordan ser de virkeligheten, tror du?
Utfordringen jeg ser pr. i dag er at vi hele tiden søker å samle religion og politikk. Det er en umulig tanke. Dersom det finnes en Gud som ønkser å ta over, er han da hevet over våre små politiske utfordringer. Høyt, høyt hevet over dem. Men finnes han ikke; vel, da bør vi selv jobbe med fordelingspolitikk. Hvilket innebærer å si fra dersom fordelingen synes urettferdig. Velg selv hvilket parti som jobber mest med denslags.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kjære knehøner!

bjornh skrev:
USA er herlig. Jeg er for tiden i Boston, skal være her et par måneder, inkludert litt avslapping på Cape Cod. Deilig å være i et land uten kongehus, sosialdemokratisk adel og trygdesnyltere. Et deilig sted å være. Kultur i tykke lag. Kunst, literatur, vitenskap, talent, evner og vilje. Minner om at Harvard er fra 1636. En rekke andre universiteter som også er gamle. Byens eldste offentlige park (Boston Common) fra 1634.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
knutinh skrev:
Rune S skrev:
Du harselerer over lønningene til fotballspillere. Hvis det er noen som utmerker seg med vilje til å regulere lønninger så må det vel være venstresida og SV? Dermed er det kanskje ikke så rart om noen ironiserer litt over innlegget ditt?

Tror du virkelig at fotballspillere ville ha tjent mindre etter noen perioder med Frp og Høyre?

Ikke at det bryr meg så veldig egentlig, jeg ser ike på fotball, og at noen har et brennende ønske om å bli loppet av fotballklubber slik at de bl.a. kan betale skyhøye spillerlønninger er for meg uforståelig. Det er ikke det samme som jeg ønsker å _nekte_ sportsidiotene denne gleden.

Videre gir du uttrykk for at SV "spiller bort" oljeformuen på aksjer. Jeg tør påstå at venstre-sida er blant de som har vært mest skeptisk til å putte penger inn i aksjer og andre farlige kapitalistiske greier. Og det har vært en tabbe siden aksjer både historisk og den siste tiden har gitt betydelig bedre avkastning enn alternativene. Altså kritiserer du SV for den politikken som høyresida normalt står for, atpåtil en ganske god politikk...

-k
Kanskje jeg er litt inkonsekvent ? ;)
Kristin Halvorsen sa foresten at vi skulle slippe å se henne mer i politikken viss det ikke var full barnehage dekning innen utgangen av 2007,hadde hun bare holdt ord ;D
Det med fotballspillere var bare en liten betraktning av hvor merkelig ting er i vår verden.Så lenge arbeidsgiver vil betale de 1 million i uken og fotballspilleren synes de fortjener det så er det vel greit.Det hadde selvsagt ikke gjort noen forskjel om Høyre eller FRP satt ved makten,sannsynligvis hadde lønningene blitt større da siden "bedrifter" hadde fått bedre arbeidsvilkår.

Ellers så har jeg fått med meg at venstresiden er den som er ivrigst på å få leke Robin Hood ja. ;)

Aksjer er noe jeg er redd for,et system som jeg ser på som svært sårbart.Ser ikke vekk fra at Al-Qaida er enig med meg ;)

Mvh
Rune

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Honkey-Chateau skrev:
Du derimot, argumenterer for et system uten avgifter, men for rettferd. Hvor skal pengene til utførelse av rettferdet komme fra? Har du noensinne tenk over at det finnes dypt kristne også innenfor SV? Hvordan ser de virkeligheten, tror du?

Men finnes han ikke; vel, da bør vi selv jobbe med fordelingspolitikk. Hvilket innebærer å si fra dersom fordelingen synes urettferdig. Velg selv hvilket parti som jobber mest med denslags.

Honkey
Jeg argumenterte ikke for et system uten avgifter,men et kutt for å kunne ta ned våre lønninger som er helt ute av proporsjoner.Alt som koster for en vanlig husholdning må ned i kostnad.
ENESTE grunnen til at Norge får dette til å fungere nå er at vi er RIKT VELSIGNET med penger som kommer hovedsaklig fra oljen.Viss det skulle skje at desse inntektene plutselig svikter da vil vi få se spessielle tilstander i landet!
Landet har også andre rikdommer,blant annet fisk som jeg jobber innenfor,men selv denne fantastiske ressursen må det nesten rovdrift til på for å kunne skape lønnsomhet.Vi har store båter,store kvoter og drar på en trål med åpning tilsvarende nesten 2 fotballbaner! Vi skaper store ringvirkninger på land som folk ikke tenker over.Hvor får skipsverftene sine jobber fra? Alle som leverer varer til skipsverftene? Hvor får store organisasjoner som sjøfartsdirektorotet lønningene sine fra? Vi betaler lønnen til revisorer,regnskapsførere,elektrikere.Et utall av mennesker som sitter og sender oss meningsløse papir som VI må bruke meningsløs tid på å sitte å fylle ut og sende tilbake,vi har et himla leven med moms,vi betaler inn moms for så å få den tilbake ?? .Jeg kunne sikkert skrevet noen sider om dette,men det er for deprimerende........

Jeg håper og tror at venstresiden gjør alt i beste mening når de mener at å ta fra de rike,og de rike er i 95% tilfeller de som har skapt en arbeidsplass for folk,vil føre til et mer rettferdig system.
Mange har satset,jobbet knallhardt,og etterhvert blir det en bedrift av det viss det har verdiskapning i seg.Uten at noen satser,hvor tror dere at pengene vil komme fra?
Hvor tror venstresiden at penger kommer fra?
Det blir helt sikkert sett på som et vakkert samfunn i det øyeblikket man har tatt fra de rike og fordelt pengene,men så skjer det merkelige at folk ikke har arbeidsplasser å gå til... ? ....Hva har skjedd?
Det som slår meg med noen(dette betyr ikke alle) sosialister er at det virker litt som de sliter med misunnelse?? ."Vi er ikke tenkt å prøve å skape noe eller jobbe hardt,men vi fortjener selvsagt like mye penger som de som jobber hardt for det! "

Foresten tror jeg ikke det spiller så stor rolle hvem som styrer landet nå.Det hadde gått på skinner samme hvem det var.Grunnen er enkelt og greit oljen.

Mitt eget nye parti ;D hadde først og fremst grunnlagt hele systemet på Guds lover og regler! Så hadde vi sett på hvordan vi kunne legge ting mest mulig til rette for mennesker som var interesert i skape ting av verdi.Rundt de hadde økonomien blomstret og når det regner på presten så dryp det på klokkaren som ein seie i indre Sogn ? .Så hadde vi begynt å kutte ned på alt unødvendig byråkrati.Få ned kostnadsnivået og lønninger.Bruke litt av oljeformuen på å ruste opp sykehus og eldrehjem,fått lovfestet at leger ikke er guder og kan begynne å operere folk istedet for å fylle ut papirer/forsikringer,prøvt å fått opp livskvaliteten til de eldre som tross alt har bygget opp det vi sitter og gomler på.Sikkert mange av de som hadde hatt stor glede av å få begynne å jobbe litt igjen også viss de har helse til det.Legge opp til stor forskning på alternative miljøvennlige energiformer....osv...... Luftslott? Tjaaa..........

Bare en ting; jeg ser ofte venstresiden snakke om at de mener de kan appelere til menneskers sunne fornuft i diverse konflikter rundt om i verden,hvorfor ser de da det så nødvendig med alle desse lovene og reglene for å kontrolere mennesker ?? Inkonsekvent ? Selvmotsigende?
Hvorfor støtter de så ofte diktatur-regimer?

Mvh
Rune

G

Gjestemedlem

Gjest
Rune S skrev:
Mitt eget nye parti ;D hadde først og fremst grunnlagt hele systemet på Guds lover og regler!
det kan jo få 2 utslag:

1. Vi trenger ingen lover og regler fordi alt er jo styrt av Gud og da vil jo enhver restriskjon på andre menneskers frie valg være et hån mot Gud.

2. Vi får et diktatur basert på noen menneskers fantasier om hva som er Guds lover og regler. Og da er du jo tilbake dit du ikke ønsket deg?

Bare en ting; jeg ser ofte venstresiden snakke om at de mener de kan appelere til menneskers sunne fornuft i diverse konflikter rundt om i verden,hvorfor ser de da det så nødvendig med alle desse lovene og reglene for å kontrolere mennesker ?? Inkonsekvent ? Selvmotsigende?
Hvorfor støtter de så ofte diktatur-regimer?
Så lenge vi har mennesker med makt som vil påtvinge andre deres lover og regler enten det er basert på religion, solialisme, økonomiske hensyn eller generelle maktønsker vil vi få diktaturer.

Men er diktaturer så ille da? Historisk sett er våre fredelige demokratier et bitte lite unntak i den store sammenhengen, og er bare mulig fordi vi har god nok økonomi til å opprettholde illusjonen. Når vi igjen opplever vanskelige tider er veien tilbake til totalitært styresett ikke så lang.

Jeg er ikke optimistisk med tanke på fremtidens demokrati. Ihvertfall ikke som vi er vant med idag. Demokrati og folkestyre vil kun bli et skall utenpå det virkelige styre. Akkurat sukkersøtt nok til at allmuen ikke reagerer for mye.

Men vi er heldig som lever i et fredelig øyeblikk. Vi får nyte det mens vi kan.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Jeg ser at det kanskje kan virke som jeg er deprimert fordi vi må betale elektrikere,skipsverft osv. ,men det var ikke de jeg tenkte på ;) De leverer varer som vi trenger.Og jeg betaler gjerne inn skatt og avgifter for at vi kan ha godt helsevesen,lærere o.l.,og for at mennesker som ikke er istand til å jobbe skal få et bedre liv.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Gjestemedlem skrev:
1. Vi trenger ingen lover og regler fordi alt er jo styrt av Gud og da vil jo enhver restriskjon på andre menneskers frie valg være et hån mot Gud.

2. Vi får et diktatur basert på noen menneskers fantasier om hva som er Guds lover og regler. Og da er du jo tilbake dit du ikke ønsket deg?
Forstår hva du sier,men jeg er jo av den oppfatning at Guds lover og regler kommer fra GUD,og dermed et "diktatur" som fungerer.
Nå kan man jo alltids argumentere med at viss alle underla seg kommunisme eller andre filosofier så hadde man også hatt fred på jorden......Det er igrunnen mulig det......

Men hvordan skal menneskene komme til enighet? Viss man ser på et vilkårlig diskusjonsprogram eller en tråd her inne så er det litt vanskelig å tenke seg...........?

Selv har jeg lurt på om det er antikrist som klarer akkurat det sjakktrekket som ingen har klart før,nemlig få til en verdensomspennende enighet.......?
Det siste "problemet" blir da muligens de kristne for de forsvinner ikke før Gud fjerner sin beskyttende hånd fra menneskene.Da får the serpent below endelig fullt utløp for sitt raseri og morderlyst.Og kommer mest sannsynligvis til å komme rett ut av verdensherskeren som forførte folket med sitt fredsbudskap.

Så lenge vi har mennesker med makt som vil påtvinge andre deres lover og regler enten det er basert på religion, solialisme, økonomiske hensyn eller generelle maktønsker vil vi få diktaturer.

Men er diktaturer så ille da? Historisk sett er våre fredelige demokratier et bitte lite unntak i den store sammenhengen, og er bare mulig fordi vi har god nok økonomi til å opprettholde illusjonen. Når vi igjen opplever vanskelige tider er veien tilbake til totalitært styresett ikke så lang.

Jeg er ikke optimistisk med tanke på fremtidens demokrati. Ihvertfall ikke som vi er vant med idag. Demokrati og folkestyre vil kun bli et skall utenpå det virkelige styre. Akkurat sukkersøtt nok til at allmuen ikke reagerer for mye.

Men vi er heldig som lever i et fredelig øyeblikk. Vi får nyte det mens vi kan.

Vi er heldige ja. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Rune S skrev:
Forstår hva du sier,men jeg er jo av den oppfatning at Guds lover og regler kommer fra GUD,og dermed et "diktatur" som fungerer.
Nå kan man jo alltids argumentere med at viss alle underla seg kommunisme eller andre filosofier så hadde man også hatt fred på jorden......Det er igrunnen mulig det......
Det er jo mange diktaturer som har vært styrt med mandat fra Gud opp igjennom tidene, og ikke så få demokratier heller. Bush, f.eks. er jo Guds høyre hånd for øyeblikket:

http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1586978,00.html

Er man imot Bush eller hans politikk er man jo i mot Gud, og dermed ond som fandens løyntnant. Da vanker det trekkspill og grillparty når klokken stopper!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Rune S skrev:
Guds lover og regler er nærmere sosialisme enn kapitalisme. Hva prestene og predikantene har gjort dem til er en helt annen sak.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Gjestemedlem skrev:
Det er jo mange diktaturer som har vært styrt med mandat fra Gud opp igjennom tidene, og ikke så få demokratier heller. Bush, f.eks. er jo Guds høyre hånd for øyeblikket:

http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1586978,00.html

Er man imot Bush eller hans politikk er man jo i mot Gud, og dermed ond som fandens løyntnant. Da vanker det trekkspill og grillparty når klokken stopper!

Trekkspill og grillparty ? ;D Jaja......

Den som dør får se .
Når det gjelder Bush så mener jeg han har fått til endel bra ting,men om han handler med mandat fra Gud vet jeg ikke.Det vet kun han selv.

Hitler også mente han handlet med mandat fra Bibelens Gud da han slaktet jødene...........
Uten sammenligning med Bush,men det viser at folk sier så mangt

Nei, nå skal jeg slutte med min propaganda,dere får prøve å dra tråden inn på sporet igjen :)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Pink_Panther skrev:
Guds lover og regler er nærmere sosialisme enn kapitalisme.
Jeg er faktisk enig :eek: ;D
Men Bibelen viser også at i Hans system på jorden skal der vere herrer og tjenere.De fleste sosialister av idag virker ikke å vere så veldig happy med å vere tjener.
Guds lover å regler ser for meg ut som en mix av sosialisme og kapitalisme,diktatur og demokrati :)

S

slowmotion

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Rune S skrev:

Dette er jo litt morsomt. Men hvis man ikke tror på eventyr er det jo ikke så viktig hva som sjer når man dør.
Da er man jo uansett død.
At lederen for verdens mektigste land også tror på eventyr er jo også litt morsomt.

Eller kanskje det er litt tragisk....

;)

Topp Bunn